Spolujízda je dvakrát rychlejší a levnější než vlaky. Málokdo o ní ale ví

Jak z auta udělat jeden z nejlevnějších a k přírodě nejšetrnějších dopravních prostředků? Nacpat ho spolujezdci. Na českém internetu s tím pomáhá hned několik služeb.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 10. 2011 1:12

„Nebude ale nutná i ochrana před státem? Nenajde se v jeho mašinerii člověk, který si za informaci „lidé vozí jiné lidi a chtějí za to peníze“ dosadí: musíme je dusit a kontrolovat, jako by šlo o živnostníky nebo taxikáře?“

Hele! Už se našel!

Citace - Arnošt / 14.10.2011 14:17

Neznalost zákona neomlouvá. Pokud si majitel vozidla nechá za spolujízdu zaklatit, pak jedná v rozporu sa zákonem 111/1994 o silniční dopravě, a dopouští se navíc daňového přestupku. To, že popsaný způsob přepravy je běžný v zahraničí ještě neznamená je u nás košer. Všem propagárům bych poradil iniciovat změnu zákona, ale pochybuji o úspěchu, protože se jedná o konkurenci železniční dopravě, která je ta jediná správná (dotovaná). Železničářské lobby je nesmírně silné a každého ministra dopravy ovládne nejpozději do dvou měsíců. Všem provozovatelům sdílené dopravy doporučuji, aby se nikde nechlubili svou činností a až vůbec ne příjmem za tuto činnost. Jediné, co je povolené, je sousedká výpomoc. Jiná věc je situace, kdy se řidiči domluví a používají svá auta střídavě.
Na okraj: Odorný názv je "sdílená doprava".

Zobrazit celé vlákno

+3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 9 komentářů)

3. 12. 2013 18:54 | Vladimír

Pan Arnošt a ostatní nemají pravdu, když citují zák. č. 111/94 Sb. Nutno si ho nejprve řádně přečíst. Pokud vozím náhodně lidi, nepodnikám. Dále příjmy do 30 000 Kč jsou osvobozeny od daně z příjmu - viz § 10 odst 1 písm a) zák.č. 586/92 Sb. Jde o příjmy z příležitostných činností nebo z příležitostného nájmu movitých věcí, včetně příjmů ze zemědělské výroby a lesního a vodního hospodářství, které nejsou provozovány podnikatelem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 3. 2013 17:57 | Lucka

Máš pravdu - v daňovém přestupku, v jediněsprávnosti dotované dopravy i v radě nechlubit se příjmy. Pro altruisty je jednoduchým řešením si peníze nevzít, pro ostatní je tu osvobození příjmů z podobných "přivýdělků" do výše 25 000,-. Víc asi spolujízdou nikdo nevydělá. A to ani tou okamžitou, kde ti k zadání nabídky nebo poptávky po svezení stačí obyčejný mobil. Je to na www.cestik.cz
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 10. 2011 1:12

„Nebude ale nutná i ochrana před státem? Nenajde se v jeho mašinerii člověk, který si za informaci „lidé vozí jiné lidi a chtějí za to peníze“ dosadí: musíme je dusit a kontrolovat, jako by šlo o živnostníky nebo taxikáře?“
Hele! Už se našel!

Citace - Arnošt / 14.10.2011 14:17

Neznalost zákona neomlouvá. Pokud si majitel vozidla nechá za spolujízdu zaklatit, pak jedná v rozporu sa zákonem 111/1994 o silniční dopravě, a dopouští se navíc daňového přestupku. To, že popsaný způsob přepravy je běžný v zahraničí ještě neznamená je u nás košer. Všem propagárům bych poradil iniciovat změnu zákona, ale pochybuji o úspěchu, protože se jedná o konkurenci železniční dopravě, která je ta jediná správná (dotovaná). Železničářské lobby je nesmírně silné a každého ministra dopravy ovládne nejpozději do dvou měsíců. Všem provozovatelům sdílené dopravy doporučuji, aby se nikde nechlubili svou činností a až vůbec ne příjmem za tuto činnost. Jediné, co je povolené, je sousedká výpomoc. Jiná věc je situace, kdy se řidiči domluví a používají svá auta střídavě. Na okraj: Odorný názv je "sdílená doprava".
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 10. 2011 23:44 | Rada

Jinak to případné stočení tachometru má samozřejmě určitá omezení. Když to stočíte z 200 tis. na 20 tis., pozná to kdejaký jouda podle opotřebení v interiéru. To se dá samozřejmě řešit (výměna krytek na pedálech, výměna volantu atd.), to ale jsou další náklady. Navíc teď jsou ty garance najetých km. Dají se obejít, vyžaduje to ale další náklady. Je potřeba nezapomenout, že i to stočení tachometru něco stojí pokud si ho nestočíte sám (na novějším autě to nejspíš sám nedokážete).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 10. 2011 23:36 | Rada

Pokud by u čerpací stanice část pohonných hmot zaplatil řidič/majitel a část spolucestující, bylo by to jednoznačné. Když ale inkasuje peníze řidič/majitel, je to docela sporné. Mimochodem - nejjednodušší zamezení dvojímu zdanění je vícenásobné zdanění (které je bohužel u nás a nejen u nás naprosto běžné).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 10. 2011 23:31 | Rada

Nevěřím. Započítal jste opravdu všechny nefixní náklady (auto byste asi měl tak jako tak, takže fixní náklady ponecháme stranou)? Často opomíjenými náklady jsou náklady na opravy (čím více km najedete, tím v servisu více zaplatíte za opravy), náklady na spotřební "součástky" (pneumatiky, brzdové destičky, olej,...) a také ztráta ceny vozu. Každým kilometrem ztrácí auto cenu (samozřejmě pokud nenecháte před prodejem stočit tachometr...). Dalšími případnými náklady jsou náklady na opravu po nehodě, kterou buď zaviníte (opravu musíte zaplatit celou nebo musíte zaplatit spoluúčast - pokud máte HP) nebo nezaviníte (dostatečného odškodnění se zpravidla nedočkáte). Další ztráta je v podobě zmařeného času (při jízdě vlakem nebo autobusem si můžete číst, můžete spát, můžete se dívat na film, vyřídit e-maily apod.).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 10. 2011 19:56 | Rendy

Meleš kraviny a nemáš páru o čem to je, takže běž lobovat do parlamentu ! Za spolujízdu totiž neplatíš řidiči, ale platíš polovinu benoše, neboli náklady, které jsou již zdaněné. Takže se uklidní zákonama a paragrafem, intoši.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 10. 2011 15:39 | Pavel

Je smutnou skutečností, že s malými tříválci (C1 a pod.) nebo vozidly na LPG se vyplatí tato jízda i solo. Jízda ve dvojici je pak levnější než smradlavými vlaky ČD. Mám to ověřeno na vzdálenost 50 km (denně 100).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 10. 2011 14:17 | Arnošt

Neznalost zákona neomlouvá. Pokud si majitel vozidla nechá za spolujízdu zaklatit, pak jedná v rozporu sa zákonem 111/1994 o silniční dopravě, a dopouští se navíc daňového přestupku. To, že popsaný způsob přepravy je běžný v zahraničí ještě neznamená je u nás košer. Všem propagárům bych poradil iniciovat změnu zákona, ale pochybuji o úspěchu, protože se jedná o konkurenci železniční dopravě, která je ta jediná správná (dotovaná). Železničářské lobby je nesmírně silné a každého ministra dopravy ovládne nejpozději do dvou měsíců. Všem provozovatelům sdílené dopravy doporučuji, aby se nikde nechlubili svou činností a až vůbec ne příjmem za tuto činnost. Jediné, co je povolené, je sousedká výpomoc. Jiná věc je situace, kdy se řidiči domluví a používají svá auta střídavě. Na okraj: Odorný názv je "sdílená doprava".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Radim Passer

podnikatel, Passerinvest Group

Jaromír Drábek

politik

Radim Passer
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jaromír Drábek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services