Neúspěšný boj o alimenty? Víte, na co máte nárok?

Petra Dlouhá | rubrika: Co se děje | 10. 10. 2011 | 53 komentářů
Každé druhé manželství končí krachem. Celkem je u nás 560 000 neúplných rodin. Třetina jich balancuje na hraně chudoby. Plánujete rozchod s otcem či matkou svých dětí? Připravte se na krušné časy. Alimenty někdy dosahují směšných částek nebo taky nechodí vůbec.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 12. 2013 12:51

Někdy to tak je... Můj manžel platí pravidelně alimenty na svou dceru z předchozího vztahu, ale k čemu mu to je, když matka se rozhodla, že mu dceru nebude vůbec dávat? Vidáme ji jednou za půl roku, jako i ty matky by si někdy zasloužily... A soud mu ji přidělit bohužel nemůže, jelikož má každý měsíc jiné směny a neví je dřív dopředu jak pár dní před koncem měsíce. Byl si už na soc. stěžovat asi 10x, ale stejně mu to bylo prd platné. Tak kde jsme? Nemluvě o tom, že když už ji máme, tak veškeré oblečení atd si kupujeme sami, protože nám nikdy nedá ani kalhotky. Maminy si pořád jen stěžují na to, že mají málo nebo jim nikdo neplatí alimenty (věřím, že to musí být strašné), ale některé matky (jako je třeba tahle) by si zasloužila takové chlapa, který by jí neplatil, aby věděla .... Jenže manžel je hodný a nikdy by tohle neudělal!!! A to už nemluvím o tom, že jí proti nám pořád očkuje, za to by si matky zasloužily normálně někdy facku, i když se říká, že žena by se uhodit neměla, v tomhle bych udělala výjimku!!!! A ještě musím dodat, že manžel taky neopustil tu svou přítelkyni, ale jejich dcera pořád mluvila o nějakém klukovi (myslel si, že je to spolužák ze školky) a nakonec zjistil, že to byl milenec od matky.

Zobrazit celé vlákno

+17
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

31. 10. 2011 21:42, Tina

Hugo, ty jsi ale dobré ho.ado!!! Kolik je podle tebe takových chudinek, co? Nemám kolem sebe jedinou, zato spoustu takových, jako já, které počítají výplatu na koruny, telefon mají ten nejlevnější, x roků starý, co už skoro nefunguje, mají rezavý starý vrak, jenom aby měly jak dostat dítě do školky, koupí si celkem 4 trička, dvě bundy (letní a zimní) a dvoje boty (letní a zimní) za 4 roky a to ještě u vietnamců, jenom aby dítě, na které ten úžasný a skvělý otec, platí almužnu (pokud vůbec platí), mělo co jíst. Jsi sketa a do takových diskuzí bys neměl psát, jenom se.eš lidi, co hledají radu a ne žvásty idiota

Zobrazit celé vlákno

-17
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 53 komentářů)

23. 2. 2012 13:50 | Petra Gebauerová

Dobrý den ,zajímalo by mě na co vše má žena nárok, zatím jsem stále vdaná, ale letos by už u nás měl proběhnout rozvod, máme dvouletého syna, manžel s námi už 15měsíců nežije bydlíme v mém bytě os.vlastnictví..zajímalo by mě na co vše budu mít nárok po rozvodu,syn je narozený v lednu takže do školky ho nejspíš nevezmou a já tedy nemůžu nastoupit do zaměstnání...můžu po manželovi chtít výživné i na sebe než by šel syn do školky a já si mohla najít zaměstnání.Nebo kolik by mě dávala sociálka,byt mám v osobním vlastnictví.. děkuji za odpověd Petra
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2012 9:48 | Marcela

Malá má 9 alimenty nedostávám podala jsem trestní oznámení podala jsem exekuci.Otec byl zavřený dva roky z vězení sem za tu dobu dostala 458kč.Od exekuce ani korunu,jelikož nic nemá.Příspěvky žádné nemám jelikož jsem o 100kč nad měsíční průměr podle soc.tabulek.Takže už se o nic nesnažím protože to nemá cenu.Moje dítě nikdy ty peníze neuvidí ale ode mne stále sliší "To nemůžeme koupit na to nemáme,jsou důležitější věci..
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 12. 2011 12:00 | Mirka

Já mám zkušenost oboustrannou.. Jsem rozvedená a z prvního manželství mám skoro 14-ti letého syna, na kterého beru 2.300,- Kč měsíčně. Navíc syn nedostává nic. Můj současný manžel má z předchozího manželství 2 syny- 10 a 7 let a platí na ně 3.500,-. To jim navíc platí stavebko, pojištění a kupuje veškeré obutí a oblečení, protože jeho ex klukům nedá s sebou ani čisté spodní prádlo. Máme je každých 14 dní na víkend, breme je na dovolené a kupujem ještě to, co nám finence dovolí, i nějaké věci, co potřebují do školy. Spolu máme 1/2 roční miminko. Já jsem na rodičáku a on má plat něco kolem 10.000,- Kč měsíčně a denně do práce dojíždí. Jeho ex chce nyní ale zvýšit výživné na 5.000,- s tím, že poměry otce to dovolují. Zdá se mi to směšné.Nicméně nám nezbývá, než čekat, jak rozhodne soud. Jsem zvědavá, zda přihléhne i k tomu, co chlapci dostávají navíc...
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 12. 2011 0:21 | radana

taky mám špatné zkušenosti s alimenty. Bývalý manžel mi dluží za ty roky na 3 děti už skoro 300 000 Kč. Od rozvodu nepracuje, tudíž dostal jen podmínečné tresty, teď má jinou metodu - jednou za 4. měsíce pošle 100 Kč, takže je v tomto státě nepostižitelný...
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2011 0:33 | Eva

Výživné se stanovilo,manželé se rozvedli a placeno bylo chvíli-výživné.Našel si přítelkyni,má s ní další dvě děti,výživné neposílá,nepracuje.Byla podána exekuce na všechno možné-nepomohlo.Nechal majetek napsat na přítelkyni.Bylo podáno tr. oznámení-1) výsledek:1/2 roku s podmínkou na 1 rok.Neplatí dál.Opět tr. oznámení 2) výsledek:250 hod. veřej.prosp. prací s podmínkou na 1 rok.Stále neplatí a je to tak už 4 roky.I přesto,jsem šla,na zvýšení výživného.Od soudkyně jsem dostala vynadáno,proč ho chci nechat zavřít a když mi neplatí,tak jestli tr. oznámení něco změní a tudíž,proč si nechávám zvyšovat výživné,když stejně neplatí?!Mimoto:Roky pracuje "načerno",ale oficiálně,ho živí přítelkyně z mateřské :D Co mohu já ještě dělat?!
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 11. 2011 9:28 | K.

me bylo stanoveno vyzivne hned po rozvodu rodicu na 1400 a co sem z toho mela? nic.. otec poslal tak 5x neco malo pak se k soudum nedostavil a ja mela h... abych byla uprimna. nemohla sem jezdit na vylety nemohla sem takrka nic, nejake konicky byly nemozne pac na to nebylo. takze asi tak. mozna by mohli spis pritvrdit na neplatice...a ti co sou neschopni vydelavat by nemeli mit deti... nebo max jedno a dokazat statu ze se o nej dokazi postarat. ten kdo si porizuje hromadu deti jen aby dostal od statu prachy by mel byt vykastrovan! a to bez diskuzi!
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 11. 2011 13:31 | Hanka

K čemu to je, já žiju tak tak, jeden měsíc nezaplatí další měsíc zaplatí až 30dne. Co můžu dělat? Je na tohle nějaká obrana? Asi ne můžu být ráda,že přijde něco.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2011 21:42 | Tina

Hugo, ty jsi ale dobré ho.ado!!! Kolik je podle tebe takových chudinek, co? Nemám kolem sebe jedinou, zato spoustu takových, jako já, které počítají výplatu na koruny, telefon mají ten nejlevnější, x roků starý, co už skoro nefunguje, mají rezavý starý vrak, jenom aby měly jak dostat dítě do školky, koupí si celkem 4 trička, dvě bundy (letní a zimní) a dvoje boty (letní a zimní) za 4 roky a to ještě u vietnamců, jenom aby dítě, na které ten úžasný a skvělý otec, platí almužnu (pokud vůbec platí), mělo co jíst. Jsi sketa a do takových diskuzí bys neměl psát, jenom se.eš lidi, co hledají radu a ne žvásty idiota
-17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2011 23:49 | Veronika

Hugo ty si tatar vid? ja sama jsem sama se synem kterymu je rok a pul. to hovado otec neplati ani kacku. po roce co byl konecne soud tak ani to ho neprimelo platit, radsi skoncil v praci a vymlouva se na to ze nema praci a penize.. ma i jinde dluhy. me dluzi uz 30 tisic a me by to v tydle podelany dobe pomohlo, ale co muzu nic... prej tatove opusitli maminku, linou ves.. ze si do huby nevidis. ze tatinek treba dotycnou mlatil pronic za nic div ji nerozkuchal to je taky chudacek ten vypatlanej chlap? bezte do haje.. ty co kaslou na svoje deti sou vypatlany sobecstí parchanti. vsak jednou se to vymsti... adios
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 10. 2011 15:47 | hanbu

Jaka je ale realna situace vetsiny osamelych matek s detmi? Ta se opet neresi! Zkouma se, jestli papa muze dat par sprdliku na chleba svym potomkum, aby se nahodou chudacek nemel stejne blbe jako jeho vlastni deti, ale ze zenska nespi, maka do noci, stara se a setri na sobe a jeji zivot je v troskach, aby mohla neco dat detem, to nikoho nezajima. Jen pozor, aby se papa nepredal, aby sam nemusel nedej boze makat o hodku dyl! Neznam snad jedinou zenskou, ktera by dostavala alimenty ve vysi rovnocenne jejimu usili a penezum, vzdy jde jen o almuzny. Bejt tata, tak se hanbou propadnu. Chlap? NE, chudacci zavisli na praci zeny (vpodstate si od ni pujcuji jeji penize- ty, ktere ona detem da a ktere on neposle), ackoliv ji opustili... zbabelci!
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 10. 2011 14:56 | Gabriel Pleska

Luboši, prosím vás, už žádné takové osočování dalších diskutujících á la „ty jsi jistě pitomý byrokrat“.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2011 11:50 | Lubik

Znovu cituji: „Zdejší posranci z parlamentu za své obrovské platy zkurví všechno, to je totiž ČR“ Můžeš mi prosím uvést, jaká byla předcházející úprava (tj. že do právních vztahů za svéprávné mohl vstupovat někdo jiný, bez jeho zmocnění) a kdy to ti poslanci změnili? Já tvrdím, že shodná úprava jako je dnes platila už za Rakouska (možná se mýlím, tak mně přesvědč, jinak to byl jen tvůj výlev). Dej mi prosím, příklad jiné země kde je to upraveno jinak než u nás (neberu některé muslimské země). Prostě tvůj syn po matce výživné nechce, tak ho nechce a tím to končí. Mám-li vůči někomu nějaké právo (např. aby mi platil výživné), tak určitě mohu uplatnění tohoto práva odmítnout, opravdu by mně zajímalo, jak by jsi si to představoval. Dluh přece můžu také odpustit.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2011 11:43 | Hugo

Pláčete hezky, ale na špatném hrobě. A pořád jsme si ještě nepřečetli vysvětlení, proč jste synovu matku nezažaloval sám, když jste na to měl celých 6 let.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 10. 2011 10:31 | Luboš

Zletilý, nezletily..... Je snad daleko důležitější, kdo toho syna živí a vydává velké částky ! Syn, ač zletilý, žije z peněz otce a otec nemůže přinutit jeho matku, aby také něco platila ! Kecáním o zletilosti se ještě nikdo neuživil !..........Lubíku, Ty jsi jistě pitomý byrokrat a nebo poslanec, kterého živí daně nešťastných pracujících v tomto státě.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2011 16:48 | Hugo

Mne na tom udivuje, že sám matku nežaloval, a teď vyčítá synovi, že dělá to samé... A ještě napíše "Já bych ji žaloval hned, ale zákony v této debilní republice jsou proti této možnosti."
Takže když mohl, nežaloval, když teď nemůže, žaloval by...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 10. 2011 15:19 | Gabriel Pleska

Máte naprostou pravdu, Lubiku. Kdyby to byli Lubošovi nevysvětlili už předřečníci, byl bych jeho příspěvek už smazal. Ne kvůli obsahu – ačkoli s ním nesouhlasím – ale kvůli vulgární formě.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2011 14:38 | Lubik

Já zde občas bojuji proti tomu, čemu říkám české sebemrskačství. Po znovupřečtení prvního příspěvku, se nemohu ubránit opět se ČR zastat, určitě není dokonalá (ani její zákony), ale nemyslím, že by si zasloužila takový to sprostý a podle mne neoprávněný útok. Cituji:“ ale zákony v této debilní republice jsou proti této možnosti. Zdejší posranci z parlamentu za své obrovské platy zkurví všechno, to je totiž ČR.“ Autor mluví o možnosti vstupovat do vztahu zletilého syna a jeho matky. Přece, to že nezletilého někdo zastupuje a když dosáhne zletilosti, tak ho zastupovat přestane, platilo už za Rakouska. Luboš je asi frustrován z toho, že jeho syn je plnoletý (a tedy samostatný) a vybíjí se vulgárně na České republice. Nebo máte jiné vysvětlení?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 10. 2011 11:59 | Oprava

Trestní oznámení podejte už po 4 měsících neplacení výživného, ne po 6.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 10. 2011 10:08 | Hugo

Ano, teď už to nejde, ale jestli umím počítat, do jeho 18in jste na to měl 6 let.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2011 9:39 | Lubik

Luboši, ano, nejde to, podle našich zákonů jsou osoby starší 18 let plnoleté a musí se o sebe postarat, u výživného tedy alespoň podat žalobu. Jestliže tvůj 25 letý syn nechce, tak co bys s tím chtěl dělat? Jak bys upravil zákony? Je-li tvůj syn svéprávný, tak co chceš?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miloš Endrle

podnikatel, Geewa

Zdeněk Škromach

politik

Miloš Endrle
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Zdeněk Škromach
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services