Analýza: Kolik milionů potřebujete na penzi?

Jan Traxler | rubrika: Jak na to | 19. 9. 2011 | 42 komentářů
Spoříte si na důchod? A máte představu, kolik vlastně potřebujete naspořit na dostatečnou finanční rentu?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 9. 2011 20:53, P. David

Pěkný článek. Souhlasím s tím, že na důchod je potřeba sehnat si, jak Vy říkáte, slepici, která bude pravidelně snášet vejce. Snažím se nyní budovat porfolio dividendových akcií a nemovitostí, které by mně a manželce měsíčně 20 tisíc korun přineslo. Nemovitostní složka nyní výrazně převládá, ale nyní, v době akciové láce, se snažíme budovat spíše akciové portfolio. Jedno z hlavních kritérií při výběru akcií je pro mě výše a relativní výše dividendy. Proto preferuju energetické společnosti, utility a, ač zapřísáhlý nekuřák, tabákové společnosti :-). Rád bych portfolio ještě trochu diverzifikoval, kromě nemovitostí (rezidenční a komerční) a 11 dividendových akcií, hledám i další bezpečné způsoby investování. Úplně se spokojím se se 6-7% :-) Pokud byste o něčem věděli, rád se poučím. Ale chci sbírat vajíčka hned. Ne, že budu cpát 20 let peníze někam a pak, možná, dostanu své peníze zhodnocené o X% (Viz všechna PP a IŽP).

+6
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 9. 2011 7:21, Vít Suchý

...ale Lenko, jsou na trhu i jiné produkty, např.důchodové pojištění, kde se nemusíte stresovat z veletočů na kapitálových trzích, stačí si spořit 30 let ani ne 4.500,- a doživotní rentu ( ne anuitu) máte 10.000,- garantovaně již při podpisu smlouvy...a s podíly na zisku samozřejmě i víc...jdetoijinak(at)seznam.cz

Zobrazit celé vlákno

-12
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 42 komentářů)

9. 3. 2013 1:50 | Jarmila

Tak koukám, že ze středověku jsme se morálně ani jinak nikam neposunuli - soudě dle Vašeho názoru. Nevím proč bychom měli "bojovat" o přežití, když je zdrojů pro všechny dost a stačí jen přestat být "nenažraný" a nechtít víc, ti druzí. Celý problém spočívá v duchovní neúrovni lidstva a jeho potřebě hamtat a hrabat. Jak řekl Ringo Čech - nepovedli jsme se Pánubohu chlapci, nepovedli!
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 3. 2013 1:40 | Jarmila

A ze které višně jsi hošíku spadl? Tolik bludů v jednom příspěvku už jsem fakt dloooouho nečetla. Dej si obkládek, ju?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 1. 2013 21:06 | Radek

Při dnešních cenách těch 10 000 důchodu třeba stačí. Za 30 let ovšem dostanete jen dnešní tisíci korunu. To je trochu málo. Tímto způsobem to tedy nepůjde.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2011 23:41 | Miki

Samozřejmě že bude vždycky dost lidí pracovat jako zaměstnanci a nebudou všichni podnikatelé a to už jen proto, že na to nemají všichni schopnosti, než začnete, tak to nějakou dobu trvá a taky je to o dost náročnější (proto si většina vybere zaměstnání). Myslím, že lidi nemají nejmenší tušení, co to znamená podnikat. Já bych se do toho nikdy nepouštěl, kdyby se na tom nedaly vydělat miliony (nejsem podnikatel - zatím, a doufám, že budu mít ještě možnost). Mzdu dostane zamětnanec spravedlivou, protože není stanovena centrální autoritou, ale nepřímo cenovým mechanismem (jednáním milionů lidí) a hlavně se jedná o dobrovolnou dohodu mezi dvěma lidmi (zde je zajímavé, že v malém to nikomu nevadí (např. prodavačka na tržnici + výpomoc) a ve velkém každému (např. majitel automobilky + zaměstnanci), přitom je princip stejný). Dále peníze nejsou bohatství společnosti, když mezi lidi rozdělíte zisky, tak vzroste poptávka a tím se zvýší ceny (bohatství je to, co se vyrobí a množství peněz spotřebitelů na tom nic nezmění). Další věc je, že mít na účtě miliardy (jakože je nikdo nemá - většinou jsou investovány), nutně neznamená, žít v přebytku. Díky tomu, že mají tolik peněz máme my (nejen oni) takové bohatství (děkujeme). Zkuste si představit, kdyby jediní lidé se schopnostmi podnikat, neměli dostatek peněz na realizaci svých projektů, to by znamenalo konec prosperity. A lidé dávají podnikatelům peníze dobrovolně. Systém je ale tak komplexní, že máme tendenci říct, že to tak není, ale představte si to na jednoduché ekonomice v "pravěku". Ve skutečnosti je totiž jen Země a na ní vy a je jen na vás, jak přežijete a budete žít (budete obchodovat nebo budete soběstačný). Není pravda, že se lidi musí zadlužovat, když se podíváte do historie, kdy existoval skoro čistý kapitalismus, tak to tak nebylo (důvody jsou jiné). A není taky pravda, že je kapit. založen na zvyšující se spotřebě, je naopak založen na akumulaci kapitálu, čehož dosáhnete jedině spořením (viz P. Schiff - Ekonomické bajky). Nutnost utrácet vytváří inflace, ta ale není součástí kapitalismu. A pokud tvrdíte, že kapitalismus přináší bídu, pak mi vysvětlete jak to, že nejúspěšnější a nejbohatší země světa byly vždy kapitalistické (třeba USA když tam kapit. byl) a oproti tomu je KLDR chudá. A právě tato svoboda vám umožňuje se najíst, máte nekonečné možnosti, jak toho dosáhnout. Dřív byste si musel jídlo ulovit a riskovat svůj život, to už dnes nemusíte. Nebo snad čekáte, že ostatní budou dělat a vy to pak dostanete pod nos? Pracovat, snažit se přežít a bojovat o přežití nás nutí život jako takový, ne kapitalismus. Co je ovšem nejhlavnější, je to, že soukromé vlastnictví vzniká přirozeně, všude, kde je nedostatek, vzniká trh, obchod, kapitalismus - přečtěte si třeba The not so wild, Wild West. (Mimochodem, rozdělování podle "skutečných" zásluh, tak jak si ho představujete vy, je utopie, protože to nelze změřit. Nejdokonalejším měřítkem proto je zatím stále to, že si předáváme peníze - když někdo prospěje hodně lidem, tak mu zaplatí hodně lidí, když málo lidem, tak dostane málo peněz.)
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 9. 2011 16:17 | orloj

Tak to právě je :-) Každý, ani zdaleka, nemůže být podnikatelem. Jistěže mu v tom nikdo formálně nebrání, ale o to vůbec nejde, to nikdo netvrdí. Kdyby skutečně měl být každý podnikatelem, tj. žít především z práce druhých (nebavím se o podnikatelích pracujících a nikoho nezaměstnávajících) tahle společnost by ekonomicky brzo skončila. Někdo to zkrátka vždycky musí odpracovat - na tom není nic v nepořádku, problém je v tom, že ten kdo to odporacuje nedostane v kapitalismu nikdy adekvátní protihodnotu - ta jde vždy více či méně do kapes vlastníků kapitálu a v tom je právě nespravedlnost, vykořisťování, chcete-li. Kdyby se produkt rozděloval podle skutečných zásluh na jeho dosažení, bylo by mnohem méně ultrabohatých a bohatých, kteří své bohactví k ničemu nepotřebují, nemohou je nikdy racionálně utratit (od toho se pak odvíjí jejich arogantní postoj k pracujícím, ale to je na jiné téma), a na druhou stranu by se obyčejní lidé memuseli kvůli tak základní potřebě jako je např. bydlení zadlužovat pomalu na několik generací dopředu, měli by na nájem a na důstojné přežití - to dnes spousta z nich nemá, přestože pracuje - tenhle deficit jde do kapes těch, kteří naopak žijí v neodůvodněném přebytku. Existují objektivní hranice (trhu, atd.) přes které se se svojí svobodou nikdy nedostanete. Kapitalismus je založen jen na vzrůstající spotřebě, na konzumu a nemilosrdně sežere všechno co se nedokáže vyrovnat s podmínkami trhu. Díky kapitalismu je sice rychlejší růst, ale vykoupený o to větší bídou když spotřeba růst přestane. Vámi proklamovaná svoboda je tedy jen svobodou formální, je pouhou iluzí. Svoboda, které se nenajíte je k ničemu.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2011 9:04 | Miki

Navíc i v tom socialismu lidi dělali povinně na šlechtu, která pak bůhvíjakým právem rozhodovala o životech lidí, co kdo může mít a může dělat. To je totiž skutečné vykořisťování - lidi na ty vykořisťovatele povinně pracovali, aby měli zdroje na řízení životů lidí, to žádný kapitalista nemůže.
A není to kapitalismus-svoboda, co lidi rozděluje, ale demokracie, kde je levice a pravice, kde se snaží obě strany přesvědčit své příznivce o tom, že jim ta druhá strana škodí, čímž se snaží lidi proti sobě rozeštvávat. (Faktem ovšem je, že jsme všichni jen lidi, všichni jsme součástí jedné společnosti a to jak podnikatelé tak i zaměstnanci a každý může patřit do skupiny, do které bude chtít - vše je jen o dobrovolné dohodě a rozhodování jednotlivce.) A to za socialismu nebylo (neexistovala opozice, pouze společný nepřítel - západ), proto se lidi k sobě chovali lépe.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2011 8:48 | Miki

Takhle to ale přece vůbec není. Nikdo nedělá jen proto, aby se měli bohatí dobře. Každý může dělat na sebe, každý může být podnikatel. Člověk si vybírá dobrovolně, že bude (nebo nebude) zaměstnanec. Tím pádem ani nikdo nikoho nevykořisťuje, je tu pouze nabídka práce a tu buďto přijmete nebo ne. Stejně tak možnost realizovat své myšlenky je nutnou součástí svobody, pokud jste proti podnikání, pak jste proti svobodě člověka. Kapitalismus není o vykořisťování a ani kapitálu (to vymyslel Marx), ale pouze a jedině o dobrovolném a svobodném uzavírání smluv mezi lidmi. Většina lidí si ani neuvědomuje, že jsme přežili ten socialismus tak dobře, jen proto že v jiných zemích byl kapitalismus, ze kterého jsme nakradli všechny technologie a proto že se znárodnila prosperující kapitalistická česká ekonomika. Kdyby se socialismus zavedl celosvětově, tak naše společnost vymře na nedostatek konkurence a svobody. A svoboda sice dokáže být krutá, ale je podmínkou prosperity.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2011 21:29 | rem

Nikdo přece netvrdí, že bylo všechno ideální. To není a nebude nikdy. Ale to, že se lidi chovali k sobě lidštěji, to, že normální člověk neměl existenční starosti jako má dneska a s tím spojené stresy to je fakt. Jsem přesvědčen o tom, že minulej režim si to zpackal hlavě stupidní propagandou, cenzurou, pronásledováním opozice, vázanností na SSSR atd. Základní myšlenka je ale podle mě správná - odstranit vykořisťování v jakékoli formě, tj. svět kde chudí dělají jen proto, aby se bohatí měli dobře. Je to jen pokročilejší forma poddanství co už tady taky byla. Stačí se podívat do historie a zjistíte, že vždycky tady byla nějaká úzká vrstva (šlechta) na kterou ostatní museli povinně makat. Dnešní kapitalismus není nic jiného jen v jiném balení a opět nám pravicová propaganda vtlouká do palice, že jinak to nejde a hájí vlastníky kapitálu. Určitě to jde. Chybou je, že se jiné myšlenky ztotožňují se vším negativním co tady bylo. Lidi na to ale musí teprve přijít a taky přijdou pokud to půjde takhle dál.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2011 21:00 | rem

Máte naprostou pravdu, tleskám!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2011 12:57

A řeky byly dvakrát špinavější než dneska, protože to všem bylo jedno a ozvat se proti tomu nešlo, natož hnát fabriky k soudu, zelenina byla napumpovaná pesticidy, protože každému bylo fuk, co se stane s půdou, která nebyla ničí, slavné garantované vzdělání bylo garantované jen pro děti spolehlivých (nespolehliví byli zejména ti, které stát dřív okradl nebo zavřel)... Nechci velebit dnešní zřízení, ale oproti schizofrenii reálného socialismu je to dneska zlaté.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2011 11:52 | goro

pekne napisané,.. tiež suhlasím s tým že život bol pohodlnejší,kludnejší, ludia zarábali pár korun ale spokojní. Ziadna reklama v nich nevyrábala tužby po zbytočných veciach,exotických dovolenkách .,Ludia mali k sebe bližšie , pretože skutočne boli rovnejší., nikto sa nemusel na nič hrať, Nebola honba za peniazmi a medzi ludmi bolo viac ľudskosti . Všetko doležité bolo garantované - vzdelanie,práca,dochodky,zdrav otnástarostlivost, bývanie . Problem bol že ludia si tieto veci prestali vážiť ...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2011 17:33 | Pavel

Děkuji za příspěvek, Snad tedy naposledy. Skutečně se dnes mám mnohem lépe,než bych s eměl tehdy. Ale ono je to relativní. To, že mám na léky na svoje těžké chorby ještě neznamená, že se mám lépe. Ono totiž alespoň u mně velkou roli hraje hraje stres, který nejenom u mě narůstá. A podle toho taky chátrá tělo. Takže tehdy jsem se měl lépe ve smyslu, že jsem s ničím neměl starosti. Stát se o mě postaral. Sehnal mi práci, staral se o mé zdraví a sehnal mi i důchod. Ať už budeme říkat o tomto všem cokoli, bylo a bude to vždycky lepší, než to, co je teď. Stát a potažmo vláda tuhle zemi ničí, rozkrádá se úplně všechno a venku jsme za chudáky, přestože schopnostmi jsme mnohdy daleko dál. TA frustrace z neblahého vývoje proniká celpou společností a je jenom otázkou času, kdy to většině lidí začne vadit. A taky jak s tímto pak naloží.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2011 10:05 | Pavel

Inflace ani průměrná mzda nejsou matoucí údaje. Zmatení jsou pouze lidé, kteří nevědí, co to je a představují pod tím něco úplně jiného. Krásný byl příspěvek v jedné diskusi, kde taková zmatená diskutérka vznesla požadavek, že by se stát měl postarat o to, aby každý člověk měl aspoň průměrnou mzdu.
Takže zjistěte si, co je inflace, co je průměrná mzda, co se z těchto čísel dá odvodit a co ne, a přestaňte mást sám sebe.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2011 6:25 | Fany

Tak je spíše otázka, v kterých vodách jste se pohyboval a pohybujete. Jsem dnes také bohatý a také s čistým štítem a mezi mé přátele patří lidé stejně zaměření. Tedy ti, co začínali bez peněz, poctivě, sice s velkým rizikem, ale o to větším elánem. A hlavně bez jakékoliv vazby na bolševickou minulost a z té doby známosti. Vidím spoustu chyb, které se po roce 1989 udělaly a mnoho aktérů, kteří se na tom podíleli. Nicméně to neznamená, že bych toužil po návratu rudých neřádů, kteří psychicky terorizovali společnost. Na rozdíl od Vás se rád podívám do světa (nějaký čas jsem tam i žil) a ostatně mám tam i podnikatelské aktivity. Ale vždy se rád vracím do naší krásné vlasti. Ano krásné a to říkám i přes ten neskutečný bordel v politice a i přes zatím stále dost špíny a odpadků vůkol. Také si nejvíce odpočinu doma na Vysočině, kterou mám prošlapanou skrz na skrz.
Nezlobte se na mně, ale toužit po minulé době může snad jen ten, kdo se tehdy, na rozdíl od obyčejné většiny, měl lépe. Tedy patřil mezi vyvolené ....
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 9. 2011 18:05

Příteli, přiznám se bez mučení, že jsem si tajně půjčoval katalog Quelle a prohlížel jej jako bibli. Jistě, jsem technik a líbily s emi v podstatě jenom počítače. Jo a ještě ty modelky z kategorie plavek :-) Ale zároveň nikdy jsem mě nenapadlo, že bych tam musel jet. Vím, že si to možná idealizuji, ale osobní svobodu teď stejně nemám, když nejsem ve správně straně, nemám šanci na lepší místo. Kriminalita a brutalita lidí je tak omračující, že vážně zvažuju koupit si pistoli. Jsem bohatý, na dnešní poměry jsem velmi bohaty, mám několik nemovitostí, dvě auta, zlato, akcie peníz a další věci. Ale nejsem štastný. Léta přibývají, kamarádi z tamních dob umírají a žádné věci dneska jako lepší nevidím. Že mohu jet třeba na Honolulu? A přoč bych tam jezdil? JAko nejkrásnější dovolenou považuju týden na Pálavě, kde jsem putoval od sklípku ke sklípku. Bez mobilu přirozeně. Za ten týden jsem si odpočinul víc, než jindy za rok. A tohle by mohlo bejt i bez toho kapitalismu. Mě už namá co nabídnout. JSem slušný člověk, neumím být gauner a parazit a na čistém štítě si zakládám. Ovšem zjišťuji, že jsem sám. Asi jsem trouba. A tak sním o svém návratu tam, kde jsem to před 25 lety opustil a kde mi bylo přes všechny problémy skutečně dobře. A je mi u prdele, kdo je u vlády. Nikdy jsem se do politiky nemíchal, ale ujišťuju vás, že to teď není rozhdoně lepší, spíše naopak.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 9. 2011 9:14 | Tom

Pěkné, ovšem autor zafixoval nějaký svět a jako proměnné zvolil pouze průměrné čisté výnosy. Obávám se, že realita bude komplexnější. Osobně vidím jako diskutabilní proměnnou oněch 30 let (osobně nehodlám jít do důchodu před 65. rokem věku a pravděpodobnost, že se dožiji více, než 85 let, je u mě mizivá a nejsem sám). Další velmi podstatný parametr je budoucí systém zdravotní péče - je otázka, zda vám těch 10000 v dnešních cenách bude stačit na nutnou zdravotní péči v nějaké LDN - bojím se, že ne, ale rád se budu mýlit). Ohledně nemovitostí je otázka demografického vývoje i konkrétní nemovitosti, zda bude schopna nést uvažovaný výnos - výdělečně činná populace poklesne a méně zodpovědní nemajetní spoludůchodci či geometricky se množící nepřizpůsobiví nebudou tou silou, která bude schopna a ochotna platit požadovaný nájem. Je rovněž otázka, jak se v tomto prostředí bude dařit dividendovým firmám (komu budou prodávat energie, potraviny, vodu, telekomunikační služby, tablety, plínky nebo finanční produkty a s jakým výnosem, pokud nebude dostatečná kupní síla). Proto za nejjistější cestu k pokojnému dožití považuji návrat k principu vzájemné péče v rodině a co nejvyšší samozásobitelské soběstačnosti s minimalizací nákladů na potraviny, energie a bydlení, což fungovalo po staletí i v dobách krizí a válek. Spoléhat pouze na sílu peněz nebo kapitálu v měnícím se prostředí může být myslím dost ošidné.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 9. 2011 7:14 | Fany

Pavle a rem, nic nového pod sluncem. Prostě nostalgicky vzpomínáte na dobu, kdy jste byli mladší, tudíž jen na to dobré. To zlé a že toho bylo dost, je z paměti takticky mazáno. Je to stejné, jako když vzpomínáte na základní vojenskou službu. A vsadím se, že stejně jste tehdy snili o životě na západě, tak, jak bylo možné vidět v příhraničí na Německých, či Rakouských televizních stanicích. O tom, jak jsou tam plné obchody a jak tam lidé vypadají spokojeně. Jsem již dávno v osobním důchodu a nyní se k tomu přidal i ten státní. I bez něj se mi daří dobře. Jak je to možné? Po revoluci jsem nesedával v hospodě, ale makal, přemýšlel a investoval. Dobře to popsal P.David. Tudíž žádné komunisty (to je jen zástupný moment vlastní neschopnosti), ale dát šanci mladým lidem a pokud možno nějakým neokoukaným stranám. Ti, co nyní vládnou, i ti v opozici, jsou již tak spojeni tunelováním a podvody, že není mezi nimi na výběr. Komunisté by udělali totéž, co jejich kolegové z ČSSD a mnohdy i ODS, z nich polovině ještě čouhá rudá knížka z kapsy. A pokud je vám po zločinecké diktatuře nějak smutno, tak si kupte letenku na Kubu, či ještě lépe do KLDR, tak pochopíte, že tento režim je stejně zrůdný, jak ten fašistický. Jen ty miliony mrtvých hladem nejsou tak vidět...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 9. 2011 1:03 | rem

Hezky řečeno :-), ale vážně, skutečně bylo "za komárů" tak strašně zle? Ideální to jistě nebylo. Ale: Bylo tolik stresů, nervozity, nejistoty, bídy, brutality, vulgarity atd. jako dnes? Není lepší mít o něco míň, ale zato větší klid a pohodu? Honíme se dneska jak idioti ale na co vlastně? Jen proto, aby se někdo jinej kdo bohatne z naší práce měl dobře. Strachujeme se o práci a až o ni přijdeme, stát na nás ještě za odměnu šlápne a kvapem odešle mezi bezdomovce. Za chvíli si nebudeme moci dovolit ani lékařskou péči a nebudeme mít z čeho žít v důchodu. Kdo by si to byl před dvaceti lety pomyslel jak dopadneme. Jestli je tohle kapitalismus tak já na něj kašlu!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2011 23:27 | Pavel

Nu, ale ono na tom něco bude. Tedy na radě volit komunisty. Jsem už postarší, cestování, počítačů, mobilů a auťáků s klimatizací co umí svištět přes 200 jsem si užil a jak se mi blíží stáří, raději bych toto všechno vyměnil zase za tu zaprděnou hospodu s vůní Startek, kde se povídaly protistátní vtipy a Husákovi a druhej den byl zase šel do rachoty. Banány jsem stejně nikdy neměl moc v lásce a po pomerančích se mi stejně dělalo blbě. A trávit důchod s dědkama v hospodě, v jistotě a klidu se prochlastat ke smrti, slušné jako normální člověk, to taky není k zahození. Cikáni by makali ve Škodovce, byly by prvomájový přehlídky a chodil bych v tesilkách. Tedy z NDR, nikoli z Čajny. V černobílé telce bych koukal na Zemana a popíjel české pivo, nikoli jihoafrické brewery..venku někde orezlá a zaflikovaná Š120, kterou by si vnuci půjčovali na první jízdy. Jo, měl bych vnuky...takhle mám houby. Možná barevnej mobil, ale chcípnu šíleně. Vlastně ani nevím, proč to lidi nechtěli. No, teĎ mají tedy to kapitalistické krásno.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 9. 2011 21:53 | Petr

Člověče, portfolio nemovitostí a doufáte že to přinese 20 tis. měsíčně. Já pronajímám jeden malý baráček a 20 tis. z toho je taky. To nevím, co to teda budujete za portfolio.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Brychta

finanční analytik

Vlastimil Tlustý

politik

Jaroslav Brychta
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Vlastimil Tlustý
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services