Kdo odmítne veřejné práce, přijde o podporu. Schváleno

Petr Kučera | rubrika: Aktuálně.cz | 11. 9. 2011 | 24 komentářů
Lidé přijdou o podporu v nezaměstnanosti, pokud bez vážného důvodu odmítnou uklízet obec nebo jinou nabídku takzvané veřejné služby.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 9. 2011 16:07, Lada

Dobrý nápad odpracovat 20 hodin týdně pro obec. Je vidět, že ti, kteří to rozhodli, nezaměstnaní nikdy nebyli (zatím). Ale pokud nezaměstnaný chce aktivně hledat práci, musí brouzdat po internetu, číst noviny, odepisovat na inzeráty, chodit po pohovorech, docházet na úřad práce...
Např. z úřadu práce mi dali za půl roku 1 doporučení místa, kde mě samozřejmě vůbec nepotřebovali. Jsem nezaměstnaná v 53 letech, odpracovala jsem bez mateřské 25 let a za tu dobu jsem hooodně zaplatila na pojištění. Tak si myslím, že jsem si těch pár korun podpory už dávno předplatila. Navíc to období nezaměstnanosti pro mě není příjemné a opravdu si to NEUŽÍVÁM !!!

+16
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 9. 2011 0:56, jezevec

kdo chce dostat nažrat z cizího, může zajisté něco málo udělat.
kdo si chce půl roku hledat práci odpovídající jeho Majestátu, může tak činit za svoje.

Zobrazit celé vlákno

-9
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 24 komentářů)

16. 5. 2012 10:41 | kočenka1

Jsem 5 měsíců na ÚP.,PP mi skončil ze strany firmy,našla jsem si sama práci na dohodu(přivýdělek do 4000Kč),obnáší to pravidelnou práci každý týden od které se nemohu2-3 dny hnout,a ještě z toho platím daně!-hnus!!nepobírám podporu ani hmotnou nouzi a nyní mi dali k podpisu smlouvu na veřejné práce zdá se mi to zcestné a zavádějící.Pořád tomu nemohu uvěřit za mnou zástup opilců co pobíraj soc.dávky a s krabičákem v ruce budou vesele přihlížet z lavičky na městě jak Sš maká zadarmo!Lidi seberte se to si nenecháme líbit!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2012 19:23 | Ada

souhlas, nelze nic než plnně souhlasit s tímto příspěvkem. :-((((((((( Hnus velebnosti ...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 2. 2012 12:25 | Šárka Brázdová

Venku mínus 20 a oni vyšlou lidi na VP, práce v terénu, převádění lidí na přechodech a nevybaví je ani teplým čajem, teplými botami, když se zeptají kam by si mohli odskočit na WC. Zaměstnanec policie se zamyslí a improvizuje a poradí jim restauraci, obchod, nebo čerpací stanici, která je kousek od místa právě vykonávajících VP. Tohle není pokus o vtip, toto jsem sama zažila, plakala jsem, nespala jsem a ptala se sama sebe, co špatného jsem udělala, když jsem se přihlásila na ÚP, a chtěla sehnat práci. P. Drábek za boj z nezaměstnaností dostane poplácání po zádech a určitou finanční hotovost, protože z 10 procent nezaměstnanosti klesne na tři.Já jsem sice zvonila klíči, omluvou mi je jen věk, protože jsem byla velmi mladá, naivní, nezkušená,a plná ideálů. Omlouvám se Vám všem.62A8R
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 12. 2011 15:12

Člověk by si je rád opraccoval,ale je plno,přednost mají Ti co si musí odpracovat hodiny,které dostali od soudu.Mám 17letá dvojčata,práci nemohu najít,náš příjem je 7800kč.Z toho 4000kč nájem,1500kč elektřina,autobus do školy 1200 a za zbytek máme vyžít?Šílené,pomáhá nám dcera,která je na mateřské....Člověk by tak rád šel do práce,ale ho ve 46letech nechce!!Tak asi mě brzo odstřelí,hlavně že panáci v parlamentu si žijou na vysoké noze!!!
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 11. 2011 10:53 | Jacek

Jsem přesvědčen, že pokud Úřad práce nabídne výkon Veřejné služby uchazeči o zaměstnání, který není rovněž „osobou v hmotné nouzi“, dopouští se porušení zákona. V rámci novelizačního balíčku nebylo totiž upraveno znění § 18a odst. 1, zákona č. 111/2006 Sb., takže Veřejnou službu nadále vykonávají pouze „osoby v hmotné nouzi“, tj. osoby, které žádají o dávky uvedené v § 4 téhož zákona a nikoliv tedy uchazeči o zaměstnání, kteří ve smyslu zákona 435/2004 Sb. uplatňují pouze své právo na zprostředkování vhodného zaměstnání a nárok na Podporu v nezaměstnanosti.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 10. 2011 22:00 | TL

Nažrat z cizího, jezevče, říkáte ?? A co třeba lidi, kteří pracovali dlouhá léta, zaplatili ze svých mezd čertvíkolik na sociálním pojištění ? Nezlobte se na mě, ale takoví lidé jedí ze svého, co sami vydělali a zálohově si zaplatili. Nevím, proč mají být šikanovaní po dvou měsících, namísto armády cigošů a jiných netáhel, co nikdy nehli ani prstem ...
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 10. 2011 17:53 | Gamadel

Ha, super, takže já dělám 25 let, teď přijdu o práci a když budu chtít podporu, budu muset zametat chodníky. Jo, je to práce potřebná, ale.... Co cigáni, nic? Jasně, nic, protože oni dostávají sociální dávky a ty nejsou podmíněné veřejně prospěšnou prací, takže cigání hezky v pohodě, nikdy nedělali a dělat nebudou a stát jim bude cpát z toho, co my, blbci, co pracujeme, zaplatíme na daních a oni se nám budou smát, že se mají pořád dobře a pořád nemusí nic dělat a my zametáme chodníky, na který oni hážou odpadky a dělají bordel. Jdu blejt, velebnosti. Tohle je k pláči a opravdu na zblití. Tohle jsme chtěli? Vážně jsme tohle chtěli? Naše vláda ožebračuje obyčejný lidi, chčijí nám na hlavu a ani se nesnaží předstírat, že prší. A my? My si na tu hlavu chcát necháme a taky se tváříme, že prší. Pane Bože, kam až tohle dojde.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 9. 2011 18:21 | Alena

Člověk 30 let maká, pak ho Drábek vyhodí a teď chce, aby šel s vysokoškolským vzděláním zametat? Ať jde sám! Protože člověk si musí hledat práci a ne dělat veřejně prospěšné práce. A kdo je v tomto státě diskriminován, když někdo půjde zametat aby mu nesebrali podporu a druhému se bude platit školka pro děti aby bral sociální dávky? Ať jdou s takovým nařízením do pr....!!!! Všechno, co vymysleli stojí za ho...!!!
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 9. 2011 16:07 | Lada

Dobrý nápad odpracovat 20 hodin týdně pro obec. Je vidět, že ti, kteří to rozhodli, nezaměstnaní nikdy nebyli (zatím). Ale pokud nezaměstnaný chce aktivně hledat práci, musí brouzdat po internetu, číst noviny, odepisovat na inzeráty, chodit po pohovorech, docházet na úřad práce... Např. z úřadu práce mi dali za půl roku 1 doporučení místa, kde mě samozřejmě vůbec nepotřebovali. Jsem nezaměstnaná v 53 letech, odpracovala jsem bez mateřské 25 let a za tu dobu jsem hooodně zaplatila na pojištění. Tak si myslím, že jsem si těch pár korun podpory už dávno předplatila. Navíc to období nezaměstnanosti pro mě není příjemné a opravdu si to NEUŽÍVÁM !!!
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 9. 2011 15:43 | Karel

Ona by bylo i dost jiné práce pro město než jen zametání, ale z těchhle zakázek teď žije spousta firem. Za ty peníze co stál kupříkladu u nás nový chodník u hlavní silnice jsme mohli mít chodníky dva a zaměstnat 2x tolik lidí kdyby to dělali městské technické. Ale holt by místní podnikatel nevydělal a úředník nedostal provizi. Takovéhle běžné nepříliš náročné věci si mají města a stát dělat sami a zaměstnávat tam lidi bez práce. Ale jednoduše na tom nikdo ze zainteresovaných nemá zájem, zájem je jen o to aby na všem někdo vydělal.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 9. 2011 21:15 | brkoš

Nebylo by férovější přihlížet i k tomu, kolik nezaměstnaný odvedl formou daní do fondu nezaměstnanosti? Vždyť se jedná o formu pojištění pro případ ztráty zaměstnání. Jako zaměstnaný mám povinnost platit, jako nezaměstnaný akorát tak utřu nudli.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 9. 2011 12:44 | Pavel

Nu, mě je to celkem jedno, ale státu by nemělo být jedno, že ty šílený prachy, co do mého vzdělání vložil, už nikdy nedostane zpět. Takto se nechová žádný hospodář. A dále asi nikdo nevýská nadšením, když vystuduje jedno z nějtěžších technických škol a pak nesežene odpovídající místo. Al emáte pravdu, dnes už je to jedno. Stát na své lidi sere a na své závazky taky. Hlavní je přeci korupce a blahobyt těch nahoře.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 9. 2011 11:03 | franta

NEvím v jakém žijete kraji, ale půl roku je běžná doba a může to být i více. Každý holt nemá peníze od rodičů, a tak se po škole nemůže sbalit a jít si hledat práci např. do Prahy. Pronájem bytu něco stojí a zároveň pak potřebujete lepší místo. Jinak se to přece nevyplatí. Pokud člověk pracuje a odvádí peníze státu, tak přece je nemorální opak toho co uvádíte. To je stejné jako když platíte pojišťovně a ta by Vám pak nechtěla vyplatit peníze z pojistné události, pokud si něco neodpracujete. Důchodu se dle současné vlády ani nedožijem a jinak máme jen jistotu platit.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 9. 2011 9:36 | KAB

Podle mě špatně: sice nikdo nemá povinnost žádat o podporu, ale proč má tedy povinnost platit daně a další odvody - i to by tedy podle této logiky mělo být snad dobrovolné, ne? Jinak kamarádka dokončila pedagogickou fakultu (1. stupeň) a práci nesehnala rok a 2 měsíce, až minulý týden a to přes známosti.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 9. 2011 9:19 | Petr

1. Cos to studoval za VŠ, žes půl roku hledal místo? 2. "A také je nemorální chtít například po vědci nebo učiteli z VŠ, aby nastoupil za dva měsíce ke košťatům." Co KONKRÉTNĚ je na tom nemorálního? Vždyť NIKDO z nich nemá povinnost stát žádat o podporu. Toto se bude týkat jen těch, kteří chtějí, aby je stát finančně podporoval.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 9. 2011 6:53 | KAB

A co přijde jako další level reforem od této vlády, koncentrační tábory? Přesně to odpovídá jejich myšlení. 4lověk přijde o práci a život tím končí: dopoledne bude zametat ulice, pak se půjde ohlásit na poštu, že nepracuje a i kdyby si našel nějaké místo, nikdy se nemůže dostavit na pohovor, aby ho alespoň teoreticky mohl získat.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 9. 2011 2:00 | Editta

Navíc ono těch,co pracují bokem,jak píšete (předpokládám že máte na mysli práci takzvaně "na černo") je stále méně a méně,dneska už si jen tak někdo nelajzne zaměstnat někoho aniž by ho přihlásil,postihy za to jsou tak vysoké,že se to už nevyplatí.Takže těch,co přece jen na černo pracují není takové množství,aby to bylo pro náš stát alarmující a vláda by s tím něco dělala.A ruku na srdce-ony ty dávky v hmotné nouzi jsou tak zanedbatelné a směšné,že být vámi nedělám si vrásky na čele tím,že by mě trápilo,kolik těch černých pracantů (a teď nemám na mysli naše spoluobčany,nýbrž šikuly,co pracují na černo:)) si po šichtě ještě skákne na úřad vyběhat si dávky v hmotné nouzi.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 9. 2011 1:45 | Editta

Ne,vy čtěte pořádně,protože já jsem psala o takových lidech,kterým brání dělat takovouto práci jiné důvody než zdravotní.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 9. 2011 0:56 | jezevec

kdo chce dostat nažrat z cizího, může zajisté něco málo udělat. kdo si chce půl roku hledat práci odpovídající jeho Majestátu, může tak činit za svoje.
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 9. 2011 23:24 | Pavel

Tento způsob není dobrý. Sám jsem se kdysi vrátil ze vejšky a než jsem našel odpovídající práci, trvalo mě to cca půl roku. Jenom těch konkurzů, denně člověk volá, obíhá a shání informace. To se za dva měsíce nedá stihnout. Teď v takové krizi. Navíc je něco jiného, shání-li práci člověk aktivně a nebo pasivně. A také je nemorální chtít například po vědci nebo učiteli z VŠ, aby nastoupil za dva měsíce ke košťatům. Za těch půl roku neřeknu, ale za dva měsíce? Necinkal jsem klíčema na Václaváku a jsem rád. Doufám jenom, že ti, kdo cinkali a teď mají problémy, že si aspoň pořádně nafackují. A bude h§ř, mnohem hůř.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Pohlreich

restauratér a podnikatel

Karel Janeček

podnikatel, RSJ

Zdeněk Pohlreich
ÚSPĚŠNOST
80,00 %

z 5 duelů
×
Karel Janeček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services