Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Proč se v Brně tak daří IT firmám? Ve městě bez staré smetánky je víc sexy programovat nebo podnikat než se drtit práva.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 9. 2011 4:07, Martin

@Kinky: BURANSTVÍ V BRNĚ, jo? Když procházím Brnem setkávám se spíš se zdvořilým a kulturním chováním místních. Když bych šel v Brně po ulici a do někoho narazil, tak on se mi ještě omluví. Když do šaliny nastoupí starší pán nebo paní hned se i několik mladších lidí zvedne ze židlí a zdvořile mu/jí nabídne místo k sezení. V Brně se říká prosím a děkuji. Buranství vídám spíš jinde, třeba v Praze, například když člověk v Práglu jen projeví, že je z Moravy, tak už se na něho místní burani naštvou. Když v Práglu nepřejdu nějakej přechod dost rychle nebo dost pomalu, už lítají sprostý slova. Pražští burani se taky často nedomlouvají slovy, ale mlaskáním a podivnými posunky, než aby něco řekli, což je primitivní. Brno je vesnice, zatáčka, někde na východě, neříká vám to náhodou něco? ... O městě jako je Brno, o bývalém hlavním městě moravské země, může něco takového říct opravdu jedině buran, tj. člověk pohrdající noblesou, zakládající si na svojí kulturní nízkosti. Pražáci obecně podle mého názoru nejsou burani, ale rozhodně tvrdím, že Praha je o poznání buranštější město než Brno, důkazem mi buď to co jste napsal. A mindrák máte jedině vy, nejen vy osobně, ale i celá Praha ... Praha je světové velkoměsto, Vídeň je jen velký Brno, neříká vám to taky něco? Buď mi to též důkazem. Nechci nikoho urážet, jen reaguji stejnou notou.

Reagovat

 

+20
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 9. 2011 10:42, Kinky

Možná máš pravdu ale na něco jsi zapoměl, v Brně ty IT firmy max. začnou, naberou levnou prac. sílu a když se jim začne dařit..šupky dupky do Prahy...příklad jasný 2K (nejlépe na Floru). Takže stím Brnem a penězi bych byl opatrný. Přiznávám však že čím více má stát velkých měst tím lépe, proto Brnu fandím a to jsem z Prahy. Jediný čeho by se měli zbavit je to místní buranství. Zajimave ovšem je že to buranství se vztahuje specialně na Brno, ostatní moravské města žádným mindrákem netrpí..hmm snad až budoucí generace ukáže lepší tvář v Brně.

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (20 komentářů)

2. 9. 2011 0:53 | Arsen Lazarevič

Zajímavý a idealisticky pojatý článek, díky za něj. Jen bych Brno k Friscu rozhodně neporovnával. Nezaměstnanost se v Brnu pohybuje na 8-9 procentech, mzda není o moc vyšší než v ostatních krajích. Praha má nezaměstnanost minimální a průměrná mzda je vysoce nadstandardní. Co Brno potřebuje je decentralizace tj. mohlo si samo rozhodovat o některých daních, mohlo přijmout zákon, že založení firmy trvá jeden den nebo je vedení účetnictví mnohem snadnější. Tím by nad Prahou získalo obrovskou výhodu. Jedině tak budou v Brně vznikat startupy jak houby po deští. A co se týká Redhatu, neberu to jako dobrý příklad, většinu peněz chtějí vyšmejdit přes EU dotace.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

2. 9. 2011 8:19 | Zinek Draškovič

„Jen bych Brno k Friscu rozhodně neporovnával. Nezaměstnanost se v Brnu pohybuje na 8-9 procentech, mzda není o moc vyšší než v ostatních krajích. Praha má nezaměstnanost minimální a průměrná mzda je vysoce nadstandardní.“ Defektní úvaha, hruškojablečná. Pokud jde o nezaměstnanost, v SF je nyní zhruba stejná jako průměr Států, někde kolem 9 pct. Okres Brno město má nezaměstnanost asi 8,5 pct. ČR taky něco přes devět. Takže co? Takže nic, protože to o tématu článku neříká vůbec nic. A pokud by to něco říkat mělo, tak jedině toto: v Praze si snadno najdete práci (nezaměstnanost cca 5 pct), v Brně si ji musíte vymyslet :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Arsen Lazarevič 02. 09. 2011 00:53)

2. 9. 2011 8:21 | Wolf

Clovece, ty uz taky nevis, ci jsi. :) At zije schizofrenie. :D
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zinek Draškovič 02. 09. 2011 08:19)

2. 9. 2011 10:42 | Kinky

Možná máš pravdu ale na něco jsi zapoměl, v Brně ty IT firmy max. začnou, naberou levnou prac. sílu a když se jim začne dařit..šupky dupky do Prahy...příklad jasný 2K (nejlépe na Floru). Takže stím Brnem a penězi bych byl opatrný. Přiznávám však že čím více má stát velkých měst tím lépe, proto Brnu fandím a to jsem z Prahy. Jediný čeho by se měli zbavit je to místní buranství. Zajimave ovšem je že to buranství se vztahuje specialně na Brno, ostatní moravské města žádným mindrákem netrpí..hmm snad až budoucí generace ukáže lepší tvář v Brně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

2. 9. 2011 11:21 | IT

To je teda pouze tva spekulace. Brno ma oproti Praze tu vyhodu, ze jsou zde nejmene 3 VS, ktere produkuji nove IT lidi, ktere maji primo znalosti, co tyto firmy potrebuji a rozvijeji. Podle statistik pak vetsina studentu po absolvovani VS zustava v meste, kde studovali.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kinky 02. 09. 2011 10:42)

2. 9. 2011 12:44 | Slávka

...v Brně si ji musíte vymyslet. V tom je to největší moudro.je-li tomu tak,pak Brnu věřím abude mu přáno.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zinek Draškovič 02. 09. 2011 08:19)

2. 9. 2011 12:48 | benzin

Ja sem studoval dve z techto tri skol a musim rict, ze ani jedna neuci to co firmy v praxi skutecne chteji. Ten IT-ak ktery se to nenauci nema sanci. Btw. a to si opravu myslite ze v Praze je mene vysokych skol a vysokoskolaku, kteri se hodi pro IT praxi? Navic kvalita studentu z UK a CVUT je vyssi nez MUNI a VUT. A vubec nejde o kvalitu skoly jako takove, ale proste protoze vice kvalitnich studentu si vybere tyto skoly, nez skolu v Brne. Coz je zpusobeno i tim, ze Praha je spadova pro daleko vetsi oblast nez Brno.
No a ted k tomu proc se ted dari IT v Brne, ale i v Hradci Kralove a jinde? No jde o pobidky EU. V Praze nedosahne firma na zadne dotace EU, v Brne i v jinych mestech po CR na ne dosahne. To proto Unicorn zalozil pobocky v HK a Plzni a v Praze si drzi uz temer jenom vedeni projektu. Takto to udelalo hodne spolecnosti. Proste zalozili si druhou pobocku v nejakem krajskem meste. Tam dostanou dotaci na kazdeho IT delnika, ale vedeni projektu (obchodnici, analytici, architekti atd.) stale zustavaji v Praze.
Jenze tyto pobidky zkonci roku 2013, teprve pak se ukaze jaky potencial maji mesta bez dotaci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (IT 02. 09. 2011 11:21)

2. 9. 2011 13:06 | Arsen Lazarevič

Děkuji, pobavil jste mě :) Doporučuji si příště můj příspěvek přečíst dvakrát a nejlépe s jablkohruškovým džusem (podporuje pamět). Podmínky pro vznik startupu nejsou definované tím, jaké jsou či nejsou kavárny - domnívám se, že New York má spoustu kvalitních podniků, kde se scházejí mladí lidé a tráví tam svůj čas (ve Frisku je to nejspíše idealizované), ale na tom, jaké jsou právní podmínky a vzdělávání (z toho těží kupříkladu Izrael). Brňáci můžou mít konkurenční výhodu ve vzdělávaní, ale pokud je v Brně finanční kontrola jednou za 15 let a poštěstí se nově vzniklé firmě, že je bude finančák buzerovat, nejspíše se na to dříve nebo později vykašlou a přesunou se do Prahy, kde je finanční kontrola v průměru čeká jednou za 120 let. Já jsem pro decentralizaci pravomocí tak, aby si Brňáci nezávislé na vůli Pražáků a Čechů, mohli nastavit takové podmínky, které jsou impulsem pro vznik nových firem, nikoliv problémem. Přestavte si, co by pro Brno znamenalo, kdyby osvobodilo malé firmy od placení daně z příjmů PO, omezilo zbytečné papírování, zjednodušilo vedení účetnictví... Mám však obavy, že kdyby se moc decentralizovala, tak by Brno ovládli socialisté a ještě dojde k celkovému zhoršení :-(
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zinek Draškovič 02. 09. 2011 08:19)

2. 9. 2011 15:21 | Zakázaný element

Proč dvakrát? Na to, abych poznal, že míra nezaměstnanosti (ani úroveň platů) s tématem článku spíš nesouvisí, mi stačí letmý pohled. A druhý letmý pohled, na data, mi pak potvrdí, že pokud by už s tématem článku tato data souvisela, podporovala by zřejmě spíš Kašpárkovu konstrukci. Zřejmě vám to došlo též, když mi to ani nevyvracíte :D A i v dalším příspěvku se pak od tématu vzdalujete logickými parakotouly. Článek je o tom, že v Brně vznikají nápady a firmy. A vy říkáte: Nene, ony se pak přesunou do Prahy. Jenže to přece nic nemusí měnit na faktu, že vznikat budou dál v Brně. Protože Brníčko Brno...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Arsen Lazarevič 02. 09. 2011 13:06)

2. 9. 2011 15:24 | xavier

no kdyz se kolegum z IT oplati zustavat v brne za 3-6x mensi plat nez v Praze, tak at tam klidne zustanou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

2. 9. 2011 15:33 | Arsen Lazarevič

Nejspíše se za své jméno stydíte :) Zdá se mi, že jste se do toho argumentačně zamotal. Počet nově vzniklých firem na obyvatele je největší právě v Praze. To, že některé můžou vznikat tím, že se pár lidí sejde v kavárně nic neznamená, stejný scénář může být v New Yorku či Praze. Tam překvapivě také občas jdou mladí lidé do kaváren. Článek se mi líbil, ale jak jsem napsal, byl psán spíše idealisticky, než aby měl oporu v konkrétních číslech. Podobný článek by se mohl napsat o Ostravě či Bruntále (nejvyšší nezaměstnanost, lidé si musí dle Vaší logiky práci vymyslet.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zakázaný element 02. 09. 2011 15:21)

2. 9. 2011 19:37 | Jahoda František

E15 2.9.2011: Firma 2K, která je podepsaná pod úspěšnou akční mafiánskou počítačovou hrou Mafia 2, propustí na 45 z celkem 200 zaměstnanců své české pobočky. Propouštění se bude týkat hlavně studia v Brně, menší počet programátorů odejde ale i z pražského studia.
"2K učinila těžké rozhodnutí propouštět v brněnské a pražské pobočce v zájmu zvýšení efektivity. Zrušeno bude 45 pracovních míst a to především v brněnském studiu,“ napsal v e-mailu E15 Markus Wilding, PR manažer společnosti 2K, ktera sídlí v britském Winsdoru. Na Špilberku už to šustí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

2. 9. 2011 20:56 | riddler

Jenom bych doplnil, že na MUNI se hlásí nejvíc lidí ze všech škol v ČR (víc, než na UK) a myslím že MUNIxUK a VUTxČVUT jsou plně srovnatelné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

2. 9. 2011 23:51 | lakatoš

Brno, Brno, to je snad někde na východě...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

4. 9. 2011 4:07 | Martin

@Kinky: BURANSTVÍ V BRNĚ, jo? Když procházím Brnem setkávám se spíš se zdvořilým a kulturním chováním místních. Když bych šel v Brně po ulici a do někoho narazil, tak on se mi ještě omluví. Když do šaliny nastoupí starší pán nebo paní hned se i několik mladších lidí zvedne ze židlí a zdvořile mu/jí nabídne místo k sezení. V Brně se říká prosím a děkuji. Buranství vídám spíš jinde, třeba v Praze, například když člověk v Práglu jen projeví, že je z Moravy, tak už se na něho místní burani naštvou. Když v Práglu nepřejdu nějakej přechod dost rychle nebo dost pomalu, už lítají sprostý slova. Pražští burani se taky často nedomlouvají slovy, ale mlaskáním a podivnými posunky, než aby něco řekli, což je primitivní. Brno je vesnice, zatáčka, někde na východě, neříká vám to náhodou něco? ... O městě jako je Brno, o bývalém hlavním městě moravské země, může něco takového říct opravdu jedině buran, tj. člověk pohrdající noblesou, zakládající si na svojí kulturní nízkosti. Pražáci obecně podle mého názoru nejsou burani, ale rozhodně tvrdím, že Praha je o poznání buranštější město než Brno, důkazem mi buď to co jste napsal. A mindrák máte jedině vy, nejen vy osobně, ale i celá Praha ... Praha je světové velkoměsto, Vídeň je jen velký Brno, neříká vám to taky něco? Buď mi to též důkazem. Nechci nikoho urážet, jen reaguji stejnou notou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

4. 9. 2011 4:12 | Martin

@xavier: "no kdyz se kolegum z IT oplati zustavat v brne za 3-6x mensi plat nez v Praze, tak at tam klidne zustanou. ", super, tak to jdu do Prahy, chci teda ale těch 135-270 tisíc, jak píšete.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

4. 9. 2011 8:50 | Trapjazlík Stydín

Lepší, když se zakládá na dobrém pozorování než na blbých číslech. A blbá čísla byla ta vaše nezaměstnanost. Můžete v další odpovědi vytáhnout zase nové nesouvisející argumenty, ale tohohle se nezbavíte :))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Arsen Lazarevič 02. 09. 2011 15:33)

5. 9. 2011 1:11 | js

"Přestavte si, co by pro Brno znamenalo, kdyby osvobodilo malé firmy od placení daně z příjmů PO, omezilo zbytečné papírování, zjednodušilo vedení účetnictví..."
No, to je ale na samostatný stát brněnský. :) I v Německu, a to je na rozdíl od jednotného Česka federace s několikamilionovými členskými zeměmi, platí jednotné spolkové zákony v oblasti daní, účetnictví atd.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Arsen Lazarevič 02. 09. 2011 13:06)

5. 9. 2011 22:10 | Martin

"...A co se týká Redhatu, neberu to jako dobrý příklad, většinu peněz chtějí vyšmejdit přes EU dotace."
Ano, Red Hat získal letos grant na vytvoření dalších 150 míst, nicméně v současnosti už zaměstnává přes 350 lidí, takže o většinu se nejedná, spíš o takový příspěvek :).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Arsen Lazarevič 02. 09. 2011 00:53)

8. 9. 2011 3:51 | Martin II.

"mzda není o moc vyšší než v ostatních krajích", Brno není kraj a mzda v Brně je přirozeně mnohem větší než je celorepublikový průměr a kde jste přišel na to, že je v Brně 8-9% nezaměstnaných? Můžete prosím ukázat konkrétní zdroj?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Arsen Lazarevič 02. 09. 2011 00:53)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 777 351 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Luděk Sekyra

podnikatel, Sekyra Group

Jaromír Drábek

politik

Luděk Sekyra
ÚSPĚŠNOST
44,74 %

z 114 duelů
×
Jaromír Drábek
ÚSPĚŠNOST
28,57 %

z 35 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Neplánované investice do zásob, Cenné papíry kapitálového trhu, Kvitance, brno, mobilní operátoři, operátoři, architektura, tarify, bezcenné akcie, mezinárodní den piva, fragmentace, Petr Kellner, ctp, nejlevnější účet, svobodná volba, sociální právo. sociální funkce, datový tarif, Occupy Wall Street Media

7T79873, 7T79891, 1SX1767, 7T79891, 1AZ4077

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK