Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Když se řekne | 23. 8. 2011 | 10 komentářů
Když se spolu baví lidé ze stejného oboru, okolí jim vůbec nemusí rozumět. Každá profese si vytváří své pojmy a některá slova používá ve zvláštních významech. Urychluje to a zjednodušuje komunikaci. Víte, podle čeho poznáte, že se spolu baví dva pojišťováci?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 8. 2011 11:43, Pablo

Jestli je IŽP hrozný hybrid, tak mi napište jak byste řešil případ, kdy někdo živí rodinu a třeba má i hypotéku a jako živitel rodiny se chce zabezpečit, kdyby se mu něco stalo, aby jeho rodina nepřišla o příjmy a tudíž i o dům či byt? Díval jste se na to kolik stojí rizikovky bez investiční složky? Je to měsíčně možná tak o 200 korun levnější a za ta léta z toho nic nevypadne. A člověk ani nemusí mít rodinu a uvědomuje si, že kdyby se mu stal úraz s doživotními následky, po celý život bude odkázán na pomoc státu, takže na almužnu. Fakt mě zajímá jak byste řešil zajištění, když tady kritizujete KŽP a IŽP, buďte trochu konstruktivní.
Mezi špatnými produkty existují i produkty, které jsou dobré a kde je plusová hodnota při zachování odpovídajícího pojištění. To, že tyto produkty neznáte, znamená jen to, že potřebujete dobrého finačního poradce, který vám poradí.

Reagovat

 

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fany 23. 08. 2011 16:57)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 8. 2011 23:09, Vít Suchý

Důchodové pojištění je ta skupina pojistek, kde by klient měl mít garantováno, že dostane na konci víc, jak vloží, to si lze jednoduše spočíst před podpisem smlouvy.

Jenže je jich na trhu jako šafránu, u fin. poradců jsou nepopulární nízkou provizí a raději prodávají penzijní fondy s nulovou garancí a nejistotou státních příspěvků....A propos - kvalitní důchodové pojistky musí klientům garantovat již při podpisu smlouvy doživotní penzi....

A oproti autorovi si nemyslím, že to je nějaká zkostnatělá forma produktu pro staříky, v Německu tyto pojistky tradičně tvoří více jak 24% objemu peněz, ukládaných na stáří ( oproti 7% prostředků v invest. fondech )...

Možná je to tím, že tam již mají generace lidí zkušenost s typy a funkcemi finančních produktů a vědí, co je bublina a co ( byť konzervativní) jistota? Nebo jsou Němci pos...vé a na nás, Čecháčky-rychlokvašené investiční odborníky nemají ??? Že bychom zase Evropě jednou ukázali ???

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fany 23. 08. 2011 16:57)

Další příspěvky v diskuzi (10 komentářů)

23. 8. 2011 11:51 | Slávka

Pokud se baví sami mezi sebou,nechť.Horší je,že těžko srozumitelné výrazy jsou součástí mnoha písemností a smluv určených veřejnosti a snadno uvádějí lidi v omyl,na který často doplácí doživotně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 8. 2011 13:08 | Martini

Dobrý den, chtěl bych upravit Vaše vysvětlení karenční doby. V článku je to chybně vysvětleno tak, že pokud je karenční doba 15 dní a člověk léčí úraz 25 dní, tak dostane proplaceno 10 dní. Není to tak, klient běžně po uplynutí karenční doby dostane proplaceno i těch prvních 15 dní, takže v součtu všech 25 dní. Jde o to, aby člověk nenárokoval úrazy, které léčí krátkou dobu. Je na něm, aby vybral pojišťovnu a produkt, který má karenční dobu třeba pouze 7 dní. Tam by mu už proplatili např. 12-denní úraz,kdežto u výše uvedené možnosti min.doby léčení 15 dnů nikoliv. Ale v článku je už opět správně poznamenáno, že kratší karenční dobu si zase samozřejmě nechá pojištovna zaplatit. To je vše. Hezký den
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 8. 2011 13:52 | Gabriel Pleska

Nemáte pravdu, je možné, že některá pojišťovna postupuje tak, jak říkáte, ale obecně to platí tak, jak píšeme v článku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Martini 23. 08. 2011 13:08)

23. 8. 2011 16:52 | Petra Dusová

Co jste tu popsal, je opravdu možné a poslední dobou se to často používá. V pojišťovácké hantýrce se to nazývá "zpětné plnění" (pokud léčbou přesáhnete karenční dobu, tak vám plní i předchozí dny). Většinou je dohledatelné v pojistných podmínkách.

Citace - Martini / 23.08.2011 13:08

Dobrý den, chtěl bych upravit Vaše vysvětlení karenční doby. V článku je to chybně vysvětleno tak, že pokud je karenční doba 15 dní a člověk léčí úraz 25 dní, tak dostane proplaceno 10 dní. Není to tak, klient běžně po uplynutí karenční doby dostane proplaceno i těch prvních 15 dní, takže v součtu všech 25 dní. Jde o to, aby člověk nenárokoval úrazy, které léčí krátkou dobu. Je na něm, aby vybral pojišťovnu a produkt, který má karenční dobu třeba pouze 7 dní. Tam by mu už proplatili např. 12-denní úraz,kdežto u výše uvedené možnosti min.doby léčení 15 dnů nikoliv. Ale v článku je už opět správně poznamenáno, že kratší karenční dobu si zase samozřejmě nechá pojištovna zaplatit. To je vše. Hezký den
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Martini 23. 08. 2011 13:08)

23. 8. 2011 16:57 | Fany

Není to nějaké zmatené? Jak poznáte do kterého fondu, při KŽP, ukládá pojišťovna peníze? Nemotáte to s IŽP? Jak to, že IŽP je jen pro mladší ročníky? Pokud vím, tak většina pojišťoven má ve své nabídce fondy od méně rizikových, jako jsou fondy peněžního trhu a dluhopisové, nebo-li více konzervativní a na druhé straně akciové. Pak se dopouštíte stále stejné chyby, jako většina bouchačů. Tedy že KŽP je dobré pojištění a zároveň dobré spoření, kde často naivní človíček, po uplynutí pojistné doby, dostane více, než tam vložil. Tady vždy platí nepřímá úměra. Čím vyšší pojistné krytí, tím méně spoření a tady bych chtěl vidět nějakou uskutečněnou smlouvu, kde je návratnost plusová. O hybridu IŽP raději ani nemluvím, neboť to je všechno možné, jen ne rozumné pojištění a investice. A co se týče výrazů, tak jsem ještě někde slyšel "flexík", nebo-li flexibilní životní pojištění a "důchodka" asi důchodové životní pojištění.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 8. 2011 22:59 | Vít Suchý

Dovolím si reagovat na terminologii, kdy uvádíte jak u KŽP, tak u IŽP , že je obojí neodbornou veřejností nazýváno jako pojištění se spořením...Ba právě naopak - odbornou veřejností ( a všemi možnými reklamními kanály)je vůči klientům životní pojištění prezentováno jako "takové lepší spoření"... - viz průzkum ČAP z prosince 2009, kdy se "s hrůzou " zjistilo, že 75% prostředků v životních pojistkách je mylně chápáno jako že na spoření... A kdopak to oněm klientům prodal ? Sami si koupili ? nene, finanční poradci to s láskou zařídili ...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 8. 2011 23:03 | Gabriel Pleska

Pak si možná říkají finanční poradci, ale nejsou odborníci. Dále viz redakční příspěvek do slovníčku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vít Suchý 23. 08. 2011 22:59)

23. 8. 2011 23:09 | Vít Suchý

Důchodové pojištění je ta skupina pojistek, kde by klient měl mít garantováno, že dostane na konci víc, jak vloží, to si lze jednoduše spočíst před podpisem smlouvy.
Jenže je jich na trhu jako šafránu, u fin. poradců jsou nepopulární nízkou provizí a raději prodávají penzijní fondy s nulovou garancí a nejistotou státních příspěvků....A propos - kvalitní důchodové pojistky musí klientům garantovat již při podpisu smlouvy doživotní penzi....
A oproti autorovi si nemyslím, že to je nějaká zkostnatělá forma produktu pro staříky, v Německu tyto pojistky tradičně tvoří více jak 24% objemu peněz, ukládaných na stáří ( oproti 7% prostředků v invest. fondech )...
Možná je to tím, že tam již mají generace lidí zkušenost s typy a funkcemi finančních produktů a vědí, co je bublina a co ( byť konzervativní) jistota? Nebo jsou Němci pos...vé a na nás, Čecháčky-rychlokvašené investiční odborníky nemají ??? Že bychom zase Evropě jednou ukázali ???
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fany 23. 08. 2011 16:57)

24. 8. 2011 5:39 | Fany

Němci byli vždy dost konzervativní. Opakem jsou obyvatelé v USA, kde má velká část lidí akcie, či akciové fondy a také s tím mají mnohaletou zkušenost. V rámci důchodového pojištění sice můžete dostat více, než jste tam dal, ale co inflace? Toto pojištění se našincům může vyplatit jen snad tehdy, pokud mu na to přispívá zaměstnavatel a jinou formou by to nedostal (třeba zvýšením platu).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vít Suchý 23. 08. 2011 23:09)

25. 8. 2011 11:43 | Pablo

Jestli je IŽP hrozný hybrid, tak mi napište jak byste řešil případ, kdy někdo živí rodinu a třeba má i hypotéku a jako živitel rodiny se chce zabezpečit, kdyby se mu něco stalo, aby jeho rodina nepřišla o příjmy a tudíž i o dům či byt? Díval jste se na to kolik stojí rizikovky bez investiční složky? Je to měsíčně možná tak o 200 korun levnější a za ta léta z toho nic nevypadne. A člověk ani nemusí mít rodinu a uvědomuje si, že kdyby se mu stal úraz s doživotními následky, po celý život bude odkázán na pomoc státu, takže na almužnu. Fakt mě zajímá jak byste řešil zajištění, když tady kritizujete KŽP a IŽP, buďte trochu konstruktivní. Mezi špatnými produkty existují i produkty, které jsou dobré a kde je plusová hodnota při zachování odpovídajícího pojištění. To, že tyto produkty neznáte, znamená jen to, že potřebujete dobrého finačního poradce, který vám poradí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fany 23. 08. 2011 16:57)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 777 351 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Roman

manažer, ČEZ

Michal Mejstřík

ekonom

Martin Roman
ÚSPĚŠNOST
39,29 %

z 28 duelů
×
Michal Mejstřík
ÚSPĚŠNOST
53,92 %

z 102 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Rozhodný příjem, Depozitní účet, Fondy fondů, martin stára, mobilní operátoři, operátoři, architektura, brno, společnosti, legislativa ES, výkupní ceny, hospodářská politika, promlčecí lhůta, neutral, vízum, hithit, BNP Paribas Real Estate Securities Pacific, lyžování mimo sjezdovku

5E00138, 2E61991, 0011CHEB, 6U76268, 7U77788

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK