Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Na účtu peníze nevydělávají, sotva si udrží hodnotu. Rádi byste tedy investovali, ale máte strach a pocit, že investování je výsada bohatých. A nevíte jak na to. Strach mít nemusíte, ani spoustu peněz – investovat se dá od stovky měsíčně. A na informace je tu Škola finanční gramotnosti.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 12. 2011 21:53, Investujfondy

Vážený Tomáši,
zcela s Vámi nesouhlasím. V jedné z největších bank jsem pracoval, ale z důvodu, že jsem poznal nejlepší podílové fondy, které se zaměřují na investice do globální ekonomiky, tak jsem musel z banky odejít. Prostě jsem to nedokázal klientům prodávat, co se v ČR nabízí za produkty, které klientovi nic nevydělají. Nelze srovnávat investiční možnosti přes banky a napřímo bez prostředníka. V případě banky, klient je věřitelem, u nás je klient majitelem svého depozitního účtu. Nemluvě o průměrném ročním zhodnocení. Jistě ani sám netušíte, co znamená "Cost average effect", na kterém jsou podílové fondy postaveny. :-)

Sám jsem to jako zaměstnanec banky neznal, proto Vás chápu. Ale nemůžete hanit něco, co ve světě je běžné, pouze český klient toto nezná, jelikož nemá informace. Proto je rozdíl mezi českým a americkým důchodcem. Tam si každý spoří na svou penzi sám a kam? Do nejlepších podílových fondů (např. Franklin Templeton Investments), které v průměru generují 12% p.a. klientovi čisté zhodnocení (a to jsem při zemi).

Ale musím říci, že konečně to i čeští spoluobčané začínají chápat, že banky jsou tu od toho, aby nám vedly účet a půjčovali levně fin. prostředky (hypoteční úvěry). Investování není nejlepší volba přes ně. Od toho jsme tu my. :-)

Pěkný večer přeji L.

Reagovat

 

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tomáš 07. 12. 2011 13:39)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 8. 2011 10:16, Zdenek

Jednou jsem chtěl investovat, pochopitelně v malém. Dal jsem 50tis.do ČS do fondu Sporobond. Po roce, kdy jsem se cítil jako velký investor, jsem dostal zpět 47 tis. No nekup to, když to je tak výhodný. S investováním končím. Kdybych náhodou přišel někdy k penězům, koupím nemovitost.

Reagovat

 

-6
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (11 komentářů)

2. 8. 2011 10:16 | Zdenek

Jednou jsem chtěl investovat, pochopitelně v malém. Dal jsem 50tis.do ČS do fondu Sporobond. Po roce, kdy jsem se cítil jako velký investor, jsem dostal zpět 47 tis. No nekup to, když to je tak výhodný. S investováním končím. Kdybych náhodou přišel někdy k penězům, koupím nemovitost.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-6
Líbí
Nelíbí

2. 8. 2011 10:36 | Petr

Peníze jsou ničím nekryté papírky a všechny odvozeniny jsou to samé. Fondy v dlouhém období prodělají. Držitelům se vrátí téměř vždy reálně méně, slouží jen k vyšším ziskům finančního sektoru. Proto je potřeba peníze přeměnit na reálná aktiva - nemovitosti, zem. půdu, suroviny tak jak to dělají hedge fondy v Africe a nyní i Keller v Rusku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

2. 8. 2011 11:01 | Tomas

No, v dlouhodobém horizontu by fondy většinou asi měly vydělávat. Ale v lepším případě to stejně jen kopíruje burzovní indexy, takže vzhledem k poplatkům (při nákupu a roční poplatek), které se strhávají, preferuju spíš přímou investici do akcií. Pro toho, kdo nechce spekulovat, ale držet tam peníze pár let, je celkem bezpečné si vybrat pár dividendových titulů a rozložit to mezi ně a nemusí se o výnosy dělit s nějakým fondem :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

2. 8. 2011 11:06 | Tomas

Ty dluhopisové fondy (když už tedy si je člověk vybere) jsou vhodné spíš na několikaletý inv. horizont. Já v něm měl něco peněz kdysi taky (tak před 10 lety) a to jsem vydělal. Ale v některých fázích hospodářského cyklu si člověk může pěkně nabít ústa. Tolikhle peněz a na 1 rok bych ale raději dal do záložny :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zdenek 02. 08. 2011 10:16)

2. 8. 2011 11:45 | Petr

Ale vy jste přece neinvestoval. Jenom jste svěřil svoje peníze někomu jinému a čekal, co z toho bude.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zdenek 02. 08. 2011 10:16)

2. 8. 2011 16:28 | Michal

A takhle to funguje v českém státě. Nějaká společnost nastaví špatný produkt, ani ho pořádně nevysvětlí klientům, ale ti si ho stejně vezmou. Po roce (což je patrné i z článku) přijdou o peníze a nikdy více, což je celkem škoda. Dle mých informací ČS "povodila" klienty o milióny korun. Na druhou stranu je to škoda. V součastné době fungují na trhu jiné společnosti, které dle mého úsudku fungují celkem slušně a dá se přes ně i vydělat. Když zmíním úplně jiný produkt a to kreditní karty. Ty v minulosti fungovaly, že klient jen platil a dnes mě kreditka vydělává od 700kč měsíčně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zdenek 02. 08. 2011 10:16)

10. 8. 2011 14:44 | Adriana

A když budete někdy, nedejbože, potřebovat nemovitost prodat, a nebude to zrovna ten správný čas, můžete vydělat ještě více, než jako podílník Sporobondu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zdenek 02. 08. 2011 10:16)

17. 8. 2011 17:57 | Lucie

Zajímavý článek. Jsem zvědavá na další upřesnění.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

7. 12. 2011 13:39 | Tomáš

JAKO ZAMESTNANEC BANKY INVESTICE DO PODILOVEHO FONDU NEDOPORUČUJI! PRO BANKU JSOU TO LEHKE PENIZE Z PROVIZI, PROTO TO DO LIDI TLAČÍ. KDYŽ JE V KURZU PENZIJKO TAK TLAČÍ PENZIJKO, KDYŽ ŽIVOTKO TAK ŽIVOTKO... A TAK DÁLE...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

7. 12. 2011 21:53 | Investujfondy

Vážený Tomáši, zcela s Vámi nesouhlasím. V jedné z největších bank jsem pracoval, ale z důvodu, že jsem poznal nejlepší podílové fondy, které se zaměřují na investice do globální ekonomiky, tak jsem musel z banky odejít. Prostě jsem to nedokázal klientům prodávat, co se v ČR nabízí za produkty, které klientovi nic nevydělají. Nelze srovnávat investiční možnosti přes banky a napřímo bez prostředníka. V případě banky, klient je věřitelem, u nás je klient majitelem svého depozitního účtu. Nemluvě o průměrném ročním zhodnocení. Jistě ani sám netušíte, co znamená "Cost average effect", na kterém jsou podílové fondy postaveny. :-)
Sám jsem to jako zaměstnanec banky neznal, proto Vás chápu. Ale nemůžete hanit něco, co ve světě je běžné, pouze český klient toto nezná, jelikož nemá informace. Proto je rozdíl mezi českým a americkým důchodcem. Tam si každý spoří na svou penzi sám a kam? Do nejlepších podílových fondů (např. Franklin Templeton Investments), které v průměru generují 12% p.a. klientovi čisté zhodnocení (a to jsem při zemi).
Ale musím říci, že konečně to i čeští spoluobčané začínají chápat, že banky jsou tu od toho, aby nám vedly účet a půjčovali levně fin. prostředky (hypoteční úvěry). Investování není nejlepší volba přes ně. Od toho jsme tu my. :-)
Pěkný večer přeji L.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tomáš 07. 12. 2011 13:39)

1. 2. 2012 10:19 | kolja

Není lepší investovat do banky jako takové a ne do jejich produktů a dceřinných společností, které vytvořila, aby jí generovali zisk?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Investujfondy 07. 12. 2011 21:53)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Kratochvíl

producent a podnikatel

Kateřina Jirásková

finanční ředitelka PPF

Petr Kratochvíl
ÚSPĚŠNOST
7,41 %

z 54 duelů
×
Kateřina Jirásková
ÚSPĚŠNOST
91,67 %

z 12 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Manko, Býčí trh, Kompromis, daň z příjmů, petr dvořák, psd2, andrej babiš, fintech, COMEX, členský příspěvek, Radim Juchelka, DDT, Andorra, Ministerstvo zahraničních věcí, a karta, délka praxe, 183/2006 Sb., Výzkumný ústav práce

1AL0293, MINKA001, 5AC3307, 2M42777, 4M00544

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK