Proč správný levičák nepodporuje odbory

Aleš Tůma | rubrika: Komentář | 16. 6. 2011 | 27 komentářů
Jsem vlastně levičák – nemám rád velké korporace. Ale nemám rád ani odbory. A nezbláznil jsem se.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 6. 2011 7:49, chk

v recku nejde o koryta. v recku jde o bankrot. predseda vlady tam velmi rad poda demisi, ale je otazka, kterej dobrodruh ho nahradi. rekove se chovaj jako deti, ktery se rozcilujou, ze jim rodice nekoupej auticko na dalkovy ovladani, kdyz pritom nemaji ani na jidlo.
az jim v cervenci dojdou penize, poznaj co to je bankrot. ja doufam. aspon se jim v te jejich palici rozsviti. a obycejnym lidem se u nas rozsviti mozna o par let pozdeji. to tu snad ale uz nastesti nebudu a rad budu odevzdavat nemale dane tam, kde si toho budou vazit:).

Zobrazit celé vlákno

+7
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 6. 2011 5:16, žalobníček

Dvě věci -
ad.1 k oné anketě o stávce - nestávkuji z jednoduchého důvodu.Dráha tu není,věřejná doprava také ne,odbory rovněž a tak,kdybych stávkoval,bych chodil jako blbec na návsi kolem rybníka a maximálně nějakým cinkáním bych si připomínal ono oblbování lidí před lety panem Havlem a dalšími.
ad.2 s tím souvisí i můj údiv nad myšlením autora článku.Pokud jsem správně pochopil,tak kapitalismus je podle něho jediná správná věc.Mohl by nám říci,ve které zemi je onen dobrý kapitalismis,který se sám od sebe reguluje a přináši pracujícímu jen dobro?My bychom tam všichni emigrovali a nechali tady jen ty zlé v Praze,co nás tak špatně řídí.
Že by to bylo v Řecku?Ve Španělsku?Já jsem teprve dnes pochopil,proč nás Nečas,Kalousek a další vykukové varují před oním Řeckem.Ona je tam totiž generální stávka a těm špatným a zlým kapitalistům jde o koryta.

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 27 komentářů)

16. 6. 2011 16:32 | Miki

Jenže stát toto všechno vůbec nemusí dělat... A pokud stát vytváří většinu prac. míst, tak to by nás mělo děsit. To už je reálný socialismus.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2011 16:00 | TVK

Věci, které zmiňujete mi vadí, ale jsem si vědom toho, že to asi tak všechno, co s tím můžu dělat. Je systém a jeho současný stav změnit bude pomalé, zdlouhavé. Tak mě to nechává v klidu a neztrácím tím čas. Zabývám se věcmi, které ovlinit můžu a to hned nebo v krátkém časovém horizontu. Proč se mám rozčilovat nad tím, že do důchodu mám jít v 68? Dělám už pár let cíleně na tom, abych tam mohl jít v 50-ti. Někde stávkují, aby místo 2% dostali přidáno procent 5. Já se napřed zeptám a když nedají, tak jdu klidně o firmu dál a nebavím se o procentech, ale desítkách. Každý má svou hlavu a své způsoby, které se mu osvědčily a fungují.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 6. 2011 15:40 | franta

Víte tak úplně s Vámi nemohu souhlasit, protože daně jsou započítány všude. Navíc říká Vám něco slovo super hrubá mzda u zaměstnanců? Tito lidé polovinu roku vydělávají peníze pro stát a nemůžou to ovlivnit. Myslíte si, že nemají právo za to něco chtít. Náš stát, když vybírá peníze, tak se tváří jak socialista a když je má vydávat tváří se jak kapitalista. Když už mluvíme o mrhání, nevadí Vám výsluhy policistů a vojáků? Naprosto zdravých lidí, kteří jsou leckdy nadále zaměstnáváni na ministerstvu obranu. Nechci se chytat každého odhadu, ale státní správa od 90tých let promrhala bilión korun. Těžko říct, jak moc je to založeno na pravdě.Takže peníze, které mají jít na zdravotnictví a další služby mizejí v kapsách, jak jste Vy psal, v kapsách politiků a kamarádů a to Vám nevadí. Jak jste se již jednou vyjádřil. Máte zajímavé názory
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2011 15:25 | TVK

Ano, snažím se starat hlavně o sebe bez ohledu na to, jestli „tam nahoře“ sedí modří, fialoví nebo marťani. A to tak, abych byl na státu maximálně ekonomicky nezávislý. A aby mi stát co nejméně bral a mluvil co do nejméně věcí. To bohužel ovlivním pouze silou svého hlasu, který je jen jeden z cca. 7M. Z mého pohledu současná vláda aspoň otevřeně říká, kde jsou problémy a jako jediná za posledních 20 let se je snaží ne populisticky, ale realistky v rámci svých možností a možností našeho demokratického systému (kde hlas blbce má váhu hlasu Einsteina, ale bohužel prvních bude vždy víc) řešit. Já osobně oceňuji všechny kroky, které vedou k tomu, že se omezuje vliv státu v různých oblastech a odpovědnost a pokud možno zároveň i zdroje se přesouvají na lidi (penze, zdravotnictví, odbourávání rrůzných plošných dotací a příspěvků atd.), protože jen tak lze ten systém a mrhání v něm změnit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2011 14:59 | franta

Můžete mě říct, které dobré věci dělá? A jak jste osobně spokojen se současnou více jak roční vládou. Z předešlého příspěvku jsem soudil, že Vás se státní správa netýká a staráte se jen o sebe. Jinak musím souhlasit, že tady je problém v systému. Příjem státu je velký a určitě by nebyl problém hospodařit bez dluhů. Ale za to nemůže jen současná vláda, ale na druhou stranu ten systém nemění. Není ten systém náhodou tvořen ze stran ODS a ČSSD?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2011 14:44 | TVK

Ano, to je takové krásné pohádkové – myšky buďme druzja. Jenže i Vámi zmiňovaní odborníci obvykle zastávají určité politické názory a to se pak odráží v tom, co (podobně jako politické strany) prosazují. Osobně si nedokážu představit, jak může vzniknout obecná shoda nad zásadními věcmi, kde je nutný ne politický, ale ekonomicky pragmatický a realistický přístup, když naše pravá levice a levá levice (nikdo jiný tu zatím nevládnul) se není schopna léta dohodnout ani na věcech, které jsou dlouhodobě jako problémové zřejmé všem. Je to samozřejmé, protože většinový volič přece lépe slyší na sliby na vyplácení nesmyslných podpor a dávek (pastelkovné, šrotovné, autovné a kdoví co kdo ještě vymyslí) než na to, že se mu sebere něco, na co byl zvyklý a na co má přece „nárok“. Takže provést nutné a nepopulární kroky prostě nikdo nemá odvahu. A když ji má, tak ho vyštípeme (viz. např. Bárta). I dnešní stávka je o čem? Ne o tom, že vláda dělá špatné věci. Dělá věci, které se lidem nelíbí, protože je negativně postihnou. A ty nepopulární se jim ale budou nelíbit vždy, protože osobně neznám ekonomické perpetuum mobile, abych se měl stejně nebo líp ve chvíli, kdy za jinak nezměněných podmínek musím snížit dluhy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2011 13:25 | Jan

Docela s vámi souhlasím, jen s tím kategorickým soudem o tom, kdo vytváří pracovní místa bych trochu brzdil. Ať už přímo - školství, zdravotnictví, doprava, vojsko, policie, státní správa, nebo nepřímo jako zadavatel prací za stovky miliard, bez kterých by si řada podnikatelů třeba ve stavebnictví možná neporadila, vytváří stát v moderní společnosti pracovních míst docela dost. Třeba někdo zareaguje a napíše přesné číslo, mě někdy připadá, že by to mohla být (bohužel)i většina.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2011 12:55 | Slávka

Na potřebě reforem se shoduje drtivá většina lidí.Ovšem plnit státní kasu jen zvýšenými příjmy z mezd a daněmi,není možné nazývat reformami.Není pravda,že nejsou alternativní návrhy řešení.Řada renomovných ekonomů má k některým Kalouskových postupům výhrady.Ovšem,ten nedá ve svém egoismu ani na své vlastní poradce.V mnohém se neshoduje ani s ODS.Nebude mít trvalou hodnotu to,co se podaří za těchto okolností prohlasovat.Následně příjdou jiné vlády se změnami.Jen na základě dohody se všemi parlamentními stranami,s hlavním důrazem na odborné rozbory ekonomů,právníků i sociologů může vzniknour REFORMA,která nejen bude plnit státní kasu,ale především zamezí nehoráznému plýtvání a černému odsávání prostředků do soukromých kapes.K tomu zatím nebyla a ani dnes vůle není. Prosazovaná opatření pouze zviditelní ministra,který má důvod ke svému arogantnímu úsměvu.Nenese přece vůbec žádnou zodpovědnost za své výtvory.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 6. 2011 12:51 | autor

To levičáctví je nadsázka. Ale chtěl jsem tím naznačit, že dnešní "levice" a "pravice" jsou vyprázdněné pojmy, a že "levičáci" by měli uznat řadu "pravicových" argumentů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2011 12:48 | franta

Neupřednosťuji souseda před sebou, ale zároveň bych ho nenutil zametat před svým chodníkem. Já osobně na tom nejsem špatně a i kdyby tady přišla krize přežiju. Stát jsme my, takže pokud ty zlodějny budou pokračovat, tak se to jednou dotkne všech a hlavně našich dětí. Stát hospodaří s našími penězi, takže pokud krade, okrádá i Vás. Takže TKV nevím kde žijete. Možná na pustém ostrově, kde neplatíte daně a žijete z darů moře. V tom případě Vám závidím Vaši nezávislost.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2011 12:31 | TVK

A proč těmto lidem potřebujete věřit? Mě osobně jsou všichni volní, protože vím, že ať tam bude kdokoliv, tak to bude fungovat velmi podobně, protože je to o celém systému, ne o pár lidech. A vím, že jejich práce měřená mýma očima bude ve většině případů neobstojí, protože zatímco já vše dělám pro hlavně sebe, oni to dělají pro „nás“. A když prostě mají možnost si něco z toho penězovodu stáhnout pro sebe nebo kamarády, tak to část z nich prostě udělá. Nebo vy upřenostňujete zájem svého souseda před svým?
Bohužel, většina lidí není schopných vzít odpovědnost za svůj život, práci, příjmy atd. na sebe a raději to háží a spolehají z velké části na naprosto neosobní a imaginární stát v naivní naději, že o se o ně dobře a efektivně postará. A když tomu tak logicky není, tak se diví ….
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2011 11:09 | Gogo

Již před 100 lety napsal Karel Čapek : "Raději budu chudý a svobodný, než chudý a komunista". Myslím, že pan Tůma asi zapomněl, jak levičáci hájili zájmy prostého občana ještě před 30 lety. A to, že tato stávka je politicky motivovaná je zcela evidentní. Odbory jsou zájmovou skupinou, silnou a podporovanou levicí (ČSSD). Ale na to, abych kritizoval vládu nemusím být levičák. Jsem svobodný člověk, vyjídřím svůj názor a nikdo za mě stávkovat nebude. Tohle uzurpování práva mají ve zvyku právě levičáci. Jsem svobodný, pravičák a jsem na to hrdý !!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 6. 2011 11:07 | franta

Nemám nic proti reformám, ale je jednoduší si nezamést před vlastním prahem a nutit sousedy aby uklízeli. Mimochodem kradlo se za ČSSD, za ODS a Kalousek je tam u toho dlouho. Proč nebyl nikdo z politiků nikdy za nic obviněn? Jsou u nás soudy a vyšetřovatelé nezávislí? Mimochodem kauza kolem VV byla sice vyvolána (osobně si myslím ODS), ale ukázala nedůvěryhodnost. Poslanci si hlasují o snížení příjmu (zdanění náhrad) a ani o tom neví. Dá se těmto lidem věřit. Já osobně jsem bezradný.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 6. 2011 11:01 | franta

Víte podle transparency či jiných nevládních agentur se prohospodaří 50 až 70 miliard ročně (na nevýhodných zakázkách či prodejem majetku pod cenou). Teď si uvědomte kolik potřebuje např. na důchodovou reformu. Ty vyjmenované extrémy promopro, Diag Human, prodej hnědouhelných dolů, armádní a jiné zakázky, kuliši v nemocnicích, atd. To jsou jen kapka v moři. Bohužel toto nikdo neřeší a raději se dělají jednoduché a pro politiky a jím spřízněné lidi vhodné reformy. Tato vláda slibovala větší politickou zodpovědnost.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2011 10:49 | chk

franto, rozhovor jsem cetl, a ja s nim zase souhlasim. proc prave vetsinou obycejni lide pouzivaji radi extremy, ktere vubec nevypovidaji o hlavnich parametrech a fungovani systemu? mala rada, pro priklady si chod nekam jinam, ano?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2011 10:25 | mili

Čeština je úžasná. Trocha hry se slovy... Kapitalismus...kapitál=peníze. Socialismus...sociální....soci ál=?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 6. 2011 10:19 | franta

Kromě toho říkal, že se mu líbí americký systém zdravotního pojištění. Tam lidé mohou přijít i o vše, pokud pojišťovny přijdou na to, že má člověk dědičnou vadu, o které ani nemusel vědět. Pak si hradíte veškšrou péči sami a skutečně mnoho lidí umírá předčasně, protože si péči nemůžou dovolit. Copak Kalousek a spol ti mají nahrabáno (nakradeno). Takovým se to mluví. Jsem optimista, ale někdy je to těžké.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 6. 2011 10:16 | franta

Dnes odpovídal on-line Kalousek. Na otázky ohledně korupce neodpovídal. Na dotaz ohledně politické odpovědnosti taky ne. Jednomu dotazu ohledně shánění práce po 60ti, odpověděl, že tuto vrstvu podporovat a zvýhodňovat nebude (např. povinností zaměstnávat tyto lidi. Víte co to znamená? Lidi budou do 30ti splácet hypotéky. V 60ti přijdou o práci. Nic neseženou - prodají dům a snad dožijí do důchodu. Trochu pesimistické, ale může to být i horší.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 6. 2011 10:05 | Lukáš

Až překvapivě s vámi souhlasím ve většině věcí co v článku píšete. Jen mě zaráží, že se považujete za levičáka. Mě takovéto smýšlení přijde docela pravicové.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 6. 2011 9:51 | mili

Chápu rozhořčení některých spoluobčanů. Chápu i to, že se někteří rozhodli stávkovat. Je to totiž ta nejjednodušší forma, jak projevit svůj, jiný názor. Jen se ptám: je to řešení? Chcete mi říci, že v silnějších ekonomikách jsou také tak hloupí, že jejich vlády zvedají odchody do důchodu, zeštihlují státní finance apod.? Proč stávkují ve Francii, Itálii, Rakousku a jiných zemích? Protože vyjít do ulic a křičet je jednoduché. Ale přijít s nápadem, s konceptem, s řešením už nikdo z křičících neumí. Už slyším mnohé z vás jak říkáte, že ten či onen něco ukradl, dopomohl ke kšeftu nějaké firmě apod. Pokud to víte stoprocentně, máte důkazy, tak podejte trestní oznámení. Pokud si myslíte, že naše soudy to nevyřeší, pojďme k mezinárodním soudům. Kdybychom peníze, které ztratíme stávkováním raději v tomto dni vydělali, ale chceme je brát jako investici do lepších zítřků, pojďme je dát dohromady, abychom měli na zaplacení onoho mezinárodního právníka! Nikomu tím neuškodíme, lidé budou dále pracovat, firmy budou fungovat, atd. Ale jak říkám, křičet a mávat rukama na ulici je pro mnoho z nás jednodušší, než vymyslet kloudné kroky. Přijďte někdo s řešením důchodů (budete první na světě! protože to zatím nikdo nevymyslel, i Švédsko, podstatně silnější ekonomika provádí úpravy, doporučuje lidem si spořit, protože stát by to zvládl jedině zvednutím daní a to by se nelíbilo nikomu). Než začneme křičet, porovnejme fakta a ne řeči....jedna paní povídala
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Roman Šmucler

podnikatel

Petr Koblic

ředitel Burzy cenných papírů Praha

Roman Šmucler
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Petr Koblic
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services