Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Jak na to | 13. 5. 2011 | 17 komentářů
Dá se během půl či jednoho roku rozeznat dobrý fond od špatného? Nejmenovaný finančník tvrdí, že ano, své know-how ale tají… Řada investorů posuzuje kvalitu fondu podle jeho dlouhodobých výnosů. Ani ty nejsou stoprocentní zárukou, přesto mohou investorům posloužit jako určitá inspirace.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 5. 2011 9:30, cohen

A vy jste, slušně řečeno, hulvát. To, že jste něco napsal, neznamená, že je to pravda. V oblasti fondů se již profesně pohybuji několik let. Znám některé manažery fondů, o kterých se píše v článku, a troufám si říci, že jsou to špičkoví odborníci, kteří dokázali podílníkům jejich peníze slušně zhodnotit. Ano, jako individuální investor můžete vydělat více než prostřednictvím fondu, nesvazují Vás zákonná investiční omezení, ale chce to určité znalosti a čas, který ne každý má.

Reagovat

 

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Luboš 17. 05. 2011 19:00)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 5. 2011 7:15, chk

tohle mas ze svy hlavy, nebo te nekdo naockoval?:) nejakou vetsi hloupost v zaloze nemas?

Reagovat

 

-4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Luboš 13. 05. 2011 07:09)

Další příspěvky v diskuzi (17 komentářů)

13. 5. 2011 7:09 | Luboš

Největší hloupost je dát peníze do fondů. Cizí lidé pak vydělávají za vaše peníze pro sebe. To je lepší investovat sám přes osvědčeného brokera na burze.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

13. 5. 2011 7:15 | chk

tohle mas ze svy hlavy, nebo te nekdo naockoval?:) nejakou vetsi hloupost v zaloze nemas?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Luboš 13. 05. 2011 07:09)

13. 5. 2011 7:33

Existují lidé, kteří nemají na samostatné investice znalosti, nebo nejsou ochotni riskovat investici do jednotlivých titulů, případně nemají na samostatné investování čas. Respektive na průběžné sledování trhů či investičních příležitostí. V některých rozvíjejících se zemích je navíc, pokud vím, stále problémem investovat sám, i kdybyste chtěl. Takže si myslím, že pro leckoho smysl investovat do fondů má. Spíše jde o výběr dobrých fondů.
Poplatky fondů - a dostatek informací o tom do čeho a jak investují, což je u nás téma na samostatný článek - jsou nepochybně důležité. Proto není, viz ostatně i tato stať, jednoduché si vybírat fond. A zajímalo by mne, podle čeho si skutečně neznalí investoři fondy vybírají. Obávám se, že stále hlavně podle aktuálního (ročního) výnosu, někdo i podle výše poplatků a také, k čemu je v bance přesvědčí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Luboš 13. 05. 2011 07:09)

13. 5. 2011 7:39 | eďa

Špatný investor bankovky rozdává všem vyžírkům okolo - bankám, fondům, pojišťovnám, úřadům a proto a logicky má furt kulový s přehazovačkou, ale je hrdý, že získal akademický titul v bezplatném školství, nechápe, že byl vychován jako ovce ve stádu totálně negramotných analfabetů a že je určen na porážku stejně jako čuník na farmě. Dobrý investor, než začne rozdávat bankovky všem vyžírkům okolo a k němu přisátých jako pijavice, investuje nejprve do sebe - do svého finančního negramotismu, aby ho změnil na finanční gramotnost a pokud se mu to podaří, změní se jeho zvyky a zvyklosti. Změna se pozná podle jeho dosažených výsledků - zisku, který by neměl v žádném případě poklesnout pod dvouciferný roční výnos.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

13. 5. 2011 9:03 | chk

naznacis alespon, nam analfabetum, jak v dnesni dobe docilit v kazdem pripade rocniho dvouciferneho zhodnoceni?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (eďa 13. 05. 2011 07:39)

13. 5. 2011 9:33 | Michal Kára

Tak... vydělat každý rok alespoň 10 korun není těžký, k tomu stačí pár korun na spořícím účtu :-D
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (chk 13. 05. 2011 09:03)

13. 5. 2011 9:45 | Iveta

S Tvým nickem se na ekonomických diskusích setkávám poměrně často, stejně tak jako s eďou. Pokud čteš eďovy ekonomické úvahy, nechápu, jak se můžeš takto ptát.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (chk 13. 05. 2011 09:03)

13. 5. 2011 11:07 | eďa

To záleží a melu to tu pořád dokolečka, až si mě všimla i Ivetka níže. Záleží na tom, kam investuješ - do čeho? Dobrý investor začne investovat svoje ale hlavně vypůjčené peníze do sebe jako např. banka. Říkej si, nebyl jsem tam, když deklarovali, že musím být hlupákem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (chk 13. 05. 2011 09:03)

13. 5. 2011 11:21 | Luboš

Dal jsem peníze do úžasného anglického fondu Pioneer a po mnoha letech čekání mě okradli o třetinu mých vložených peněz. Když jsem chtěl vybrat peníze mnohem dřív, tak moje "osobní bankéřka" na mne ječela, že to vybírám moc brzo a odmítla mi vykonat můj pokyn.......Ted jsem ve FIO a za půl roku jsem na burze PX vydělal 31 000 Kč...... Už nikdy do jakéhokoliv fondu nedám ani 1 Kč !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

13. 5. 2011 11:23 | Luboš

Nemáš být analfabet lemple ! Sám jsi ses přiznal.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (chk 13. 05. 2011 09:03)

16. 5. 2011 11:11 | Kája

Ovšem tento výrok Vás naprosto jednoznačně řadí mezi osvícenou elitu, která může kohokoli nazývat analfabetem. Váš příspěvek by gramaticky zvládl lépe i orangutan.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Luboš 13. 05. 2011 11:23)

16. 5. 2011 11:12 | Kolja

Akú rečú ste to hovorili Kefalín????
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (eďa 13. 05. 2011 11:07)

17. 5. 2011 9:54 | Richard Neugebauer

Naprosto souhlasím. Podílové fondy prošustrují 1,5% ročního celosvětového GDP! Kdo do nich investuje, je jejich nevolníkem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Luboš 13. 05. 2011 11:21)

17. 5. 2011 16:11 | cohen

Pokud jste schopnějším obchodníkem s cennými papíry než je manažer onoho fondu, divím se, že jste na burze neinvestoval rovnou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

17. 5. 2011 19:00 | Luboš

Člověče cohene, Vy jste asi značně tupý nebo jste si nepřečetl předchozí názory. Jasně jsem já a i druzí psali, že fondy jsou jen na okrádání klientů. Tam se vůbec nejedná o schopnost v obchodování !.... Ted už nedávám peníze do fondů, ale přes brokera FIO a hodně vydělávám. Mohu investovat i bez brokera, ale prodávání a nákup přes internet se trochu bojím, aby mi investice někde nezmizela.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (cohen 17. 05. 2011 16:11)

18. 5. 2011 9:30 | cohen

A vy jste, slušně řečeno, hulvát. To, že jste něco napsal, neznamená, že je to pravda. V oblasti fondů se již profesně pohybuji několik let. Znám některé manažery fondů, o kterých se píše v článku, a troufám si říci, že jsou to špičkoví odborníci, kteří dokázali podílníkům jejich peníze slušně zhodnotit. Ano, jako individuální investor můžete vydělat více než prostřednictvím fondu, nesvazují Vás zákonná investiční omezení, ale chce to určité znalosti a čas, který ne každý má.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Luboš 17. 05. 2011 19:00)

16. 6. 2011 23:45 | Jan Manak

Je možné za rok identifikovat dobrý fond? Osobně se domnívám, že za rok lze odhadnout špatný fond, ale jestli bych si dovovlil po roce nějaký fond označit za dobrý nevím. I ratingové agentury začínají přidělovat rating fondům až po 3 letech historie. Navíc mnoho fondů vykazuje vysokou betu a jejich nadvýkonnost v dobách růstu trhu je kompenzovaná prudšími poklesy na medvědím trhu. Proto preferuji sledovat fond ideálně v průběhu celého ekonomického cyklu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Brůna

podnikatel, Husky

Tomáš Hudeček

politik, primátor Prahy

Petr Brůna
ÚSPĚŠNOST
51,61 %

z 31 duelů
×
Tomáš Hudeček
ÚSPĚŠNOST
31,71 %

z 82 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Cash flow, Fondy dluhopisové/obligační, Složené ukazatele, daně, bankovnictví, daňové úniky, elektronická evidence tržeb, česká spořitelna, standardní klient, osobní vlastnictví, komorová okna, slučování exekucí, evgeny morozov, články, národní předpisy, dopravní přestupky, liška, Starý zákon

7U29021, 3A00000, 3A30100, 1SP7998, 9A90000

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK