Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Co se děje | 16. 5. 2011 | 12 komentářů
Když kluk propadne vášni pro sběratelské kartičky s hokejisty, snadno se dostane s penězi na nulu a do příštího kapesného suší pusu. Když se dospělý pustí s dětinským zápalem do sbírání kreditních karet, nula ho nezastaví a rychle se dostane hluboko pod ni – tam, kde zamrzá úsměv i nejotrlejším.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 5. 2011 20:14, Slávka

Nevěřte úvěrům,dopadnete špatně.
Zřejmě dopadneme špatně i bez osobníhom úvěru.Dluhy napráskal stát za nás všechny.A vlna nesolventnosti se lavinovitě šíří.

Reagovat

 

+4
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 5. 2011 11:30, CQL

Jako socka na úvěr? Svatá prostoto! Mám kreditky s takovým limitem, které se na ulici nerozdávají... Pro většinu bank je čest, když si od nich vezmu kreditku. A to jsem ještě nikdy nezaplatil na úrocích ani halíř. Využívám zásadně bezúročné období. Platím všechno (doslova!) zásadně jen kreditkou.

Reagovat

 

-7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 16. 05. 2011 00:11)

Další příspěvky v diskuzi (12 komentářů)

16. 5. 2011 0:11 | Pavel

Nu, úvěr je dobrý sluha, ale zlý pán. Kdo si neumí ohlídat úvěrové úroky, měl by si zopakovat matematiku pro základní školu. Kreditku jsem měl, protože mi nabízela slevy u mnoha obchodníků včetně těch, kde nakupuji. Ovšem když jsem se potom o ty slevy ucházel, vždy v tom byla nějaká finta. Zboží nesmělo být ve slevě a bylo, sice jenom o pár korun, ale jo. Zboží nesmělo být součástí jiného slevového balíčku a bylo. Prostě jsem tu kreditku za pár měsíců vrátil. Těch pár korun mi za tu zkušenost stálo. A když mě chytnou prodejci kreditek? Když jsem oblečen jako hastroš, říkám, sami vidíte, k čemu by mi byla. A když jsem oblečen dobře, pak říkán že jí nepotřebuju, že mám peněz tolik, že si to mohu koupit rovnou a nemusím to brát jak socka na úvěr. A to jim pokaždý spadne čelist.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

16. 5. 2011 7:57 | rejpal

Váš příspěvek se mi líbí. Je vidět, že dokážete vidět věci z obou stran a luciferova technologie je na Vás krátká.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 16. 05. 2011 00:11)

16. 5. 2011 9:09 | alexandra

Svatá pravda..Jen to chce změnit zákon ohledně manželství.Je v ČR jako v roce 1120,ne 2011.Pokud se totiž vdáte(oženíte),a váš partner je k vaší hrůze finanční analfabet,nabere si karty bez vašeho vědomí.A zákon? Zákon mi řekl,že ač jsem nic nepodepsala,musím splatit dluhy vzniklé za manželství,když manžel přestal splácet (určil-li soud v majetk.vypořádání,že část dluhů je jeho,můžu si po splacení bankám i nebankám na něm finance soudně vymáhat).To bylo něžné probuzení do reality,ve 44letech,se dvěma dětmi 1 a 6let,vážení přátelé !!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

16. 5. 2011 10:33 | Lubik

Pokud úvěrovou smlouvu uzavřel jeden manžel bez vědomí druhého, lze jeho povinnost platit dluh zpochybnit (existuje o tom i judikát nejvyššího soudu), proto si to banky i úvěrové společnosti většinou ohlídají a to i u ručitelů. U kreditek to samozřejmě nejde a dluh může udělat ten, kdo má kartu a zná PIN. Co se týká zákonů, nemůžeme chtít, aby řešily všechno a pořádek mezi manželi nebo třeba dětmi a rodiči dělaly soudy. Život je už takový, někdo si nedělá starosti s manželskou věrností, někdo pije, někdo hraje na automatech a někdo se hold zadlužuje (i to už dnes léčí psychiatři). V zamilovanosti se ovšem některé náznaky (včetně zadlužování) budoucích manželů přehlížejí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

16. 5. 2011 10:37 | M.Athos

K anketě: Tušíte, lidi, co znamená slovo přítel? Pravda, dnes je toto slovo degradováno, užito v mnoha případech nesprávně (ten, co jsem s ním dvakrát strávila noc a osmkrát večer, ten, co není nepřítel, ten bráchovo bejvalej spolužák na FB...) Přátel běžně nemá člověk třicet, zato by jejich vztah měl být tak kvalitní, že pokud můj přítel potřebuje peníze, jde nejdřív za mnou a ne do banky. A pokud ne, náhodou se dostane do dluhů a poprosí mne o pomoc, jsou pro mne 2 cesty, jak to řešit, pokud mám dostatek financí. Buď mu pomůžu a nebo mu pomůžu. Pevně věřím, že vy, co jste tvrdili něco jiného jste pouze nepochopili význam slova přítel a nejste tak sobečtí.
Mimochodem, správci, proč je středník nepovoleným znakem? Docela by se mi pro můj příspěvek hodil.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

16. 5. 2011 10:57 | HoK

Zcela souhlasím - potřebovali jsme zvládnout pár měsíců po koupi a vybavení bytu (s využitím všech rezerv). Vzhledem k platbě za využití kontokorentu u RB jsem zvolil kreditku s tím, že při propadu v době před příchodem mzdy jsem vždy vybral kreditkou peníze z bankomatu a vložil na účet. Je to šílená konstrukce (kreditka pro výběr peněz a vklad na účet), ale zabránil jsem nedostatku peněz pro splátku hypotéky - a úrok za kreditku se prakticky nelišil od úroku za kontokorent (a bez měsíčního poplatku). A jak se pohyb na účtu posunul "nad nulu", kreditku jsem okamžitě vrátil - spořím, tak co s ní.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 16. 05. 2011 00:11)

16. 5. 2011 11:17 | novos49

Je to i můj problém.Otázka zní, kde byli ti co teď radí.Zajímavé je to,že upozorňují a radí,až je nás moc.Stal ses bez práce a obratem banka zvýši pokuty a sankce,že nedodržuješ termíny splátek.Každý si dělá co chce a úředníci dál dávají IČO ,DIČ aniž by zjistili záměr pro který,je dáván.Na koho mám podat trestní oznámení,jak ja v dnešní době zvykem?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

16. 5. 2011 11:30 | CQL

Jako socka na úvěr? Svatá prostoto! Mám kreditky s takovým limitem, které se na ulici nerozdávají... Pro většinu bank je čest, když si od nich vezmu kreditku. A to jsem ještě nikdy nezaplatil na úrocích ani halíř. Využívám zásadně bezúročné období. Platím všechno (doslova!) zásadně jen kreditkou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 16. 05. 2011 00:11)

16. 5. 2011 14:21 | josef

existuje moznost zruseni spolecneho jmeni manzelu, existuji predmanzelske smlouvy, existuje moznost se nevdavat a zit na hromadce, dnes je to naprosto rovnocenna moznost.
Splacet dluhy muzete i pri nehode - jeden z manzelu zpusobi nehodu a musi platit nahradu skody. A muze to byt klidne neumyslne (napr. dopravni nehoda). Budete splacet spolu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (alexandra 16. 05. 2011 09:09)

16. 5. 2011 18:01 | Pavel

Ale jo, taky mam par kreditek s milionovym uverem, chcete-li to vedet, ale jsou davno propadle a nebyly nikdy aktivovane. Uprimne, kreditky se rozdavaji dneska na kazdem rohu a ty vyse uveru nejsou zrovna male. Jsou to radove desitky tisic a neni vyjimkou ani ctvrt milionu. Ale proc proboha? Bezne veci si platim debetkou hned a sleduji, jak to odchazi v IB. Mam tam dobra procenta zustatku, neni duvod to nemit. A kdyz si chci koupit neco drazsiho, resim to prevodem. Jak uz jsem psal, dneska mate treba hodne penez, ale zitra tomu tak byt nemusi. Snazim se zasadne se nezadluzovat a kdyz, tak vydelecne. Kdetitku jsem mel, dokonce tri typy, ale nebavilo me to. Jsem takovy setrilek, mesicne utratim na kartu tak 1500 - 2500 korun a to je vsechno. A s tim vas nikde radostne moc nevitaji. Ale mate-li jine zkusenosti, sem s nimi. Rad se poucim. Ovsem znam osobne mnoho lidi, co kreditkou lepi dluhy za naprosto zbytecne nakupy kazdodenniho charakteru. A kdyz pak cekaji na vyplatu, osobne je povazuju za socky, kterym kretika do ruky nepatri.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (CQL 16. 05. 2011 11:30)

16. 5. 2011 20:14 | Slávka

Nevěřte úvěrům,dopadnete špatně. Zřejmě dopadneme špatně i bez osobníhom úvěru.Dluhy napráskal stát za nás všechny.A vlna nesolventnosti se lavinovitě šíří.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

19. 5. 2011 11:33 | Michal Höschl

Ono v podstatě jde o to, že získají úvěr i lidé, kteří by za normálních okolností nic nedostali nebo by v životě ani žádat nešli. Nebezpečnost těchto produktů je v tom, že jim lidé nerozumí a neumějí je využívat. Asi jako když jste v životě neřídili, nevlastníte řidičské oprávnění a stejně si půjdete koupit auto. S velkou pravděpodobností to dopadne špatně. Podle mého by stačilo omezit dostupnost, zakázat prodej úvěrů na benzínkách, chodnících apod. A samozřejmě ke každé vydané kreditní kartě pořádné varování, viditelné ne blechy na zadní straně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: 3.reklamace stejne vady
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, mám si jet pro mobil, který jsem reklamovala po 3. s zadosti odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu nesplneni podstaty a ucelu telefonu. Vada byla dvakrat uznana a opravena (novým dilem) nicmene... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Dlouhý

exministr a ekonom

Petr Koblic

ředitel Burzy cenných papírů Praha

Vladimír Dlouhý
ÚSPĚŠNOST
5,97 %

z 67 duelů
×
Petr Koblic
ÚSPĚŠNOST
42,86 %

z 14 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Spotový kurz, Reálný výnos, Renting, nemovitosti, t-mobile, o2, mobilní operátoři, operátoři, Opencard, ŽIVNOSTENSKÁ BANKA, janis varoufakis, ARIZ, E85, příspěvek na pořízení auta, zdravotní reforma, dividendové fondy, obchodní systém, reforma vysokých škol

2T88064, 5L15971, 6C87423, 2SD2267, 2S73032

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK