Změna v zákoně. Chudí si budou muset najít levnější byt

Petr Kučera | rubrika: Aktuálně.cz | 8. 5. 2011 | 28 komentářů
Ministr práce a sociálních věcí Jaromír Drábek (TOP 09) chce omezit čerpání příspěvku na bydlení i doplatku na bydlení, tedy státních podpor určeným lidem s nízkými příjmy.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 5. 2011 18:08, kačena

Já fakt miluju ty pseudokapitalisty tady. Bydlím v bytě 3+1 za 4 tis. Záloha na vodu je 1000, záloha na teplo 2500, tedy dohromady cca 7500. Stovku úklid schodiště - to nebyl můj nápad, ber nebo nech být. Elektřina 1500. Když se to tak vezme, tak za 4000 byt 3+1 není taková hrůza. Dokonce i s těmi poplatky by se to dalo. Z mateřské něco zaplatím, k tomu dělám na smlouvu brigádu 2x do týdne, víc nemůžu, nemám hlídání. A pracuju-li za 80 ká na hodinu, těžko si můžu dovolit profesionální hlídání za tytéž peníze. Moje matka ještě není v důchodu a soudě podle toho, jakou Kalous Kalouskovič chytil slinu ani dlouho nebude. Od letoška mi srazili rodičák, naskočí mi to příští měsíc - budu brát 3800. Z brigády tak maximálně čtverku. Mohla bych jít na plný úvazek, ale vy víte o školce, kde mi vezmou desetiměsíční dítě??? Takže budu muset na socku a už se moc těším, až mi budou vykládat, že mám drahý byt. Přitom vím i o garsonkách, kde chtějí za bydlení dvakrát tolik. A teď mi řekněte, kapitalisti, jak to mám udělat, já práci chci, dokonce bych ji i mohla mít, ale TAK MALÉ DÍTĚ fakt nemám kam dát... leda snad do děcáku.

+8
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 5. 2011 5:56

zase kalouskovina a kalouskův muž,mohli by se stydět, stejně půjde evropou tlak za sociální rovnost a s tím spojené nepokoje,něco je špatně v zaprdě.né české kotlince

-13
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 28 komentářů)

4. 7. 2012 18:34 | Marcela

Dobry den.Jsem samoživitelka se dvěmi dětmi a jsem ve svízelné finanční situaci.Po uplinutí druhého čtvrtletí jsem podala žádost o příspěvek na bydlení.Který by měl být 5300,-kc .Myslela jsem si že peníze dostanu v červenci ale uřednice mě oznámila že peníze dostanu až v srpnu.Dostala jsem pouze 1080,-kč příspěvek na bydlení.Chtěla bych se zeptat z čeho mám hradit nájemné když na něj nemám.Děkuji za odpověd Marcela Maršáková
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 6. 2011 22:47

najděte si lepší práci i třeba v Praze. Vydělaný peníze bych posílala domů
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 6. 2011 22:40

To není pravda. Jsem ve stejné situaci jen mám navíc hypotéku na 2+KK, ve kterém bydlíme. Poplatky jsou 2500 včetně fondu, údržby zeleně, výtahu + 760 elektřina, na které vařím. Takže je kde šetřit!!! 1000 korun za vodu....to jste snad každý den oba ve vaně a ještě pouštíte vodu na prázdno. Pracuji od 2 měsíců částečně, od 6 měsíců plně. Existují jesle, i když přijdete o rodičák, pořád si vyděláte víc. Rodiče nemám, přítel odešel v těhotenství. Rozhodně si nestěžuju.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 6. 2011 20:07 | borůvka

jsem 30tiletá holka,hodně chodím po doktorech,což měsíčně mi to dělá kolem 2,500 kč,platíme s rodiči 8000 za dům,z čehož je táta invalidní,já mám plat 12000 platím půjčku,kterou jsem si vzala abych pomohla překonat rodičum krizi,mamka má na plný úvazek 6800,na plyn nám to nestačí,sotva vyjdeme,i oba rodiče potřebují léky,už jsou starší a nejsou tak výkoní,jako mnozí mladí.Kdyby si ti kryplové,co se jim říká vláda a poslanci,každej z nich snížili platy o 10-20 000 místo aby si pořád přidávali za to jak tuhle republiku vedou do sraček udělali by líp.A my mladí by jsme tím mohli zaopatřit jak svoje budoucí děti tak i seniory,pro které je v dnešní době tak težké žití,když si musí platit veškeré léky z mizernýho důchodu,na kterej dřeli celej život...A jak mám vysvětlit dítěti,že tohle si dovolit nemůžeme,protože nám na to nezbývá,kvůli vládě,která nedokáže pochopit obyčejnej lid.....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 5. 2011 12:04 | belzebub

Ano, celkem opravnene Vam budou vykladat ze mate velky byt. Ono totiz v mensim byte by jste nemusela platit tak vysoke zalohy na vytapeni. A co se tyce dalsich energii, tam by se jiste take dalo usetrit. Holt sama a s ditetem nemuzete ocekavat, ze vam bude stat platit komfort. Od toho je rodina.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 5. 2011 18:08 | kačena

Já fakt miluju ty pseudokapitalisty tady. Bydlím v bytě 3+1 za 4 tis. Záloha na vodu je 1000, záloha na teplo 2500, tedy dohromady cca 7500. Stovku úklid schodiště - to nebyl můj nápad, ber nebo nech být. Elektřina 1500. Když se to tak vezme, tak za 4000 byt 3+1 není taková hrůza. Dokonce i s těmi poplatky by se to dalo. Z mateřské něco zaplatím, k tomu dělám na smlouvu brigádu 2x do týdne, víc nemůžu, nemám hlídání. A pracuju-li za 80 ká na hodinu, těžko si můžu dovolit profesionální hlídání za tytéž peníze. Moje matka ještě není v důchodu a soudě podle toho, jakou Kalous Kalouskovič chytil slinu ani dlouho nebude. Od letoška mi srazili rodičák, naskočí mi to příští měsíc - budu brát 3800. Z brigády tak maximálně čtverku. Mohla bych jít na plný úvazek, ale vy víte o školce, kde mi vezmou desetiměsíční dítě??? Takže budu muset na socku a už se moc těším, až mi budou vykládat, že mám drahý byt. Přitom vím i o garsonkách, kde chtějí za bydlení dvakrát tolik. A teď mi řekněte, kapitalisti, jak to mám udělat, já práci chci, dokonce bych ji i mohla mít, ale TAK MALÉ DÍTĚ fakt nemám kam dát... leda snad do děcáku.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 5. 2011 23:54 | fler

Přidat v práci nebo bydlet několik rodin v jednom bytě? A co tak dostat zaplaceno tak, aby pracující člověk se mohl najíst, bydlet a živit rodinu? To snad není v dnešní době až tak nehorázný požadavek. Jenomže pokud mzda je taková, jaká u nás je, tak pak bydlet pod mostem je ideální. Práci od nevidím do nevidím a mzdu také nevidím, to je heslo zaměstnavatelů u nás a mnozí hlupáci na to ještě přikyvují.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 5. 2011 14:30 | Tomas

to asi jeste nevis ze si nechavaji zvednout zalohy na elektrinu pak si jdou pro vetsi pridavky ale uz nikdo nekontroluje kolik ele. spali
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2011 14:27 | tomas

sak si vemte priklad ze Vsetina tam maji pekne montovane bydleni.... typ antivandal
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 5. 2011 13:34 | Rada

Trvalé bydliště můžete mít na radnici. Větší problém je podle mě v tom, že u nás nejsou přípojná místa pro karavany (voda, elektřina, odpad). Musela byste tedy mít pozemek s vodou, elektřinou a jímkou (v dnešní době tyto vymoženosti vyžaduje většina lidí). Dále by musel být karavan zateplený. Na karavan samozřejmě nedostanete hypotéku. U nás by podle mě tato forma bydlení nevyšla nijak levně.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2011 3:06 | Frisby

Jo, souhlas, ať klidně příspěvky na bydlení zrušej... ale!!! Sama jsem se na hloupý tři měsíce octla v situaci, kdy na to bydlení vážně nebylo... Byla bych brala klidně i tu maringotku. Koneckonců ve většině světa je to jedno z možných bydlení. Jen u nás ne. U nás nejde mít mobilní adresu a to ani v případě, kdyby ta zatracená maringotka neměla ani kola. Ať dají možnost zřízení trvalého pobytu v mobilním domě a nebo v domcích montovaných z unimobuněk a vyřeší se spousty problémů... Brát stát umí, to je fakt, ale umožnit, aby nemusel dávat? To už by se chtělo moc po pánech politicích, aby trochu přemejšleli pro obyčejný lidi.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2011 16:45 | Honza

lidi, kteri nemaji na najem by meli bud pridat v praci anebo by se melo vic lidi nebo rodin nastehovat do jednoho bytu, stejne jak to delaji mladi lidi. Ustava negarantuje kazdemu 1 (jeden) byt.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 5. 2011 15:24 | kaisi

z argumentů vyplývá, že buď stát bude přispívat na bydlení, nebo bude přispívat na sociální sídliště či dětské domovy. Takže co je levnější....
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 5. 2011 20:52 | Jarka

Na rozdíl od rodinného domku v bytě RPG 3+l, majitel Bakala, roční nájem + služby přes 100 tisíc!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 5. 2011 10:45 | Miki

Já platím v RD 40.000,- / rok!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2011 10:42 | Miki

jaké sociální příspěvky na bydlení...??? To berou jen cikáni, jinak kdo chce, tak si (za peníze) bydlení najde...Zapomeňte, že na Vás budeme makat a vy budete dostávat bydlení + inkaso zadarmo...Kdo na to nemá, tak ať buď více maká, nebo si koupí stan či maringotku...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2011 1:12 | Jan Licek

Co je to hotelová ubytovna pro sociálně slabou rodinu? Jsem provozovatel hostelu a mám mnoho zkušeností se sociálně slabými rodinami. Nikdy jsem nezaznamenal, že by se tito sociálně slabí chovali tak, aby byl provoz pokoje, který jim byl pronajat ekonomicky výhodný. Naopak, dlouhodobě ubytovaní se chovají tvrdě neekonomicky. Čím delší pobyt, tím je to ekonomicky náročnější pro majitele. A v 90%, když ukončím pobyt těm sociálně slabým, je pokoj zralý na celkovou rekonstrukci. Cena pobytu se délkou pobytu snižuje ve většině ubytoven a hostelů. Nějak jsem nepochopil proč. Host na jednu až sedm nocí se vcelku chová ekonomicky, ale čím je v ubytovacím zařízení dýl, tím je to horší a horší. V ceně ubytování má host veškeré energie, úklid, povlečení atd. Užívá majitelovo vybavení. A také dle toho s tím zachází. A je jedno jestli je to rom nebo čech. Takže např. host platí 150,- Kč / 1 noc / 1 lůžko. Za čtyř členou rodinu je to 600,- Kč denně. Denně tato rodina spotřebuje v průměru za 3 stovky energií, co potom zbývá? A když skončí pobyt a jdou devastovat jinam, máte pokoj zralý na generálku, což při dnešních cenách není žádná legrace. Takže 10 tisíc za pokoj / měsíc je málo. Ale my už jsem raději s ubytováváním těchto radši skončili. Asi jste dal blbej příklad.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 5. 2011 22:08 | josef

v byte 1+1 je cena za topeni 2500 dost prehnana. Platim deset za 3+1 ZA ROK.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 5. 2011 22:03 | jezevec

jen mi neni jasný, kdo teda vám má ten byt platit?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 5. 2011 17:00 | babrli

A komunisti byli kritizováni za odebírání dětí od rodin.Děti do domovů,staré lidi do chudobinců,milionáři se podělí o zbytky co zbyly z rozkradeného státu a ostatní půjdou pod mosty.Jen aby jich bylo dost-těch mostů.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Matějovský

podnikatel, Povlečení Matějovský

Ondřej Bartoš

podnikatel a investor, Credo Ventures

Zdeněk Matějovský
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Ondřej Bartoš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services