Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 20. 4. 2011 | 15 komentářů
Ze západu hrozí krach dolaru, z evropského jihu hrozí rozpad eura a na Dálném východě dokonce kynou problémy jüanu? Kam člověk pohlédne, tam je nějaký průšvih.

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 4. 2011 8:05, František Pašingr

Na posuzování hodnoty peněz mám vlastní spotřební koš. V okamžiku, kdy inflace znehodnotí peníze (vůči mému koši), tak musím zdražit svoji práci.

Hodnota volného času by se tedy dala jako měřítko použít. Ničením peněz jsem v tomto příspěvku myslel opětné stahování dodatečných peněz centrální bankou, čímž jedině by mohla zabránit inflaci. To samozřejmě neudělá, ale bude chrlit další a další peníze, takže ty co již mám znehodnotí.

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Šuleř 21. 04. 2011 08:01)

Další příspěvky v diskuzi (15 komentářů)

20. 4. 2011 16:51 | František Pašingr

Nejsem ekonom, ale když ECB natiskne EURo a koupí za něj řecký dluhopis, takže se toto ničím nekryté EURo dostane do oběhu, tak tím způsobí, že za EURo, které mám v kapse si rázem mohu koupit méně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

20. 4. 2011 16:52 | Jan Altman

Přesně tak. Otázka zněla, kam investovat.Pokud si za danou měnu koupím každým rokem o 10% méně jídla, benzínu, čehokoli... tak od investice budu očekávat Zisk+RizikovouPřirážku+Inflaci .Tedy třeba 15%.
Takže praktická otázka je, do čeho (v USD či EUR) investovat tak, aby to vyneslo aspoň 15% za rok. A na takovou otázku není lehká odpověď. I když samozřejmě takové výnosy (pohledem do minula) dosahovat lze.
Nebo tu otázku lze pojmout ještě drsněji: kam investovat, aby můj výnos ve stabilní měně (Au/Ag) byl aspoň 2% ročně. A to už by se v této době plnilo asi těžko. Ale asi i to lze.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (František Pašingr 20. 04. 2011 16:51)

20. 4. 2011 16:55 | Petr Šuleř

Otázka cenotvorby zase není tak jendoduchá a přímo vázaná na měnu. Významnou roli zde hraje třeba poptávka a nabídka, cenová regulace, dotační politika.....
Máte pravdu v tom, že odkup "vlastních" dluhopisů je de facto tištěním nekrytých peněz. Ty ale zatím zůstávají v rozvahách finančních institucí + do značné míry sanují schodky v manadtorních výdajích. Laicky řečeno - k retailu se prakticky nedostávají a pokud ano, pak jen v rámci už zavedených finančních toků (třeba tlak na růst mezd je nyní v USA i EU velmi nízký). Což je jeden z důvodů, proč se inflace zatím drží na nízkých úrovních.
V USA je to ještě o něco složitější. QE se děje prostřednictvím komerčního sektoru, takže rozvaha FEDu zůstává formálně zcela čistá. Dokonce se dá jen těžko kategoricky tvrdit, že postkeynesiánské zásahy mají hlavní podíl na růstu komodit (s výjimkou zlata). A další položky ve spotřebních koších zatím, navzdory pumpování peněz, spíš klesaly.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (František Pašingr 20. 04. 2011 16:51)

21. 4. 2011 7:58 | Radovan Dell

Doporučuji článek na Marketoracle ohledně vývoje dolaru v souvislosti s demonstracemi na dálném východě. Celkem souhlasím s tím, že dolar bude mít problém až v okamžiku, kdy se ropa začne obchodovat v jiné měně. Když investovat, tak do dvou "bublin" ropy a zlata.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

21. 4. 2011 7:59 | Štěpán Šiška

Ropa už se v jiných měnách obchoduje, nicméně oficiálně pouze v dolarech. Takže předpokládám, že máte na mysli to, až dolar ztratí svůj status rezervní měny?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Radovan Dell 21. 04. 2011 07:58)

21. 4. 2011 7:59 | František Pašingr

Když je něčeho víc, tak klesá cena, i když se to může projevit se zpožděním, pokud výrobek uskladníme a pouštíme na trh postupně.
Jestliže přibývá peněz, klesá jejich cena, i když se to nemusí projevit hned, protože je někdo má zatím uloženy ve skladu. Takže by ty nadbytečné peníze museli zase zničit a nepouštět do oběhu a tomu přece nevěříte.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Šuleř 20. 04. 2011 16:55)

21. 4. 2011 8:01 | Petr Šuleř

Pěkné přirovnání, ale v čem vyjadřujete cenu peněz? Elementární ekonomie nás učí, že peníze korelujeme hodnotou volného času (u poněkud překonaného vzoru homo oeconomicus), což v tomto případě příliš nevychází.
Cenné kovy nejsou (zatím?) klasickým podkladovým aktivem a hodnotu peněz, když to velmi zjednodušíme, můžeme vázat ke spotřebním košům, samozřejmě s vazbou na inflaci, případně k referenční měně, s vazbou na depreciaci/devalvaci - v globální ekonomice jde o spojené nádoby. Co se týká "ničení" peněz, ty samozřejmě výše uvedenými cestami ztrácí svou reálnou "hodnotu", nicméně skutečné ničení se děje spíš přebujelými neinvestičními - mandatorními výdaji států (které patrně stojí za onou potřebou tištění).
V současné době ale spíš platí, že peníze mají "dohodnutou" hodnotu - tady už bychom se ale dostávali k sémiotickým teoriím. Rozumím tomu, co říkáte, nicméně skutečnost je opravdu trochu složitější.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (František Pašingr 21. 04. 2011 07:59)

21. 4. 2011 8:05 | František Pašingr

Na posuzování hodnoty peněz mám vlastní spotřební koš. V okamžiku, kdy inflace znehodnotí peníze (vůči mému koši), tak musím zdražit svoji práci.
Hodnota volného času by se tedy dala jako měřítko použít. Ničením peněz jsem v tomto příspěvku myslel opětné stahování dodatečných peněz centrální bankou, čímž jedině by mohla zabránit inflaci. To samozřejmě neudělá, ale bude chrlit další a další peníze, takže ty co již mám znehodnotí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Šuleř 21. 04. 2011 08:01)

21. 4. 2011 8:05 | Štěpán Šiška

Peníze mají od zrušní zlatého standardu jen jednu hodnotu - a to je hodnota toho, co si za ně můžu koupit...

A na to přece není potřeba žádná teorie. A jen malinká poznámka k té inflace - Vaše komentáře se zdají být celkem smysluplné a pokládám Vás tedy za opravdu inteligentního človéka. Potom ale tedy nemůžete věřit údajům o inflaci, které jsou snadno zmanipulovatelné?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (František Pašingr 21. 04. 2011 08:05)

21. 4. 2011 8:06 | Jan Dvořák

U peněz vstupuje do hry ještě jeden faktor. Tím je rychlost jejich oběhu. Právě její zpomalení je jedním z důvodů, proč se tištění peněz v USA neprojevuje na inflaci mnohem více. Proto musí Fed sledovat rychlost peněz ostřížím zrakem. Pokud mu uteče okamžik nárůstu rychlosti oběhu a on nezačne stahovat peníze z trhu, má inflaci rozjetou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Šuleř 20. 04. 2011 16:55)

21. 4. 2011 9:43 | chk

neni to taky tim, ze vetsina tech penez neni u spotrebitelu, ale pouze v rozvahach bank?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Dvořák 21. 04. 2011 08:06)

24. 4. 2011 19:11 | Richard Neugebauer

A v čem je koncept "homo oeconomicus" překonaný? To, že už se příliš nevyplatí "podnkat" nebo "pracovat", ještě neznamená, že koncept nefunguje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Šuleř 21. 04. 2011 08:01)

24. 4. 2011 19:11 | Richard Neugebauer

A v čem je koncept "homo oeconomicus" překonaný? To, že už se příliš nevyplatí "podnkat" nebo "pracovat", ještě neznamená, že koncept nefunguje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Šuleř 21. 04. 2011 08:01)

20. 3. 2012 21:17 | Milan

Blahobyt roste. Poptávka po surovinách také. Proto investujeme do surovin. • Suroviny jsou konečné, nerostou a mohou být čerpány pouze jednou. • Suroviny oplývají pestrými možnostmi využití. Téměř každé odvětví potřebuje suroviny. • Rozvoj nových nalezišť, pokud vůbec existují, bude čím dál tím těžší, dražší a časově náročnější. • Poptávka po mnoha surovinách na celém světě již dlouho prorůstá nabídku. • Suroviny nabízejí z historického hlediska stále nízké nákupní ceny a tím zajímavé šance do investování. • Při světové krizi jsou ušlechtilé kovy nejlepšími zaměnitelnými reálnými hodnotami. Zlato bylo dosud v každém časovém období stabilní hodnotou zprostředkování platby.
Kovac42@seznam.cz
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

22. 3. 2014 6:35 | john

UPWxBQ http://www.QS3PE5ZGdxC9IoVKTAPT2DBYpPkMKqfz.com
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Bakala

podnikatel, BXR Group

Jaroslav Zavadil

politik a odborář

Zdeněk Bakala
ÚSPĚŠNOST
32,26 %

z 31 duelů
×
Jaroslav Zavadil
ÚSPĚŠNOST
3,79 %

z 132 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Domicil, Fondy zaměřené na daňovou optimalizaci, Hotové peníze, petr mach, andrej babiš, architektura, monte dei paschi di siena, referendum, světová ekonomika, bezpečnostní zámek, silová elektřina, thu nga haškovcová, jednorázová investice, měnová politika, Spotřebitelské úvěry, era účet k podnikání, spotřeba elektřiny, UNIVYC, A.S.

1AM4964, 2AP2236, 2AD7650, 2AP2236, 2SJ5002

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK