Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Uprostřed Vysočiny najdete billboard lákající na „Východní Moravu“. Až pojedete pod D1, položte k němu květiny – tady totiž skončily peníze z vašich daní a umřel zdravý rozum.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 5. 2011 22:05, marcela

Ale ani tato města nemají své peníze,pořád to jsou peníze z daní a poplatků jejich občanů a ti by jistě radši chodili po opravených chodnících, jezdili po nových cyklostezkách, platili méně za odpady.

Reagovat

 

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Matěj 04. 04. 2011 09:06)

Další příspěvky v diskuzi (12 komentářů)

2. 4. 2011 10:27 | MoB

Myslím, že i univerzity, města atd. by měly mít možnost rozhodovat o svých financích sami. Dobří hospodáři to budou dělat dobře, špatní špatně a tak se nakonec vymění za ty dobré. To je přece ok, ne? Ano, mezitím se utratí pár peněz nesmyslně, ale furt je to lepší, než volání po další a další regulaci, omezeních, zákazech reklamy a podobně. Není totiž cílem zakázat špatnému hospodáři rozhazovat, cílem by mělo být najít a udržet dobrého hospodáře.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2011 12:17 | jezevec

žiji na malé obci o cca 350 voličích, kde je sedm zastupitelů a radnice bez rady. neboli že při cca 60% volební účasti stačí 100 lidí, aby si zvolili 4/7 zastupitelstva - a potom si mohu dělat s obcí úplně cokoliv. prodat majetek, zrušit autobus, vytunelovat rozpočet na megalomanské populistické nesmysly, a obec zadlužit na tisíc let. čtyři lidi volení deseti rodinami s nějakou klakou kolem. je to dobře? opravdu je to ok? takže nějaké regulativy rozhodně ano. když špatní hospodáři hospodaří špatně, nemusí po nich už nic zbýt. nebo jen ty dluhy a zástavy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (MoB 02. 04. 2011 10:27)

3. 4. 2011 9:49 | Pavel

Nu, myslím, že uvedené příklady jsou podle mého názoru zbytečně křiklavé. Pravdou je, že kromě Prahy, která má tisíciletou historii a je v ní téměř všechno, se naše republika jeví jako monotonní šedivá plocha. A kdybych třeba v rámci služebky nenavštívil Pálavu, Lednici a zejména sklípky na jižní Moravě, asi bych neměl důvod se z Prahy příliš vzdalovat. Krásných míst je tu mnoho, reklamu to bezesporu chce. Ovšem přitroublé billboardy to není to pravé ořechové. Osobně bych to viděl na nějakou reklamu typu TV pořadu Šumná města.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

3. 4. 2011 10:24 | benzin

Problem techto reklam je v tom, ze muzou zvysit income v danem miste, tamnejsim podnikatelum (potazmo zamestnancum), takze pro lidi v danem miste to ma pozitivni efekt. Vy tady prezentujete jakysi celostatni pohled. Pokud ale prepnete perspektivy na mistni, pak reklama skutecne pomaha.
Prijem do mistni kasy lze chapat jak shora: ze statnich penez, ktere jsou vybirany od vsech jsou penize vynalozene na reklamu, ktera je do statni kasy spet nevydela.
A nebo je mozne chapat sdola: Do mistni kasy jdou penize od jejich obcanu a lidi, kteri vyuzivaji sluzby poskutovane mistni spravou a ta se snazi ziskat vetsi prijem, aby mohla poskytovat lepsi sluzby (jenom vyber je pres jedno zdaneni a vypoctovy koeficient). A z tohohle pohledu je reklama ucinna a prinosna. A princip je obdobny, jako by se lide dohodli ze si vyberou sve soukrome penize a pokuse se udelat neco co by jim zvysilo prijmy.
P.S.: Proste ne vsechny penize vybrane statem jsou chapany jako statni, prestoze je stat pomaha vybirat (dejme tomu, kvuli efektivite).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

3. 4. 2011 10:41 | Pavel

OK, já to nezatracuju, dneska je docela těžký přilákat lidi, ale skutečně mě by třeba více oslovila nějaká rozumná a sofistikovaná TV reklama formou dokumentárního pořadu než třeba cedule u cesty. TY zpravidla nesleduji a nezajímají mě. Ale je pravda, že na místní úrovni je to třeba dobré. Počítám ale, že na místní úrovni je to už ale zpravidla dobře známé a nikdo to defacto nepotřebuje. Mám ve svém okolí několik hradů a zámků, ale všechny jsem už postupně navštívil a nějak mě to znova hned neláká. Ale myslím si, že někoho z větší dálky by to patrně oslovilo víc. Ale cedule u dálnice mu rozhodnutí patrně neusnadní.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (benzin 03. 04. 2011 10:24)

3. 4. 2011 11:11 | benzin

Souhlasim s Vama, ze o forme reklamy je mozne polemizovat. A je mozne ze mate pravdu (tohle fakt nevim, nejsem odbornik na reklamu).


Nicmene tento clanek na mne pusobi spis dojmem, ze se snazi kritizovat reklamu na propagaci mista obecne, nehlede na formu. Formu pak kritizuje jenom kvuli podtrzeni absurdnosti samotneho principu reklamy na oblast, mesto atd.


P.S.: Z ruznych rozhlasovych rozhovoru a marketinogvych analyz, jsem vypozoroval ze bilboardova reklama v okoli dalnic je velmi ucina a vzhledem k tomu, ze po D1 (ale i jinych ceskych dalnicich), jezdi velmi mnoho lidi z velmi mnoha ruznych lokalit, neprijde mi jeji pouziti hloupe. (Asi jine by to bylo na vyslovene lokalni komunikaci)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 03. 04. 2011 10:41)

4. 4. 2011 9:06 | Matěj

Článek má zásadní chybu - autor zřejmě netuší o rozdílu mezi státem a samosprávou. Pak by nemohl napsat, že "jednotlivé státní instituce – města, regiony, školy – soupeří o stejnou kapsu". Reklama Brna nebo Ostravy jde primárně z peněz těchto měst, ne ze společných peněz státu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

4. 4. 2011 13:23 | js

Příliš malé obce jsou problém. Občas se objeví informace, že máme oproti Rakousku nebo Německu vysoký počet obcí vůči počtu obyvatel, protože u nás mají často postavení obce i malé vesnice, zatímco v zahraničí se administrativně slučují. Některé malé vesnice, které v 80. letech spadaly pod "střediskové obce", se po revoluci v nadšení osamostatnily. Jenže teď jejich rozpočet nestačí na opravy ulic a počet dětí na obecnou školu. Větší obec si i spíš uhájí poštu, pro starší lidi plnící i funkci zprostředkovatele platebního styku, atp. Ale to jsme mimo téma článku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 02. 04. 2011 12:17)

4. 4. 2011 14:02 | Michal Kašpárek

Uznávám chybu ve slovíčkách, nicméně peníze státu i peníze samosprávy jsou "veřejnými financemi", společnou českou a moravskou kapsou, plněnou našimi daněmi a tím, co vydělá "náš" veřejný majetek, ať jsme v Brně, nebo v Ostravě.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Matěj 04. 04. 2011 09:06)

8. 4. 2011 14:54 | Vasek

Marketing destinace ale důležitý je. A i když je placený z daní (nebo Eurofondů), nejvíc na něm vydělají místní podnikatelé.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

28. 5. 2011 22:05 | marcela

Ale ani tato města nemají své peníze,pořád to jsou peníze z daní a poplatků jejich občanů a ti by jistě radši chodili po opravených chodnících, jezdili po nových cyklostezkách, platili méně za odpady.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Matěj 04. 04. 2011 09:06)

15. 12. 2013 22:03

... a každé z těchto měst má tiskárnu, kde si ty peníze tiskne ...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Matěj 04. 04. 2011 09:06)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení zboží
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, snažil jsem se nalézt odpověď na svůj dotaz v již zveřejněných dotazech, ale neuspěl jsem. Objednal jsem si na internetu malé jezírkové čerpadlo, v balíku byl však typ určený pouze do akvárií,... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Andrej Babiš

podnikatel, Agrofert

Miroslav Jakubec

podnikatel, Servis Climax

Andrej Babiš
ÚSPĚŠNOST
62,50 %

z 8 duelů
×
Miroslav Jakubec
ÚSPĚŠNOST
60,00 %

z 5 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Volná soutěž, Teorie výnosových křivek, Akcionář, václav stárek, fintech, daň z příjmů, banky, lukáš kovanda, 359/2009 Sb., regulace nájmů, Důchodové pojištění, úkoly, pomoc publika, storno, 2010, letecká společnost, ČeskoSlovensko, trh bydlení

4C40689, C00LPAD5, 1K111111, 4C40689, 8S76068

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK