Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Komentář | 30. 3. 2011 | 20 komentářů
Podstatným otázkám penzijní reformy se věnuje předvčerejší komentář Markéty Šichtařové, pojďme se vrátit k těm „nepodstatným“, tedy poplatkům pro penzijní fondy.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 3. 2011 8:25, eďa

Já mám, co se týče mého eventuálního důchodu zcela jasno. Nic po krachujícím systému, který ovládla kulturní mafie nechci. Jsem přesvědčen, že oba pilíře -průběžný a soukromý anebo třeba budoucí státní se zhroutí, jen co praskne dluhopisová bublina a místo peněz se důchodcům bude na náměstích a návsích vařit maximálně polévka. Ať totiž do tohohle systému jedoucího na čím dál větší dluh naletete jakoukoliv pomyslnou sumu peněz, dluh se nesníží, ale naopak ještě zvýší, takže ještě rychleji zbankrotuje. Tak je peněžní systém nastaven. Kdo nevěří, nechť se přesvědčí na vlastní kůži. Nejlepší je totiž vlastní zkušenost.

Reagovat

 

+2
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (20 komentářů)

30. 3. 2011 8:25 | eďa

Já mám, co se týče mého eventuálního důchodu zcela jasno. Nic po krachujícím systému, který ovládla kulturní mafie nechci. Jsem přesvědčen, že oba pilíře -průběžný a soukromý anebo třeba budoucí státní se zhroutí, jen co praskne dluhopisová bublina a místo peněz se důchodcům bude na náměstích a návsích vařit maximálně polévka. Ať totiž do tohohle systému jedoucího na čím dál větší dluh naletete jakoukoliv pomyslnou sumu peněz, dluh se nesníží, ale naopak ještě zvýší, takže ještě rychleji zbankrotuje. Tak je peněžní systém nastaven. Kdo nevěří, nechť se přesvědčí na vlastní kůži. Nejlepší je totiž vlastní zkušenost.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

31. 3. 2011 8:47 | Jiří Kaktus Havel

Pan A.Tůma píše jako lobista podílových fondů. Na rozdíl od něj s nimi mám 10 let praktických zkušeností (od peněžních, dluhopisových,akciových i smíšených) a napsal jsem o nich diplomovou práci na VŠ. Po tom všem dávám přednost akciím a investičním certifikátům. Nakupovat indexové certifikáty (např. na DAX nebo DJEuro stock) je ve světě běžné (nechápu proč to pořád nejde v ČR za koruny pro běžného občana, pak se nemusel pan Tůma psát ptákoviny o nákupu části akcie za velké poplatky.
Nicméně, výše výnosu musí odpovídat riziku! Protože tunelování a krádeže "za bílého dne" jsou v ČR jakýmsi konstantním jevem a není ani po 20 letech síly, která by se s tím vypořádala, je vstup do takto koncipovaných fondů velice rizikové, přičemž vysoké výnosy (jako u podobně rizikových aktiv) jsou v tomto případě asi tak pravděpodobné, jako že nějaký tunelář skončí ve vězení s adekvátním trestem.
Ve SRN si mnoho občanů spoří do tzv. investičních certifikátů (od krátkodobých až po tzv. open end, např. v bezpečných indexových na DAX). Takže ano, lze nalézt vhodné investiční nástroje, ale ve vyspělém světě a s průhlednými, jednoduchými a levnými nástroji. Kdo se stará, ten se na důchod celkem snadno zařídí lépe bez podílových fondů i bez megatunelu tzv. 2. pilíře soukromých pseudofondů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

31. 3. 2011 8:48 | František Pašingr

Přirovnání fondu k pekaři se mi líbí.
Umím si upéct stejně dobrý chléb jako peče můj pekař, ale nebaví mne to a nemám na to čas, tak chleba koupím.
Umím investovat stejně dobře jako penzijní fond a chtěl bych mít volbu jestli budu investovat osobně nebo jestli to přenechám fondu.
Když mi bude připadat, že se pekař zhoršil, začnu si péci sám.
Chci mít možnost kdykoliv z fondu vystoupit a investovat si sám.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2011 19:20 | Vlad Ender

Mezi odmenovanim pekare a fondu je nekolik docela zasadnich rozdilu.
Napriklad to, ze marginalni naklady na kazdy dalsi chleba neklesnou nikdy na nulu - zatimco pro fond neni az tak moc velky rozdil zpravovat 1000 nebo 1001 klientu. Takze zatimco pekari muzou soutezit na marginalnich nakladech (a sazmorejeme chuti), u fondu jsou relativne vysoke pocatecni fixni naklady, a velke variabilni naklady jsou hlavne marketing a mzdy (brokerage je samozrejme take variabilni naklad, ale pohybuje se podstatne niz nez marketing a mzdy z toho co si pamatuji).
Take, kdyz u pekare koupite blbej chleba, sice zaplatite - ale relativne malou castku hned. Kdyz zaplatite fondu, tak platite v podstate dvakrat - jednou hned, podruhe kvuli tomu ze vas slozeny urok roste VELICE PODSTATNE pomaleji. Rekneme ze platite 1.5% na poplatcich, a pred poplatky je prumerny vynos 6% (takze po poplatcich 1.5%). Po deseti letech mate o tretinu nizsi vynos nez bez poplatku, po dvaceti letech o skoro polovinu. Projevi se to i na vyssich urocich, a 2/20 model to zabije jeste vice, pres ruzne veci jako high-watermark, loss participation atd.
Posledni, ale velice dulezite je, ze u chleba zjistite kvalitu celkem okamzite - u fondu je v podstate nemozne kvalitu zjistit a rozlisit ji od "stesti" (nerikam ze neexistuji dobri investori, ale rozlisit je od "statnych" investoru v populaci nekolika milionu investoru je v podstate nemozne).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2011 19:21 | Vlad Ender

Takze fondu davate zdarma reversni napakovani na vas ucet - Rekneme ze hodnota fondu je 100m. Fond ma tim padem poplatky 1.5m. Pokud hodnota fondu klesne na 90m - klienti ztratili 10%, fond dostane 1.35m. Ano, je to taky o deset procent mene, ale o deset procene mene obratu (takze docela pravdepodobne jenom mensi zisk), ne desetiprocentni ztrata.
Z pohledu fondu je zajimavejsi mit mirne nadprumerne vynosy (coz ma z definice ve kteroukoli chvili 50% fondu) a misto ziskani dalsiho 1% na vynosech ziskat dalsi 1% novych zakazniku - je to snadnejsi (nerikam snadne - marketing v takhle preplacane oblasti snadny rozhodne neni - ale snadnejsi nez konzistentne dobre investicni vynosy) a objem spravovanych penez roste tak jako tak (a jak jsem rekl na zacatku, pridat jednoho zakaznika pro fond je levnejsi nez zvysit vyrobu pro pekare).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2011 19:21 | František Pašingr

U toho pekaře nešlo o způsob odměňování, ale o možnost změny. Jaké budou možnosti změnit fond nebo si peníze spravovat sám?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vlad Ender 02. 04. 2011 19:21)

2. 4. 2011 19:22 | Vlad Ender

Souhlasim ze jsou to velice dulezite parametry - bohuzel i u nich jde ale vymyslet neco aby se vlk nazral a koza zustala cela.
Napr. v UK mate SIPP (Self Invested Pension Plan), kde si investujete uplne sam, tak jak chcete, investice jsou danove zvyhodneny atd. atd. atd. Spravci si ale porad nechavaji platit procenta z aktiv za "spravu" - i kdyz obvykle podstatne mene a vetsinou to ma nejaky cap (napr. TD Waterhouse ma 0.5% rocne s min 80 liber a max 200 liber).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (František Pašingr 02. 04. 2011 19:21)

2. 4. 2011 19:22 | František Pašingr

Prostě si fondy vylobbovaly prima kšeft. Stát mi nařídí, že si nesmím péci chleba sám, ale musím ho kupovat u pekaře, který má předražené zboží.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vlad Ender 02. 04. 2011 19:22)

2. 4. 2011 19:23 | Jan Dvořák

Nebylo by lepší zavést účet u brokera, ze kterého by se dalo vybírat až po dosažení důchodového věku? Člověk by si pak sám mohl vybrat, zda nakoupí certifikáty, fondy či akcie....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2011 19:23 | Miroslav Piták

Pro nás dva by to Honzo bylo určitě lepší :-) Min. 95% ostatních by si asi napáchalo více škody jak užitku. Rozhodně by bylo nutné zavést povinné finanční vzdělávání na školách a za pár desítek let bychom se k tomuto schématu mohli dopracovat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Dvořák 02. 04. 2011 19:23)

2. 4. 2011 19:24 | Jan Dvořák

Ti, co by si nevěřili, by mohli jít do indexovýxch intrumentů. Rázem by porazili většinu fondů.
Správci fondů to dělají chytře. Uvádějí na trh specializované fondy a tím de facto převádějí odpovědnost za výběr investiční strategie na investora, aniž ten si to vůbec uvědomuje...
Co mi chybí v nabídce? Total Return Fund, tedy fond odměňovaný ne podle objemu peněz, ale ze zisku. Nevydělal jsem? Nevydělal na mě ani penzijní fond.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Miroslav Piták 02. 04. 2011 19:23)

2. 4. 2011 19:25 | Aleš Tůma

Jistě, všechny fondy jsou podvod a tunel a zbankrotují, kdežto emitent certifikátu zkrachovat nemůže :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jiří Kaktus Havel 31. 03. 2011 08:47)

2. 4. 2011 19:25 | Miroslav Piták

Samozřejmě, že všechny fondy nejsou podvod a tunel a emitenti certifikátů zkrachovat můžou.
Kdo se ale zabývá aktivní aprávou svého majetku, může sledovat jak se vyvíjí zdraví emitenta (kursy akcií, hodnoty CDS) a samozřejmě rychle jednat když obchoduje napřímo.
V zahraničí je samozřejmě možné i OPF nakupovat na burzách, tam tedy nevýhoda menší likvidity padá.
Nedá se paušálně říci, co je lepší, záleží případ od případů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Aleš Tůma 02. 04. 2011 19:25)

2. 4. 2011 19:26 | František Pašingr

Všechny jistě ne, ale nikdo neví, které tunel jsou a které nejsou. Je to trochu jako sázet sazku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Aleš Tůma 02. 04. 2011 19:25)

2. 4. 2011 19:26 | Aleš Tůma

Když je to taková loterie, kolik OPF (tedy ne penzijní fondy a hedgefondy) bylo za posledních 10 let ve vyspělém světě vytunelováno nebo zkrachovalo?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2011 19:27 | Radovan Dell

Ve vyspělém světě, to se ale netýká tunelářského ráje České republiky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Aleš Tůma 02. 04. 2011 19:26)

2. 4. 2011 19:27 | Aleš Tůma

Dobře, kolik OPF bylo za posledních 10 let v ČR vytunelováno nebo zkrachovalo? :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Radovan Dell 02. 04. 2011 19:27)

2. 4. 2011 19:28 | Miroslav Piták

Už si nevzpomínám, jestli se to stalo méně či více než před 10-lety, ale v ČR OPF už zkrachovali.
Konkrétně jsem měl peníze v OPF od Finnex, ale už si nevzpomínám jak se jmenoval a pokud si vzpomínám, tak i OPF Akro Svět šel dobře pod kytky. Nevím jestli ve finále zkrachoval, ale jeho hodnota na P.L. se dramaticky propadla.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2011 19:28 | Aleš Tůma

Finnex je záležitost z temných časů kuponové privatizace... u Akro Svět byl problém v krachu brokera, přes kterého fond obchodoval. Dneska už je trh o tisíc mil dál, tak se prosím přestaňme lacině strašit krachy a tunely...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Miroslav Piták 02. 04. 2011 19:28)

2. 4. 2011 19:29 | Miroslav Piták

Strašit rozhodně nechci, v mém případě to je prostě fakt, že jsem přišel ve 2 společnostech o peníze, které i v dnešní době nejsou zanedbatelnej pakatel.
Rozhodně zde nechci očerňovat OPF nebo jiné finanční instrumenty, pro mě to už je minulost a nyní si své peníze spravuji téměř sám. Už jen cca 15% svého finančního majetku mám v "cizí" správě a i to plánuji letos změnit (snížit).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Aleš Tůma 02. 04. 2011 19:28)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 777 351 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Teplý

ekonom

Martin Roman

manažer, ČEZ

Petr Teplý
ÚSPĚŠNOST
91,30 %

z 23 duelů
×
Martin Roman
ÚSPĚŠNOST
39,29 %

z 28 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Dluhové trhy, Central Order Book, Liberalismus, architektura, martin stára, brno, operátoři, mobilní operátoři, Dow Jones-UBS Metals, poradenská firma, Unie, regulační instituce, OSA, poplatky za soudní spory, splastnost, možnosti trhu, daň z hlavy, typ pojištění

4C74273, 4M27565, 3K13410, 3K13410, 4T11050

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK