Místo zázračného léku si přes internet můžete koupit smrt

Petra Dlouhá | rubrika: Co se děje | 29. 3. 2011 | 34 komentářů
Chcete být štíhlá jako Twiggy? Mít svaly jako Schwarzenegger? Být sexuální bůh? „Stačí jediné kliknutí na internetu a vaše nejtajnější sny se stanou skutečností...“ Zázraky na počkání slibují tisíce preparátů. Má to jen malý háček. Můžou vás taky zabít.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 3. 2011 10:45, Petra Dlouhá

Dobrý den,

děkuji za komentář. Článek se nevěnoval generikům, ale lékům padělaným a nelegálním - mezi tím je značný rozdíl. Generikum je v podstatě kopie původního originálního léčiva, může však být zaregistrována až po uplynutí patentu originálu. Před registrací složení generika důkladně prověří SÚKL. Registrované léky nebezpečné nejsou. Článek varoval před léky padělanými a neregistrovanými, u kterých není prověřeno složení a tudíž mohou být potencionálně velmi nebezpečné, dokonce člověka ohrožovat na životě. Což se podle údajů SÚKL v mnoha případech potvrzuje. Mzdu prozatím vracet nebudu. A pokud jde o farmaceutický průmysl- souhlasím, že se jedná o velmi lukrativní byznys. Já z něj však bohužel zatím nijak neprofituji :)

Hezký den
PD

Zobrazit celé vlákno

+13
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 3. 2011 19:33, Fíkus

Nakupování léků přes internet je totální kravina. :-)

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 34 komentářů)

4. 2. 2018 22:14 | Ivan

já jsem si zatím jen jednou kupoval takové pilule přes internet a byly v pohodě, dokonce i fungovaly...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 8. 2012 11:31

Citace / 26.04.2011 15:04

Řeč nebyla o generikách, ale o padělcích. Což není totéž. Generika jsou u nás samozřejmě legální a povolená. Když vyprší ochrana originálního přípravku.

Nemáte úplně pravdu. Není-li generikum z libovolného důvodu na našem trhu schválené, ve všech svých veřejných vystoupeních je úřad pro kontrolu léčiv vždy nazývá padělkem. Viz viagra ve vámi citovaném příspěvku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 4. 2011 15:04

Řeč nebyla o generikách, ale o padělcích. Což není totéž. Generika jsou u nás samozřejmě legální a povolená. Když vyprší ochrana originálního přípravku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2011 12:10 | martin

Rozdíl mezi generikem viagry a viagrou samotnou je pouze její cena. Peníze neputují spol Pfizer a tak se není čemu divit, že dělá co může. Přichází totiž o megazisky!! V ČR sou generika, ale zakázané. Mimochodem i samotná viagra má spoustu vedlejších účinků. Nedávno proběhl test nákupu viagry přes net, proběhla platba kartou do zahraničí a pokusili se je následně okrást. Farmaceutickým firmám i během krize rostly tržby. Jedná se o velký byznys. Můj obvodák mi skoro vždycky píše antibiotika a spoustu léků prý na doléčení :-). Kdybych to všechno bral tak mám spíš zkažený žaludek. Nedivte se, že si lidi pomáhají sami. Zlomenou ruku nebo nohu si dohromady nikdo nedá, ale tabletky dokáže spolykat každý.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 3. 2011 17:06 | Fikus

Souhlasím s Radkem. Látky, které do svého těla vpravím, raději zkonzultuji s lékařem než s anonymem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 3. 2011 17:03 | Vláďa

Z příspěvku anonyma je zřejmé, že aplikace chemikálií z Indie urychluje odumírání mozkových buněk.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 3. 2011 13:54 | Radek

Važený Anonyme,
řadu let jsem se věnoval problematice drogových závislostí a můžu vám říci, že ačkoliv pro výrobce těchto nelegálních látek je samozřejmě nejvýhodnější používat nejlevnější materiály, nikoli ty s nějakým účinkem, rozhodně to nevylučuje potenciál rizikovosti ve smyslu ohrožení lidského zdraví či dokonce života. Padělky léků a různých přípravků na hubnutí apod. skutečně mohou být velmi, ale opravdu velmi zdraví ohrožující. Steroidy jsou dost rizikové samy o sobě, o riziku jejich padělků snad není třeba hovořit.
Rozdíl mezi generikem a padělkem léku je obrovský. Doporučuji nevidět za vším něčí lobby - mimomochodem tento typ paranoidního myšlení je u nás velmi častý, ale raději skutečně přemýšlejte, které látky svému tělu poskytujete a zdali je to skutečně nezbytné. Pár ušetřených korun vám zdraví nevrátí.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 3. 2011 10:45 | Petra Dlouhá

Dobrý den,
děkuji za komentář. Článek se nevěnoval generikům, ale lékům padělaným a nelegálním - mezi tím je značný rozdíl. Generikum je v podstatě kopie původního originálního léčiva, může však být zaregistrována až po uplynutí patentu originálu. Před registrací složení generika důkladně prověří SÚKL. Registrované léky nebezpečné nejsou. Článek varoval před léky padělanými a neregistrovanými, u kterých není prověřeno složení a tudíž mohou být potencionálně velmi nebezpečné, dokonce člověka ohrožovat na životě. Což se podle údajů SÚKL v mnoha případech potvrzuje. Mzdu prozatím vracet nebudu. A pokud jde o farmaceutický průmysl- souhlasím, že se jedná o velmi lukrativní byznys. Já z něj však bohužel zatím nijak neprofituji :) Hezký den PD
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 3. 2011 8:48 | Ivana

Vážená autorko, z posledního článku v diskuzi si vůbec nic nedělejte. Naopak, mělo by vás to povzbudit k tomu, aby jste psala ještě více takových článků. Otázka je, jestli někdo sám nemá strach, že by pod vlivem takto trefných článků mohl o své úplatky přijít.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 3. 2011 0:14

Informace v článku jsou totálně zavádějící a klamné. Jistě že se vyskytují i padělky, ale označovat generika za padělky ? Generika vyráběná např. v indii jsou léky ve stejné kvalitě jako originály jen za zlomek ceny, proto farmaceutické firmy se snaží se označovat za padělky, protože by přišly o zisky. Autorka by zasloužila vrátit mzdu a taky by měla vrátit úplatky farmaceutickým firmám, pro které tento článek napsala. Autorko zkuste si třeba vygooglit léky cipla a uvidíte, že z těchto "nečistých" indických továren se i sem dovážejí a prodávají léky a zároveň generické léky společnosti cipla jsou označovány za padělky SUKL.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 3. 2011 20:18 | Hugo

No jestli tě acylpyrin obarvenej modrým inkousem za padesátku přijde jako generikum k Viagře, tak si ho klidně kupuj...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 3. 2011 9:39

Je s podivem, kolik lidí ochotně skáče na udičky nahazované lékarnickou a farmaceutickou loby a připojuje svůj rozhořčený hlas...
Jen málokdo při hodnocení nebezpečí přitom důsledně rozlišuje mezi generikem a skutečným padělkem. Na generické léky vyráběné v desítkách zemí a stovkách firem je založena zdravotní péče, s výjimkou bohatého západu, prakticky v celém světě. Léky jsou levné a samozřejmě nejsou obecně nebezpečné, protože firmám , které je vyrábějí jde o normální obchod s léky a umírající pacienti by tomu asi moc neprospěli. Aby to bylo ještě trochu komplikovanější, v celé řadě zemí (např. Austrálie) se v oficiální licenci vyrábí originální léky pro rozvojový svět, kde se, pod trochu upravenou značkou, prodávají taktéž za zlomek ceny na Západě. Jistě není třeba zdůrazňovat, že i tyto léky jsou naprosto bezpečné. Oba tyto typy léků bývají ve většině příspěvků mylně označovány za padělky, ale tak tomu opravdu není a jejich nákup po internetu od ověřeného dodavatele nepředstavuje pro kupujícího žádné nebezpečí a znamená značnou úsporu. Jediný, pro koho je rozšíření takových praktik smrtelně nebezpečné jsou dodavatele léků v bohatém západním světě a proto také proti němu všemi prostředky bojují. A jen na okraj. Skutečný padělek nemá za cíl kupce léčit, ale okrást, a z principu věci by padělatel byl blázen, kdyby na výrobu léků používal něco jiného než naprosto nejlevnější poživatinu, samozřejmě bez jakýchkoli dalších účinků, protože i on bude raději stíhán za podvod než zabití.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2011 21:02 | Gabriel Pleska

Majkle, Meridia není v tabulce v článku uvedená jako nebezpečná. Je tam mezi přípravky, jejichž padělky byly v poslední době zachycené. Ibuprofen například není nebezpečný, ale kdyby se někomu vyplatilo ho falšovat, jeho padělky nebezpečné být mohou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2011 20:45 | Jarda

Výstižným,stručným a zajímavým způsobem bylo v článku prezentováno varování hlavně před obcházením našeho lékaře.Není k tomu mnoho,co by bylo vhoné dodat,snad ještě,že existují interakce mezi různými léky, které zná náš lékař.Každý z nás musí být trvale ve střehu,aby si udržel co nejdéle své zdraví za jakoukoliv cenu, přes jakékoliv nabídky.Ten,kdo to v kapitalizmu zvládá, musí být osobnost.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2011 19:33 | Fíkus

Nakupování léků přes internet je totální kravina. :-)
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2011 15:26 | Dany

Léky mají léčit a každý lék má vedlejší účinky. Nevyzkoušené náhražky nikomu nepomohou.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2011 15:11 | Majkl

Jakou mate zkusenost s pripravkem Meridia? V tabulce v clanku je uvedeny jako nebezpecny. To vam predepsal lekar???
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 3. 2011 13:33 | benzin

No ty skutecne ucine leky na hubnuti se daji ziskat jenom na predpis a uzivat se muzou jenom pod dohledem lekare, navic maji docela dost interakci a je nutne pravidelne delat jaterni testy. Ale jinak opravdu funguji dobre. Teda ja aspon mam zkusenosti s Meridia a jejim generikem Lindaxa.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 3. 2011 13:13 | Matej

Přesně. Lidé chtějí všechno rychle, bez práce, bez námahy. Rychlý efekt vybírá svou daň dlouhodobě
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 3. 2011 12:44 | Vláďa

V poslední době se stále častěji objevují nabídky společností, webových serverů a dalších subjektů, v jejichž názvu je uvedeno slovo „lékárna“, ačkoli se nejedná o schválenou lékárnu, pravidelně kontrolovanou Státním ústavem pro kontrolu léčiv. Čí to je vina?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Pelcl

podnikatel, GZ Digital Media

Marek Dospiva

podnikatel, Penta

Zdeněk Pelcl
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Marek Dospiva
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services