Má být penzijní reforma financována zvýšením DPH?

Chystaná penzijní reforma má sice na první pohled poměrně přesné kontury, řada otázek však zůstává nezodpovězena. Budou například výdaje na transformaci důchodového systému skutečně uhrazeny z příjmů, které přinese sjednocení DPH na 20 procent? A nebylo by lepší zvolit jiný způsob financování této reformy?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 2. 2011 10:31, Zdeněk Dvorský

Nevím jak nejjednodušeji popsat své pocity ohledně plánované penzijní reformy.Připadá mi jako by vláda dál vymýšlela nové formy jak legalizovat své šmátrání v kapsách svých občanů.Zvýšenou daní na dvacet procent nikdy nemůže vykompenzovat žádná valorizace důchodů.Celá důchodová reforma mě připadá zbytečně složitá a nemohu se ubránit dojmu že je tvořena se záměrem vytvořit si zdrojový polštář na svá další následná nekompetentní rozhodnutí.
Nevím jak je možné přerozdělovat z peněz vybraných státem určenými na důchody a použít je někde jinde jako záplatu státního rozpočtu.Proč nelze např. zavést jeden státem garantovaný penzijní fond do kterého by přispíval např. 2 500Kč zaměstnavatel a povinně 2000Kč zaměstnanec.Bez zhodnocení v čase fondem by tak člověk za dobu 45 let práce naspořil
2 400 000Kč.Při pobírání měsíčního důchodu 10 000 Kč by mu pak tato částka vydržela do 85 let života. Zhodnocení tohoto vkladu u fondu v čase by sloužilo na pokrytí inflace. I s přihlédnutím k tomu že by takto našetřená částka byla solidární, tedy neděditelná považuji takovouto formu zabezpečení na stáří jako hlavní pilíř dostačující.

+4
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 2. 2011 11:36, kybernet

Jisté je, že nepřímé daně jsou spravedlivé pro všechny. A stát je umí lépe vybírat. A nemusel by potřebovat tolik úředníků.
Jisté taky je, že naši politici (bez ohledu na partaj) jsou schopní rozkrást (vytunelovat) cokoliv. Třeba i nepřímo. Např. tím, že povolí vyvoleným penzijním fondům vybírat jisté procento z jistiny za spávu fondu a pak si to od těch fondů vyberou. Co takhle si vybírat za správu jisté procento ze zisku? To by se pak musely snažit.
Už nyní dostává stát aspoň 70% z výdělku. Tak nejen snížit mzdový fond pro úředníky - oni lehce přistoupí na snížení platu, protože to dostanou zpět v mimořádných odměnách, ale 30% jich vyházet, ať dělají něco užitečného.
Pokud se tedy vše nerozkrade, tak zvýšení DPH je snad jediná cesta jak sanovat penze (kromě zvýšení již tak vzsokých odvodů). Co zbyde navíc se může použít na srovnání státního rozpočtu a možná i na splátky našeho dluhu, který vznikl činností zase jenom politiků a možná naši vnuci budou žít lépe.

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 27 komentářů)

26. 2. 2011 7:45 | Hospodář

Tři procenta jestli se nepletu z průměrného důchodu 10 000 Kč je 300 Kč.Z jakého průměrného důchodu p. Drábek vychází když vypočítal 60 korun.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 2. 2011 7:27 | Zdeněk

Tak tohle je opravdová perla našeho pana ministra Drábka: V důsledku ústavního nálezu budou následujících pět let důchody postupně, celkově o 1-3 %, snižovány lidem s průměrnými příjmy. „Každoroční valorizací však bude schodek několikanásobně překryt. Například průměrný důchod bude klesat o 60 korun ročně, oproti tomu valorizace pro letošní rok je 360 korun,“ uvedl ministr práce a sociálních věcí Jaromír Drábek (TOP 09). Pan ministr zřejmě jako opravdový expert počítá s nulovou inflací na kterou původně byla valorizace určena.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 2. 2011 16:33

Souhlasím s Vámi že průběžný systém by byl tím nejlepším řešením pokud by jej ovšem vláda nezneužívala. Souhlasím i s tím že jsou mé výpočty příliš optimistické ale nelze zde na tomto foru zacházet do detailů.Chtěl jsem tím jen upozornit na to, že určitě by se našla jiná přijatelnější řešení než které nastínila vláda.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 2. 2011 15:28 | Rada

Máte ten výpočet moc optimistický. Počítáte, že by každý odváděl peníze po dobu 45 let. To je moc i kdyby se do penze odcházelo v 65 letech. Nepočítáte s nezaměstnanými, mateřskou a rodičovskou dovolenou a invalidními důchodci (ti mohou pobírat invalidní důchod celý život a nemusí být ekonomicky aktivní ani jeden den). Celkově moc nechápu v čem by ten váš systém byl lepší než současný průběžný systém.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 2. 2011 10:31 | Zdeněk Dvorský

Nevím jak nejjednodušeji popsat své pocity ohledně plánované penzijní reformy.Připadá mi jako by vláda dál vymýšlela nové formy jak legalizovat své šmátrání v kapsách svých občanů.Zvýšenou daní na dvacet procent nikdy nemůže vykompenzovat žádná valorizace důchodů.Celá důchodová reforma mě připadá zbytečně složitá a nemohu se ubránit dojmu že je tvořena se záměrem vytvořit si zdrojový polštář na svá další následná nekompetentní rozhodnutí. Nevím jak je možné přerozdělovat z peněz vybraných státem určenými na důchody a použít je někde jinde jako záplatu státního rozpočtu.Proč nelze např. zavést jeden státem garantovaný penzijní fond do kterého by přispíval např. 2 500Kč zaměstnavatel a povinně 2000Kč zaměstnanec.Bez zhodnocení v čase fondem by tak člověk za dobu 45 let práce naspořil 2 400 000Kč.Při pobírání měsíčního důchodu 10 000 Kč by mu pak tato částka vydržela do 85 let života. Zhodnocení tohoto vkladu u fondu v čase by sloužilo na pokrytí inflace. I s přihlédnutím k tomu že by takto našetřená částka byla solidární, tedy neděditelná považuji takovouto formu zabezpečení na stáří jako hlavní pilíř dostačující.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 2. 2011 19:15 | Kmotr korupční kartelové korporace

Eďo, nerozčiluj se s Jahodou Františkem. Studoval ekonomiku " U Růžků " VNejdál byl v Horní a Dolní Lhotě, kde se pasou ty jeho husy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2011 18:10 | Rada

Já za svůj život zodpovědný jsem...možná až příliš. Někdo si naseká dětí jako máku a pak jde na OSSZ s nataženou rukou. Já nejdřív potřebuji vědět, že uživím více dětí, pak se zase začnu množit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2011 17:18 | eďa

Co to tady žvaníte? Bankovky rušit nechci ani nikoho nepřesvědčuji, co má dělat se svým životem, proč taky a k čemu? Klidně si dělejte co libo, je to jen vaše volba. Přišel jsem řešením měnové krize a jak se stát svobodnějším člověkem. Vy si klidně ohýbejte záda až do své smrti, vyhazujte peníze oknem, jak jste zvyklý a jak vás to naučili v bezplatném školství a na akademické půdě. Sám žádný názor nemáte jen škatulkujete a soudíte ty, co názor anebo dokonce řešení věcí veřejných mají. Je mi vás líto, diplóm vraťte, páč nechápete směnu zboží a služeb.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2011 15:54 | Jahoda František

Já jsem nechtěl zrušit bankovky, to pan Eďa chtěl. Ale Váš učitel měl pravdu, lepší než zvýšení DPH je revoluce člověka. Pak může nosit pod čepicí i tu husu.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2011 15:39 | komunista

krát 2, tedy více než milión je nezaměstnaných, to jen pro pořádek. Snad si nemyslíte, že ti vyřazení z evidence po 5-6 měsících získali placenou práci? K této skupině ještě připočítejte 200.000,-Kč úředníků, kteří nic nevytvářejí, jen mají nataženou ruku pro úplatky a hází všem , co o něco žádají klacky pod nohy i ruce. A k tomu požírají mandatorní výdaje. K tomu je byrokracie tak proparacovaná a svázaná korupcí, že bez úplatku si ani neuprdnete, neseženete zaměstnání, takže jak a na čem chcete zaměstnat 1,2 milióny práceschopných nezaměstnaných ? Kdo to vymyslí, je kandidátem na Nobelovku.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2011 15:12 | erika

Stačí zaměstnat, 600 000 nezaměstnaných a nemusí byt žádný úsporný opatření. O tom se vůbec nejedná.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 2. 2011 14:40 | kuo

Tahle vláda nevydrží ani do švestek. Neví, co bude za týden, za měsíc, za rok. Jsou jen dva typy lidí, první, majorita - většina se považuje za nesmrtelné a uvažuje v horizontech let, ale i celých desetiletí stejně, jako vy. Druhá minorita se považuje za mrtvé, převzali odpovědnost za svůj život a za své činy, vědí, že tento svět je vězením a je třeba uniknout jen tak z holýma rukama a že podmínky jsou ideální teď a tady. Jste jako osel, který vleče náklad zbytečností svým životem a až zestárne bez přestání bude opakovat nějaké věty jako poškrábaná deska.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2011 14:22 | Rada

Aktuálně vypadá podpora rodiny asi takhle: vydupete si vyšší plat, abyste uživili rodinu. Pak chce firma ušetřit...propuštěn jste samozřejmě první (firma ušetří nejvíc) přestože toho umíte nejvíc, máte nejvíc práce a u firmy jste nejdelší dobu. Mít dvě a více dětí, to chce fakt odvahu. Nyní vláda zcela rezignovala na řešení příčiny a zaměřila se na likvidaci následků. Holt děti, které se teď narodí, budou ekonomicky aktivní až v době, kdy bude většina současných politiků mimo politiku (v soukromém sektoru, v penzi, pod drnem), tudíž samozřejmě řeší to, co je teď (důchodový účet v mínusu) a ne to, co bude za pětadvacet let.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 2. 2011 14:18 | kuo

Jen dokonalý finanční analfabet v tomto Českorupsku očekává penzi. Možná snad holuba v nose anebo tu pětinu hlavu husy a peří. Dobrou chuť.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2011 14:13 | kuo

Vůbec nejde o důchodovou reformu, to je byť velmi rozšířený mýtus. Jde jen dodojení hloupého a naivního davu.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2011 14:10 | Rada

Klíči jsem necinkal a v roce 1989 jsem ani neměl volební právo. Posledně jsem volil pravici, to přiznávám. Koho budu volit příště si ještě rozmyslím. Každopádně z vlády jsem hodně zklamaný, podpora rodiny zatím v podstatě žádná (z původního Nečasova celkem dobrého prorodinného balíčku zbylo torzo), důchodová reforma je jen o zvýšení DPH atd.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2011 14:10 | losnuevosvidentes

Vážený pane, proč by měl stát přesvěčovat daňové poplatníky, aby nepoužívali peníze, to by byl sám proti sobě a okamžitě zkrachoval. Zkuste používat hlavu nejen na čepici. Tragédie současného člověka nespočívá ani tak v jeho sociálních podmínkách, ale v nedostatku vůle změnit sám sebe. Skutečná vzpoura a jediné východisko pro lidské bytosti jako živočišný druh spočívá v revoluci proti své vlastní hlouposti a jak snad i pochopíte, to je ryze individuální záležitost.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2011 13:58 | kuo

Cinkali jste za kapitalismus, který sedře lidi z kůže a bere lidem placenou práci, tak si nestěžujte. Máte přesně to, co volíte.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2011 13:13 | Rada

Realitě by spíš odpovídalo: "Husu rozpůlíte a půlku dáte lidem v postproduktivním věku". Nejde jen o navýšení DPH ale i o tučné sociální pojištění, které už dávno platíme.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2011 13:09 | Pavel

prakticky žádná diskuse se dnes neobejde bez poukazu na "úředníky", nebýt kterých, měli bychom se jako prasata v žitě. Snad bych i souhlasil - tedy kdybyste mi mohl objasnit koho míníte, pokud mluvíte o úřednících. Mě osobně se jako státní úředník jeví pouze úředníci na pracáku a na berňáku. Předpokládám že se shodneme, že bez pracáku a berňáku se alespoň v dohledné době stát neobejde. Můžete namítnout, že úředníků je tam moc - možná že ano. Kolik si myslíte, že by stát uspořil kdyby vyhodil polovinu úředníků? Ano, směšnou částku - a tato směšná částka by byla vykoupena armádou nezaměstnaných, protože upřímně řečeno kdo dělal hlafo let u počítače tak se jen tak někde neuplatní. Mimoto ono není zrovna moc pracovních příležitostí ani u manuálů. Je třeba nezaměňovat pojem státní zaměstnanec s pojmem úředník a hned jsou počty jiné. Je třeba si uvědomit, že tady není snaha o nějaké šetření na státní správě, ale rozeštvat lidi mezi sebou, což se evidentně daří. Dělňasi nadávají na úředníky, pacienti na doktory, železničáři na silničáře, sparťani na slávisty, ..... a zloději mají klid na práci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Milan Richter

politik a podnikatel

Vladimír Pikora

ekonom

Milan Richter
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vladimír Pikora
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services