Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Rok 2010 byl rokem, kdy řada českých domácností začala vedle vodného a stočného platit i “pirátné” - dobrovolný poplatek za používání webů, kde lze počítač nakrmit kradenou hudbou a filmy. Za digitální obsah tedy Češi platit umí, skrývá se v tom ale několik paradoxů.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 2. 2011 17:08, ivostanislav

Každý by měl za svoji práci dostat zaslouženou odměnu o tom není pochyb. A mělo by to platit minimálně u muzikantů i herců. Divák, posluchač zaplatí vstupné, poměje se či nikoliv. Umělec a ti ostatní nepostradatelní k uměleckému výkonu dostanou své a hotovo. Zedník také nedostává za postavený dům každý rok procentuální odměnu od vlastníka že se mu skvěle bydlí a nebo že mu nájemníci platí nájem. Tak proč dostává muzikant či herec za jednou odvedenou práci zaplaceno ix krát ? Proto, že ve skutečnosti na jeho jednou odvedené práci vydělávají jiní tím, že to dokáží opakovaně a ve velkém množství prodat. A těmto šikovným prodejcům bude vždy stát nápomocen, udělá s každého, kdo si koupí záznamový nosič zloděje, proto, že mu s to taky něco kápne. Inu svoboda. Taková Rada pro televizní a rozhlasové vysílání je dostatečnou ukázkou svobody nejen pro konzumenty hudby a hereckého umění. Ale jak ukazuje posledních dvacet let, nám je to asi jedno. Stát vydá zakroucený paragraf a my platíme. Stát si při tom taky trochu přijde na své a mi obdivně hltáme bulvár a uznale hodnotíme nejen umělcovo narůstající konto. Naštěstí mě se moc problematika stahování a nakupování hudby či filmů moc netýká, ale to že si musím připlatit při nákupu záznamového média, na který si uložím třeba své vlastní fotografie, proto, že jsem potencionální zloděj, to mě vadí.

Reagovat

 

+43
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 2. 2011 8:11, běž se vycpat

To máš jako bys od cigánů na ulici koupil kradenou značkovou voňavku. Jsi stejný zloděj jako oni.

Reagovat

 

-12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jmhad 04. 02. 2011 05:48)

Další příspěvky v diskuzi (20 komentářů)

4. 2. 2011 5:48 | jmhad

Já tedy nevím,ale na webu filmy a seriály ke stažení jsem si za 150 Kč předplatil cca 85 filmů,tedy jeden za dvě kačky.A jestli jsou to piráti, to už mě jaksi netankuje
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

4. 2. 2011 8:11 | běž se vycpat

To máš jako bys od cigánů na ulici koupil kradenou značkovou voňavku. Jsi stejný zloděj jako oni.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jmhad 04. 02. 2011 05:48)

4. 2. 2011 8:15 | Michal Kára

Ten článek nějak nechápu. Je v něm spousta slov jako "kradení", "zloděj", ale o žádném kradení se tam nepíše (teda, kromě těch lesů). Pak je tam taky něco o pirátech, ale nic o moři. Jak to autor myslel?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

4. 2. 2011 8:27

Citace - Michal Kára / 04.02.2011 08:15

Ten článek nějak nechápu. Je v něm spousta slov jako "kradení", "zloděj", ale o žádném kradení se tam nepíše (teda, kromě těch lesů). Pak je tam taky něco o pirátech, ale nic o moři. Jak to autor myslel?

Až jednou vyrosteš a bude z tebe velký kluk, tak to pochopíš.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal Kára 04. 02. 2011 08:15)

4. 2. 2011 8:34

Za digitální obsah tedy Češi rozhodně NEZAPLATÍ. Vždyť se sdílejí i levná dvd z trafik. Ze strany zlodějů jsou to jen výmluvy, že kdyby byly ceny nižší nebo nabídka větší, tak by si hudbu, filmy kupovali. Třeba kolik stojí jedna skladba na iTunes? Přes doláč? Tolik peněz by čecháček nikdy nezaplatil.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

4. 2. 2011 8:39 | Marek

Já bych třeba zaplatil rád za jednoduché a pohodlné stažení přímo do iPadu. Koupil jsem si už spoustu aplikací a filmy bych kupoval taky, kdyby to šlo...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 04. 02. 2011 08:34)

4. 2. 2011 8:42 | Radovan Dell

Jenom malá poznámka k iTunes, hudba se tam prodává bez ochrany, takže si ji klidně vypálíte do auta. Samozřejmě iTunes v ČR není a jako hlavní důvod vidím to, že by si Češi hudbu asi stejně nekupovali.Já osobně s pirátstvím nesouhlasím a výmluvy typu "DVD nemá nožičky" neberu. Je to typický příklad toho, jak si omluvit chování, o kterém vím, že není správné. Díky takovým lidem pak vznikají paraziti jako OSA, která má ale karty v rukávu, protože lidi prostě kradou až moc. Na internetu je legálně hudba zdarma, filmy zdarma, software zdarma. Chci-i tedy vidět film zdarma, protože se mi nechce do obchodu pro DVD, měl bych si vybrat z legální nabídky filmů zdarma. To že to nejsou super nějnovější trháky natočené skytou kamerou přímo v kině je doufám každému jasné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

4. 2. 2011 9:26 | Michal Kára

Aha, takže šance, že by třeba autor začal dělat něco, na co stačí a neplést si hodinky a holinky, není? :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 04. 02. 2011 08:27)

4. 2. 2011 10:08

jste si jist? Stahovat filmy je u nas legalni. Kupovat si kradene vonavky legalni neni, pokud vim o tom, ze je kradena. BTW ty vonavky, ktere prodavaji napr. v metru jsou ve skutecnosti jen levne sunty za par korun.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (běž se vycpat 04. 02. 2011 08:11)

4. 2. 2011 10:30 | HoK

Mám ještě dvě podstatné námitky nutící ne-používat vydávaná DVD
1. Pitomých pět minut různých proti-pirátských varování. Chci-li pustit večerníček v délce 7 minut, nehodlám čekat *pokaždé* dalších 5 minut, než se vůbec spustí.
2. Vydavatelé nejsou schopni *zajistit*, a to ani do DVD půjčoven. Chci se podívat na "Až přijde kocour" s Janem Werichem - nekoupím. Pro Francouze zajímající se o "film na hudbě" hledám "Kdyby tisíc klarinetů" - mám smůlu. Chci se podívat na Ovečku Shaun - musím pracně hledat a objednávat. Tak mají smůlu - a možná navždy
@ Honza
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

4. 2. 2011 10:32 | d.jr

Jsem Čech, mám doma Apple Mac a na něm iTunes, které nabízejí on line spoustu filmů a muziky za cenu, za kterou se mi ani nechce jí krást (9 doláčů za album dám rád, protože si skladby můžeu předem poslechnout, vybrat si klidně i jen ty co se mi líbí). Taky si jí kupuju, ale protože iTunes normálně do ČR neprodává, musím podvádět falešnou USA adresou a posílat peníze pokoutně přes voucher. A teď mě jěště nějak vyhmátli, takže ani to už nejde. Takže další bod pro piráty. Ono totiž koupit muziku on-line v čechách ani nejde (myslím obchod, kde mají všechny skladby, tedy i tu co zrovna chci, dají mi jí poslechnout, jestli je to ona atp.)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 04. 02. 2011 08:34)

4. 2. 2011 11:09 | Bubak

Nějak tomu článku nerozumím...Stahnout si hudbu, nebo film pro svou osobní potřebu je v ČR legalní, nebo se pletu? To by pak mohlo taky být nelegální, že se koukám na TV doma nebo poslouchám rádio, taky prece stahuju data, minimálně v případě digitální TV. To, že někdo vydělává na nabízí nelegálních dat je jiná, to by mělo být postižitelné. A že jsou vydavatelé neschopni nabídnout podobně jednoduché stažení a použití je věc další. Je to evoluce, neschopní vymřou, ti co to pochopí, přežijí a budou prosperovat, já bych to tak nehrotil:-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

4. 2. 2011 14:19 | Zdeněk Obůrka

umělci mají brát peníze jen za živé vystoupení,ostatní jejich vystupování v televizi je reklama, za kterou by měl ten komediant platit a to se týká jak herců tak zpěváků.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

4. 2. 2011 16:32 | Pavel

No právě, kdyby to legálně šlo, tak na iTunes taky v pohodě nakupuji, s platbou bych neměl problémy...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (d.jr 04. 02. 2011 10:32)

4. 2. 2011 17:08 | ivostanislav

Každý by měl za svoji práci dostat zaslouženou odměnu o tom není pochyb. A mělo by to platit minimálně u muzikantů i herců. Divák, posluchač zaplatí vstupné, poměje se či nikoliv. Umělec a ti ostatní nepostradatelní k uměleckému výkonu dostanou své a hotovo. Zedník také nedostává za postavený dům každý rok procentuální odměnu od vlastníka že se mu skvěle bydlí a nebo že mu nájemníci platí nájem. Tak proč dostává muzikant či herec za jednou odvedenou práci zaplaceno ix krát ? Proto, že ve skutečnosti na jeho jednou odvedené práci vydělávají jiní tím, že to dokáží opakovaně a ve velkém množství prodat. A těmto šikovným prodejcům bude vždy stát nápomocen, udělá s každého, kdo si koupí záznamový nosič zloděje, proto, že mu s to taky něco kápne. Inu svoboda. Taková Rada pro televizní a rozhlasové vysílání je dostatečnou ukázkou svobody nejen pro konzumenty hudby a hereckého umění. Ale jak ukazuje posledních dvacet let, nám je to asi jedno. Stát vydá zakroucený paragraf a my platíme. Stát si při tom taky trochu přijde na své a mi obdivně hltáme bulvár a uznale hodnotíme nejen umělcovo narůstající konto. Naštěstí mě se moc problematika stahování a nakupování hudby či filmů moc netýká, ale to že si musím připlatit při nákupu záznamového média, na který si uložím třeba své vlastní fotografie, proto, že jsem potencionální zloděj, to mě vadí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+43
Líbí
Nelíbí

5. 2. 2011 23:03 | pepa

já už jsem si stáhl i dvd, které mám doma koupené v originálu. důvod-protipirátské reklamy a nekonečné ukázky, ktré mě ezajímají a nebaví mě to furt přetáčet, pokud to vůbec jde. takže paradoxně díky protipirátským reklamám jsem přestal originály kupovat a radši si je stáhnu
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

8. 2. 2011 8:28 | radek

Trh, stejně jako trh s nelegálním poskytováním a stahováním jakékoliv produkce si najde rovnovážnou cenu. A tady si našla cenu ve výši polatku za stahovaný film. Asi je to otázka toho, že prostě náklady na vytvoření filmu jsou přemrštěné, a jestli ono to třeba nebude obřími sumami, které herci dostávají.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

9. 2. 2011 2:45 | Kuliiisek

A ty jsi solidní ****.. :-D
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (běž se vycpat 04. 02. 2011 08:11)

11. 2. 2011 16:40 | Rada

Dost se divím, že se vybírání autorského poplatku nedostalo k Ústavnímu soudu. Nebo to tam bylo a já jsem to nezaznamenal? Je to nejabsurdnější ze všech poplatků u nás a podle mě je v rozporu se zákonem a dobrými mravy. Nejde jen o pětikačku z média, u pevných disků je tento poplatek i přes 100 Kč.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

22. 2. 2016 19:13 | Martin

Tak chci zaplatit za nějaký nový film ve fullhd, jen za shlédnutí s CZ titulkama. Hned po premiéře v kině! Jakou mám možnost? Počkat si až DVD/BLURAY vyjde u nás z několikaměsíčním spožděním oproti cizině za přemrštěnou cenu. A nemám ani DVD ani TV, na co des (stačí PC bez mechaniky)? Představuji si to takto: vyjde novinka v kině např leden a začátkem třeba února/března ji nabídne oficiální "filmotéka", zaplatím např 20 Kč a shlédnu si jednou filn s cz titulkama, jako bych ho měl u sebe na disku (možno pauznout - když nestíhám číst titulky, nebo když si chci odskočit, atd.). Je tady něco takového? NENÍ, takže se pak nedivte, že lidi stahují. Přece jen je rozdíl, když ukradnete něco hmotného a něco nehmotného. Každopádně obojí je krádež! To samé muzika, dá se koupit ve Flacu levně, míň než cena CD? NEDÁ! Sám mám koupených pár CDček jako mp3 a platil jsem za to jak za fyzické nosiče. To už je lepší si koupit rovnou CD a kvalitně si ho nagrabovat do Flacu. Proto mám hromadu originál CD, které stály v průměru cca 450 Kč/Ks. Válí se mi v šuplíku a na hdd z nich mám mp3, tenkrát by to do flacu trvalo věčnost a zabíralo místo, dnes jsem už líný to grabovat znovu, ale pokud by to bylo ve flacu za dobrou cenu (100-200kč CD/flac), rád bych si to klidně koupil znovu. Češi jsou zaprvé zvyklí krást, sami nechtějí dát nic, nebo jen málo za cizí práci, ale sami za svou neví, co by si řekli (tím myslím hodně - jsou drazí).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení zboží
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, snažil jsem se nalézt odpověď na svůj dotaz v již zveřejněných dotazech, ale neuspěl jsem. Objednal jsem si na internetu malé jezírkové čerpadlo, v balíku byl však typ určený pouze do akvárií,... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Vostatek

ekonom

Zdeněk Grondol

podnikatel, Czech International

Jaroslav Vostatek
ÚSPĚŠNOST
9,09 %

z 22 duelů
×
Zdeněk Grondol
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Užitek, Home banking, Burzovní výbory, česká spořitelna, michal wantulok, daň z příjmů, restaurace, psd2, Verizon, volební kampaň, uspořené prostředky, R/R Ratio, korunoví investoři, práva exekutora, Jan Kratochvil, NYMEX, ekonomická situace, KOPM

4C40689, C00LPAD5, 1K111111, 4C40689, 8S76068

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK