Chystané proměny penzijních fondů

Pokud vláda prosadí druhou etapu připravované důchodové reformy, může postavit 3,5 milionu Čechů, kteří mají uzavřeno penzijní připojištění, před klíčové rozhodnutí: zůstat ve fondu se stávajícími podmínkami a nízkou výnosností, nebo vzít osud naspořených peněz více do vlastních rukou.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 11. 2007 17:10, Dědek

Celkem s podivem pozoruji , že pokus o vícerizikové podnikání na úkor téměř 4 mil. klientů řídí prezident APF ČR p. Rusnok a zást. MPSV p. Sezemský. Jen se chci zeptat , zda uvedený p. Rusnok nezastával v minulosti funkci MF ? Není to náhodou ten , kdo svého času např.prohlásil , že akcie bývalé NH a.s. jsou neprodejné a tudíž po tomto prohlášení cena akcií této firmy klesla na 15 Kč/ks. Pro neznalé je dnes cena několikasetnásobná a je pod názvem ArcelorMittal a.s. . A proč se angažuje i MPSV ? Ti by snad mohli iniciovat změnu zákona o PF ve prospěch klientů PF , tak aby klient přecházející do jiného fondu nemusel na převod finančních prostředků bez jakéhokoliv zhodnocení čekat až 6 měsíců , t.j. až 3 měsíce po přechodu k jinému PF dle zákona a předtím až 3 měsíce na výpověď -dle penzijního plánu ! Tento zákon už byl v minulosti změněn , předtím to bylo tak , že převod finančních prostředků musí být proveden do 3 měsíců od podání výpovědi. Kdo tuto nevýhodnou změnu inicioval mi není známo ,snad to ví už výše zmiňovaný prezident Asociace penzijních fondů a bývalý ministr p.Rusnok ! a mohlo by to zajímat zástupce kontroly ČNB nebo také Státní zastupitelství - změna zákona v neprospěch klientů i státu !

+53
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

5. 10. 2007 22:12, Koumák

plně s Vámi souhlasím,pravidelně investuji do zahraničního OPF-akciového a vím,že za 20 let budu mít doleko vyšší kapitál než při spoření do penz.fondu.A je mě srdečně jedno co Topolánek s Paroubkem vymyslí za penzijní reformu.

Zobrazit celé vlákno

-29
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 33 komentářů)

15. 11. 2007 17:11 | Dědek

Celkem s podivem pozoruji , že pokus o vícerizikové podnikání na úkor téměř 4 mil. klientů řídí prezident APF ČR p. Rusnok a zást. MPSV p. Sezemský. Jen se chci zeptat , zda uvedený p. Rusnok nezastával v minulosti funkci MF ? Není to náhodou ten , kdo svého času např.prohlásil , že akcie bývalé NH a.s. jsou neprodejné a tudíž po tomto prohlášení cena akcií této firmy klesla na 15 Kč/ks. Pro neznalé je dnes cena několikasetnásobná a je pod názvem ArcelorMittal a.s. . A proč se angažuje i MPSV ? Ti by snad mohli iniciovat změnu zákona o PF ve prospěch klientů PF , tak aby klient přecházející do jiného fondu nemusel na převod finančních prostředků bez jakéhokoliv zhodnocení čekat až 6 měsíců , t.j. až 3 měsíce po přechodu k jinému PF dle zákona a předtím až 3 měsíce na výpověď -dle penzijního plánu ! Tento zákon už byl v minulosti změněn , předtím to bylo tak , že převod finančních prostředků musí být proveden do 3 měsíců od podání výpovědi. Kdo tuto nevýhodnou změnu inicioval mi není známo ,snad to ví už výše zmiňovaný prezident Asociace penzijních fondů a bývalý ministr p.Rusnok ! A mohlo by to zajímat zástupce kontroly ČNB nebo také Státní zastupitelství - změna zákona v neprospěch klientů i státu !
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2007 17:10 | Dědek

Celkem s podivem pozoruji , že pokus o vícerizikové podnikání na úkor téměř 4 mil. klientů řídí prezident APF ČR p. Rusnok a zást. MPSV p. Sezemský. Jen se chci zeptat , zda uvedený p. Rusnok nezastával v minulosti funkci MF ? Není to náhodou ten , kdo svého času např.prohlásil , že akcie bývalé NH a.s. jsou neprodejné a tudíž po tomto prohlášení cena akcií této firmy klesla na 15 Kč/ks. Pro neznalé je dnes cena několikasetnásobná a je pod názvem ArcelorMittal a.s. . A proč se angažuje i MPSV ? Ti by snad mohli iniciovat změnu zákona o PF ve prospěch klientů PF , tak aby klient přecházející do jiného fondu nemusel na převod finančních prostředků bez jakéhokoliv zhodnocení čekat až 6 měsíců , t.j. až 3 měsíce po přechodu k jinému PF dle zákona a předtím až 3 měsíce na výpověď -dle penzijního plánu ! Tento zákon už byl v minulosti změněn , předtím to bylo tak , že převod finančních prostředků musí být proveden do 3 měsíců od podání výpovědi. Kdo tuto nevýhodnou změnu inicioval mi není známo ,snad to ví už výše zmiňovaný prezident Asociace penzijních fondů a bývalý ministr p.Rusnok ! a mohlo by to zajímat zástupce kontroly ČNB nebo také Státní zastupitelství - změna zákona v neprospěch klientů i státu !
+53
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 12:50 | jitule

prstýnek na ruce a řetízek na krku není problém, ale cihly zlata by se pronesly....
+37
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 10. 2007 10:28 | SocPredator

Aha, takže tunel by se mě netýkal? Haha
+45
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 10. 2007 15:50

Když budete mít nějaké větší peníze uloženy ve zlatě či diamantech těžko vám budou komplikovat emigraci. Strčíte je do kapsy a pláchnete přes čáru.
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 10. 2007 22:12 | Koumák

plně s Vámi souhlasím,pravidelně investuji do zahraničního OPF-akciového a vím,že za 20 let budu mít doleko vyšší kapitál než při spoření do penz.fondu.A je mě srdečně jedno co Topolánek s Paroubkem vymyslí za penzijní reformu.
-29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 10. 2007 11:55 | Lubik

Ale pane Rejpale, pan Michal Kára píše, že pojištěny jsou!
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 10. 2007 10:38 | Věra Tůmová

Dobrý den, čtyřmiliardovému dluhu se už věnoval ve svém článku Petr Fejtek viz zde: http://www.penize.cz/ zpravy/5404/vzestup-a -pad-penzijniho-pripo jisteni/. Při přípravě textu jsme tiskové zprávy ani jiné PR texty nevyužívali. Příjemn ý den přeje VT
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 10. 2007 10:23 | Rejpal

A jsme u kořene věci. Do penzijních fondů šetříme individuálně různé částky a různě dlouho. Proč ten ,co vstoupil před 10 lety a už si našetřil poměrně vyšší částku, by měl být postižen stejným procentem krácení zisku jako ten, který jako fondový turista vstoupil před několika měsíci, má skoro prázdný účet a přinesl náhončímu nemalou částku. Proto krácení by dle mého názoru mělo být adresné a mělo by být zaúčtováno na úkor penzijního spoření člověka, kterého díler získal. Tak by mělo rozhodnout ministerstvo financí a nebo i případný soud při hromadné žalobě.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 10. 2007 0:20 | Marek Jež

Jako PR text je to moc hezké, ale proč místo plácání z tiskových zpráv nepíšete o něčem, co má smysl? Třeba o tom, že se Rusnok snaží prosadit, aby vnitřní dluh systému ve výši 4 miliard, zaplatili klienti? Každému klientovi penzijního fondu tak Rusnok sebere víc než tisícovku. To pro vás není téma?
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2007 23:06 | Rejpal

Vážený pane, penzijní fondy nejsou pojištěny. Je to dáno ze zákona. Předpokládá se, že časem se v nich naakumulují prostředky, které by žádná pojišťovna a ani zajišťovna nezvládla. Dnes už je tam přes 150 mld. Kč a až přijde krize z nadvýroby (třeba automobilů) a koruna krachne (třeba obdobně jako dolar). Tak budeme zase odkázáni hlavně na průběžný systém.
+45
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2007 17:45 | Speedy

... dle tvého obsahově zcela prázdného příspěvku ty už asi do těch dlouhých penzijek budoucí český chudáky tvrdě naháníš už teď , že, nebo jsi poněkud, s prominutím, naivní nebo případně a žel obojí ... chytrácky těžíš z toho, že ti skoro pokaždé napálení a okradení to svým potomkům už nikdy nesdělí, protože jsou prostě mrtvý, a jejich prašule byly prošustrovaný vlastně už v okamžiku, když si tzv. začali údajně spořit ... hlavně si tady utrhávejte od huby do těch různých finančních slibotechen a šidítek, jako by vám to, až budete potom ležet někde na drátěnce v pemprskách, bylo potom něco prý spokojeně platný ... :-)
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2007 17:36 | mirka

tchán taky ukládal do penzijního fondu hned ze začátku a ten fond zkrachoval a nedostal ani korunu ten fond se jmenoval garance
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2007 13:30 | Lubik

To je sice hezké, ale k čemu jsou příspěvky, že penzijní fondy jsou a nejsou pojištěníné. Mám to brát tak, že poměr je 3 : 1 tedy pojištěné nejsou?
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2007 11:36 | Jana

Souhlas. Muj prispevek bylo jen sdeleni meho pohledu na vec, ne rypnuti :-)
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2007 11:09 | Rejpal

To je právě učelem takových to diskusí, ten upozorní na něco, druhý zase na něco jiného a třetí to třeba zkritizuje. Každý si pak má možnost z toho vzít to své. Všem, kteří diskutuji slušně a věcně moc děkuji. Za poslední léta jsem se dost poučil.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2007 10:47 | Jana

Vzhledem k tomu, ze s partnerem planujeme mit deti az po tricitce a predpokladam, ze budou studovat VS, tak asi tezko budu mit deti z domu pred 55 rokem. A mladych lidi v podobne situaci znam spoustu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2007 10:36 | Rejpal

Vážený pane asi jste nepochopil, po 50 už byste měl mít děti z domu (italský model model, kdy děti žijí u rodičů do 35 se doufám snad moc nerozšíří). Předpokládám, že Váš plat se zkušenostmi roste a proto budete mít určitě dost, abyste mohl šetřit třeba i 5 více tis. Kč měsíčně a za těch 10 až 15 let než půjdete do penze si našetřit slušnou částku. To si opravdu myslíte, že tak jak to ODS plánuje budete schopen po ukončeni studia splácet školné, platit bydlení ( a je jedno jestli nájemní, družstevní, nebo hypotéku či půjčku na vlastní byt či domek), a to co je snad nejdůležitější mít rodinu a vychovávat děti, jezdit s nima na rekreace a financovat jim třeba i sportovní aktivity. Tak to byste se musel narodit alespoň do Grossovy rodiny, nebo pak nějakým Kelnerům, Komárkům a jiným vysocepříjmovým osobám. Avšak jak jistě chápete, že pro takovou to skupinu je penzijní připojištění zbytečné.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2007 9:26 | Rychlonozka

Velky omyl! Penize v OPF pojisteny nejsou. Majetek OPF a investicni spolecnosti je oddeleny. Pouze Vy jako investor nese pripadna trzni rizika, nebot OPF neni pravnickou osobou a nemuze tak zkrachovat. Z tohoto pohledu by bylo jakekoliv pojisteni kontraproduktivni.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2007 8:57 | kolemjdoucí

Ono těch možností jak investovat je víc, nemusí to být na stáří jen škudlení v penězích do penzijních fondů. Klidně může být nejlepší investice do 40 - 50 let věku vybudovat na větším pozemku větší přepychový barák. potom do 60 - 70 si můžu ten barák užívat, jak třeba nebudu tělesně zvládat péči o barák a zahradu, prodám ho za 5 a koupím si za dva milióny třeba malý domek nebo vlastní byt a ze zbytku dožiji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal David

hudebník a podnikatel

Lukáš Kovanda

ekonom

Michal David
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Lukáš Kovanda
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services