Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Spotřebitelé by si měli od příštího roku vydechnout. Chystá se novela zákona o jejich ochraně, která zakáže některé druhy klamavé reklamy. Reklamní triky firem však nejspíš úplně nezmizí.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 9. 2007 10:25, smradzjzd

Omlouvám se, už to jde (chyba byla asi mezi židlí a klávesnicí)

Reagovat

 

+101
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 9. 2007 16:06

Na Sdruzeni obrany spotrebitele jsme se obratili,ale bohuzel, i kdyz nam dali za pravdu, sdelili nam, ze oni to za nas resit nemohou a pokkud neni s firmou domluva, je mozne jit pouze k soudu...a kdo by dnes k soudu sel?Bohuzel... Schovanou mame uctenku i nabidku, jelikoz slo o dost dulezite zbozi.

Reagovat

 

-13
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Evka 07. 09. 2007 14:14)

Další příspěvky v diskuzi (15 komentářů)

7. 9. 2007 9:21 | Právník Jindřich

Vážení, s chutí jsem si přečetl článek o klamavé reklamě, je výborný, ale co kdybyste zkusili se příště strefovat na vyloženě podvodné reklamy neprůstřelných gigantů jako jsou banky a T-mobile a podobně. Bude to tvrdé sousto a věřte, že se na vás sesypou stížnosti.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

7. 9. 2007 9:28 | Adéla

Fígl s cenovkami si moc oblíbily supermarkety. U některého zboží chybějí, jinde jsou nečitelné a přeškrtané, takže teprve u pokladny poznáte, za kolik jste vlastně nakoupili. Když jsem si stěžovala u vedoucího směny, tak mi řek, že si mám pořídit brýle, protože oni mají všechno v pořádku. A vy myslíte, že to nějaký zákon spraví?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+22
Líbí
Nelíbí

7. 9. 2007 9:52 | Eman

Jsem přesvědčený, že žádný zákon klamavou reklamu neomezí. To by musely být jedině pokuty a hodně veliké, protože bohaté firmy by se smály dál a pár settisícovek klidně zaplatí a budou si z nás dělat srandu dál.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

7. 9. 2007 10:19 | Nevesta

Dobry den, velmi me prekvapilo,ze je mozne si stezovat na COI.Pred casem se nam stalo,ze na veletrhu bylo nabizeno zbozi s veletrzni slevou,pokud jej zakaznik objedna v prubehu trvani veletrhu a na miste.Vypadalo to lakave a tak jsme se nechali nachytat - zbozi jsme si objednali,abychom zahy zjistili, ze kdyz nam jej predavali, cena byla srovnatelna s cenou v beznem obchode, na mnoha mistech jeste vyssi. Kde tedy byl pravdivy udaj o veletrzni sleve? Obratili jsme se na COI pro klamavou reklama,ale odpovedeli nam, ze s tim nemohou nic delat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+59
Líbí
Nelíbí

7. 9. 2007 10:22 | smradzjzd

Čím to je, že u radaru nejde napsat nic do diskuze? :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+49
Líbí
Nelíbí

7. 9. 2007 10:25 | smradzjzd

Omlouvám se, už to jde (chyba byla asi mezi židlí a klávesnicí)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+101
Líbí
Nelíbí

7. 9. 2007 14:14 | Evka

Když vám na ČOI nevyhověli, obraťte se na Radu pro reklamu a Sdružení obrany spotřebite. Sjednejte si tam bezplatné poradenství s právníkem. Uveďte přesně firmu a pokud máte schovanou účtenku a nabídku, kde se o slevě hovoří, měli by vám s problémem pomoci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Nevesta 07. 09. 2007 10:19)

7. 9. 2007 14:19 | Simona

Máte pravdu, že člověk nemá moc možností, jak si stěžovat na zavádějící inzeráty a nabídky. Co už se napsalo třeba o cestovkách nebo leteckých společnostech, které neuvádějí skutečnou cenu a co se stalo? Nic! Jo a myslíte si, že nějaká novela to spraví. těžko, zákazníka budou tahat za nos pořád a nějaké pokutě se vysmějí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

7. 9. 2007 14:23 | oddTom

A jak tedy ošetřuje nová norma "skrytou DPH" (s hvězdičkou apod.)? Prodejce přeci může pořád říct, že tam cena s DPH uvedena BYLA (miniaturně, schovaná atd., ale byla) Taková informace není neúplná, ani údaj o ceně s DPH nechybí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

7. 9. 2007 16:06

Na Sdruzeni obrany spotrebitele jsme se obratili,ale bohuzel, i kdyz nam dali za pravdu, sdelili nam, ze oni to za nas resit nemohou a pokkud neni s firmou domluva, je mozne jit pouze k soudu...a kdo by dnes k soudu sel?Bohuzel... Schovanou mame uctenku i nabidku, jelikoz slo o dost dulezite zbozi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-13
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Evka 07. 09. 2007 14:14)

7. 9. 2007 16:07 | Nevesta

Na Sdruzeni obrany spotrebitele jsme se obratili,ale bohuzel, i kdyz nam dali za pravdu, sdelili nam, ze oni to za nas resit nemohou a pokkud neni s firmou domluva, je mozne jit pouze k soudu...a kdo by dnes k soudu sel?Bohuzel... Schovanou mame uctenku i nabidku, jelikoz slo o dost dulezite zbozi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+22
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Evka 07. 09. 2007 14:14)

8. 9. 2007 9:01 | kolemjdoucí

Já se u cen v supermarketech neřídím jen cenovkami, ale taky oními čísílky pod čárovým kódem. V Kauflandu je uvádějí, takže pokud se mi něco nezdá, kupuji jen to zboží, kde se čísílka na cenovce a čísílka pod čárovým kódem na zboží shodují.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Adéla 07. 09. 2007 09:28)

8. 9. 2007 10:26

Slovní spojení "klamavá reklama" mi připadá jako "rizoto s rýží". Klam, vyvolání iluze, nebo, chete-li, lež či podvod, se staly základním funkčním principem reklamy. Už jste někdy někdo podlehl "pravdivé iluzi"? :-) Proto nelze klamavou reklamu zastavit, neboť není možné zastavit reklamu jako takovou. To se ovšem netýká falešných cenovek v regálech v obchdou - i když cenovka plní jisté propagační funkce, jde tady hlavně o oznámení. Ale cena na reklamním plakátu či ve filmovém spotu už je jen iluze, nebo, chcete-li, reklama.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

9. 9. 2007 11:47 | jezevec

lze snadno stanovit, že cena na inzerátu musí obsahovat dph, přičemž úplná cena včetně dph musí být stejného typu, tvaru, velikosti a směru písma jako reklamní sdělení o ceně. neboli chce-li někdo inzerovat auto (bez motoru a dph) za 199 tisíc - musí na stejné ploše uvést stejně velkým a stejně čitelným písmem poznámku o úplné ceně celého produktu včetně dph.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (oddTom 07. 09. 2007 14:23)

10. 9. 2007 7:37

V Kauflandu mně už taky ale několikrát vrátili rozdíl mezi cenou uvedenou na cenovce v regále a cenou na pokladně, nebo vzali na informacích zboží úplně zpět a vrátili peníze. Chce to jen si u letáků na papírek vypisovat uvedené ceny a kontrolovat je s cenami v regálu, a ne bezhalvě všechno házet do košíku, u čeho je napsáno že je ve slevě. V tomhle mně připadá kaufland seriozní.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+21
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kolemjdoucí 08. 09. 2007 09:01)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Zakoupené členství
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, zakoupila jsem si členství ve fitness clubu 24.11. a první cvičení mělo být zahájeno 1.12. Na cvičení jsem se dostavila s žádostí, aby moje členství bylo stornováno, z důvodu neočekáváné nestandardní... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Kateřina Jirásková

finanční ředitelka PPF

Miroslav Jansta

lobbista a podnikatel

Kateřina Jirásková
ÚSPĚŠNOST
92,31 %

z 13 duelů
×
Miroslav Jansta
ÚSPĚŠNOST
27,78 %

z 18 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Nabídková cena, Hmotný investiční majetek dlouhodobé povahy, Inventarizace, ivnestice, nemovitostní fondy, sleva, brno, nemovitosti, lukáš hemek, bankovní daň, investoce, kurzovní lístek, 1. světová válka, nevhodná kvalifikace, střední Evropa, petr krčál, promlčení vkladu, Best

1S43528, 4T94161, 4Z14116, 4AC7447, 9A91141

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK