Při reklamování zboží buďte tvrdí. Zákon je na vaší straně

Když prodejce nehodlá přijmout reklamaci vadného zboží, nechte si zpracovat znalecký posudek. Vyjde sice na pár set korun, ale když znalec zjistí, že reklamace je oprávněná, musí prodejce cenu posudku zaplatit.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 8. 2007 23:16, ratata

Máte pravdu, která půjde jen stěží obhájit... Mě osobně u bot za 2100 Kč při reklamaci po dvou měsících prodavač prozradil, že jsem je používal k jinému účelu než k jakému jsou určeny. Vysvětlit v takové situaci, že v botech jsem chodil a že jsem tedy zřejmě mylně očekával, že boty jsou k chození určeny nic nevyřešilo. (Chápu, že prodavač mohl mít na mysli, že jsem v nich hrál např. fotbal, každopádně mému tvrzení o obyčejném chození nechtěl věřit.) Boty tedy neproběhly nejjednodušší cestou vrácení peněz nebo výměny zboží a "šly" na reklamaci do centrály do Prahy. Po necelém měsíci mi přišlo vyjádření, že reklamace je zamítnuta, ze stejného důvodu, který uvedl prodavač.... Ještě přidaly, že vycházely z dlouholeté znalosti a zkušenosti. OK. Obrátil jsem se na ČOI, SnOS a další. Na Justice.cz jsem vynašel, že firma funguje necelý rok, tedy "dlouholeté zkušenosti" mne vytočily. Nedalo se nic dělat a boty dostal do rukou posudkář. Vypracoval posudek a vyšlo najevo, že boty jsou absolutní zmetek (mimochodem, jednalo se o prasklou podrážku). Prodejce vše zaplatil, včetně posudku a lístků na tramvaj, které jsem projezdil pořád sem a tam po Brně abych si vždy poslechl stejnou pohádku - "že jsem boty využíval k něčemu jinému, než na co jsou určeny". Musím podotknout, že jsem měl štěstí, že kamarád v dané prodejně pracoval a prozradil mi, že boty na měsíc neodešly do Pražské centrály na posouzení, ale pod stůl v prodejně, kde stejně jako zbytek reklamací čekaly jakousi "reálnou dobu" aby to vypadalo, že se tím skutečně někdo zabýval.

Po takových zkušenostech krmte někoho slušností k prodávajícímu a podobnými radami i když ve skutečnosti máte pravdu a všichni jsme lidi. Jen trochu jiní lidi...

Zobrazit celé vlákno

+104
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 49 komentářů)

1. 11. 2013 10:08 | Kamila

Dobrý den, chtěla bych se ještě zeptat jak je to s reklamací, kterou musím posílat poštou, protože zakoupená věc je z internetu. Reklamační lhůta 30 dní začíná ode dne, kdy balík odešlu nebo kdy je přijat v reklamaci? A reklamační lhůta končí od odeslání zboží, tedy podle data na balíku, nebo až od doručení ke mě? Děkuji za odpověď.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 5. 2013 14:00 | Lucie

Dobrý den, chci se zeptat, když se mi rozbil telefon už po 4. a je to 3. stejná závadam, tak mám nárok na vrácení peněz (to vím, ale když mi od telefonu chybí originální sluchátka a dala jsem tam jiné které do telefonu pasují a fungují vrátí mi peníze? a pokud jsem originální sluchátka našla až po té co jsem dala telefon do reklamace a výrobek mi vrátí ( s tím že mi nevrátí peníze protože tam nemám originální sluchátka)a já jim dám originální sluchátka až po té, tak mám nárok na vrácení peněz? předem děkuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 11. 2012 16:38

pouze castku ceny telefonu :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 10. 2012 18:04 | Marek

Dobrý den,
poslal jsem telefon na reklamaci, reklamace mi byla uznaná s tím, že na telefon už nemají náhradní díly. Navrhli mi tedy, že mi buď pošlou telefon a řadu vyšší nebo se se mnou finančně vyrovnají. Vybral jsem si finanční vyrovnání, a proto se chci zeptat na jakou částku mám nárok? Děkuji za odpověď.
Marek
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 8. 2012 14:18 | Lukáš

Dobrý den, když mi nebyla uznána reklamace mobilního telefonu z důvodu nepřítomnosti dokladů a popisu závady, přičemž ty papíry někdo vyhodil na příjmu i s obalem, mám nárok na prodloužení záruční doby o dobu, kdy byl mobil na reklamaci nebo ne? A mám nárok na náhradu dopravného z této reklamace nebo pouze z uznané reklamace. A u koho mám případně tuto náhradu vyžadovat, u prodejce nebo v servisu, kde jsem mobil reklamoval? Díky Lukáš
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 7. 2011 10:26 | Gabriel Pleska

Kamilo, zkuste se podívat ještě sem: http://www.penize.cz/reklamace/204742-je-reklamace-vasi-nocni-murou-probudte-se-z-ni! je tu pár užitečných rad :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2011 14:13 | kamila

Ahoj, mám špatnou zkušenost s reklamací kabelky- popraskaná ucha.14 dní jsem čekala na vyjádření majitelky a ta mi pak sdělila, že se popraskaná ucha nevztahují k reklamaci. Podle ní asi ucha nejsou součástí kabelky. Jak se tedy kabelky nosí ? Že by nový způsob? Kabelku mi vrátila a bavit se se mnou nechtěla. Jak mám postupovat? Dík za odpověď.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 8. 2010 16:11 | lenka

ahojky,koupila jsem do mamince tričko,materiál i barva bezvadné,po vyprání zůstaly fleky jako po fišisování sluníčkem kolem okraje u krku,slyšela jsem,že jako reklamující mám nárok hned dostat peníze zpět,je to pravda....díky Lenka
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 6. 2010 12:37 | Pavel

Ahoj chtěl by jsem se zeptat..Dnes jsem po 3 dal na reklamaci mobilni telefon se stejnou závadou a v obchodě mi řekli,že mobil nechaji znovu opravit a pošlou zpět..Mám už ted nárok na vrácení peněz nebo musím počkat až se telefon rozbije po 4?to je podle mně blbostne?Děkuji za odpověd a radu
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 6. 2009 15:16 | Evča

Ahojky všem kdo má zkušenosti s reklamacemi. tak dneska jsem byla reklamovat kabelku, kterou jsem si koupila cca před 2 měsíci. trhala se podšívka uvnitř a začínají se ošoupávat ucha. Koupila jsem ji ve slevě z 850 na 650 kč. prodavačka mi řekla, že to zkusí vyreklamovat,ale že majitelka má v obchodě vyvěšenou ceduli, že na zlevněné a spodní prádlo se reklamace nevztahuje??? co je tohle za blbost to nevím. Řekla jsem jí, že ať si paní majitelka přečte zákony pokud chce podnikat. Lidi musíme se bránit, tak s chutí do toho. jsem zvědavá,až tam půjdu s čím na mě vyrukujou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 1. 2009 15:30 | koudi

ahoj mam podobný problém chodím se hádat dam vědět jak to dopadlo snad....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 9. 2008 14:33 | Yuri

Zdravim mam jeden problem koupil jsem si boty a zjistil jsem ze me vnich silene boli noha tlaci me to do kloubu a zkazit si nohy take nechci.Je mozne zbozi vratit a ziskat zpet penize? DIky za odpoved
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 9. 2007 11:20

Sice neprodava asi kvalitni boty, protoze se mi 3 ruzny boty od Bati pokazily, ale reklamaci vzdy uznali.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2007 1:53

Všem kteří také jako já sedli na lep levným cenám v mobilkách.cz.Koupil jsem zde mobil,který ač nestál velké peníze mi po týdnu provozu přestal fungovat vadou softwaru.Vzali mi ho do záruční opravy kde byl mimochodem dvakrát.A do reklamačního protokolu uvedli,prý vyjádření ze servisu,že byl proveden neoprávněný zásah do software a následně proveden pozáruční servis,reset a update(to bylo na pobočce v Brně).Když to bylo potřetí tak jsem zajel na prodejnu v Praze na Rumunské ulici.Tam mi pan majitel arogantně sdělil,že nárok na vrácení peněz nemám jelikož jsem si neoprávněně sám zasáhl do software v mobilu!!!Z toho čtvrt roku co ho mám jsem projezdil jenom po opravnách vždy si nechali 30denní zákonou lhůtu na vyřízení reklamace.Nechal jsem si autorizovaným servisem nezávisle podle IMEI telefonu zjistit co jsemsi vlastně koupil a ti mi odpověděli,že telefon není určen pro trh v ČR a do telefonu byla neoprávněně nahrána čeština a tudíž prodejce sám porušil záruční podmínky.Prý se mám obrátit na ČOI.Prosím vás už nenakupujte u této firmy.Prodejce využívá toho,že než by jste se soudili pro pár tisíc a brali si znalecký posudek,tak mobil koupíte jinde a on si dál bude mastit kapsu.Nezávislý příspěvek z orlickoústecka.
+48
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 8. 2007 23:17 | fllipper

Obratte se primo na autorizovany servis. Sjednejte si s technikem termin na opravuje a vec je vyrizena. Jedine co potrebujete je vyplneny zarucni list a pripadne danovy doklad. Original obal muze byt vyzadovan pouze pokud chcete zbozi vracet nikoliv reklamovat...je to podporeno zakonem (bohuzel nevim jaky paragraf :-))
+46
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2007 20:19 | jezevec

já jsem taky psal že "v civilizovaných zemích" - k těm mají usa hodně daleko
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2007 11:10 | ratata

Bata je vubec velice solidni obchod. Posledni dva roky nekupuji obuv nikde jinde. Prodavacky vi, o cem mluvi, vi co je potreba, poradi, reklamace bez jakychkoli problemu, nemam zadne vyhrady. :)
+58
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2007 8:54 | Mayha

Já u Bati v Praze na Václ.n. taktéž. Boty vzali, peníze vrátili, s profesionálním úsměvem a omluvou. Až mě to překvapilo.
Myslím si, že jak na straně prodejců tak na straně zákazníků jsou slušní lidé i vychcánkové. Jakékoliv zevšeobecňování je nesmyslné. Kdo bydlíte na melém městě a znáte prodejce osobně, dobře víte, že jsou to stejní lidé jako ostatní, dobří i špatní.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 8. 2007 4:32 | Jimmy

Jak kde a jak co. Např. v USA na Wallmartu sice můžete vrátit jakékoliv zboží bez udání důvodu do 3 měsíců, ale bez účtenky si ani neškrtnete.
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2007 23:16 | ratata

Máte pravdu, která půjde jen stěží obhájit... Mě osobně u bot za 2100 Kč při reklamaci po dvou měsících prodavač prozradil, že jsem je používal k jinému účelu než k jakému jsou určeny. Vysvětlit v takové situaci, že v botech jsem chodil a že jsem tedy zřejmě mylně očekával, že boty jsou k chození určeny nic nevyřešilo. (Chápu, že prodavač mohl mít na mysli, že jsem v nich hrál např. fotbal, každopádně mému tvrzení o obyčejném chození nechtěl věřit.) Boty tedy neproběhly nejjednodušší cestou vrácení peněz nebo výměny zboží a "šly" na reklamaci do centrály do Prahy. Po necelém měsíci mi přišlo vyjádření, že reklamace je zamítnuta, ze stejného důvodu, který uvedl prodavač.... Ještě přidaly, že vycházely z dlouholeté znalosti a zkušenosti. OK. Obrátil jsem se na ČOI, SnOS a další. Na Justice.cz jsem vynašel, že firma funguje necelý rok, tedy "dlouholeté zkušenosti" mne vytočily. Nedalo se nic dělat a boty dostal do rukou posudkář. Vypracoval posudek a vyšlo najevo, že boty jsou absolutní zmetek (mimochodem, jednalo se o prasklou podrážku). Prodejce vše zaplatil, včetně posudku a lístků na tramvaj, které jsem projezdil pořád sem a tam po Brně abych si vždy poslechl stejnou pohádku - "že jsem boty využíval k něčemu jinému, než na co jsou určeny". Musím podotknout, že jsem měl štěstí, že kamarád v dané prodejně pracoval a prozradil mi, že boty na měsíc neodešly do Pražské centrály na posouzení, ale pod stůl v prodejně, kde stejně jako zbytek reklamací čekaly jakousi "reálnou dobu" aby to vypadalo, že se tím skutečně někdo zabýval.
Po takových zkušenostech krmte někoho slušností k prodávajícímu a podobnými radami i když ve skutečnosti máte pravdu a všichni jsme lidi. Jen trochu jiní lidi...
+104
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Luděk Sekyra

podnikatel, Sekyra Group

Jan Fischer

politik

Luděk Sekyra
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jan Fischer
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services