Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Hra na nových hracích videoterminálech je skoro stejně návyková jako alkohol. Jejich provozování povoluje ministerstvo financí i v místech, kde obce zakázaly klasické hrací automaty. Navíc z nových terminálů neplyne do obecních rozpočtů ani koruna.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

22. 6. 2007 16:38, Ondra K-

Souhlasím s těmi, kdo tvrdí, že MF žádným zákonem nic nezmění. I když to budou myslet dobře, poslanci to neschválí, jak už se několikrát stalo. Starostové budou zase bezmocní a policie netečná. Holt velké ryby jako Sazka a spol.si budou dále mastit kapsu a ty obyčejné malé krevety prohrávat výplatu a zadlužovat se. Moc bych byl rád, kdyby mi někdo odpověděl, jaké je z téhle patálie východisko.

Reagovat

 

+53
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 6. 2007 8:52, Jana z Bohumína

Bohužel, jsem se ocitla v děsné situaci. Manžel propadl těmhle ďábelským strojům, prohrával pravidelně výplatu, kradl mi i peníze na domácnost se dvě malými dětmi. Po rozvodu samozřejmě neplatí alimenty. Proboha, proč už naše legislativa s tím něco neudělá, copak nikdo nevidí nebo nechce vidět, jak to často končí!!!

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

22. 6. 2007 0:56 | jezevec

Typická česká kašpařina. Čurbes se nazve videoterminálem a žádný zákon na něj nemůže. Jsou naši zákonodárci opravdu takoví kreténi, že nejsou schopní do zákona definovat podstatu výherního automatu? Nebo to dělají za cizí peníze?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

22. 6. 2007 6:36 | roman.k

Celý problém je v tom, že zákon o loteriích a jiných podobných hrách je z roku 1992, kdy technická zařízení ani interaktivní loterní systémy u nás neexistovaly (proto tento hazard je tou "jinou podobnou hrou", kterou zákon nezná, a speciální samostatné povolení těmto hrám vydává ministerstvo financí). Hazardní lobby nechce pustit nový zákon, protože ten současný, poměrně hodně tolerantní, jí vyhovuje. Možná jste zaregistroval, že loni nebo předloni měl být nový zákon. Ministerstvo návrh připravilo, ale mám pocit, že se o něm buď ani nehlasovalo, nebo zákon neprošel, protože prostě ze strany poslanců zájem. A než se začne něco vytýkat ministesterstvu ohledně povolování těchto IVT v obcích, kde jsou VHP zakázány, mám pocit, že pokud provozovatel splní podmínky, ministerstvo nemá moc na výběr se rozhodovat, jestli mu to konkrétní místo na provozování povolí. V novele zákona mělo být (a v dalším návrhu se to opět chystá, pokud vím), že povolení na provozování jiných podobných her nedostane provozovatel na místech, kde jsou obcí VHP zakázány. V současné době takové ustanovení není. Proč myslíte, že hazardním provozovatelům současný zákon tak vyhovuje? Peníze se pomalinku přesouvají z VHP do technických zařízení a IVT (velice pomalinku, VHP mají pořád ještě víc jak polovinu všech tržeb, ale přece jenom znatelně).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 22. 06. 2007 00:56)

22. 6. 2007 7:17 | Mike

Je opravdu nutné vytvářet nový úřad pro regulaci trhu s hazardem? Náklady půjdou do milionů!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+22
Líbí
Nelíbí

22. 6. 2007 7:17 | Mike

Je opravdu nutné vytvářet nový úřad pro regulaci trhu s hazardem? Náklady půjdou opět do milionů!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

22. 6. 2007 8:52 | Jana z Bohumína

Bohužel, jsem se ocitla v děsné situaci. Manžel propadl těmhle ďábelským strojům, prohrával pravidelně výplatu, kradl mi i peníze na domácnost se dvě malými dětmi. Po rozvodu samozřejmě neplatí alimenty. Proboha, proč už naše legislativa s tím něco neudělá, copak nikdo nevidí nebo nechce vidět, jak to často končí!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

22. 6. 2007 9:10 | Petr Kaderka

Jsem pesismista a pochybuji, že parlament nějaký nový zákon schválí. Dlouhé prsty největších provozovatelů hazardu sahají hodně vysoko.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

22. 6. 2007 9:16 | Ondra

Úplný zákaz nic nevyřeší. Vzniknou tajné herny a bude to jako v Americe, za časů prohibice. Spíš by se měly zpřísnit podmínky provozování a přístupu ke hře. jak to, že nikdo nekontroluje když hrajou puberťáci? Městská policie by se taky měla do kontrol zapojit, ne?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

22. 6. 2007 9:30 | Eric

Jak dlouho jste to vydržela snášet?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+25
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jana z Bohumína 22. 06. 2007 08:52)

22. 6. 2007 10:09

Eriku, bohužel skoro tři roky. Manžel pořád sliboval, že toho nechá, týden byl pokoj, ale pak to začalo znovu. Odmítal se léčit, i když jsem ho prosila, nakonec jsem sama málem skončila na psychiatrii. Dovedete si představit, že nemáte peníze dětem na svačinu?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+30
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 22. 06. 2007 09:30)

22. 6. 2007 10:25 | roman.k

Měla, ale nezapojí. Obcím jsou VHP naprosto ukradené a je jim taky lhostejné, že jsou tam provozovány nepovolené. Mluvím z vlastní zkušenosti s naším MÚ, se kterým jsem měl tu "čest" pár problémů s VHP řešit. Veškerou agendu VPH od povolení až po ukládání pokut řeší obecní úřady. A pokud pokutu neuloží, protože se jim buď nechce, nebo ty nepovolené VHP provozuje nějaký kamarád, můžete se třeba postavit na hlavu. Možná je to tak jedině na podnět k NKÚ za nedodržování rozpočtových pravidel. Nesmíte se ale dozvědět o problémech s VHP v rácmi své práce, protože pak máte mlčenlivost. Pak vám nezbyde nic jiného, než si myslet své, a tím to končí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ondra 22. 06. 2007 09:16)

22. 6. 2007 10:56 | Eric

Nebojte, po smrti půjdete rovnou do Ráje, ale to jste ho někdy prostě neměla chuť vykopat z baráku, udat úřadům nebo nechat zmlátit? Eventuelně nakombinovat výše uvedené s výměnou zámků? Já nevím, bylo by to složité, ale bylo by to složitější než to peklo, co jste si užila? Vím, vím, to se mi to mudruje, ale přeci.... Hmmmm, toto je možná situace, kdy být tím slabším v domácnosti, tak slamník urychleně ruším...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+24
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 22. 06. 2007 10:09)

22. 6. 2007 10:58 | oddTom

Správně by se mělo říkat PROHERNÍ automaty.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

22. 6. 2007 11:15 | Jarmila

Dovedu si představit Vaše zoufalství. Já bych osobně volila rozvod, trestní stíhání pro neplacení výživného nebo psychiatra a žádost o zbavení manžela svéprávnosti. Je mi jasné, že úřady to nakonec vezmou tak, že viník jste vlastně Vy, protože Vy po nich chcete nepředstavitelnou věc, a to aby úřady konaly a začaly dělat nějakou práci, to si na ně teda dovolujete (to píšu na základě vlastní zkušenosti, ouřady jsou nejradši, když po nich občani nich nechtějí, včetně soudu, sociálek a dalších, které by občas měly jakous takous práci konat). Jinak všechny peníze na účet a v krámu kupovat pouze na kartu. A přitom děkovat Bohu, že jde "jen" o peníze, protože někdy je důsledkem gamblerství zvýšená agresivita, končící napadením, ublížením na těle nebo dokonce vraždou. Držím Vám palce, bude to dlouhá a trnitá cesta. Gamblerství je svinstvo a těžko se mu odvyká. PS: kdo z nás, co má doma počítač, si nikdy nezahrál? Jenže doma na PC si hrajete s imaginárním kontem a proti imaginárnímu nepříteli, ne se skutečnou výplatou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 22. 06. 2007 10:09)

22. 6. 2007 15:28 | jezevec

Obávám se že pokud máte za mnažela debila, pak vás žádný zákon neuchrání. Pomatenec který ukradne peníze na domácnost a nahází je do kanálu, striptérkám za výstřih, a nebo do proherního automatu - není žádný rozdíl. Tato jednání jsou svou podstatou shodná, svým způsobem trestná, ale ani jednomu nedokáže zabránit žádný zákon.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jana z Bohumína 22. 06. 2007 08:52)

22. 6. 2007 16:38 | Ondra K-

Souhlasím s těmi, kdo tvrdí, že MF žádným zákonem nic nezmění. I když to budou myslet dobře, poslanci to neschválí, jak už se několikrát stalo. Starostové budou zase bezmocní a policie netečná. Holt velké ryby jako Sazka a spol.si budou dále mastit kapsu a ty obyčejné malé krevety prohrávat výplatu a zadlužovat se. Moc bych byl rád, kdyby mi někdo odpověděl, jaké je z téhle patálie východisko.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+53
Líbí
Nelíbí

25. 6. 2007 7:53 | Člen komise městského úřadu

Žiju v okresním městě. Město vítá každou korunu, kterou od provozovatelů heren dostane. Podmínky jsou takové, že polovina peněz by měla jít na akce pro děti, druhá polovina na sport apod. O polovině peněz nerozhoduje město, ale ti, co peníze odvedli. Skutečnost je taková, že majitelé heren zároveň vlastní sportovní zařízení a peníze, odvedené na poplatcích městu, si formou dotací přelévají do vlastních sportovních zařízení.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ondra 22. 06. 2007 09:16)

25. 6. 2007 12:40 | Herry

Nechci tady psát nějaký kecy, ale všechny závislosti jsou potencionální průser. Naše republika není žádné Las Vegas, abychom se živili hazardem. Když se pro hazard rozhodne dospělý člověk, je to již jeho věc, horší je, že se snaží naučit naše děcka na tyto závislosti. Z tohoto důvodu jsem za zákaz hazardu, resp. povolení jen hernám se speciálními licencemi, které budou garantovat, že nebudou hrát děcka. V případě porušení je postih jasný - odebrání licence. Je to takový problém?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+42
Líbí
Nelíbí

25. 6. 2007 14:54

Ale ony automaty výherní jsou, akorát se už neříká, že pro provozovatele, to je jako s výhodnými pujčkami, jsou výhodné pro poskytovatele :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (oddTom 22. 06. 2007 10:58)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Radovan Vítek

podnikatel, CPI Group

Vlastislav Bříza

podnikatel, Koh-i-noor

Radovan Vítek
ÚSPĚŠNOST
29,17 %

z 24 duelů
×
Vlastislav Bříza
ÚSPĚŠNOST
86,36 %

z 22 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Přímé daně, Veřejná emise, Likvidita, start-up, eet, fintech, lime, andrej babiš, Jeremy Grantham, dědění ze zákona, energetická koncepce, neplatiči, Zákon o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, rozpočtové výdaje, porod, KID, trenér, evropský fond

4C40689, 4P75572, 1U56446, 1SY3450, 0B00000

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK