Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

V Česku brzy skončí doba, kdy mohl dělat práci investičního poradce kdokoli jen na živnostenský list. Kdo bude chtít dál radit klientům, bude muset složit odborné zkoušky a získat licenci. Tato povinnost se však nebude týkat investičních zprostředkovatelů.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 6. 2007 8:03, Jarmila

Nemáte tak úplně pravdu. Architekt vypracuje projekt a je na zákazníkovi, zda tento dům nebo s jiným projektem od jiného architekta. Posléze nastoupí výběr firmy, která dům odle projektu udělá. Opět nabídka a od různých firem. Kdo neuspěl, dělal práci zadarmo. Totéž je i jinde: když v restauraci uvaří sice dobré jídlo, ale drahé, zákazníci si dají vedle u stánku párky v rohlíku a restaurace může své úžasné jídlo vyhodit, protože nenašla zákazníky.

Reagovat

 

+73
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kolemjdoucí 23. 06. 2007 20:16)

Další příspěvky v diskuzi (13 komentářů)

21. 6. 2007 8:17 | Nezávislý zprostředkovatel

Mám registraci z doby, kdy ještě byla zdarma. Podmínkou bylo absolvování jednodenního školení a testík asi tak v náročnosti řidičáku, pak nějaká administrativa a bylo to. Posléze se na to zavedla cena 1.000,- Kč, pak 2.000,- Kč. AFIZ může něco vykládat o kultivaci trhu, když zastupuje největší MLM-firmy. To je stejné, jako kdyby čáp stál na břehu rybníka, mával transparentem a žádal vypuštění rybníka s tím, že to bude výborné pro všechny ryby. Jediné, co tento požadavek řeší, je soupis lidí, co pracují v branži, žádnou kvalitu to nezajišťuje (kdyby ji to zajišťovalo, tak už skončilo např. OVB nebo ZFP, kde je kvalita až na posledním místě, hlavní je produkce za jakoukoli cenu, i kdyby nám ta stoletá bába měla naši úžasnou životní pojistku podepsat i na smrtelné posteli). Jediné, co kultivuje trh, jsou znalosti uživatelů. Na ně ale nemá vliv nějaký AFIZ, ale specializované servery, jako finance.cz, peníze.cz, měšec.cz nebo investujeme.cz a další. Díky za ně!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+59
Líbí
Nelíbí

22. 6. 2007 1:33 | kolemjdoucí

Souhlasím s těmi znalostmi uživatelů. Jinak jestli mají být služby finančních poradců kvalitní, musí se nějak potlačit poradci pracující jen za provize a rozšířit počet poradců, kteří dostávají peníze jenom za poradenství. Snad tím, že poučený klient si uvědomí, že rozbor jeho finanční situace a vypracování řešení "zadarmo" u provizního poradce nakonec zaplatí mnohonásobně více v provizích případně v nevhodném produktu s vysokou provizí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+44
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Nezávislý zprostředkovatel 21. 06. 2007 08:17)

22. 6. 2007 8:21 | Nezávislý zprostředkovatel

Víte, on je hlavní problém v tom, že když je poradenství zdarma, nemusíte na to mít žádné oprávnění ani vzdělání. Stará Blažková Vám taky poradí zdarma. Kdybyste ale chtěl za poradenství peníze, nesete za svoje rady taky zodpovědnost, ale ta se v prostředí MLM nenosí. Proto nějaký AFIZ, ARIZ a další na tomto poli zkultivují leda tak velké kulové.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kolemjdoucí 22. 06. 2007 01:33)

23. 6. 2007 9:04 | kolemjdoucí

Poradenství "zdarma" znamená, že si to "zdarma" musím vynahradit na něčem jiném. Takže já sice poradím a provedu rozbor finanční situace klienta a následně navrhnu nějaké řešení, ale potom musím dostat provize z toho, co si klient přes mně koupí. Talže já radím tak, aby to vycházelo víceméně na produkty, které zprostředkuji. A problémy dělají chytráci, kteří si myslí, že získají něco zadarmo, když mně nechají provést rozbor a doporučení a potom ode mně odmítnou cokoliv nakoupit. Pokud ale udělám rozbor a doporučení pro 5 - 10 klientů a z toho si koupí nějaký produkt 1 - 2 lidi, musím logicky z těch 2 lidí dostat tak vysoké provize, aby se zaplatily náklady, které jsem měl s těmi 5 - 10 klienty. A potom se kecá o tom, že nějaké produkty mají vysoké provize. Při takovém stylu prodeje musí mít, jinak by prostě ty prodejce neuživily.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+43
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Nezávislý zprostředkovatel 22. 06. 2007 08:21)

23. 6. 2007 9:08 | kolemjdoucí

Problém vidím v tom, že je u nás přechodná situace. Plno lidem už nedělá problémy si sjednat schůzku nebo dvě schůzky, vyslechnout informace, "zkonzumovat" rozbor své finanční situace a rady zprostředkovatele a potom nic nekoupit. Ale zaplatit přímo za ty informace, zpracování rozboru a doporučení už jim problémy dělá. Jednak na to nejsou zvyklí, jednak ti chytřejší vědí, že dostanou ty samé produkty, co prodává prodejce , který radí "zdarma", tudíž ty s vysokými provizemi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+24
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kolemjdoucí 23. 06. 2007 09:04)

23. 6. 2007 10:54 | jezevec

Představa že by podnikatel dostával peníze jen za vypracování nabídky "aby se zaplatily náklady" je docela bizarní a neexistuje v žádném jiném oboru podnikání. Myslím že poradci by měli dělat plány tak dobře, aby u nich klienti chtěli nakupovat. Když uděláte nabídku kterou klient nechce - za co chcete peníze??? Zkuste takhle dělat nabídky třeba na stavební práce a zkrachujete během 24 hodin. Domnívám se že je normální aby nabídka kterou klient neřijal honorována nebyla vůbec. Na čem poradce vydělá pak není moje starost - stejně jako vy se nestaráte o živobytí stavitele, když si necháte nabídku na stavbu zpracovat od pěti firem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+35
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kolemjdoucí 23. 06. 2007 09:04)

23. 6. 2007 20:16 | kolemjdoucí

To není vypracování jen nějaké nabídky. To je zpracování finanční situace klienta a prodej informací klientovi. Jedná se prostě o oddělení prodeje informací klientovi a prodeje vlastních finančních produktů. Třeba ve stavebnictví to tak normálně funguje. Zaplatíte architektovi za projekt baráku, jaký se vám líbí a potom můžete klidně hledat libovolnou firmu, co ten barák postaví. Kdyby to bylo jak v poradenství, tak architekt vám představí na první schůzce stavební firmu a dá vám potom vybrat barák z plných nebo děrovaných cihel, protože tato firma staví jen z těchto cihel a nakecá vám, že pórobeton nebo třeba dřevostavba je pro vás nevhodná. Ve stavebnictví je takový systém prodeje evidentní nesmysl, v poradenství je to zatím úplně normální.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 23. 06. 2007 10:54)

25. 6. 2007 17:48

I já mám registraci, ještě u KCP. Pokud to dopadne jako se vším v našem státečku, tak se vlk nažere a koza zůstane celá. Tisíce lidí zaplatí licenci /teď nevím jestli ji budu muset mít znovu/ a nic to nevyřeší. Vyřešilo by - kdyby byly důsledné kontroly a kdyby si klienti stěžovali. Kdybych věděl, že musím každý rok na přezkoušení a kdyby si byli všichni rovni, proč ne. Chci vidět architekta který vypracuje projekt a pak mu klient řekne, že už ho nechce, nic nezaplatí a nechá si ho udělat jinde. Finanční produkty se vůbec nedají srovnávat s něčím jiným a už vůbec se nedá hovořit o konkurenci která něco vyřeší. To by všichni zprostředkovatelé museli prodávat všechno a rozlišovalo by se úrovní poradenství. Jak jinak chcete srovnávat produkty jednoho poradce s druhým když každý má jinou nabídku. A navíc, všechny produkty všech pojišťoven jsou na jedno brdo a když dnes někdo tvrdí že za 20 let dostane od pojišťovny x více než od pojišťovny y tak je to blud. Vyřeší to jedině placené poradenství, ale k tomu není žádná vůle, ani politická, ani morální, žádná . E.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+47
Líbí
Nelíbí

26. 6. 2007 12:36 | kolemjdoucí

To je podle mně rozumný názor. Snad jedině bych přidal, že u provizního poradenství finančních produktů není konkurence v jednotlivých produktech jednotlivých firem, třeba těch pojišťoven protože ty produkty jsou skutečně podobné , ale jedná se o konkurenci v prodejním umu jednotlivých prodejců. Neboli jak ta firma dokáže své prodejce vyškolit v technikách prodeje respektive technikách zpracovávání klienta a jak se o své prodejce stará. aby ten prodejce po vystřízlivění z prvotního nadšení byl i nadále na úrovni.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 25. 06. 2007 17:48)

27. 6. 2007 8:03 | Jarmila

Nemáte tak úplně pravdu. Architekt vypracuje projekt a je na zákazníkovi, zda tento dům nebo s jiným projektem od jiného architekta. Posléze nastoupí výběr firmy, která dům odle projektu udělá. Opět nabídka a od různých firem. Kdo neuspěl, dělal práci zadarmo. Totéž je i jinde: když v restauraci uvaří sice dobré jídlo, ale drahé, zákazníci si dají vedle u stánku párky v rohlíku a restaurace může své úžasné jídlo vyhodit, protože nenašla zákazníky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+73
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kolemjdoucí 23. 06. 2007 20:16)

27. 6. 2007 8:17 | janasv

Nemate pravdu. Architektovi za odvedenou praci (projekt) zaplatite bez ohledu na to, zda se pak pro realizaci jeho projektu rozhodnete nebo ne. U nabidek od stavebnich firem je to samozrejme jinak - zakazka spociva ve stavbe, nabidka je jen nabidka. Dokud se stavebni firmou neuzavrete smlouvu, nepostavi ani cihlu. Ale u architekta je jeho produktem prave ten projekt. Pokud znate architekta, ktery mi za projekt, ktery se mi nebude libit a ktery nebudu chtit realizovat, nic nenauctuje, poslete mi na nej prosim kontakt. Velmi rada jeho sluzeb vyuziji :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+68
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 27. 06. 2007 08:03)

27. 6. 2007 11:00 | kolemjdoucí

A to je právě ono u poradce na provizi. Zatímco u architekta je produktem hromada papírů nebo data na CD a za to musí klient vždy zaplatit, "produktem" poradce je schůzka s klientem a případné vypracování rozboru situace klienta a návrhu řešení. Poradce si musí platit dopravu, musí platit čas, kdy někde sedí u počítače a dělá pro klienta nějaký rozbor. Potom když prodá třeba pojištění jen jednomu z několika klientů, tak provize musí zaplatit náklady na schůzky s těmi několika předchozími klienty. Proto jsou třeba u pojištění tak vysoké provize.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+54
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (janasv 27. 06. 2007 08:17)

5. 3. 2012 14:30 | jan

Z diskuze pořád nevyplynulo jediné :) Jak je dnešní poradce brán :) Jestli jako prodejce, nebo jako poradce? :) Až si toto ujasníte, pak zjistíte, že architekt je placen ne za prodej projektu, ale za vyhotovení. Poradce je placen za prodej plánu, který obsahuje produkty, jenž mají klientovi ulehčit či zprůhlednit osobní finance. Proto pokud prodá, ať za něj dostane zaplaceno. A teď opravdu nemyslím pojišťováka. A pokud statistika funguje, jakože ano, pak za 3 realizované plány z 6-ti je odměna odpovídající. Stavební firma též neříká, na jakém produktu má jakou marži.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Přemek Podlaha

moderátor a podnikatel

Radovan Krejčíř

podnikatel a kriminálník

Přemek Podlaha
ÚSPĚŠNOST
85,29 %

z 34 duelů
×
Radovan Krejčíř
ÚSPĚŠNOST
12,50 %

z 32 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Technická úroková míra, LIBID, Autarkie, účastnické fondy, jan sedláček, transformované fondy, penzijní fondy, daňové odpočty, železná ruda, stagnace ceny, zdeněk rudolský, GEnius Gratis, Luboš Smrčka, délka fixace, úsporná opatření, zaplo finance, Neograph, blankoindosament

4L07584, 3AE0651, 4L07584, 9S21140, SH0A0004

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK