SPECIÁL: Jak se chránit před manželem, který zadlužuje domácnost

Matěj Šuster | rubrika: Jak na to | 18. 5. 2007 | 39 komentářů
V souvislosti s rychle rostoucí mírou zadluženosti českého obyvatelstva přibývá případů, kdy si jeden z manželů bez souhlasu a často i bez vědomí druhého manžela bere úvěry. Tím bezprostředně ohrožuje společný majetek či výlučný majetek druhého manžela. Ochranu před takovým počínáním nabízí zúžení společného jmění manželů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 5. 2007 7:28, Pavel

No jo, jenže pokud to ten podniklající manžel zatají svým obchodním partnerům, jak je celé zůžení SJM na dvě věci. Aby se SJM dalo uplatnit v případě vymáhání pohledávky, musí být o tom věřitel informován PŘED vznikem pohledávky, jinak je celé zůžení SJM jen cár papíru.

A jsou situace, kdy ani technicky není možné informovat věřitele o zůžení SJM před vznikem pohledávky (způsobení škody, pokuta, ručení ze zákona, atd...)

Zobrazit celé vlákno

+55
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 6. 2007 7:09, Pavel

Ovšem ve vašem příspěvku se nikde sousloví "podat návrh" nevyskytuje a slovo "požádat" lze vykládat velmi rozličnými způsoby. Pak se nedivte, že vám lidi nerozumí.

Zobrazit celé vlákno

-8
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 39 komentářů)

7. 8. 2019 2:08 | Lucie

Co by měla obsahovat vzájemná dohoda, kterou se manželé chrání proti dluhům toho druhého?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 10. 2008 10:59 | Tereza

Vidím, že pan Chains je typický český závistivec. Je ubohost si myslet, že někdo "trpí" manželovy dluhy jen proto, že se díky jeho podnikání snad vozí v autě (stejně většinou pořízeném za společné peníze)... Podnikání přináší daleko víc nevýhod než výhod - pro partnera podnikatele. Už jen volný čas, který podnikatel tráví mimo domov, starost o domácnost a děti zbyde většinou na manželce, pak jeho dluhy, nervy s tím spojené, vyrojení se chtivých cizích žen, které se rády přihřejí na pomyslném sluníčku... Taky mám zkušenosti, že mi partner neřekl a jen celé roky pak otvírám obálky od exekutorských společností... A já zatím denně v práci makám jak barevná, abych mu ty dluhy pomohla splatit (abych vzápětí zjistila, že se mého pana podnikatele chytila vytrvalá rozvedená čůza, která si myslí, jak je zazobaný, když ona ve svém životě dosáhla pouze postu uklízečky)... Jojo, to je život - už dáááávno tvrdím, že svatby jsou v této republice nebezpečná záležitost. Pane Chainsi, závidět auto je v tomto případě trapas.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2008 9:56 | Karla

Má někdo skušenost s tím jestli může exekutor uvalit exekuci i na nemovitost kterou jeden z manželů nabyl před uzavřením manželství,resp.koupil nemovitost na hypotéku ale před svatbou a v LV je zapsán také sám ale přezto exekutor na toto LV nechal exekuci zapsat?Co se s tím dá dělat?Má exekutor takovou pravomoc obstavit nemovitý majetek?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 6. 2007 7:09 | Pavel

Ovšem ve vašem příspěvku se nikde sousloví "podat návrh" nevyskytuje a slovo "požádat" lze vykládat velmi rozličnými způsoby. Pak se nedivte, že vám lidi nerozumí.
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 6. 2007 0:37 | axel

To ovšem platí pouze v případě zúžení SJM dohodou ve formě notářského zápisu, nikoli rozhodnutím soudu. Je-li zúženo rozhodnutím soudu (a o tom byla řeč, nevím jak jinak si vykládáte pojem podat návrh) tak se zúžení samozřejmě lze dovolat bez ohledu na to, je-li to věřiteli známo nebo nikoli.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2007 17:02 | Jan Vlk

Svatba byla Vase svobodna volba. Pokud jste vznikle problemy se zadluzovanim manzela neresila, je to opet vase volba. Mohla jste si nastudovat pravni problematiku nebo se obratit na manzelskou poradnu, kde by Vam poradili dalsi kroky.
Je nutne si uvedomit, ze manzelstvi s sebou mimo vyhod jako napr. spolecne zdaneni nese take nevyhody. Proste jde o archaicky prezitek. Naopak souziti bez oddaciho listu sice prinasi spoustu nevyhod (nemoznost spol. zdaneni, problemy s narokem na informace od lekaru apod.), ale vyhnete se SJM.
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 5. 2007 7:28 | Pavel

No jo, jenže pokud to ten podniklající manžel zatají svým obchodním partnerům, jak je celé zůžení SJM na dvě věci. Aby se SJM dalo uplatnit v případě vymáhání pohledávky, musí být o tom věřitel informován PŘED vznikem pohledávky, jinak je celé zůžení SJM jen cár papíru.
A jsou situace, kdy ani technicky není možné informovat věřitele o zůžení SJM před vznikem pohledávky (způsobení škody, pokuta, ručení ze zákona, atd...)
+55
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 5. 2007 13:42

Geniální odpověď - vidím,že je vymalováno.Co když si ve dvaceti berete studenta, který ve čtyřiceti začne podnikat a tajně si bere další a další půjčky?Co máte dělat, když jste navíc nepocházíte z Čech a po dvaceti letech společného živote se nemáte kam vrátit a exekutoři klepou na dveře,protože manžílek se zbláznil?A když sedm let on ani jeho společník nevyslechnou ani jedno z vašich varování,protože jsou podobně geniální,jako autor tohoto příspěvku?Paní naprosto rozumím,sama jsem si něco podobného prožila.Společník přišel i o střechu nad hlavou a v padesáti začíná nový život s holou zadnicí a rozvodem.
+44
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 5. 2007 14:37 | L.

jestli tady něco funguje tak velice MIZERNĚ Mnozí dotyční co se obtěžují chránit dle našich právních forem, ale tyto jsou velmi NEDOSTATEČNÉ, nedostupnost informací dlouhá čekání na soudní jednání a jejich protahování.
Kde jsou důsledky a postihy na NEPRUŽNOST SOUDŮ? Kde je právo a povinost úřadů, bank zajistit a umožnit informace oběma manželům. Toto je hodně klíčový problém. V mnoha případech pokud k tomu nedá jeden z manželů souhlas tak se druhý k informacím včas nedostane. A přitom v praxi by takováto úprava velmi pomohla a tlak na bezdlužnost partnerů by se mohl vyvíjet daleko snadněji a účinněji.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 5. 2007 12:09 | axel

A ještě přípodotek: toto není teorie, ale praxe, bežně se to děje a funguje to. Jenom to chce, aby se dotyční obtěžovali zjistit si to, jaké důsledky může podnikání jednoho z nich mít, včas.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 5. 2007 12:07 | axel

Proto také právní řád umožňuje manželům, aby IHNED poté, co jeden z nich získá jakékoli oprávnění k podnikání, ten druhý požádal o zúžení SJM až na věci tvořící obvyklé vybavení domácnosti. Pokud toto někdo neudělá a začne toto řešit až v situaci, kdy je exekutor za dveřmi, nemůže se divit.
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 5. 2007 11:42 | Lada

Jak se dostat do dluhů s manželem je naprosto SNADNÉ. Jak z nich je běh na několika LETOU TRAŤ s kúrkou chleba v hubě, vydrancovanýma nervama a očima pro pláč. PROČ? Protože naše SOUDY A INSTITUCE tyto věci neřeší pružně a EXEKUTOŘI prožívají žně!!!
Moje hořká zkušenost je z manželova podnikání, kdy si nekontrolovaně odebíral v průběhu podnikání z účtu hotovost dle libosti kdoví na co a využíval lehce dostupných debetů velkoryse poskytovaných bankou. Uhlídat tyto pohyby je těžké a složité, když se jako manželka nedostanete k účetnictví, korespondenci atd. O dluzích vás jako manželku nepoinformují úřady korespondence není manželkám zpřístupněna. Takovéto lhaní a zastírání pravdy jde s úspěchem i pár let. Manželovi se dařilo vytloukat klín, klínem různě dlužit u dodavatelů finančního úřadu, na zdravotním, sociálním prostě všude. Takže se to z druhou stranou sveze jako lavina. JAK SE BRÁNIT? Rozvod, rozdělení společného jmění. ANO ALE PRAXE je JINÁ. A PRUŽNOST NAŠICH SOUDŮ ..... to je výsměch nám běžným lidem. Neštěstí je v tom, že takový to partner vám pár let tají tyto problémy a věc vyjde na jevo až s posledním stádiem a to je EXEKUCE. S manželem jsem si prožila peklo pídění po pravdě a našich dluzích mě stála nervy, a opakované fyzické napadení manželem takže ptát se po pravdě i BOLÍ, manžel za své domlouvací metody dostal podmínku na dva roky. Trestní soud trval 2 roky rozvod 3 roky. Rozdělení společného jmění 1 rok. Po tuto dobu dluhy dále rostou k informacím o manželově dluzích a podnikání jsem se řádně nedostala dodnes ale placení a dluhy se mě samozřejmě týkaly. EXEKUCE v tomto nebere žádné ohledy. Již pátým rokem se dostávám z této situace poplatky za penále, odměny exekutorů v mnoha případech překročí několikanásobně samotné dluhy. Nemám šanci na půjčku, na získání hypotéčního úvěru na bydlení kvůli bankovním registrům. TEORIE je SMĚŠNÁ ......
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 5. 2007 8:36 | Chains

Jak jste prisel na to, ze te pani neco vycitam? Jen konstatuji, ze za to, koho si vzala, je zodpovedna POUZE ona - predpokladam, ze nebyla k snatku donucena. Tot vse. Tudiz nechapu, o co jde vsem tem moralistum nad Vami, zrejme maji pocit, ze ta chudinka nemuze za to, koho si vzala, pak by ale taky meli rict, kdo za to tedy muze.
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2007 19:03 | Jarmila

Pokud vím, tak banky i firmy, které půjčují FO-nepodnikatelům, u každé půjčky požadují podpis druhého partnera (nebo doklad o zúžení SJM). Chtějí to všechny banky, ale i třeba Profireal. Problém je ale tam, kde partner podniká jako OSVČ, tam může skutečně nadělat dluhy a ty pak mohou jeho partnera dosti ožebračit.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2007 14:44 | P.C.

Bylo by to pěkné,jenže společné jmění manželů je bezpodílové, tj. podíly, kterými manželé přispívají, nelze určit. Rovněž nelze určit, kdo víc promrhá a věřitelé k majetku přistupují zcela správně jako k celku a zcela správně předpokládají, že se manželé vzájemně informují o jeho stavu.
Zajímavé by ovšem mohlo být řešení, které by zajistilo rovný přístup ke všem bankovním účtům oběma manželům a bankám ukládalo toto právo zajistit. Rovněž by asi bylo nutné zajistit, aby půjčky byly pouze bezhotovostní. Manželé ať si pak vyřídí případné nesrovnalosti mezi sebou, do tohoto procesu bych už banky netahal.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2007 14:23 | P.C.

U větších půjček je obvyklé, že věřitel vyžaduje souhlas druhého manžela, neplatí to však obecně. A asi nikde není určeno, kde by měla být hranice, takže mi bez souhlasu manžela prodají rohlík na dluh (i se salámem), v pohodě půjčí 20.000,- i 100.000,- v běžné bance nebo mi prodají auto a dokonce jsem se setkal s půjčkou v řádech milionů. Především asi záleží na věřiteli.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2007 12:04 | Jirka

A vy víte, jak se vaše žena (partnerka) bude chovat za pár let? Já myslím, že ani nevíte, jak se bude chovat zítra, tak tady prosím někomu nevyčítejte, že si někoho vzal.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2007 13:47 | Roman

Můj názor je, že nemáte všech pět pohromadě; máte hodně podivné názory na svět.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2007 15:20

Osobo, Vy jste jen malá a škodolibá česká nula.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2007 15:17

Nerozčilujte se nad tou malou škodolibou českou dušičkou. Místo návrhu řešení se té poškozené paní umí jen pošklebovat...
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Bakala

podnikatel, BXR Group

Ivan Langer

politik a podnikatel

Zdeněk Bakala
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Ivan Langer
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services