Nenechte banku, aby vydělávala místo vás

Banky investují část úspor svých klientů na kapitálovém trhu. Výnosy z těchto transakcí jsou vyšší než úrok, který střadatelům nabízí. Není přitom důvod, aby střadatelé místo nízkého úroku neinkasovali celý investiční výnos sami.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 5. 2007 11:09, UFF UFF

... a srovnejte tento "grandiozní" výnos z termínovaného zablokování vlastních peněz s možnosti koupit před pár léty akcie ČEZU po 60-ti Kč :o) anebo českomoravských dolů po 35,- Kč atd., atd.....

Těch 2000% resp. 5000% navýšení za pár let by při dnešním chování "konečně profesionálních bank v Čechách" nevynesl ani termínovaný vklad posledních Přemyslovců ... dokonce snád ani příslušníků římských légií v podunajské nížině .... :o) - A představte si že se množství obdobných "perel" po celá léta válelo bez zájmu vysoce honorovaných profesionálních??? analytiků, radců, poradců a jiných samozvaných všeznalců u nás doma nikoliv na "dalekých" vyspělých západních trzích ... HOWGH

Zobrazit celé vlákno

+55
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 5. 2007 19:39, Vratislav

Když zlato tlačí do zad a pak celou noc nemůžu usnout

Zobrazit celé vlákno

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 24 komentářů)

25. 5. 2007 16:25 | Rychlonožka

Otevřený podílový fond (OPF) – není samostatnou právnickou osobou a spravuje jej investiční společnost, která může spravovat několik různě investičně zaměřených podílových fondů. Jeho podílové listy se neobchodují na burze a fond má ze zákona povinnost vykoupit své podílové listy od investorů zpět. Také majetek investorů je na rozdíl od investičního fondu oddělen od majetku mateřské investiční společnosti. Investor je tak přímo majitelem části OPF, která odpovídá počtu jím vlastněných podílových listů. V současné době jsou všechny investiční společnosti a jejich OPF pod dohledem České národní banky. Hodnota podílových listů je oceňována každý den a investor tak může z tisku nebo na internetových stránkách jednotlivých investičních společností zjistit, jakou hodnotu má jeho investovaný majetek. Na hospodaření investiční společnosti a její finanční toky rovněž dohlíží depozitář, kde má investiční společnost svůj běžný a majetkový účet. Depozitářem bývá renomovaná banka, na jejíž účet investor posílá své peníze. Kolísání hodnoty podílových listů je přímo úměrné investičnímu zaměření fondu. Výše zmíněné oddělení majetku tak výrazně zvyšuje bezpečnost investorů a pravděpodobnost, že by o své peníze přišli v důsledku nesolventnosti investiční společnosti je prakticky nulová. Není tak potřeba žádné nákladné pojištění vkladů (investic).
Majetek investorů je oddělen od majetku správcovské společnosti · Investice v otevřených podílových fondech
Majetek investora není oddělena od majetku správcovské společnosti · Bankovní vklady (běžné účty, termínované vklady, atd) · Vklady do spořících a investičních produktů pojišťoven (životní pojištění) · Vklady do penzijních fondů
Stačí ?
+41
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 5. 2007 5:06 | Miroslav Dub

Jaké je riziko, když budu investovat peníze do otevřených podílových fondů. Kdy bych mohl o své peníze přijít. Jaké jsou garance a jak je investice pojištěna
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 5. 2007 23:43 | Vladimír

Záleží, co všechno se svými penězi chcete dělat a kolik chcete vydělat. Jestliže snesete určitou míru rizika, pak můžete peníze vložit do různých dlouhodobých fondů nebo nakoupit akcie. Pak musíte ovšem řešit otázku, kolik času chcete věnovat péči o své investice. Jestliže moc ne, pak se jistě vyplatí nechat někoho, aby se o tyto záležitosti postaral - vámi proklínaný finanční poradce. Pakliže chcete jistotu, klid, stálost, a také nenáročnou péči, pak se jistě vyplatí vložit peníze na nějaký kombinovaný účet typu ING konto. Můžete si zde spořit, lehce zhodnocovat své investice (úrok 2% p.a.), přesouvat a vybírat peníze dle libosti a to vše bez zátěže jakýchkoliv poplatků.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2007 15:25 | krex

Víte, ono to opravdu není pro každého. Někteří lidé prostě o penězích nemají vůbec žádnou představu a nenatlučete to do nich ani krumpáčem, i když v jiných ohledech jsou třeba velmi šikovní. Sebevětší motivace jim nepomůže a dopadnou asi tak, jako bych dopadl já, kdybych se chtěl třeba naučit zpívat nebo hrát na housle. A to se týká i vzdělaných lidí - mám například kolegu, který sice vystudoval VŠE, ale je skálopevně přesvědčen o tom, že stavební spoření, životní pojištění a penzijní připojištění jsou děsně výhodné produkty...
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2007 15:15 | krex

Mám pro vás dobrou zprávu - vláda si zrušení půlročního daňového testu naštěstí rozmyslela, což se vám i u těch akcií může hodit :-)
+40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2007 15:14 | krex

Souhlasím. Nicméně vzhledem k tomu, že před sedmi lety bylo těsně po prasknutí velké akciové bubliny, tak těch -20% není zas tak špatný výsledek... Ale základní problém byl možná v investici jednorázové částky - kdybyste investoval postupně celých sedm let každý měsíc, byl byste teď pěkně v plusu. U jednorázových investic to chce opravdu pečlivě sledovat trhy a ještě mít i trochu štěstí.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2007 15:07 | krex

Malé riziko? Kde to žijete? V ČR určitě ne, jinak byste musel vědět, že se tu docela dost krade a zlato a peníze ve slamníku vám každý zlodějíček snadno odnese... Co to radši někde nenápadně zakopat?
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2007 17:35 | PÍTXX

Když je pitomej, měl radši investovat do akcií některých českých firem ( já jse to udělal ), když už i v tom roce bylo jasné, že jdeme dlouhodobě hospodářsky nahoru. Stačí jen trochu selského rozumu.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2007 17:28 | PÍTXX

Tak tak. Pomatuji akcie: ČEZ za 250Kč (cca pře 5ti lety ) , Unipetrol za 18Kč (cca pře 10ti lety) a podílový list Sporotrendu za 1,3 ( cca pře 5ti lety ). Kdo není úplně blbej tak se na něčem takovém svezl a ještě třeba veze, i když už to není to co to bývalo.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2007 15:09 | Sporic obrazovky

Souhlasim s UFF UFFem. Kazdy, kdo ma motivaci, tak si cestu najde. NIkomu nic servirovat pod nos nema cenu, kdo nad necim stravi hodiny nebo roky studiem, musi poznat, ze to nese ovoce ve srovnani se sledovanim Vyhulenych a B&B. Kdyz nekdo neveri internetu, pak ma obchody knih, ma knihovny, ma i univerzitni knihovny. Prirucka neexistuje a ani nemuze. V literature se lisi postupy uplne, metodiky a filosofie investovani stejne jako na internetu viz. knihy Gladyse a Kohouta. Ale empiricka fakta jsou stejna a vyvozeni zaveru je jiz na vas. A je take moznost jit ZDARMA na seminar brokera, ktery se snazi pomalu z lidi, kteru maji alespon nejakou chut, udelat investory (a pak je obrat o poplakty pochopitelne, na tom neni nic spatneho).
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2007 12:50 | Patrik

...a co třeba Pioneer? http://vori sek.cz/_text.php?clan ek=83
Známý dal do jejich fondu v roce 2000 půl milionu, dneska má z toho jen 320 000 Kč.
8 % mi přijde hodně přehnané, hledal jsem u nás fondy, které by měly DLOUHODOBĚ (aspoň 15 let dozadu) aspoň těch 8 % a nenašel jsem. U zahraničních zisk dost snižuje stoupající koruna a poplatky za konverzi měny.
+37
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2007 19:39 | Vratislav

Když zlato tlačí do zad a pak celou noc nemůžu usnout
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2007 11:45 | UFF UFF

... aby mohli lidi řídit, potřebují řidičák - a ejhle na jeho pořízení mají dost vnitřní motivace, peněz i zájmu. A totéž platí i o většině ostatních lidských činností (dokonce i kopáč musí získat know-how, jak si zbytečně nenadělat mozoly ... :o). Takže jestli se někomu nechce zajímat o osud vlastních peněz - je to jen a jen jeho věc - čekat že mi přijde někdo servirovat nezištné rady jak s nimi zacházet v zájmu vlastního ne cizího prospěchu je v dnešní době dost naivní.
+47
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2007 11:09 | UFF UFF

... a srovnejte tento "grandiozní" výnos z termínovaného zablokování vlastních peněz s možnosti koupit před pár léty akcie ČEZU po 60-ti Kč :o) anebo českomoravských dolů po 35,- Kč atd., atd.....
Těch 2000% resp. 5000% navýšení za pár let by při dnešním chování "konečně profesionálních bank v Čechách" nevynesl ani termínovaný vklad posledních Přemyslovců ... dokonce snád ani příslušníků římských légií v podunajské nížině .... :o) - A představte si že se množství obdobných "perel" po celá léta válelo bez zájmu vysoce honorovaných profesionálních??? analytiků, radců, poradců a jiných samozvaných všeznalců u nás doma nikoliv na "dalekých" vyspělých západních trzích ... HOWGH
+55
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2007 10:52 | UFF UFF

Kdo má na to, aby nemusel doma uklízet a platil uklízečku, ten ať ji platí, kdo neřídí sám, ale má na mzdu taxikáře - proč ne - ať má svého řidiče, obdobně může multimilionář mít svého kuchaře, gorilu, placenou milenku a pod. - no a samozřejmě svého bankéře, protože ten se k němu bude chovat hoooodně slušně, aby nepřišel o váženého klienta a tím i značné peníze za svůj "lepší či horší bankovní servis". Jenže využívá co jest dovoleno pánu, to může v případě kmána vyluzovat spíše úsměv než souhlas a pochopení. Jak může malý ččecháček, který má leda tak par set tisíc korun potřebovat "svého bankéře" a spolupodílet se na jeho větším měsíčním platu než má sám???? Znáte domkaře, který zaměstnáva záhradníka s vyšším platem než je jeho vlastní příjem??? Takže závěr: Ad 1/ Nemám dost miliónů, na to, abych na jejich správu potřeboval cizího "cucáčka" oháknutého do černého obleku a sněhobílé košile za moje peníze. Ad 2/ Až je budu mít, budu si jich vážit do té míry, že nenechám někoho, koho mi jakasi banka ze svých zaměstnanců přidělí, aby si s mými penězi hral a určitě se mi vyplatí podívat se na možnost jejich smysluplného využití vlastním rozumem spíše, než se snažit vlastními silami "hrát na kutila" v jiných oborech, které stejně jako správa peněz taky zatím nejsou mou silnou stránkou. Ad 3/ Totéž v plném rozsahu platí o nákupu akcií resp. jiných "produktů/balíčků" ze skupiny JAKÉKOLIV formy tzv. kolektivního investování. Opět ze svého mála chudí drobní střádatele hradí vysoké platy správců svých peněz a zisků jejich zaměstnavatele (t.j. správce/majitele) daného otevřeného/zamřížovan ého/více-či-méně-vyku táleného-až-vychcanéh o fondu). Ad 4/ Než nechat jiné "aby místo nákupu bonitního českého ČEZu, bank a prosperujících podniků" soutěžili s Wall-Street profesionály v otáčení mých peněz na cizích trzích, to si pak raději koupím a uspravuji "bez dalších poplatků" svých pár milionů sám ... Desetimiliardy čistýho zisku našich cizích bančiček nejsou z luftu ... a nemovitosti ČSOB zkabírající značnou část centra Prahy a dalších měst taky ne ...

AVOTOMTOJE
Závěr závěrů: Nejsem ani dost bohatý, ani dost blbý, abych si na správu svého nicotného jmění potřeboval najímat a financovat jiné lidí t.j. tzv. "své bankéře" resp. "správce mých fondů"
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 5. 2007 9:24 | I jako investor

A proto existuje stop-loss, ne?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2007 9:20 | Eric

Peníze ve slamníku a to keš nebo zlato (stříbro je také super). Dostupné, bez poplatků, okamžitý přehled, malé riziko (snad jen plíseň), žádné zákeřnosti.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 5. 2007 8:57 | Pavel

Jestli to nebude tím, že prodělkem se lidé většinou nechlubí. Taky jsem znal jednoho, co se pořád chlubil, jak mi investice vydělávají. Pak se najednou přestal chlubit a začal shánět lépe placené zaměstnání. Čímpak to asi bylo?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2007 8:54 | Pavel

Když uložím peníze na termínovaný vklad, tak tím má starost o ty peníze končí a navíc mám jistý úrok. Když je investuji jinak, musím pořád hlídat trh a jistého nemím nic
Já například investicí do OPF jsem dosáhl za sedm let kumulovanou ztrátu 20%. Ano, nemám čas každý den studovat vývoj trhů a podle toho reagovat.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 5. 2007 8:16 | Bouček Antonín

To, že Vy takového člověka neznáte, ještě neznamená, že takový člověk neexistuje. ISČS Fond Globalstocks FF (dříve Globaltrend) chybí k počáteční hodnotě od svého zavedení před málem sedmi lety stále ještě 45%, IKS fondu světových indexů, založeného ve stejné době, chybí 37% (srovnejte si to s částkou, kterou by investor vydělal, pokud by místo do akcií, umístil v roce 2000 tyto peníze na termínovaný vklad). V obou případech se jedná o poměrně velmi dobře diverzifikované akciové fondy, investující po celém světě (žádné žhavé oborové anebo růstové fondy). Jen byly založeny na vrcholu akciové horečky. Ostatně, lidé kupující v tu samou dobu "zlatou střední cestu" od Pioneeru by o tom mohli také říci své.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Renáta Kadlecová

ředitelka Fondu pojištění vkladů

Pavel Zeman

nejvyšší státní zástupce

Renáta Kadlecová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Pavel Zeman
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services