Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Co se děje | 20. 1. 2011 | 17 komentářů
Jsou mladí, dynamičtí, nebojí se riskovat… Postrádají ale zkušenosti z praxe i finanční prostředky. Jejich vstupní kapitál tvoří jen dobrý nápad. Přesto není ojedinělé, že se do podnikání vrhne student, kterého ještě čeká dlouhá cesta za diplomem. V cizině i u nás.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 1. 2011 16:05, Vláďa

Ano. Jsou mladí, dynamičtí, flexibilní a nebojí se riskovat… Zkušenosti
v podnikání získají velmi rychle a zcela určitě nebudou muset po ukončení studia řešit otázku o svém uplatnění na trhu práce.

Reagovat

 

+15
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 1. 2011 12:07, Bouček Antonín

Jediná statistická data, co se mi povedla na internetu o studentech podnikatelích objevit, jsou zde: http://techcrunch.com/2010/02/27/can-entrepreneurs-be-made/ . Chápu-li je správně, u úspěšných podnikatelů je celkem irelevantní, kdy se svým nápadem začnou (jen čtvrtina z nich začala podnikat na vysoké škole, polovinu to ani nenapadlo). Druhý výzkum, který tam je, podtrhuje důležitost dokončeného vysokoškolského vzdělání. Tak nějak mi z toho vyplývá, že by pro studenta bylo mnohem lepší se soustředit na dokončení vysoké školy než hodit vše za hlavu a postavit se na vlastní nohy. Šance, že dostanete nápad, vypadnete ze školy a bude z Vás Lukačevič či Gates, je mnohem nižší, než že dostanete nápad, vypadnete ze školy, nápad Vám nevyjde, bambilionář z Vás nebude a jako nedostudovaného vysokoškoláka vás pak nikam nevezmou.

Reagovat

 

-6
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (17 komentářů)

20. 1. 2011 10:37 | Dana

Student by měl podnikat. Ve světě to je běžná praxe.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

20. 1. 2011 10:44 | Maja

To je pravda, mladí by se němeli bát do nečeho pustit, dokud ještě mají kuráž. Ale moc takových odvážlivců u nás asi zatím není. Znamená to velkou odpovědnost- narozdíl od brigády..
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

20. 1. 2011 12:07 | Bouček Antonín

Jediná statistická data, co se mi povedla na internetu o studentech podnikatelích objevit, jsou zde: http://techcrunch.com/2010/02/27/can-entrepreneurs-be-made/ . Chápu-li je správně, u úspěšných podnikatelů je celkem irelevantní, kdy se svým nápadem začnou (jen čtvrtina z nich začala podnikat na vysoké škole, polovinu to ani nenapadlo). Druhý výzkum, který tam je, podtrhuje důležitost dokončeného vysokoškolského vzdělání. Tak nějak mi z toho vyplývá, že by pro studenta bylo mnohem lepší se soustředit na dokončení vysoké školy než hodit vše za hlavu a postavit se na vlastní nohy. Šance, že dostanete nápad, vypadnete ze školy a bude z Vás Lukačevič či Gates, je mnohem nižší, než že dostanete nápad, vypadnete ze školy, nápad Vám nevyjde, bambilionář z Vás nebude a jako nedostudovaného vysokoškoláka vás pak nikam nevezmou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-6
Líbí
Nelíbí

20. 1. 2011 12:17 | Bouček Antonín

Ještě detail ze stejného výzkumu: průměrný věk zakladatele firmy byl v době jeho start-upu 40 let, byl ženatý (vdaná) a měl (měla) dvě děti.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bouček Antonín 20. 01. 2011 12:07)

20. 1. 2011 13:17 | kaja

Naprosto souhlasím s tím, že dnešní školství se orientuje jen a jen na biflování. Škola studentům v rozvíjení kreativity moc nepomáhá a odvahu také rozhodně nepodporuje. Žádaný je průměr. Nevíte někdo jak se přihlásit do inkubátoru? Přijde mi to jako zajímavý nápad. Nesouhlasím s panem Boučkem v tom, že je irelevantní, kdy se svým podnikáním začnou. To, že u nás začíná podnikat jen malý počet studentů přeci není argument pro tvrzení, že to zkusit nemají. Naopak mnoho studentů si během studia vydělávat musí a podnikání je jedna z možných alternativ shánění různých brigád, které navíc často vůbec nesouvisí s tím, čemu se student chce věnovat po studiu. A když jsme u těch statistik, jaká průměrná doba shánění práce absolventa vysoké školy bez jakékoli praxe?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

20. 1. 2011 14:15 | František Kolář

Když začne student s podnikáním na vysoké škole, většinou se v něm orientuje na obor, který studuje. Tím se samozřejmě zdokonaluje a i kdyby neměl v podnikání dlouhodobě pokračovat, je to pro něj důležitá zkušenost. Proto jsem rozhodně pro to zkusit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

20. 1. 2011 14:19 | kaja

Přesně, souhlasím s panem Kolářem. Jsou to cenné zkušenosti, které student podnikatel pro budoucí uplatnění rozhodně využije.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

20. 1. 2011 14:46 | Bouček Antonín

Nevím, jak dlouhá je průměrná doba shánění práce absolventa vysoké školy bez jakékoliv praxe, ale vím, že je procentuálně méně nezaměstnaných vysokoškoláků než středoškoláků (a těch je víc než učňů s maturitou a než učńů bez maturity). Možná si myslíte, že škola v rozvíjení kreativity moc nepomáhá a odvahu nepodporuje, co jsem se však ptal svých známých podnikatelů, při přijímání pracovníka berou dodělanou VŠ automaticky jako plus (podvědomě si myslí, že člověk s nedodělanou školou je lempl). Tak nějak tuším, že podnikat při studiu vám zabere víc času a energie než pracovat na půl úvazku anebo při brigádách a je dost velké riziko, že obojí nestihnete. Tudíž dostudovat vysokou školu (ať už s vedlejším výdělkem či ne) je v průměru úspěšnější strategie než jí z nějakého důvodu (třeba vlastní podnikatelské aktivity) nedodělat. Nicméně nikomu to nebráním zkusit (jak kdosi řekl, kromě incestu a lidových tanců je možné zkusit všechno).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kaja 20. 01. 2011 13:17)

20. 1. 2011 15:00 | Maja

Určitě neni dobré radši podnikat než studovat a pak zůstat bez kvalifikace. Ale záleží, co člověk studuje. V náročnosti škol jsou velké rozdíly. Jasně, že třeba medik bude podnikat těžko, ale při některých "lehčích" školách to jít může. Třeba při soukromých určitě. Ty si navíc člověk musí platit, tak si na to podnikáním aspoň může vydělat. Mladí mají nápady, jsou pokrokoví.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

20. 1. 2011 16:00 | kaja

Incest a lidové tance, no fuj :) To bych tedy také nezkoušel. Samozřejmě je lepší mít dodělanou vysokou školu, jen říkám, že pro studenty, kteří si potřebují při studiu i vydělávat je to jedna z možností. Navíc studenti mívají řadu dobrých nápadů, je pak na nich jestli si zorganizují svůj čas tak, aby stíhali studium i podnikání. Také ještě nepotřebují podnikáním vydělat tolik, jako když potom už mají hypotéky, rodiny atd. Mohou také získat kontakty, které se jim po studiu budou hodit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

20. 1. 2011 16:05 | Vláďa

Ano. Jsou mladí, dynamičtí, flexibilní a nebojí se riskovat… Zkušenosti v podnikání získají velmi rychle a zcela určitě nebudou muset po ukončení studia řešit otázku o svém uplatnění na trhu práce.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

20. 1. 2011 16:21 | Míra

Souhlasím s Kájou. Ve většině případů podnikání studentů není podstatou stát se "bambilionářem", ale uplatnit své vědomosti a nemuset poslouchat příkazy zaměstnalů, např. "PRACUJ VÍC OTROKU"
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bouček Antonín 20. 01. 2011 12:07)

20. 1. 2011 16:48 | dana

Citace - Míra / 20.01.2011 16:21

Souhlasím s Kájou. Ve většině případů podnikání studentů není podstatou stát se "bambilionářem", ale uplatnit své vědomosti a nemuset poslouchat příkazy zaměstnavatelů, např. "PRACUJ VÍC OTROKU"
PRACUJ VÍC OTROKU - Tak to je !!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Míra 20. 01. 2011 16:21)

20. 1. 2011 16:55 | Jaroslav Radovnický

Podnikání studentů, proč ne, proč ano?
Samozřejmě není jednoznačná odpověď. Dále se ptám kdo, kdy, jak, v čem..
Osobně jsem kdysi (1986) vystudoval ČVÚT a od doby, kdy to bylo možné, podnikám.
Lidé jsou různí, není nutné, aby všichni podnikali, mnozí se uplatní mnohem lépe v zaměstnaneckém poměru. Rovněž obtížnost vysokých škol je různá. Nedovedu si představit, že bych v době svého studia podnikání časově zvládl. Studium vysoké školy je třeba brát jako relativně levný způsob vzdělání a proto je ho třeba využít. Není potřeba s podnikáním spěchat.
K potřebným vlastnostem k podnikání, když už se pro ně rozhodnete, není pouze odvaha, ale zejména důslednost. Podnikání není pouze činnost směřující k vytváření zisku, ale zároveň služba. Nevím zda bude zákazník ochotný čekat, až skončí dodavateli přednáška nebo zkouškové období. Vhodnou alternativou by mohlo být poskytování služby formou subdodávky partnerovi, který bude s určitou prodlevou a nepravidelností počítat.
V současném systému se obtížně hledá skulina na trhu, a když ji najdete, netrvá dlouho a na její zacelování opět nejste sám. Velkou konkurenční výhodou je odbornost, která úzce souvisí s nabytým vzděláním. Snažte se tedy podnikat v oboru, který studujete, prospěje to Vašemu podnikání i studiu.
Vydělané peníze podnikáním mohou být samozřejmě hezké, ale zároveň se mohou vyskytnout i prodělané peníze. Pohybujte se v mezích, které jste schopni zvládnout. Asi by mělo být samozřejmostí, že se budete pohybovat v mantinelech právního systému.
Nakonec bych rád začínajícím podnikatelům připomněl, že život není pouze studium a práce. Umění se odreagovat by mohlo být tématem příští, možná zajímavější diskuse.
(Ivo Lukačevič, Bill Gates by si radit nenechali)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

21. 1. 2011 9:17 | Martin

Já osobně vidím jako velkou překážku ztíženou možnost získání základního kapitálu do začátku. To platí obecně a pro studenty pak dvojnásob.
Na druhou stranu, tím nejcennějším kapitálem, který si student ze školy do života odnáší, ať už chce podnikat nebo ne, je síť kontaktů na případné budoucí kolegy, konkurenty a speciality z oboru. Budování sítě kontaktů a ošetřování vztahů už na škole mnoho studentů podle mého názoru podceňuje. A přitom právě ty správné kontakty se člověku téměř vždy zúročí a je jedno jestli člověk podniká nebo je zaměstnán.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

28. 1. 2011 0:04 | Jitka

Pokud má student čas na podnikání,tak proč ne.Ale nesmí se to projevit na prospěchu. Příspěvek výborný!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

29. 1. 2011 14:00 | MUDr. SvatoslavKock

Mladý student na škole získává převážně teoretické znalosti,ale ty je nutno vždy doplnit i praktickými zkušenostmi.Záleží na jeho schopnostech,nadání,píli,finan čníchmožnostech,ale také na náročnosti studia,jak toto vše skloubit co nejefektivněji.Musí mít dostatečně vyvinutý cit,aby včas snížil svou praktickou činnost,která by někdy mohla omezit čas,potřebný ke studiu.Naopak svou praktickou činností během školy,získává veliké výhody pro rychlý nástup do úspěšného života podnikatele.Je tedy otázka,jak s nadáním a schopnostmi jedinec naloží.Nesmí ale zapomenout,že každý se musí učit po celý život..
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 777 351 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Viktor Kožený

podnikatel a kriminálník

Vlastislav Bříza

podnikatel, Koh-i-noor

Viktor Kožený
ÚSPĚŠNOST
9,09 %

z 33 duelů
×
Vlastislav Bříza
ÚSPĚŠNOST
82,76 %

z 29 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Dluhové trhy, Central Order Book, Liberalismus, architektura, martin stára, brno, operátoři, mobilní operátoři, Dow Jones-UBS Metals, poradenská firma, Unie, regulační instituce, OSA, poplatky za soudní spory, splastnost, možnosti trhu, daň z hlavy, typ pojištění

4C74273, 4M27565, 3K13410, 3K13410, 4T11050

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK