Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Štvou vás bankovní poplatky? A které nejvíc? Na tuto otázku se pokusil najít odpověď již 2. ročník ankety "o neabsurdnější poplatek", který za mediální podpory Peníze.CZ uspořádal portál bankovnipoplatky.com. Že tato anketa přináší ovoce dokázaly samy banky, alespoň 3 z nich totiž nejabsurdnější poplatek loňského roku, poplatek za příchozí platbu, zrušily. Výsledky letošního hlasování najdete v článku.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 3. 2007 22:08, Rafter

Kdyz jsem jeste mel ucet v KB, tak to byl opravdu nejsilenejsi poplatek. Bylo to takove nenapadne zdrazeni vsech poplatku na vypisu. Jo, jeste byl zajimavej poplatek za papir. Kdyz to clovek vsechno secetl, nestacil se divit :-( Ted mam v Ebance podobnej "priplatek" za SMS zpravu u vsech transakci, ale dobrovolne a muzu ji kdykoliv deaktivovat. To u KB poplatky za ucetni polozku vypnout nejak nesly ;-)

Reagovat

 

+85
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (forester 02. 03. 2007 19:06)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 3. 2007 8:55, janasv

Pridavam se. Ty naklady na porizeni a provoz bankomatu existuji a umoznit jejich vyuziti je sluzba, ktera pokud bude "zdarma", bude muset byt dotovana z vynosu za jine sluzby. Myslim, ze je spravedlivejsi, pokud ceny za jednotlive sluzby jsou stanoveny pokud mozno v relaci k nakladum na ne, nez abych treba jako prijemce hypoteky ze svych poplatku za hypo dotovala naklady na provoz bankomatu banky, u ktere vubec nemam bezny ucet, a ktera svym klientum za vyber z bankomatu nic neuctuje.

Reagovat

 

-9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (MoB 02. 03. 2007 08:40)

Další příspěvky v diskuzi (17 komentářů)

2. 3. 2007 8:40 | MoB

Já s tím až tak nesouhlasím. I ty vlastní bankomaty stály nějaké prachy a banky mají pro výběr z vlastních bankomatů často nižší poplatky.
Co mě štve mnohem víc je poplatek 150 Kč, které účtují (svorně všechny) hypotéční banky za vedení úvěrového účtu. Ještě mi nikdo nevysvětlil, proč je to tolik, když na účtu je cca 5 pohybů (poplatky, rozúčtovaná splátka na splátku jistiny a úrok) a jinak nic. Navíc si pochopitelně banky nechají královsky zaplatit všechny ostatní věci kolem účtu - všechny změny, dodatky, to je všechno placené extra.
TAK NACO XAKRU JE TĚCH 150 KAČEK??? (Kromě vylepšení cash flow a zisku banky.)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

2. 3. 2007 8:55 | janasv

Pridavam se. Ty naklady na porizeni a provoz bankomatu existuji a umoznit jejich vyuziti je sluzba, ktera pokud bude "zdarma", bude muset byt dotovana z vynosu za jine sluzby. Myslim, ze je spravedlivejsi, pokud ceny za jednotlive sluzby jsou stanoveny pokud mozno v relaci k nakladum na ne, nez abych treba jako prijemce hypoteky ze svych poplatku za hypo dotovala naklady na provoz bankomatu banky, u ktere vubec nemam bezny ucet, a ktera svym klientum za vyber z bankomatu nic neuctuje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (MoB 02. 03. 2007 08:40)

2. 3. 2007 9:29 | Pavel

Před časem jsem lehce přičichnul k práci kolem vedení úvěrových účtů, a věřte, ty banky mají kolem toho nepředstavitelné množství práce, a to kvůli vykazování těchto účtů ČNB. Ony ty banky totiž musí každý úvěr vyhodnotit z hlediska rizikovosti, a do toho spadá nejen pravidelnost splátek, ale v případě zajištění úvěru výše tohoto zajištění (fakticky s každou splátkou se změní poměr zajištění a zbývajícího dluhu, a tedy i rizikovost úvěru), v případě zajištění nemovitostí musí do hodnoty zajištění promítnou i vývoj na realitním trhu, atd. a navíc ČNB kritéria pro vykazování úvěrů naprosto nepředvídatelně mění každého čtvrt roku, takže bankám se většinou nevyplácí pro tvorbu výkazů vytvářet automatický systém, a pokud ho mají, mají hodně vysoké náklady s jeho aktualizacemi.
Jen pro porovnání, upravovali jsme na české podmínky systém, který pro účely vykazování používají rakouské banky. Když jsme pustili pilotní projekt, ten systém se zhroutil už po zadání asi jedné třetiny údajů požadovaných ČNB. Odtud je krásně vidět, kolik práce (a asi zbytečné, když to v Rakousku nepotřebují dělat) ČNB bankám přidělává, a někdo to zaplatit musí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+32
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (janasv 02. 03. 2007 08:55)

2. 3. 2007 9:35 | Fana

Tomu se říká obchodní politika a tlak na zákazníka. Jde o to přinutit zákazníka zaplatit, případně z něj jinak profitovat, co nejvíc a to tak, aby ho to moc nenaštvalo a příště za námi zase přišel a něco utratil, či jinak posloužil (třeba si u nás uložil peníze). Takže trošku zahrajeme na city a vymyslíme si příběh o nákladech na pobočku, úředníky, bankomaty, počítače atd a zákazníka do něj vtáhneme.
Tím nechci říct, že banky žádné náklady nemají. Ale když si jdu koupit maso, taky řezník nebrečí a neúčtuje cenu rozloženou na příplatek za krmivo, za zabití a bourání, dopravu, skladování, porcování, vážení a úsměv. Brečí jen tak všeobecně, jak je drahá nafta, jak draze musí nakupovat, jak k němu chodí málo lidí a že to dělá v podstatě zadarmo.
Akcionáři banky platí vzdělanější lidi a chtějí vydělávat víc než řezníci. Proto si zaplatí taky trošku promyšlenější příběh.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+24
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (janasv 02. 03. 2007 08:55)

2. 3. 2007 9:39 | Pavel

Podle mě jsou nejabsudnější poplatky, které nemůže klient svým chováním ovlivnit . A z tohoto hlediska je asi nejhorší poplatek za špatně vyplněný příkaz k úhradě (který činí i přes stovku). Kdokoliv může do sběrného boxu vhodit tisíce špatně vyplněných příkazů k uhradě, kde jediným správně vyplněným údajem je číslo vašeho účtu, a stáhnou vám tak z účtu milióny, a nic proti tomu nenaděláte.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-9
Líbí
Nelíbí

2. 3. 2007 9:58 | jezevec

Poplatek za vklad na vlastní účet neměl být z letošního hlasování vyřazen. Banky ho totiž rozhodně nezrušily takže není nad čím jásat, jak se to "daří" - PRDLAČKY se daří. Pouze u výseče privátních účtů tento poplatek dvě kampeličky přejmenovaly, a jediná ho zrušila ale při zdražení ostatních položek. U podnikatelských účtů se poplatky nezměnily a nikdo o tom ani neuvažuje. Byla velká chyba vyhlásit jásání bez ohledu na realitu - poplatek za kreditní operaci měl v anketě zůstat tak dlouho, dokud nebude opravdu zrušen. Pokud to bude pokačovat dál, pak za 15 let vyhraje anketu nějaký "poplatek za změnu podpisového vzoru", protože bude poslední, o kterém se ještě nehlasovalo - zatímco poplatky zustanou pořád stejné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

2. 3. 2007 10:19 | janasv

Mate pravdu. Reznik ale taky prodava kureci, hovezi a tlacenku. Stejne jako banka vede bezny ucet, poskytuje platebni karty, hypoteky atd. Nerikam, ze nejsem rada, ze u moji banky je vyber z bankomatu zdarma. Stejne me ale vic zajima, kolik za bankovni sluzby zaplatim celkove.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fana 02. 03. 2007 09:35)

2. 3. 2007 11:16 | johann

Vadí mi více položky na výpisu účtu typu: poplatek, zúčtování operace, aktivní operace - kdy vůbec nevím o co jde. A je to horší v tom, že mi to ani v pobočce banky neřeknou a ještě tvrdí, že to neví nikdo v nejbližším okolí. Takže když mě opustil záchvat smíchu tak jsem se na to vykašlal.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

2. 3. 2007 16:20 | Fana

Přesně tak.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (janasv 02. 03. 2007 10:19)

2. 3. 2007 19:06 | forester

Myslím si,že měl vyhrát zcela suverénně poplatek za účetní položku a bankovní operaci,který strhávají při každé platbě vně i ven z banky,u ČS je to 5+2kč,ČNB si účtuje poplatek přes clearingové centrum asi něco kolem 20haléřú a tomu už se dá říkat neskutečná zlodějna!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+38
Líbí
Nelíbí

2. 3. 2007 22:08 | Rafter

Kdyz jsem jeste mel ucet v KB, tak to byl opravdu nejsilenejsi poplatek. Bylo to takove nenapadne zdrazeni vsech poplatku na vypisu. Jo, jeste byl zajimavej poplatek za papir. Kdyz to clovek vsechno secetl, nestacil se divit :-( Ted mam v Ebance podobnej "priplatek" za SMS zpravu u vsech transakci, ale dobrovolne a muzu ji kdykoliv deaktivovat. To u KB poplatky za ucetni polozku vypnout nejak nesly ;-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+85
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (forester 02. 03. 2007 19:06)

4. 3. 2007 13:06 | MoB

No já nevím. Stavební spořitelny poskytují také úvěry, dokonce se některé typy těchto úvěrů blíží hypotéčním úvěrům (ačkoliv to de iure nejsou hypotéční úvěry, já vím), a poplatky mají řádově nižší. Z mého pohledu budu samozřejmě na podzim při obrátce fixace zjišťovat relevantní informace nejen o nabídce hypotéčních bank, ale i stavebních spořitelen... Takže jestli chtějí hypotéční banky zvýšit svou atraktivitu, asi by se měly snažit s tím něco dělat, a ne trpně přenášet náklady na klienta. Ono to totiž většinu klientů nebaví!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 02. 03. 2007 09:29)

7. 3. 2007 11:42 | jiří

Mě více než jeden konkrétní poplatek vadí nepřehlednost, už dříve tady zmíněné skládání výsledné ceny za transakci z mnoha dílčích poplatků (položka, příkaz, papír). Určitě je to úmysl, klamání v soutěži o získání klienta porovnávajícího ceny jednotlivých bank.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+52
Líbí
Nelíbí

7. 3. 2007 19:25 | dytrychm@chello . cz

Česká spořitelna nabízí sporožirový účet , jehož založení je pouze za 100 Kč , a nyní počítejme . Jedná se pravidelný starobní důchod , který bude poukázán po třech měsících : Vložili jsme 100 Kč , za toto vložení si banka účtuje 8 Kč,za vedení účtu 20 Kč,za vyhotovení výpisu 5 Kč,za poštovní poplatky 7,50 - kreditní úrok 0 Kč . Sečteno a podtrženo za toto založení účtu,jsme České spořitelně za první měsíc uhradili 40,50 Kč ! Abychom se nedostali do debetu , je zapotřebí 3 měsíc , pokud nepřijde starobní důchod ( podmíněno ČSSZ) včas ,vložit do této banky další vklad . Co vy na tento vstřícný přístup k seniorům ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+28
Líbí
Nelíbí

21. 3. 2007 13:06 | Debil

Ano příklad s řezníkem je nádherný. A tak si tedy položmě otázku to maso vám dá řezník zadarmo? Asi ne co??? Kupujete od něj zboží. Pokud si pozvete anonymního řezníka na porážku prasete na chalupě udělá vám to zadarmo??? NE!!! Je to služba a za tu se platí.... a tak si banka účtuje poplatky za své služby, vy si tam ale peníze dávat nemusíte )pokud nepodnikáte) a tak samo nemusíte jíst maso.... Vše je jen otázkou volby.
Založte si účty u jiných bank, klidně v zahraničí.... Podmínky jsou jaké jsou a zlevnění nepřijde, jedině se ty poplatky budou provádět pašálně jako v GE a myslím, že výnos jim stoupne, protože průměrný klient nezaplatí u běžňáku 120 CZK na poplatcích, zase nachytali spousty hlupáků...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (janasv 02. 03. 2007 10:19)

7. 1. 2008 13:05 | czak

to je sice dobře, že zrušily poplatek za příchozí platbu, ale co tak ještě zrušit poplatek za vklad hotovosti na účet???
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-9
Líbí
Nelíbí

7. 1. 2008 13:17 | jitka355

Já nechápu jak v některých bankách mohou chtít peníze za výběr peněz přímo v bance
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Karpíšek

restauratér a podnikatel, Ambiente

Libuše Šmuclerová

ředitelka Ringier Axel Springer

Tomáš Karpíšek
ÚSPĚŠNOST
78,08 %

z 73 duelů
×
Libuše Šmuclerová
ÚSPĚŠNOST
84,21 %

z 95 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

OPEC, Přijetí přidělení a zřeknutí se úvěru, Faktoring, daňové odpočty, příspěvek zaměstnavatele, aleš poklop, doplňkové penzijní spoření, penzijní fondy, kampelička, mastercard standard, marcela střelcová, výběrová řízení, zákonné pojištění odpovědnosti za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání, svatopluk němeček, letecké zájezdy, náhrada platu, mkreditka, personál

1P80783, 1AN7433, 2L05469, 2L05469, 2SA5125

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK