Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Rozhovor | 17. 1. 2011 | 11 komentářů
Změny legislativy, jimiž se podstatně mění stavební spoření, se týkají asi poloviny Čechů. Tolik z nich uzavřelo smlouvu o „stavebku“. Některé změny platí zpětně, vztahují se tak na smlouvy uzavřené před 1. lednem 2011. Jaký bude jejich dopad, zeptali jsme se úvěrové analytičky společnosti Partners Lucie Drásalové.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 1. 2011 12:17, Pavel

Jsem z tohoto kroku vlády tak nějak rozpačitý. Vláda má samozřejmě nezadatelné právo měnit daňové zákony na druhé straně se mi ale zdá, že toto právo dokáže uplatnit pouze proti tzv. střední vrstvě (sociálně slabí nemají z čeho táhnout stavební spoření a pro horní vrstvu je stavební spoření malichernost, která nestojí za jejich pozornost). Když jsem si uzavíral stavební spoření, uzavíral jsem je s tzv. legitimním očekáváním, že roční státní podpora bude u mojí smlouvy 4 500 Kč ročně. A ejhle, legitimní očekávání je v p..... došlo zcela nepochybně ke zmaření (alespoň částečnému) mé investice, ze které navíc nemohu bez sankcí uniknout. Troufla by si vláda změnit podmínky pro daňové prázdniny nadnárodních firem? Zaklínadlo zmařené investice bylo již několikrát úspěšně použito proti ČR u mezinárodního soudu. Proč stát nezdaní zisky bank (tedy alespoň filiálek v ČR) ještě před jejich přelitím do zahraničí? Na druhé straně chápu, že zašlápnout červa je daleko snažší než utkat se se žralokem. Takže Kalousku - vzhůru do boje - ještě máme důchodové pojištění, na stavebku stále zůstává ta dvoutisícová podpora, ještě zůstalo pár sociálních dávek, potom by se dalo zavést mýtné na chodníky, a dodatečnou daň uvalit na enormní dividendy akcionářů společností zabývajících se výrobou žebráckých holí.

Reagovat

 

+8
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 1. 2012 23:27, Ondrej

Nejprve si to důsledně přečti, než tu budeš házet moudra :) ve smlouvě je jasně uvedeno, že stát může těch 25% avšak max 4500 kdykoli změnit, či dokonce úplně zrušit :) každej podepisuje, že s tím souhlasí a nikdo nic nevyžaluje....a jináč je to rozumný krok, jestli chceš zhodnocení najdi si produkty, kde můžeš libovolně volit mezi různými fondy a vynáší to mnohem víc, než nějaké stavební spoření, kde si závislej na státu a pořád se jen škemrá(dejte nám, dejte nám).

Reagovat

 

-5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 17. 01. 2011 21:23)

Další příspěvky v diskuzi (11 komentářů)

17. 1. 2011 12:17 | Pavel

Jsem z tohoto kroku vlády tak nějak rozpačitý. Vláda má samozřejmě nezadatelné právo měnit daňové zákony na druhé straně se mi ale zdá, že toto právo dokáže uplatnit pouze proti tzv. střední vrstvě (sociálně slabí nemají z čeho táhnout stavební spoření a pro horní vrstvu je stavební spoření malichernost, která nestojí za jejich pozornost). Když jsem si uzavíral stavební spoření, uzavíral jsem je s tzv. legitimním očekáváním, že roční státní podpora bude u mojí smlouvy 4 500 Kč ročně. A ejhle, legitimní očekávání je v p..... došlo zcela nepochybně ke zmaření (alespoň částečnému) mé investice, ze které navíc nemohu bez sankcí uniknout. Troufla by si vláda změnit podmínky pro daňové prázdniny nadnárodních firem? Zaklínadlo zmařené investice bylo již několikrát úspěšně použito proti ČR u mezinárodního soudu. Proč stát nezdaní zisky bank (tedy alespoň filiálek v ČR) ještě před jejich přelitím do zahraničí? Na druhé straně chápu, že zašlápnout červa je daleko snažší než utkat se se žralokem. Takže Kalousku - vzhůru do boje - ještě máme důchodové pojištění, na stavebku stále zůstává ta dvoutisícová podpora, ještě zůstalo pár sociálních dávek, potom by se dalo zavést mýtné na chodníky, a dodatečnou daň uvalit na enormní dividendy akcionářů společností zabývajících se výrobou žebráckých holí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

17. 1. 2011 15:29 | Pavel ii

Pokud jste měl státní podporu 4500 mohl jste tuto smlouvu uzavřít nejpozději v prosinci 2003 a tedy máte 3 roky po vázací lhůtě a smlouvu můžete ukončit. Hůře jsou na tom Ti co mají smlouvu novější se 6-letou vázací dobou. Jako tuzemec nepodléháte bilaterálním smlouvám o ochraně investic takže v tomto bodě smůla. Proto nelze se zahraničními investory zacházet jako s hadrem a libovolně je vysávat, což u domácích neplatí. Naštěstí to platí i pro fotovoltaiky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

17. 1. 2011 18:41 | SocPredator

Tak nějak předpokládám, že zisk filiálek nadnárodních bank je u nás normálně zdaňován. Teprvé potom se tyto peníze vyvádějí k matkám. S ostatním souhlas
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 17. 01. 2011 12:17)

17. 1. 2011 21:23 | Jirka

Tak jsem zvědav, jak naše strana a vláda dopadne, až se na ní budou valit žaloby lidí, kteří mají ve smlouvě o stavebním spoření uvedeno, že "státní podpora je 25% z toho, co tam klient vloží za kalendářní rok, avšak maximálně 4.500 Kč" (nejde o doslovnou citaci, tak mne nechytejte za slovíčka, ale těch 25% tam prostě je uvedeno). Že by si stát dovolil porušit takto uzavřené smlouvy? To už jsme zpět v socialismu nebo že by už v komunismu? Myslím, že soudy se zase pořádně zapotí. Kdyby Kalousek a spol. přistřihli křídla těm chytrákům, kteří obírají stát o miliardy, tak není třeba těchhle šachů se stavebním spořením. Ale na to není vůle, protože "tam nahoře" asi kradou všichni. Další příklad toho, jak se ti naší slavní vládci opět chystají podusit "ty blbečky dole", je dovoz věcí ze států mimo EU. Nyní platí, že pokud dovezu (koupím a nechám si poslat) zboží ze států mimo EU, tak do ceny 150 dolarů je tento dovoz osvobozen od cla a DPH. Páni "generálové" v EU doporučili, aby se tato hranice snížila na tuším 50 dolarů. No a naše strana a vláda srazila paty a navrhuje, aby se clo a DPH platilo za dovozy nad 30 dolarů. Jsou to prostě ..... (každý ať si dosadí příslušné sprosté slovo). Jo a ještě dobrá rada ke stavebnímu spoření - uzavřete si urychleně D.A.S pojištění právní ochrany, ať máte náklady případného sporu ohledně výše státní podpory hrazeny z tohoto pojištění. PS: Upozorňuji předem šťouraly - nejsem agentem D.A.S. pojišťovny. Ale toto pojištění mám ke své plné spokojenosti uzavřeno již hodně let.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

17. 1. 2011 22:45 | Pavel

Nu, at je to jak je to. Mam bohuzel dve stavebka ve fazi sporeni, obe jsem stopnul a prihodim tu dvacku akorat na to s tou smesnou podporou. To druhe bud vyhledove zrusim, a nebo tam do konce nepridam nic. Kazdopadne alespon u me stavebko zcela propada. A to jsem z nej uz koupil a nasledne rekonstruoval byt. Nemam moznost si jinde nakrast jako politici a nebo vyvzdorovat jako doktori. Stat u me ztraci posledni zbytky duveryhodnosti. A co teprve duchody a penzijka? To uz osobne povazuju za vyloucene.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

17. 1. 2011 23:45 | Stenly

Začátek vašeho článku není pravdivý - stát vám samotnou výši státní podpory přeci nesnižuje, stát ve svém rozhodnutí vám ji následně pouze vyjimkou v zákoně o dani z příjmu zdaní a to formou jež za vás tuto daň rovnou odvede státu stavební spořitelna a to je pro Kalouska důležité !!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 17. 01. 2011 21:23)

18. 1. 2011 0:03 | Lucie Drásalová

Právě že, stát výši státní podpory sníží. Státní podpora ve snížené výši se uplatní pouze u nároků na státní podporu, které vzniknou po 1.1.2011, tj. po nabytí účinnosti novely zákona o stavebním spoření. Již připsaných záloh státní podpory se to netýká, čili zpětně Vám již připsanou státní podporu nesníží. Ale po uvedeném datu se bude snížení týkat všech smluv o stavebním spoření bez ohledu na okamžik, kdy byly uzavřeny či zda teprve uzavřeny budou (dosud se pro účely stanovení výše státní podpory rozlišovalo mezi smlouvou o stavebním spoření uzavřenou do 31. 12. 2003 a po 1. 1. 2004). Teď je to jedno a u všech smluv bude státní podpora jen 10% z roční naspořené částky, max.2.000,-
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Stenly 17. 01. 2011 23:45)

18. 1. 2011 7:26 | Pavel

To máte pravdu, ale zapomněl jste na vstupní poplatek, který je vypočítáván z cílové částky, kterou jsem si stanovil, pln legitimního očekávání, docela vysoko. Pokud vystoupím, potom byl vstupní poplatek naprosto zbytečný.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel ii 17. 01. 2011 15:29)

18. 1. 2011 7:28 | Pavel

A to jako myslíte, že mateřská, firma neprovede tzv. optimalizaci zisku? Přestože jsou bankovní služby takřka nejhorší v Evropě, poplatky nejvyšší v Evropě, zkuste zapátrat jaké výsledky vykazují české filiálky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (SocPredator 17. 01. 2011 18:41)

10. 2. 2011 5:59 | karel

Jestli se chce stavební spoření udržet na finančním trhu, musí být udělány vstřícné kroky vůči klientovi. Tak především zrušit šestileté spořící období, zrušit vstupní poplatek, zrušit 3 měsíční výpovědní lhůtu, umožnit výběr hotovosti kdykoliv bez sankcí. Osobně jsem všechno stavební spoření zrušil, novou smlouvu se 6letým spořením bych už nikdy neuzavřel. Celý systém považuji za rigidní, možná v budoucnu zmítající se v agonii.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

20. 1. 2012 23:27 | Ondrej

Nejprve si to důsledně přečti, než tu budeš házet moudra :) ve smlouvě je jasně uvedeno, že stát může těch 25% avšak max 4500 kdykoli změnit, či dokonce úplně zrušit :) každej podepisuje, že s tím souhlasí a nikdo nic nevyžaluje....a jináč je to rozumný krok, jestli chceš zhodnocení najdi si produkty, kde můžeš libovolně volit mezi různými fondy a vynáší to mnohem víc, než nějaké stavební spoření, kde si závislej na státu a pořád se jen škemrá(dejte nám, dejte nám).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 17. 01. 2011 21:23)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jitka Hurábová

podnikatelka, LD Seating

Václav Hrbek

podnikatel, Alpine Pro

Jitka Hurábová
ÚSPĚŠNOST
18,18 %

z 22 duelů
×
Václav Hrbek
ÚSPĚŠNOST
56,14 %

z 57 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Podnikatelství, Běžný účet platební bilance, Brettonwoodský měnový systém, nemovitosti, mobilní operátoři, o2, spotřebitel, vodafone, David Navrátil, dividendový výnos, Společnosti Online, mimořádná okamžitá pomoc, rekordní ztráta, závažné choroby, kydoalarm, realitní kancelář, poškozená zásilka, CAPE

1AN5490, 1AN5490, 2SR1035, PETRA275, 4M10000

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK