Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Jsou úvěrové registry výhodou jen pro finanční instituce, nebo i pro dlužníky? Může dobrá úvěrová historie usnadnit cestu k novému úvěru? Nebo naopak hrozí, že např. kvůli nedoplatku za telefon nezískáte hypotéku? Přečtěte si, jak na tyto otázky odpovídají sami dlužníci. A nakolik jim vadí, že jsou o nich v registrech shromažďovány osobní informace? Jak si české úvěrové registry stojí ve srovnání se zahraničními?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 2. 2007 8:56

Promiňte, ale buď si z Vás někdo udělal legraci nebo tady píšete bludy. Dle mých informací mají všechny zúčastněné banky přímý přístup do registru. Sice nevím, jestli on-line nebo jinak, ale potřebné info si zjišťují samy a co vím, tak hezky rychle, takže písemně to asi nebude.
Osobně jsem v žádné bance neslyšel, aby klienta hnali do registru, ať si žádá o cokoliv.
Já osobně, pražské klienty, pokud si nejsou něčím jisti ve svojí úvěrové minulosti, posílám do registru osobně. Jinak je možné v případě pochybností v některých bankách podat žádost např. o HÚ a banka si klienta prolustruje a řekne výsledek.

Reagovat

 

+63
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Neregistrovaný 18. 02. 2007 17:50)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 2. 2007 0:56, Tomáš Marný

Vás nějaká banka poslala, abyste si přinesl výpis, zda nejste v registru? Tak nohy na ramena a od takové banky co nejdále...

Reagovat

 

-12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Neregistrovaný 18. 02. 2007 17:50)

Další příspěvky v diskuzi (17 komentářů)

16. 2. 2007 7:14 | Pavel

Co mi na registrech všeho typu vadí, že se člověk obtížne dozvída, co vlastně o něm obsahují (někdy i to, že je v nich evidovaný) a má malou šanci opravit chyby a nesrovnalosti. Podle mě by mělo být zákonem stanoveno, že každá organizace shromažďující data o občanech (jedno, jestli to je soukromá firma nebo státní orgán) by měla jednou do roka (nebo při změně, pokud se informace mění méně často) poslat každému evidovanému člověku výpis všech informací, které o něm má.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

16. 2. 2007 9:02 | comment

No to si delate srandu, ne? Zkuste se vice zamyslet, nez neco podobneho napisete. Vite, kdo vsechno o vas eviduje data? A verte, ze to nedela proto, ze chamtive shrabuje data vsech lidi, aby jich mel co nejvice. K cemu by mu to asi bylo? Aby si na te databazi sedel? Ne, vetsina firem shromazduje osobni data proto, ze je, aby mohla temto lidem poskytovat sve sluzby - neni to tedy v jejim zajmu, ale v zajmu tech lidi, jejich data uchovava. (Napriklad aby vedeli, na jakou adresu vam maji posilat postu.) Vas navrh by byl nejen pro vetsinu takovych firem nerealizovatelny, ale velice brzy by se zacal protivit i vam, kdybyste mel ty spousty posty pokazde cist.
Fakt mam rad lidi, kteri si mysli, ze jejich rodne cislo je tajemna voodoo loutka, kterou jak nekdo dostane do rukou, tak ma dotycneho cloveka plne ve sve moci a muze si s nim delat co chce. Ach jo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 16. 02. 2007 07:14)

16. 2. 2007 10:05 | cohen

Řekl bych, že byste měl vědět, co na vás každý takový registr má. Pokud se nepletu, tak každý, kdo o vás shromažďuje nějaké údaje, si musí nejprve vyžádat váš souhlas (anebo vás alepoň informovat, že získané informace bude nějak dále využívat).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 16. 02. 2007 07:14)

16. 2. 2007 10:49 | MoB

Existuje - a je zakotvené v zákoně - vaše právo požádat (a obdržet) jednou za rok zdarma výpis s údaji o vaší osobě právě proto, abyste byl informován o tom, jak o vás může být informován někdo jiný. Čili vy jenom nyní nejste informován, že můžete být informován. Zkrátka vás neinformovali :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 16. 02. 2007 07:14)

16. 2. 2007 10:52 | MoB

Spíš mi vadí, že i když mi instituce nutí kreditku, musím pořád Žádat a Dokladovat že jsem důvěryhodný... na co teda ten registr je, když ani u nabízených produktů nestačí pohled do registru a místo toho se musím pořád znovu a znovu kolem dokola jako blbej Doprošovat?
Chce mi PF nabídnout kreditku? Chce. Mám dobrou historii? Mám. Tak vo co gou?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+30
Líbí
Nelíbí

16. 2. 2007 11:31 | Jarmila

Vaše informace je mylná. Ano, můžete požádat o výpis údajů k Vaší osobě, ale není to zdarma, ze zákona vyplývá, že dotyčná instituce Vám může naúčtovat náklady s tím spojené. Takže Vy sice můžete být informován, ale musíte si to zaplatit. Výše částky není nijak určena a nic nebrání tomu, aby byla taková, že o ty informace radší nepožádáte.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+42
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (MoB 16. 02. 2007 10:49)

16. 2. 2007 13:58 | ondra

> Ne, vetsina firem shromazduje osobni data proto, ze je, aby mohla temto lidem poskytovat sve sluzby - neni to tedy v jejim zajmu, ale v zajmu tech lidi, jejich data uchovava.
Každá firma shromažďuje data o klientech buď proto, protože jí to nařizuje zákon nebo proto, protože je to pro ni výhodné. První bod pominu, ten je daný a těžko s tím něco dělat (pokud se nezmění příslušný zákon). Druhý bod znamená, že tím firma něco získá (např. prodá výrobek nebo službu) nebo může zákazníkovi nabídnout nějaký bonus za věrnost apod., což samozřejmě nedělá proto, že toho zákazníka miluje a chce ho nějak subvencovat, ale protože na tom v konečném důsledku nějak vydělá (což je samozřejmě zcela korektní prvořadý zájem každé komerční společnosti) např. tak, že dotyčný si ty služby nekoupí u konkurence, ale u nich.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+35
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (comment 16. 02. 2007 09:02)

16. 2. 2007 14:33

Ono asi jde hlavně o to, z jaké banky Vám to nabízejí. Pokud je to "cizí" banka, tak se asi nelze divit, že chtějí např. potvrzení o příjmu. Žádost je jasná, nějaký papír přeci mít musí. U "svojí" banky je to o něčem jiném. Včera ráno jsem tam cinknul, že bych vzal ten kontokorent na 100 tis, co mi asi už rok nabízí. Ve dvě jsem podepsal dodatek smlouvy a ve tři už jsem čerpal.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+51
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (MoB 16. 02. 2007 10:52)

17. 2. 2007 11:39 | comment

Samozrejme, ze to ta firma nedela z altruismu. Nicmene pokud shromazduje data o zakaznicich, tak je prvorada otazka, proc jste se tedy jejich zakaznikem stal? Abyste te firma udelal radost a dal jim nejake sve penize? Ne, to asi ne, ze. Spis to bude proto, ze on nich neco potrebujete a oni vam to mohou nabidnout. Je to jen o uhlu pohledu, nicmene predstava, ze clovek tim, ze si kupuje neco, co potrebuje nebo chce, nejak altruisticky sponzoruje firmu, od ktere to kupuje, je usmevna.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ondra 16. 02. 2007 13:58)

18. 2. 2007 17:50 | Neregistrovaný

Pro nás je registr k ničemu, banka jen zkoumá zda máte zápis. Pokud jej máte, banka není o-line resp. musí platit a tak Vás pošle pro výpis a vy, ikdyž žádné dluhy nemáte a řádně splácíte, přesto běžíte do registru, zaplatíte za to, co vlastně vůbec nepotřebujete, aby jste se dozvěděl to co už víte - splacíte v řádném termínu a závazky mimo termín nemáte. Pak donesete výpis do banky a čekáte co bude....... Registr je tedy kontrolní nástroj pro banky a to, že Vás banka bude posuzovat lépe se dozvíte jak ?? Spíše tomu bude nakonec naopak, máte už dluhy, sice splácíte, ale už nejste tak zajímavý klient jako ten bez dluhů......co takhle ručitel, zástava nemovitosti........ Ani to, že jste uveden v registru se od Vaší banky převážně ani nedozvíte, ona Vás tam zadá za Vás, čímž Vám udělá "dobrou" službu. Má někdo lepší praktickou zkušenost ???
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+52
Líbí
Nelíbí

19. 2. 2007 0:56 | Tomáš Marný

Vás nějaká banka poslala, abyste si přinesl výpis, zda nejste v registru? Tak nohy na ramena a od takové banky co nejdále...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Neregistrovaný 18. 02. 2007 17:50)

19. 2. 2007 6:17 | Důchodce

Pokud koupím od nějaké firmy např. ledničku, není to důvod, aby ta firma po mně chtěla mé osobní údaje. Já pokud budu s tou ledničkou spokojen a budu potřebovat koupit jiné zboží, které ta firma prodává, a parametry a cena toho zboží bude dle mého názoru a potřeb lepší než u konkurence, sám se na tu firmu obrátím. Rozhodně ale nestojím o to, aby mi ta firma každý měsíc posílala do schránky nabídky na koupi ledničky apod., nebo aby mé osobní údaje předávala jiné spřátelené firmě. Chodí mi čas od času na mé jméno nabídky od různých firem, ačkoliv jsem těm firmám svoje jméno a adresu nikdy neposkytl - kde je tedy vzali?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (comment 17. 02. 2007 11:39)

19. 2. 2007 7:40 | comment

Samozrejme jde o firmy typu CK, kde si koupite dovolenou, ne o papirnictvi, kde kupujete tuzkove baterky, to je snad kazdemu jasne. Pokud davate firme sve udaje, tak jste si toho dobre vedom a firma ma registraci u prislusneho uradu. Pokud vam chodi nabidky od firem, kterym jste sve kontaktni informace neposkytl, mate samozrejme moznost branit se soudni cestou, coz ovsem s diskutovanym tematem absolutne nesouvisi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Důchodce 19. 02. 2007 06:17)

19. 2. 2007 8:56

Promiňte, ale buď si z Vás někdo udělal legraci nebo tady píšete bludy. Dle mých informací mají všechny zúčastněné banky přímý přístup do registru. Sice nevím, jestli on-line nebo jinak, ale potřebné info si zjišťují samy a co vím, tak hezky rychle, takže písemně to asi nebude. Osobně jsem v žádné bance neslyšel, aby klienta hnali do registru, ať si žádá o cokoliv. Já osobně, pražské klienty, pokud si nejsou něčím jisti ve svojí úvěrové minulosti, posílám do registru osobně. Jinak je možné v případě pochybností v některých bankách podat žádost např. o HÚ a banka si klienta prolustruje a řekne výsledek.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+63
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Neregistrovaný 18. 02. 2007 17:50)

19. 2. 2007 12:11

CK musím své údaje nahlásit kvůli pojištění, letence, mám s ní smlouvu atd., to je dané zákonem, ale tyto firmy se z diskuze vyjmuly, to je snad každému jasné - viz příspěvek Ondry.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (comment 19. 02. 2007 07:40)

23. 2. 2007 8:16 | comment

Zavádíte diskuzi jinam, přece nemáte žádnou zákonnou povinnost jet na dovolenou s cestovkou. Jde o to, že pokud nějaké firmě dáváte dvé osobní údaje za účelem rozesílání obchodních nabídek, tak jste si toho vědom a je to tedy vaše věc, jestli s tím souhlasíte nebo ne. Pokud vám něco posílá někdo, komu jste své údaje neposkytl, máte možnost se bránit soudní cestou. Není to zas tak nepochopitelné, ne?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+59
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 19. 02. 2007 12:11)

21. 3. 2007 18:29

Ahojky kdo to zastavi nemaj na to pravo.Bez souhlasu si to nemuzou dovolit.TRESTNÉ..... bert
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+33
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení zboží
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, snažil jsem se nalézt odpověď na svůj dotaz v již zveřejněných dotazech, ale neuspěl jsem. Objednal jsem si na internetu malé jezírkové čerpadlo, v balíku byl však typ určený pouze do akvárií,... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Kovář

podnikatel, Unicorn

František Janeček

producent a podnikatel

Vladimír Kovář
ÚSPĚŠNOST
32,93 %

z 82 duelů
×
František Janeček
ÚSPĚŠNOST
8,82 %

z 34 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Korporace, Míra inflace, Pasivum, daně, bankovnictví, elektronická evidence tržeb, psd2, petr dvořák, peněžní loterie, úrokový rozdíl, panelová sídliště, rodinné hospodaření, finanční poradci, pojistka, jiří schneller, Google Talk, lhůta pro vrácení zboží, MeteoUniqa

9T99999, 9S71088, 9S71088, 5S32466, 1U22017

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK