Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Daně | 15. 2. 2007 | 20 komentářů
Rozhodli jste se daňové přiznání za rok 2006 vypočítat pomocí výdajových paušálů? Máme pro vás poradenský článek, ve kterém v 10 krocích vysvětlíme jak na to. Podrobnou, ale srozumitelnou formou, s ukázkou na konkrétním příkladu, vám pomůžeme spočítat daň za rok 2006. A také, pokud se vás to týká, vyplnit dodatečné daňové přiznání za rok 2005. Máme samozřejmě všechny potřebné formuláře.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 2. 2007 12:03

Ne, přecházíte-li z reálných výdajů na paušál nebo obráceně, musíte se chovat tak jakobyste ukončoval podnikání - tj. dodanit pohledávky, "oddanit" závazky a taky dát pozor na zásoby!

Reagovat

 

+54
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (comment 16. 02. 2007 09:04)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 3. 2007 18:04, Januska

Prosím o radu. V roce 2005 jsem se rozhodla přejít na výhodnější výdaje paušálem. Z tohoto důvodu jsem provedla dodatečné daňové přiznání k dani z příjmů za rok 2004. Pro VZP jsem také podala dodatečné daňové přiznání. Na OSSZ dodatečné daňové přiznání odmítli s tím, že si o pohledávku z roku 2004 mám zvýšit příjmy roku 2005. Na VZP jsem doplatila v roce 2006 za dodatečné přiznání roku 2004 (kvůli přechodu na výdaje paušálem v roce 2005) částku 642. Mohu ji nyní uplatnit v pojistném za rok 2006? Byla zaplacena v roce 2006, ale týká se daňové evidence z roku 2004. Díky moc .

Reagovat

 

-26
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (20 komentářů)

15. 2. 2007 8:21 | comment

Rád bych se zeptal na to dodatečné daňové přiznání, protože tomu vůbec nerozumím. Předpokládejme, že jsem v roce 2005 používal skutečné výdaje a v roce 2006 chci použít paušál. Na konci roku 2005 jsem vystavil fakturu řekněme na 50000, kterou mi ale zaplatili až v roce 2006, nemám podvojné účetnictví, takže se příjmy počítaji podle data zaplacení. Tato nezaplacená faktura tedy vytváří z hlediska roku 2005 pohledávku a z hlediska roku 2006 příjem. Za rok 2006 ji tedy započítám do příjmů a do nákladů 50% z ní, tzn. za rok 2006 daním 25000. Za rok 2005 si tedy v dodatečném daňovém přiznání pohledávky přičtu do příjmů, takže ještě jednou zdaním celých 50000? Cílem dodatečného daňového přiznání tedy je, abych těch 50000 zdanil dvakrát?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

15. 2. 2007 13:15 | Zálesák

Také bych se zeptal. V paušální částce výdajů jsou zahrnuty veškeré výdaje krofmě soc. a zdrav. pojištění. Rozumím tomu tak, že mohu uplatnit nad rámec paušálu i soc. a zdrav. pojištění, které platím z mezd svých zaměstnanců?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

15. 2. 2007 15:10

Já bych se také zeptal :-))
paušál je určité procento, .......mohu použít procento menší než dané?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

15. 2. 2007 17:22

Bohužel ne, zákon neříká .......až do 40, 50atd procent
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 15. 02. 2007 15:10)

15. 2. 2007 17:24

V roce 2006 jde o již jednou zdaněný příjem, takže za rok 2006 ta částka vůbec není předmětem daně - bude dodaněna za rok 2005 jen jako pohledávka.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+27
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (comment 15. 02. 2007 08:21)

15. 2. 2007 21:24 | Václav

Jak často lze měnit skutečné výdaje / paušální výdaje ? Mohu například mít v roce 2005 skutečné výdaje, za rok 2006 uplatnit paušální výdaje a v roce 2006 opět počítat skutečné výdaje ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+24
Líbí
Nelíbí

16. 2. 2007 8:12

A když podám dodatečné daňové přiznání za rok 2005 tak musím podat dodatečné přehledy na sociálko a zdravotní a zaplatit penále i tam??
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

16. 2. 2007 9:04 | comment

A nemluvite nahodou o podvojnem ucetnictvi? Mel jsem za to, ze v danove evidenci se proste prijem zapocita do toho roku, ve kterem prisel na ucet, i kdyz je faktura vystavena v predchozim.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 15. 02. 2007 17:24)

16. 2. 2007 11:07

Dobrý den, zajímalo by mě, jakým způsobem se zásoby zdaňované dodatečným DAP oceňují. Jde o zásoby ze zemědělské výroby, tj. hosp. zvířata, vypěstovaná krmiva atd. Nejedná se o zásoby nakupované!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+42
Líbí
Nelíbí

16. 2. 2007 12:03

Ne, přecházíte-li z reálných výdajů na paušál nebo obráceně, musíte se chovat tak jakobyste ukončoval podnikání - tj. dodanit pohledávky, "oddanit" závazky a taky dát pozor na zásoby!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+54
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (comment 16. 02. 2007 09:04)

16. 2. 2007 20:55 | PlischkeS

Vážení čtenáři,
své dotazy z daňové oblasti vkládejte do naší poradny (vyberte sekci "daně"). Poradnu najdete zde: http://www.penize.cz/nastroje/poradna/dotaz.asp?dtz=1.
Dotazy v této poradně odpovídá daňová specialistka.
S pozdravem a přáním hezkého dne, redakce Peníze.CZ
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+50
Líbí
Nelíbí

17. 2. 2007 11:43 | comment

Dobre, to chapu, ale to tedy opravdu znamena, ze tech 50000 z meho prikladu zdanim skutecne dvakrat - jednou jako pohledavku z roku 2005 (v dodatecnem priznani) a jednou jako prijem v roce 2006, ne?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 16. 02. 2007 12:03)

25. 2. 2007 20:37

ano musíte podat i opravný přehled na OSSZ a zdravotní pojišťovnu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+27
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 16. 02. 2007 08:12)

26. 2. 2007 14:31 | Jarda

NE, pokud vedete DE! Viz. http://www.cssz.cz/osvc/stanoveni_vym_zakl.asp:
"Pokud OSVČ vede daňovou evidenci a podá dodatečné daňové přiznání za rok 2004, kterým dojde ke změně základu daně dle ust. § 23 odst. 8 zák. č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění, nedochází tím ke změně výše příjmů ani výdajů na jeho dosažení zajištění a udržení. Z tohoto důvodu taková OSVČ nepodává Přehled o příjmech a výdajích dle § 15 odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb, ve znění pozdějších předpisů (tzv. opravný Přehled). Příjmy z úhrady pohledávky nebo z prodeje zboží a výdaje z úhrady závazků budou uváděny v Přehledu o příjmech a výdajích OSVČ v tom kalendářním roce, ve kterém daná OSVČ příjem a výdaj skutečně obdrží nebo uhradí."
Jak sám zjišťuji, v některých případech může být podání dodat. přehledu výhodnější i s případným (zcela nepochopitelným) penále.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 25. 02. 2007 20:37)

26. 2. 2007 14:35 | Jarda

Neznamená. Uvedených 50000 dodaněných za rok 2005 nebude v DP za 2006 figurovat v příjmech. Pozor, platí pouze pro DP, v příjmech pro SP a ZP figurovat bude (jen momentálně nevím, jestli v plné výši nebo po dečtení % výdajů).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+25
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (comment 17. 02. 2007 11:43)

26. 2. 2007 14:37 | Jarda

Pokud vím, tak změnu tam i zpět žádný paragraf nijak neomezuje. Tzn. například každý rok to může být jinak.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Václav 15. 02. 2007 21:24)

6. 3. 2007 18:04 | Januska

Prosím o radu. V roce 2005 jsem se rozhodla přejít na výhodnější výdaje paušálem. Z tohoto důvodu jsem provedla dodatečné daňové přiznání k dani z příjmů za rok 2004. Pro VZP jsem také podala dodatečné daňové přiznání. Na OSSZ dodatečné daňové přiznání odmítli s tím, že si o pohledávku z roku 2004 mám zvýšit příjmy roku 2005. Na VZP jsem doplatila v roce 2006 za dodatečné přiznání roku 2004 (kvůli přechodu na výdaje paušálem v roce 2005) částku 642. Mohu ji nyní uplatnit v pojistném za rok 2006? Byla zaplacena v roce 2006, ale týká se daňové evidence z roku 2004. Díky moc .
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-26
Líbí
Nelíbí

29. 3. 2007 14:26

Zajímalo by mne, zda při příjmu z pronájmu mohu uplatnit jak 30procent paušál, tak i odpisy. A pokud mám jen příjem z pronájmu, tak přece z něj neplatím sociální ani zdravotní. Děkuji za Váš názor, Petra.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+31
Líbí
Nelíbí

30. 3. 2007 15:46

Mám dotaz - jestliže neeviduji v r.2005 žádné pohledávky ani závazky, tudíž v dodatečném DAP za r.2005 nedojde ke změně výměru daně, musím toto podávat, pokud 2006 uplatním paušálem?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-9
Líbí
Nelíbí

10. 11. 2010 20:58 | Eva Sládková

Dobrý den, v roce 2009 jsem uplatňovala 80% paušál z řemeslné živnosti. Měla jsem příjmy 410 000 Kč. za rok 2010 bych ale chtěla přejít na skutečné výdaje, protože budu žádat o hypotéku. mé příjmy budou cca 300 000 Kč. budu platit daň jen z těch 300 000 Kč anebo se v tom promítne i DP za rok 2009? Díky
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Franz

umělec

Libor Malý

podnikatel, zakladatel Jobs.cz

Vladimír Franz
ÚSPĚŠNOST
19,51 %

z 41 duelů
×
Libor Malý
ÚSPĚŠNOST
57,14 %

z 14 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Aukční režim, Dlouhodobá rovnováha, NAV, e-shopy, zbyněk stanjura, andrej babiš, architektura, jan raška, velký obchod, správa investic, pojistné období, klienti bank, doplňky, cena půdy, klientský dům, odchod, termín, Stavební úvěr

4B08606, 3B36443, 5C14900, 5C14900, 4M29394

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK