Nemovitost jako investice: analýza výkonnosti a rizik

Jste vlastníkem nemovitosti určené k pronajímání? Umíte spočítat, jestli vám vydělává nebo prodělává? Pravdu odhalí vnitřní výnosové procento. Pro některé nadšence může být nepříjemná. Pohádkové zisky jsou většinou iluze.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 3. 2007 15:48

Má ty prostoto. Kdyby to fungovalo,nebude se o tom psát a bude to každý dělat. Vždyť z vás banky a realitky dělají blbce a vy se necháte.

Zobrazit celé vlákno

+72
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 2. 2007 12:35, HanS

Mám nabídku na 3,59% - 3 letý fix. Chce to tvrdě vyjednávat :-)

Zobrazit celé vlákno

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 79 komentářů)

16. 3. 2007 19:53

Vaše prostoto, co na tom nefunguje????? Podle mé zkušenosti z toho banka moc velkou radost neměla a hlavně se musí žádat o povolení zda je možné byt pronajmout..... Model koupit na hypotéku a pronajmout funguje dosti dlouho hlavně v Anglii. Zde je takových lidí také dosti. Váš povzdech opravdu nechápu.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 3. 2007 15:48

Má ty prostoto. Kdyby to fungovalo,nebude se o tom psát a bude to každý dělat. Vždyť z vás banky a realitky dělají blbce a vy se necháte.
+72
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2007 20:33 | HanS

Jestli tu ještě po té prodleve nekdo o tu odpověď stojí :-) tak je to u Hypo Banky.
Samo že je nabídka i na 5 letý fix - tam je to 4,15.
Podmínkou je ale životko a účet u čsob + samozřejmě VELMI dobrá bonita...
Nabídka je stará cca 3 neděle. Takže snad jsem vás přesvědčil, že nekecám... Jednání se ale vedou opravdu na krev a tlačím je ke zdi, co se dá :-)
+65
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 3. 2007 13:49 | Sifo

Tu Franta : můžeš mi prosím napsat na sifo@seznam.cz díky moc...
+37
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 2. 2007 21:37

Pane jo, to je fakt slušná sazba. Jestli to není tajné, tak od které banky? Petr
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 2. 2007 19:49 | Jana

To je slusne. Ale realisticky vzato, jako svobodna zena pod tricet povazuju za uspech, ze jsem dostala prime rate.
+41
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 2. 2007 9:45 | Doskocil1

Ta tržní cena není jen tak pro nic za nic. Když se stanovuje hodnota zastavované nemovitosti je určená právě z tržní ceny. Ale jinak s Vámi souhlasím, že nemovitost jde koupit levněji osobně, než přes realitní kanceláře.
+35
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 2. 2007 6:42 | Franta

Ale kdež, stačí sledovat dražby nemovitostí. Pokud si vytipujete nějaké lokality, které vás zajímají, tak si dohodnete přísun informací od místních soudů, exekutorů a dražebních společností. Velice rádi vám je budou posílat mailem, neboť je to i v jejich zájmu. Dost informací je i na internetu. Samozřejmě že je v tomto businessu dost zájemců, ale i tak se dá občas udělat dobrý kauf...... Mimochodem, kdo myslíte že nečastěji kupuje nemovitosti v aukcích? Pokud odpovíte, že realitní makléři, tak je to správně. Co s tím pak dělají dál, tak trochu popisuje tento článek.....
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2007 22:54 | jindra

To je pak tahle diskuze asi zbytečná.Koupit nemovitost za téměř 1/3 tržní ceny je pro normálního smrtelníka těžko představitelné.Pak samozřejmě není problém umořit investici,tak jak píšete.
+52
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2007 11:26 | Franta

Koukám, že jsem asi trochu rozpoutal debatu..... Pokusím se některým odpovědět.
- čísla, která jsem uváděl, jsou reálná. Jde o nemovitosti, ale nikoliv o byty a už ne v Praze. - za určitých podmínek lze nemovitost koupit velice levně. Někdy se jedná o náhodu, jindy o dlouhodobější promyšlený záměr. Většina realitních makléřů a jiných rádoby odborníků na nemovitosti neustále kalkulují s tržní cenou. Ten, kdo jim na to letí a draze kupuje, je naivní až hloupý...... - můj apel na reklamu vychází z toho, že jeho polovina zabírá inzerát na "Bezplatný vzdělávací seminář o investování pomocí otevřených podílových fondů". Článek na mě působí jako účelově odradit investory do nemovitostí a nalákat je na fondy. Je to samozřejmě můj názor.... - uvedl jsem roční výnos nad 20% z INVESTOVANÉ částky do nemovitosti. Co je na tom nereálného? Například koupím nemovitost za 800 tisíc a její tržní cena je 2 miliony. Obratem ji pronajmu s čistým výnosem 160 tisíc za rok.....
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 2. 2007 23:02 | breberka

Pane Franto, opravdu jsem nepochopil co na tomto článku považujete za propagaci. Autor článku nastínil postup, podle kterého si vlastník nemovitosti může vypočítat výnostnost své investice. Poté to samé udělal s příkladem za použití HÚ, ale v celém článku jsem se nedozvěděl, že by autor vyzdvihoval hypoteční úvěr, či jakýkoli jiný produkt. Pokud nemovitost prodáváte nemusíte si platit realitního makléře, nemusíte si platit životní pojistku. Životní pojistka je vhodný produkt, který použijete v případě, že máte nějaké vysoké úvěry, či chcete zajistit svou rodinu. Rozhodně není nikde psáno, že si pojistku musíte uzavřít. Váš investiční plán je hezký, ale najdou se v něm také chyby.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2007 20:50 | Lukáš Doskočil (Doskocil.Lukas@seznam.cz)

U příspěvku tohoto typu bych ocenil podpis a kontakt na Vás. Pokud si stojíte za tímto názorem, nevím, proč se stydíte za své jméno. Asi by nebylo naškodu požádat redakci, aby se zkusila zamyslet znovu nad tímto článkem. Dále by mě zajímalo podle čeho posuzujete zasvěcené lidi?
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2007 20:39 | student

máte naprostou pravdu. Proč bych měl dát 2 miliony najednou za koupi bytu, když si ho vklidu vemu na hypotéku a ty 2mega můžu nechat viset na nějakém podílovém fondu. Úroky odečtu z daňového základu. Po roce byt prodám a jsem happy. když jsem to tak počítal, tak 16% se na tom dá v klidu trhnout.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2007 20:33 | poradce

Peníze můžete zhodnocovat i během hypotečního úvěru a za těch 20 let můžete mít balík. Za dvacet let Vám zbyde byt na stáří, ale jestli chcete platit nájem v 80letech a nebo se chcete pověsit na krk dětem, tak Vám přeji hodně štěstí. Když to štěstí budete mít, tak Vám zbyde malý pokojík se sousedem v domově důchodců s otravnými důchodci.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2007 20:28 | poradce

Tak hledejte jiný způsob bydlení, když se Vám nájem zdá drahým. Víte jaká je situace na trhu, tak se Vám nemůže dělat zle z nějaké debaty.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2007 15:13

:-) hm, to byl fakt houpý sen. U nemovitostí si to moc dobře neumím v současné době představit.... Funguje to.... ti co např. koupili min.rok byt 3+1 v Praze, tak na tom v průměru vyvaří cca 600 tis Kč jen na zvýšení ceny. Moc jim všem gratuluji. Bohužel mezi nimi nejsem....
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2007 11:55 | jirka

Psst. Zakhle otevřeně to nepište, nebo to budou dělat všichni. Koupí a dráž časem prodají. No ale když už to je venku, fakt to funguje , když to každý ví? Měl jsem fakt blbý sen, že to takto chjtěl udělat každý a díky velké nabídce mi šla cena dolů. Brrrr.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2007 15:01

Velmi humorný příspěvek. Majitelé bytů jsou také obyčejní lidé, kteří se ale snaží jako každý normální člověk rozumně se svým majetkem nakládat. Investování je zcela racionální způsob uvažování a pokud máte nějaký mentální problém s touto oblastí tak vám doporučuji články s touto tématikou nečíst.....nebo vyhledejte na mapě nějaký stát, kde se investicemi lidé nemusejí zabývat a zažádejte o ekonomický azyl.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2007 14:48 | petr

ha, to jsem zjevne nepochopil, tak to dava vetsi smysl, diky... na druhou stranu je to i tak velmi idealni situace
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2007 14:35 | Michal

Kdybyste radši ty svoje chechtáky investovali do nějakého veřejně prospěšného projektu než ždímat ubohé nájemníky. Myslím, že by se nám všem hned žilo lépe. Z těchto debat o "investicích" je mi špatně. Pomysleli jste někdy v té své omezenosti na obyčejného člověka, který se za věcí skrývá.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/4

Předchozí

1

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Kasa

podnikatel a investor, Ticketon.cz

Lubomír Lízal

ekonom

Martin Kasa
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Lubomír Lízal
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services