Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Vytvořit index cen nemovitostí není jednoduché. Problémy nastanou už při zjišťování vstupních dat a také při konstrukci indexu. Populární jsou i ukazatele, které se snaží určit fundamentální nadhodnocení či podhodnocení nemovitostí. Podívejme se, jak to vypadá s cenami nemovitostí ve Velké Británii, která má nejpropracovanější systém jejich sledování, a jaká je situace v Česku.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 1. 2007 23:35

MNĚ NESPADLA CIHLIČKA NA HLAVIČKU,ABYCH SI DOBROVOLNĚ KOUPILA BYTEČEK V KRÁLÍKÁRNĚ.NECHCI SLYŠET MILOSTNÉ RADOVÁNKY SOUSEDŮ,ANI NECHCI POKOJÍČEK A ROZLOZE 8 METRŮ ČTVEREČNÍCH.

Reagovat

 

+89
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Skeptik 30. 01. 2007 07:58)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 1. 2007 7:58, Skeptik

Tak se opět dovídáme, že nemovitosti nejsou tak drahé, takže šupky hupky do banky pro 3 mil na panelový byt a ať to odsejpá ...

Reagovat

 

-8
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (19 komentářů)

30. 1. 2007 7:58 | Skeptik

Tak se opět dovídáme, že nemovitosti nejsou tak drahé, takže šupky hupky do banky pro 3 mil na panelový byt a ať to odsejpá ...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-8
Líbí
Nelíbí

30. 1. 2007 12:26 | Jarmila

Pro růst cen nemusíme chodit ani do Velké Británie. Chtěli jsme provést dostavbu rodinného domku. Před cca 17 léty jsme odhadli cenu dostavby na nějakých 80.000,- Kč. Dostavbu provádíme dneska. Cena už šplhá k 500.000,- Kč, a to ještě nejsme u konce. Část prací si děláme sami svépomocí, na něco musí přijít odborníci. Stejně šplhá i cena nemovitostí.
Jednoznačná odpověď: pokud se někomu nechce nemovitost nebo byt za "předraženou" cenu kupovat, ať si po práci navlékne montérky a udělá si to sám. Bude to mít levnější, bude vědět, kde co a z jakého materiálu má, nebude mít problém co s volným časem, naučí se spoustu dovedností potřebných pro následnou údržbu nemovitosti/bytu a krom toho bude ho hřát vědomí, že volný čas strávil užitečně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

30. 1. 2007 14:54 | karel

Už několit let nás realitčíci zásobují tvrzeními o růstu cen nových bytů v Praze o desítky % ročně. Novináři to mají rádi, tak to klidně převezmou. Kdy\by to byla pravda, musel by průměrný byt stát už přes 100 tis. /m2. Blbost. Nemáme indexy, tak se koukněte do starší realitních časopisů nebo článků. Zjistíte, že se ceny skoro nikam neposunuly. Když odečtete inflaci, nebo jiný koeficient, zjistíte, že třeba i šly dolů. Nevěřte, zjistěte si sami. Jde to. Prostě selský rozum a menší časová řada. Nějak mně to začalo štvát, jak někteří z realitek z nás dělají pitomce, kterým lze nakukat cokoliv.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

30. 1. 2007 16:11 | MSpacek

Píšete o ceně stavebních prací, ne o ceně nemovitostí. Co jsem okoukal, tak se nemovitosti po rekonstrukci dají koupit levněji než nemovitosti před rekonstrukcí plus cena rekonstrukce. Možným důvodem je, že lidé prodávající nemovitosti po rekonstrukci jsou v jiné pozici než lidé prodávající domy před rekonstrukcí. Ti první potřebují peníze rychleji než ti druzí a tomu odpovídá i cena.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 30. 01. 2007 12:26)

30. 1. 2007 21:01 | Michal Kára

Ad cena pred/po rekonstrukci: To je ale kdekoli - napriklad i u aut se nevyplati pred prodejem neco opravovat / vymenovat (krome toho auto umyt a nablyskat). Proste kupujici davaji novemu dilu v aute / zrekonstruovanemu bytu mensi hodnotu, nez za kolik byla ta rekonstrukce porizena.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+31
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (MSpacek 30. 01. 2007 16:11)

30. 1. 2007 23:35

MNĚ NESPADLA CIHLIČKA NA HLAVIČKU,ABYCH SI DOBROVOLNĚ KOUPILA BYTEČEK V KRÁLÍKÁRNĚ.NECHCI SLYŠET MILOSTNÉ RADOVÁNKY SOUSEDŮ,ANI NECHCI POKOJÍČEK A ROZLOZE 8 METRŮ ČTVEREČNÍCH.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+89
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Skeptik 30. 01. 2007 07:58)

30. 1. 2007 23:48 | Tomáš Marný

S tou cihličkou na hlavičku bych si nebyl tak jistej... Nebo páni rodičové byli bratr a sestra? BTW kdy nastupujete na kurs, jak se naučit vypnout Caps Lock?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+45
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 30. 01. 2007 23:35)

31. 1. 2007 8:28 | Jarmila

Ale cena nemovitosti s cenou stavebních prací souvisí, i když je důležitá i lokace. Před těmi 17 léty jste postavil domek za 1 mega. Dneska ani náhodou, a pokud ano, pak maximálně 3+1 bez obytného podkroví.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal Kára 30. 01. 2007 21:01)

31. 1. 2007 15:17 | Chrocht

Co mate proti milostnym radovankam sousedu? Ze by zavist?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+36
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 30. 01. 2007 23:35)

1. 2. 2007 9:05 | Krivo

Článek se mi libil, ale zavěr je na můj vkus velice zkratkovitý. Autor použil nějaký graf, který není ani okomentovaný, najednou jsou zde dvě křivky. Uniklo mi, zda jsou použitá data očistěna o inflaci apod. Jak lze konstatovat, že se nejedná o rezidenční nemovitostí "bublinu", když data končí v červnu loňského roku?
Je vůbec správné sestavit takto jednoduchý index? Značný vliv v něm budou mít ceny panelových domů. Ty jsou podle mě značně nadhodnocené a pořádně zamávají se všemi indexy, až první panelák spadne lidem na hlavu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+33
Líbí
Nelíbí

2. 2. 2007 12:03 | Jan Bílek

Nevím jak jinde, ale skutečných odborníků u nás "na pohyb cen nemovitostí“ je pomálu. Většinou ty průzkumy dělají chytráci od stolů "znalci“, kteří ovšem studují jen teorie a přitom v životě žádnou nemovitost neprodávali ani nezprostředkovávali. Např. v Hradci Králové, působím tam 4 roky, rostou ceny starých panelových bytů každý rok průměrně o cca 100.000,-. Přitom každý rok tito samozvaní analytici vždy předpovídali, že jsou ceny na vrcholu a že už budou nadále stagnovat či dokonce půjdou dolu. Spousta lidí tak vystrašena novinovými titulky rychle ač třeba nemuseli, prodávali byty, dnes s odstupem času si rvou vlasy, bývali mohli nepotřebný byt tržně pronajmout a dnes prodat o statisíce dráž.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+60
Líbí
Nelíbí

2. 2. 2007 20:56 | Jan Bílek

Ještě jeden názor si dovolím, hodně se teď diskutuje o nafouknuté bublině u cen nemovitostí a že je to nezdravé, poněvadž ceny rezidenčních nemovitostí rostou mnohem více než příjmy lidí a počet obyvatel. Tak zcela bez diskuze, že tomu tak je, ale proč nejsou nikde pojmenovány pravé důvody tohoto stavu. Z praxe a názorů lidí (kupujících i prodávajících) vidím 3 hlavní faktory tohoto nezdravého růstu cen nemovitostí a této bubliny, která bezpochyby "brzo" splaskne. Nutno podotknout, že všechny tři faktory vytvářejí sami kupující svojí velkou poptávkou v posledních obdobích způsobenou - První faktor, obava (hysterie): z pozdějšího růstu cen nemovitostí v souvislosti s růstem DPH u staveb. Druhá obava (hysterie): deregulace nájemného, kdy velká část nájemníků z těchto bytů doposud spokojených se stavem se začíná aktivně "poohlížet" po vlastní koupi. A třetí obava (hysterie): u spousty potenciálních kupujících obava ze stavu cen nemovitostí po přijetí Eura, kdy nevědí (nejsou fundovaně informováni) zda ceny nebudou nadále růst. Očividně je toto období nejvhodnější pro prodávající.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+66
Líbí
Nelíbí

4. 2. 2007 16:53 | mib

naprosty souhlas. predevsim Praha je pred prasknutim. Jak brusel odkyve nejakou definici soucialniho bydleni a dobehne deregulace najmu , mame tu cenovy Titanik. nedej boze, aby k tomu evropska ekonomika zaskobrtla ( pro CR by stacilo, kdyby nastala krize na nemeckem trhu) . Vzdyt je to matematika pro zakladni skoly .
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+28
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Bílek 02. 02. 2007 20:56)

4. 2. 2007 22:39 | Wendy

Pokud je Vám kolem 50 let, tak se toho stěží dožijete. Snad některé z prvních někde v Ostravě by mohly mít statické problémy v dohledné době, jinde jsou to jen kecy podporující nesmyslné ceny mnohdy velice dispozičně nepovedených a odfláknutých novostaveb.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+65
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Krivo 01. 02. 2007 09:05)

5. 2. 2007 14:25 | Tom

Troufám si připojit svůj názor:
Byty stojí právě tolik, kolik jsou lidé ochotní a schopní zaplatit! Takže když rostou platy, rostou i ceny bytů. Když socialisti dají všem sto nebo kolik tisíc příspěvku na pořízení bytu - tak ceny bytu stoupnou o sto nebo kolik tisíc (neboli ten příspěvek skončí u stavební firmy). A když jsou dostupné hypotéky... tak stoupnou ceny bytů a jsme zase tam, kde jsme byli.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Bílek 02. 02. 2007 20:56)

5. 2. 2007 15:40 | jiří karel

Neznám mnoho lidí z realit, kteří by tvrdili, že ceny jsou na vrcholu a mohou padat. Spíš každý realitčík tvrdí, že stoupají a stoupat budou. Až vy to tady tvrdíte, věřím tomu, ale asi více než vy, protože jste se sám následně opakovaně popřel. Škoda, více kontinuity bych prosil.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Bílek 02. 02. 2007 12:03)

5. 2. 2007 17:30 | MiB

Slyšíte , jak bublina uchází ? Psssttt
Vlada schavila 120m2 je socialni bydleni , obavy ze sbizeni sazeb dph - ktere by mohli tuto pozitvini zpravu oslabit , jsou zatim - pri stavajicim politickem rozlozeni sil - liche . Cenu urcuje potavka/nabidka , v tom 95% souhlas, nicmene , ptejme se, proc je poptavka vyhnana tak nesmylsne nahoru ... byla to predevsim strasak zvyseni dph , realitni agenti a developeri zahrali na strunu "strasidylka z dovozu ...a nebudou" a vidite , trh prehnane zareagoval . Nyni je cas na zklidneni. A slevy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+44
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tom 05. 02. 2007 14:25)

5. 2. 2007 17:33 | MiB

Od lidi z realit by bylo zcela neprozretelne rikat lidem, nekupujte ted, ale za rok , bude to levnejsi. Realitky zijou z provizich v % z ceny . Jiste, nemovitosti v dlouhodobem horizontu rostou , nicmene , nyni je cas na kratkodobejsi , 10-15% korekci .
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jiří karel 05. 02. 2007 15:40)

9. 1. 2008 8:01 | martina krizkova

me by vzyvote nenapadlo zavidet vzdyt to mame doma ne
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Chrocht 31. 01. 2007 15:17)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Tomek

podnikatel a investor, zakladatel NetCentrum

Přemek Podlaha

moderátor a podnikatel

Ondřej Tomek
ÚSPĚŠNOST
51,35 %

z 37 duelů
×
Přemek Podlaha
ÚSPĚŠNOST
85,29 %

z 34 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Hypoteční banka, Indikátor, Strategické certifikáty, nta, petr mach, euro, invalidní důchod, unicredit, průzkum trhu, Reálná úroková sazba, fpv, reforma daní, úmluva o právech dítěte, José Barroso, obvodní lékař, Pardubice, terrinvest, mKonto

8A72634, 2AC9026, 2AS9026, 2AS9626, 2AC9626

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK