Jaké volit pojistné částky pro pojištění smrti?

Podle našich zkušeností většina poradců zná dobře pojistné produkty. Hodně prostoru se v časopisech a na internetu věnovalo tomu, jaký je rozdíl mezi rizikovým, kapitálovým a investičním pojištěním. Proč mají muži vyšší pojistné sazby než ženy, jaká je nákladovost pojištění a tak podobně. Málo se ale mluví o tom, jak vysoká by měla být pojistná částka. Tento parametr je pro finanční plán naprosto klíčový. Jakmile určíme pojistnou částku, pak teprve můžeme debatovat o tom, jestli bude pojištění rizikové nebo investiční, s daňovými úlevami nebo bez nich…

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 2. 2007 23:20, Aknel

Znám rizikovku s minimální platbou 300 Kč měsíčně. Má ji švagr a je zajištěný na milion v případě smrti.

Zobrazit celé vlákno

+75
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 2. 2007 12:40

Proč je úrazové pojištění blbost?

Zobrazit celé vlákno

-6
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 33 komentářů)

26. 2. 2007 23:20 | Aknel

Znám rizikovku s minimální platbou 300 Kč měsíčně. Má ji švagr a je zajištěný na milion v případě smrti.
+75
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2007 15:43 | Adam

Dobrý den. Mám takový problém. Jsem absolvent a ještě jsem si nesehnal zaměstnání. Existuje takové pojištění, které by mi zajistilo nějakou úroveň, při nízkém pojistném? Piště na e-mail: ownage46@centrum.cz . Díky
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 2. 2007 8:24 | Jarmila

Je mi líto, jedna babička bydlela daleko, druhá ještě chodila do práce. Paní havarovala sama, dostala smyk a narazila do stromu. Kolem pomníčku občas jezdím (ale podle nových předpisů se mají pomníčky u silnic postupně odstranit).
+62
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2007 18:35

Protože, když se úrazově pojistíte, tak se vám většinou nic nestane. Ale když by přece jenom, tak se podívejte do tabulek pojišťoven kolik procent kryjí.
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2007 13:14 | Petr Šafránek

Ano, i pojištění s klesající pojistnou částkou a jednorázově zaplaceným pojistným můžete sjednat bez jakékoliv vazby na úvěr. Pojišťovnu nezajímá, k čemu pojistku máte a nejde o žádný zvýhodněný produkt prodávaný například přes banky pouze společně s úvěrem. Omlouvám se za nepochopení dotazu.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2007 12:47

Pojišťováka dělám, takže lžete jako když tiskne. Porovnám li rizikovku s přímou investicí oproti KŽP nebo IŽP, jednoznačně vychází lépe rizikovka. Vaši klienti spláčou nad výdělkem. Máte li na to, napište mi e-mail s konkrétním produktem.
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2007 12:40

Proč je úrazové pojištění blbost?
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2007 12:34 | Jahoda František

To já jsem zase slyšel o rodině, kterou pár minut před odletem na dovolenou navštívil pojišťovák. Byli prozřetelní a podepsali pojistku úplně všichni, včetně malých dětí a psa. A když se pak letadlo zřítilo a přežilo jen jedno dítě z oněch tří dětí, dvou rodičů, tří dědečků a čtyřech babiček, mohlo si finančně zajištěné dítě pořídit nejen chůvu, ale i novou vilu a teď žije ve Švýcarsku. Stále však hledá psa, který je od katastrofy nezvěstný, a tedy není jasné, bude-li pojišťovna plati i za něj či ne. Škoda, že si ten Váš pán manželku nepojistil. Byl by sice bez manželky, ale jinak OK a zajištěný - našel by si nějakou novou, která by mu zaplatila pohřeb a pak by si vlasy už určitě netrhal.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2007 11:38 | Borek

Malá zkušenost : měl jsem životní pojistku, agent mi se ji snažil vnutit ( posléze uspěl ) na kapitálové pojištění. Týden po podpisu a po seznámení s produktem jsem novou smlouvu vypověděl. Za pár týdnů jsem odcházel z firmy. Takže radím : než těm zloduchům něco podepíšete, čtěte a ptejte se. Chtějí jen a jen provize za sjednanou smlouvu, na klienty kašlou. A pokud se vám zdá, že ztrácíte, klidně smlouvu vypovězte a peníze věnujte na jiné účely. A další rada ? Používat normální rozum - nenechat se okecat.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 2. 2007 10:41 | Radim

V praxi má často taková rodině v záloze někoho, kdo se o to postará nebo by šla nějaká pojistná částka za smrt manželky z pojištění viníka nehody nebo tak nějak. Bylo to zřejmě tak, že pojišťovák nabídl nějaké pojištění se spořením za tisíc korun měsíčně nebo pokud to byl dobrý pojišťovák, tak možná čistě rizikové pojištění za minimální rizikové pojištění za cca 600 Kč měsíčně na pojistnou částku v případě smrti třeba milión nebo 500 tisíc Kč. A to se třeba rodině zdálo moc. Kdyby mohl nabídnout manželce pojištění třeba za 200 Kč měsíčně na pojistnou částku 100 - 200 tisíc Kč, třeba by se jim to nezdálo moc a to pojištění by koupili a manžel by potom za to pojistné získal čas pár měsíců na přehodnocení a potřebné změny. Ale to on nejspíš nemohl, protože rizikové pojištění za tak malé pojistné pojišťovny obvykle nenabízejí.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2007 9:40

Ano, spatne jsem formuloval otazku. V cenach pojisteni se moc nevyznam, ale z toho mala, co vim, mi ta castka (zaplacena, pojistna, prestoze vidim, ze plneni klesa) pripada zajimava. Muj dotaz byl, jestli je neco obdobneho, tj. v takoveto cenove hladine, dostupne i bez vazani na uver. Ono i ten puvodni prispevek mluvil explicitne o tom, ze prave uverove pojisteni je financne vyhodne.
+45
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2007 8:40

Ja si dal tu praci a obehl 14 pojistoven, pojistovaci hloupy nejsou, jen vycurany jak mraky.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2007 8:25 | Jarmila

Životní pojištění je vhodné nejen pro živitele rodiny. Potkala jsem se s rodinou, kde on byl živitel rodiny, měli dvě děti, ona byla na mateřské. Ona jela nakoupit, cestou havarovala a při nehodě přišla o život. Protože děti neměl kdo hlídat, do doby, než se situace vyřešila, hlídal on a v ten okamžik měl obrovský problém. Měli hypotéku, jeli na doraz a na pohřeb manželky si musel půjčit. Trhal si vlasy, protože několik týdnů před osudnou událostí u nich byl pojišťovák a přestože manželka životní pojistku chtěla, poradil jim, že to je nesmysl, že důležité je pojistit jen hlavního živitele rodiny. Takže to tzv. "optimalizovali" a v rámci optimalizace nechali manželku nepojištěnou. Nezapomínejme, že jeden z rodiny je sice hlavní živitel, ale práce ostatních sice není tak finančně doceněná, ale bez ní se i hlavní živitel může jít klouzat. Bez odpovídajícího zázemí peníze pro rodinu nevydělá.
+68
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2007 7:39 | Radim

Pojišťovny taky zaspaly, co se týká levných rizikových pojistek pro rozjezd od stovky výše. Takový dvacetiletý začínající absolvent nejvíc potřebuje pojistit přechodnou ztrátu možnosti vydělávat, protože kolikrát by to pro něho znamenalo spadnout na úroveň, ze které by se nemusel už vrátit. Zároveň každá stovka měsíčně navíc je citlivá a spoření při rozjezdu kariéry nepřipadá v úvahu. Přitom vzhledem k nízkému věku stačí malá platba na riziko na relativně velkou pojistnou částku. Jenže pojišťovny mu vesměs nemohou nabídnout jiné připojištění než kombinované se spořením a s minimální platbou od 400 - 500 Kč měsíčně...
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2007 7:35 | Radim

Co se týká těch poplatků za spořicí část životního pojištění, tady to pojišťovny ve snaze optimalizovat zisk přehnaly. Konkurence spoření přes životní pojistění, to je hlavně investování do otevřených podílových fondů, má tyto poplatky nastavena mnohem výhodněji, a zprostředkovatelé těchto produktů toho taky využívají, zpochybňují přes vysoké vstupní poplatky celou myšlenku životního pojištění aby získali na úkor životního pojištění další část trhu.
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2007 7:06 | Radim

Omlouvám se za dvojí příspěvek, uklikl jsm se. další pokračování přípspěvku je zde: Můžou za to i naši zákonodárci že ze základu daně lze odepsat jen životní pojištění se spořicí složkou. Nedat něco státu, na to plno lidí slyší a o to je snadnější takový produkt prodávat. I pro pojišťovny je spořicí složka životního pojištění výhodná. Zatímco na obsluhu rizikové části životního pojištění pojišťovna platí náklady za vstupní prohlídky, zaměstnává různé analytiky sledující a kalkulující pojistné riziko, likvidátory, externí vyšetřovatele atd, za spořicí složku takové náklady nejsou. Ale vzhledem k tomu, že spořicí složka je součástí pojištění, podobně vysoké náklady ve formě hlavně vstupních vysokých poplatků si pojišťovny snaží účtovat i za spořicí složku, ve formě provizí se o ně dělí se zprostředkovateli a zbylou částí těchto vstupních poplatků za spořicí složku si vylepšují celkovou rentabilitu pojišťovacího procesu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2007 6:59 | Radim

No, ono za ten spořicí balast životního pojištění mohou taky pojišťovny, nejenom zprostředkovatelé - obvykle rizikové životní pojištění, ke kterému je "přifařeno" spoření, má často výhodnější sazby než čistě rizikové pojištění a taky má v oblasti připojištění mnohem větší možnosti. Připojištění invalidity, trvalých následků, denní dávky při pobytu v nemocnici, zproštění placení při pracovní neschopnosti atd, které je v produktech pojišťovny kombinovaných se spořením a tudíž snižujících daňový základ obvyklé a široce nastavitelné, obvykle v čistě rizikovém produktu stejné pojišťovny vůbec není. Takže kdo se chce kvalitně životně pojistit, často mu nezbývá nic jiného než pojistka se spořením.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2007 6:59 | Radim

No, ono za ten spořicí balast životního pojištění mohou taky pojišťovny, nejenom zprostředkovatelé - obvykle rizikové životní pojištění, ke kterému je "přifařeno" spoření, má často výhodnější sazby než čistě rizikové pojištění a taky má v oblasti připojištění mnohem větší možnosti. Připojištění invalidity, trvalých následků, denní dávky při pobytu v nemocnici, zproštění placení při pracovní neschopnosti atd, které je v produktech pojišťovny kombinovaných se spořením a tudíž snižujících daňový základ obvyklé a široce nastavitelné, obvykle v čistě rizikovém produktu stejné pojišťovny vůbec není. Takže kdo se chce kvalitně životně pojistit, často mu nezbývá nic jiného než pojistka se spořením.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2007 21:35

Zřejmě překlep - výhodnější pro PORADCE je KŽP nebo IŽP....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2007 21:32 | Petr Šafránek

Samozřejmě, každá pojišťovna má čistě rizikové ŽP v nabídce a není to nijak vázané na úvěr. Je to stejný produkt jako třeba pojištění domu. To si také sjednáváte sám a v případě úvěru je můžete vinkulovat bance, která má dům v zástavě. Stejně tak je to s rizikovým ŽP - když si je sjednáte a nevinkulujete, dostane plnění ve smlouvě uvedená obmyšlená osoba.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Hodboď

podnikatel, Miton

Milan Jančík

politik a podnikatel

Tomáš Hodboď
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Milan Jančík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services