Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Víte, že podle zákona máte nárok na vrácení peněz, pokud nesouhlasíte se zaúčtovanou platbou bez přítomnosti platební karty, tedy na internetu? Jak v takovém případě postupovat? Proč se vám při platbě kartou Maestro či MasterCard může stát, že vám obchodník naúčtuje k částce nákupu i přirážku? Víte, že žádná banka nepřijala zásady ČNB k vydávání platebních karet?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 1. 2007 15:43, Petr Leitner

Když si někde v HongKongu na ebay koupím telku tak si jí nechám poslat domu. Chci vidět jak český polda píše do ameriky na ebay aby mu řekli kontakt na hongkongského obchodníka a toho zase jak někdo nutí aby českému podlovi řekl kam telku poslal.. Utopie :-) Naštěstí český padouch (zatím) neumí nakupovat ukradeným číslem karty telky na ebay. :-))

Reagovat

 

+99
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Gergi 10. 01. 2007 12:26)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 11. 2012 14:20

Dobrý den,
zajímalo by mě, jak Vám to dopadlo. Jsem ve stejné situaci. Kartu jsem nedala z ruky a přesto byla zneužita na internetových platbách. Kupovány byly jízdenky v Norsku, Itálii a Francii. Vzhledem k povolenému kontokorentu jsem přišel o 70.000,- Kč po malých částkách během víkendu. Transakce se účtovali až ve středu a to už to bohužel nedalo zastavit. Nyní čekám na vyjádření banky.
Děkuji za odpověď.

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (monta 09. 07. 2008 11:41)

Další příspěvky v diskuzi (15 komentářů)

10. 1. 2007 7:47 | Petr Leitner

A opět "odborný" článek zapomněl na to jednoznačně nejvyšší riziko, které naštěstí ZATÍM padouši ještě neodhalili. Článek popisuje nebezpečí placení na netu. Jenže placení kartou, která umožňuje platit na netu je přes web paradoxně bezpečnější než platit v obchodě! Stačí že si nějaká šikovná pokladní zapamatuje/opíše nebo jinak zaznamená čísla karet co jí projdou rukou a večer si jde v klidu na net nakoupit. O tomhle máte sakra psát!! V ČR jsou tisíce lidí co mají kartu se zapnutým placením po netu i když přes net neplatí a právě proto si MYLNĚ myslí že jsou v bezpečí a přitom je to právě naopak!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+63
Líbí
Nelíbí

10. 1. 2007 8:34

přesně tak, si pamatuju na případ číšníků z jakesi liberecke restaurace, kteri takhle cesali zakose po malych castkach a policii to trvalo 2 roky, nez je "odhalila" :-)))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+58
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Leitner 10. 01. 2007 07:47)

10. 1. 2007 9:20 | PlischkeS

Dobrý den,
Vámi zmíněné riziko článek zmiňuje hned na dvou místech:
...Existují podvodníci, kteří na základě kradených informací strhávají majitelům karet pravidelně malé částky, o kterých předpokládají, že si jich poškození nevšimnou. Toto riziko pro zákazníky ale nijak nesouvisí s internetem. ...
...K zneužití může dojít špatnou morálkou obchodníka, který si buď poznačí údaje na platební kartě a poté se snaží z platební karty finance postupně odčerpávat třeba i ve velmi malých částkách. V dlouhodobém horizontu může být celková zneužitá suma odstrašující. ...
S pozdravem, Simona Ely Peníze.CZ
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+43
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Leitner 10. 01. 2007 07:47)

10. 1. 2007 10:51 | Petr Leitner

Uznávám, je to tam ale ne moc výrazně a stejně si myslím že riziko je právě spíše v ukradených velkých částkách. Proč bych někomu kradl 5 kaček? To si radši na jednu kartu koupím telku, na druhou PC, na třetí mobil, atd... :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+39
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PlischkeS 10. 01. 2007 09:20)

10. 1. 2007 12:26 | Gergi

A jak to udelate? Rikate, ze nakoupite na netu s odcizenym cislem karty, dobra a tu plazmovou televizi, PC a mobil si nechate poslat kam? Riziko predstavuji podle me nehmotne statky - kredit na volani, atd, ovsem tam je zase v mnoha pripadech vetsi zabezpeceni a udaje na karte vam u vestiny slusnych obchodniku nebudou stacit k nakupu - budete toho muset prozradit vic.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Leitner 10. 01. 2007 10:51)

10. 1. 2007 15:43 | Petr Leitner

Když si někde v HongKongu na ebay koupím telku tak si jí nechám poslat domu. Chci vidět jak český polda píše do ameriky na ebay aby mu řekli kontakt na hongkongského obchodníka a toho zase jak někdo nutí aby českému podlovi řekl kam telku poslal.. Utopie :-) Naštěstí český padouch (zatím) neumí nakupovat ukradeným číslem karty telky na ebay. :-))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+99
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Gergi 10. 01. 2007 12:26)

11. 1. 2007 11:10 | Rafter

Nejak mi tady chybi zminka o virtualnich kartach, ktere nektere banky vydavaji za ucelem plateb na internetu. Nektere z nich maji i aktivaci/deaktivaci pro konkretni transakci a nebo limity, ktere se daji libovolne casto menit dle potreby. Normalni kreditkou bych asi na netu neplatil..
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+51
Líbí
Nelíbí

11. 1. 2007 12:13 | Oliwer Twist

Dobrý den,
nesouhlasím s formulací, že banka je povinna vrátit částku transakce provedenou přes internet, pokud s ní klient nesouhlasí. Správně je to tak, ža "banka je povinna tuto transakci vrátit, není li platba přes internet zabezpečena heslem či PINEM (ajklo je tomu např. u 3D SECURE - viz znění daného zákona). Nepřijde Vám to jako podstatný rozdíl ? Děkuji redakci za vyjádření a zdravím - jinak je článek fajn
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+42
Líbí
Nelíbí

11. 1. 2007 23:07 | jezevec

Proč bych někomu na ukradené číslo kreditky kradl pět kaček? To je přece jasný! Zkasíruju pět kaček, a peněžovna mi naúčtuje 6 kaček za příchozí transakci, dvě koruny za zaúčtování platby, a korunu za položku na výpisu. Takže šlohnu pět a banka mi strhne devět. Už víte proč pět korun? Jsemť bankovní altruista!!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+37
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Leitner 10. 01. 2007 10:51)

13. 9. 2007 23:38

Clanek zapomnel jeste na jedno zneuziti karty a co si s tim pak pocit! Zrovna mam problem u banky CSOB a rada bych poprosila o nekoho o nazor. Dva mesice jsem ted cestovala a take parkrat vybrala z bankomatu po Evrope. Vratila jsem se 3. zari a kdyz ted kontroluju vypis, mam tam vyber z bankomatu v cizine ze 7. zari a pro mne nemalou castku!! Podotykam, ze kartu mi nikdo neodcizil a PIN nikdo nemohl vedet a ja uz v cizine nebyla. V bance mi rekli, ze si mou kartu behem meho vyberu nekdo zkopiroval (a ja patrim mezi obezretne lidi a nic podezreleho kolem nebylo) a proste si ted vybral. Mam samozrejme pojisteni karty..ale jsem se dnes dozvedela, ze na tohle se pry nevztahuje!Jak je tohle mozne??Pry kdyz znal me PIN, tak mi banka nic neda. Bohuzel by ale banky meli pocitat i s modernim odcizovanim informaci a modernim odcizovani karty, i kdyz je ted mam vlastne u sebe. Take jsem chtela zablokovat kartu, aby ten sikula nezpusobil jeste vetsi paseku...a za to mi chteji nauctovat poplatek 2000kc!! Takze mou kartu nekdo zneuzije a ja chci zabranit dalsimu zneuzivani a jeste platim poplatek? Jestli s timto pripadem mate nekdo zkusenot a muzete mi pomoci,ozvete se prosim.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

9. 7. 2008 11:41 | monta

dobry den, stalo sa mi nieco podobne... /niekto si nejak niekedy skopiroval kartu a po case ju pouzil na platby.../ teraz cakam na vyjadrenie banky, ci mi inkriminovane transakcie z cudziny zrusia... len som sa chcela opytat, jak to vo finale dopadlo? googlujem internet a dalsich ludi s podobnou skusenostou som uz nenasla
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 13. 09. 2007 23:38)

19. 11. 2012 14:20

Dobrý den, zajímalo by mě, jak Vám to dopadlo. Jsem ve stejné situaci. Kartu jsem nedala z ruky a přesto byla zneužita na internetových platbách. Kupovány byly jízdenky v Norsku, Itálii a Francii. Vzhledem k povolenému kontokorentu jsem přišel o 70.000,- Kč po malých částkách během víkendu. Transakce se účtovali až ve středu a to už to bohužel nedalo zastavit. Nyní čekám na vyjádření banky. Děkuji za odpověď.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (monta 09. 07. 2008 11:41)

19. 1. 2016 18:25 | Anna Šejnohová

Já bych chtěla číslo kreditní karty jaké koliv
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

19. 1. 2016 18:25 | Anna Šejnohová

Já bych chtěla číslo kreditní karty jaké koliv
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

19. 1. 2016 18:25 | Anna Šejnohová

Já bych chtěla číslo kreditní karty jaké koliv
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Wichterle

podnikatel, Wikow Industry

Petra Procházková

manažerka, Agrofert

Martin Wichterle
ÚSPĚŠNOST
63,39 %

z 112 duelů
×
Petra Procházková
ÚSPĚŠNOST
21,43 %

z 14 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Teorie nestranných očekávání, Depozitář, Holding, lime, start-up, psd2, banky, eet, Dropbox, peněžní fond, dohoda o ukončení pracovního poměru, úrokové zvýhodnění, buy to close, smlouva, peso, Realitní fond, program konverze, podnikatelský účet gold

4M73701, 1AJ2258, 1AJ2252, 1SP2955, 6B19880

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK