Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Umí být banky štědré? Kolik z 30 miliard korun, které vydělaly v prvních devíti měsících letošního roku, věnují na dobročinnost? Na jaké projekty přispívají? Patří charita k "dobrým mravům", nebo je to věc každé instituce? Jaký je názor neziskových organizací a co si o tom myslí banky? Jakou roli hrají daňové odpisy?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 12. 2006 20:13, Jarmila

Ale jano, vítě, kdy se dítě dostává do dětského domova, kolik je tam dětí, které by tam být nemusely? Ne každé dítě jde do dětksého domova ve 13 letech. Proč proboha stát nepomůže potřebným rodinám, když halasně troubí o tom, že má odbory sociální péče? Máte malý byt a sociálce se to nelíbí? Šup s dětmi do dětského domova! Přečtěte si třeba tohle: http://zpravy.idnes.cz/vratte-mi-deti-zadala-matka-soud-dnb-/krimi.asp?c=A061218_191437_krimi_cen . To je od nás, proto mně to zaujalo. Děti byly rodině odebrány jen kvůli nevhodnému bytu a 6 let rodiče bojovaly, aby se vrátily domů. Dneska je děti téměř neznají. Já se nedivím, že nás Evropská komise kritizuje. Je to od státu nechutné. Na jednu stranu se tu mele, že se máme starat o všechno sami, tak co je komu do toho, že velká rodina má malý byt, když prostě na větší nemá, ale o své děti je schopna se postarat? To je dětí v dětských domovech málo, aby se musely takhle násilím plnit?

A co se týká té výchovy: pracovala jsem u dětí na hranicích vzdělavatelnosti. Zákony ekonomiky a hospodaření pochopily za dva měsíce. Když to pochopily moje nevzdělavatelné děti, myslíte, že by normální děti nepochopily? Jo, asi bych se občas s dětmi zlobila, to je fakt. Ale myslíte, že je lepší, když se s dětmi nikdo nezlobí, že je lepší, když si řekne "no co, to není moje věc, to nejsou moje děti, mně to nezajímá, ať se stará stát"? To mu nevadí děti, co skončí v 18 letech na ulici a jejich děti zase v dětském domově? Asi ne.
Asi fakt patřím k těm, co k tomuhle hospodaření nedovedu mlčet. Co ale nemůžu, je to změnit.

Reagovat

 

+50
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (janasv 28. 12. 2006 12:57)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 12. 2006 12:17, bousovak

Takže by podle vás bylo lepší, kdyby si banky veškeré zisky nechaly? Nebo, aby skutečnost, že nějakých 100 miliónů dají na charitu před veřejností a novináři tajily? Podívejte se, jak to chodí jinde ve světě. Nějak nerozumím, co jste chtěl svým příspěvkem říci...

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 22. 12. 2006 11:14)

Další příspěvky v diskuzi (19 komentářů)

22. 12. 2006 8:48 | icek

Dik za clanek. Nejvetsi pomoc od bank by byla, kdyby na charitativni projekty umoznovaly prevody zdarma. Vetsina lidi posila nejakou tu padesati-stokorunu trvalym prikazem a kdyz si banka "urve" u odesilatele a druha u prijemce, je to pekne vysoke %.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+21
Líbí
Nelíbí

22. 12. 2006 10:25 | TaF

Tady se dá poradit jen přispívat pouze na projekty v místě bydliště a peníze nosit v hotovosti (proti potvrzení nebo darovací smlouvě, ovšem). Pak snad ještě těm, u jejichž bank se dají skládat peníze v hotovosti bez poplatku, jako např. u KB. Ostatní projekty mají smůlu, mají být k dárcům vstřícnější.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+24
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (icek 22. 12. 2006 08:48)

22. 12. 2006 11:14 | Petr

Charita finančních institucí je jen držhubné společnosti za to jak ji odírají v průběhu roku. Jak pokrytecké. Naserou miliony, aby "dobrodiním" několika jedincům vypadaly dobře. Fuj, je to hnus. A novinářská a pseudohumanistická svoloč je jim za to ještě schopna tleskat (obvykle uplacena nějakým šekem příslušné sumy a velikosti - pro kamery - anebo vhodným rautíkem). Jdu zvracet.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

22. 12. 2006 11:38

Hypoteční banka se nám ale vytáhla :-))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

22. 12. 2006 12:17 | bousovak

Takže by podle vás bylo lepší, kdyby si banky veškeré zisky nechaly? Nebo, aby skutečnost, že nějakých 100 miliónů dají na charitu před veřejností a novináři tajily? Podívejte se, jak to chodí jinde ve světě. Nějak nerozumím, co jste chtěl svým příspěvkem říci...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 22. 12. 2006 11:14)

22. 12. 2006 13:42 | Jarmila

Chtěl říci asi toto: služby bank jsou předražené, což se v Čechách všeobecně ví. Takže řada spotřebitelů a uživatelů těchto služeb by byla raději, kdyby platili za služby banik přiměřenou částku, pak byly zisky bank nižší a charita by nebyla třeba. To je asi tak, že kdybych Vám napřed zlomila nohu a pak Vám koupila pozlacené berle, abych ten čin před svým svědomím nějak odčinila. Banky dávají na charitu, protože musí nějak odůvodnit, že svoje spotřebitele dosti nestydatě odírají. Z čeho by zahraniční vlastníci (např. Erste, ale i další) platili koupi českých bank? Proto já si vážím všech, co mají služby za přijatelnou cenu a protože pak zákonitě nemají obrovité zisky, nedávají na charitu. Takovým firmám fandím a snažím se vyhledávat jejich služby. Jde to těžko, protože takovým firmám se halasně netleská. Z toho plyne, že já už na charitu nedávám. Za mne a za moje peníze dávají ti, jejichž služby kupuji.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (bousovak 22. 12. 2006 12:17)

22. 12. 2006 14:29 | bousovak

S Vaším názorem nesouhlasím. Charita bude podle mě potřeba vždy, bez ohledu na zisky bank... vždy mezi námi budou žít lidé, kteří jsou nějakým způsobem handicapováni a potřebují pomoc ostatních. A nemyslím si, že existuje přímá souvislost mezi výší poplatků za bankovní služby a výší příspěvků na veřejně prospěšnou činnost. Nemusím mít milióny, abych se chtěla podělit s potřebnými...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 22. 12. 2006 13:42)

22. 12. 2006 14:43 | bousovak

To se opravdu nemáte čím chlubit, Jarmilo. To, že za vás dávají peníze ti, jejichž služby kupujete, je dost alibistická výmluva. Třeba někdy budete pomoc ostatních potřebovat sama a možná pak budete mluvit jinak.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 22. 12. 2006 13:42)

22. 12. 2006 15:23 | Jarmila

Pracovala jsem nějakou dobu v neziskové oblasti. Tam je peněz dost, ale jsou vynakládány velice, ale velice nehospodárně. Myslíte, že to spasí charita? Vybírají se peníze na např. rozvojové programy v Africe, na potravinovou soběstačnost, na výrobu potravin. Ale vyspělé státy pak na dovoz těchto potravin vypálí vysoká ochranná cla a dotacemi vlastní nehospodárné zemědělské výroby dovoz těchto potravin znemožní.
Nebo jiný příklad: je-li dítě umístěno do dětského domova, dá na jeho potřeby (ubytování, oblečení, výživa) cca 197.000,-/rok. Kolik znáte rodin, které mají k dispozici takovouto částku na jednoho člena rodiny? Pokud mají, jsou považovány za bohaté a jezdí každý rok i s dětmi k moři a jsou schopny podpořit dítko ve startu samostatného života. Děti z dětských domovů jezdí na výlety jen tehdy, najde-li se sponzor, a po dovršení 18 let věku dostanou na ruku 10.000,-Kč a živ se jak umíš, bydli si, kde chceš. Jaký div, že dítko skončí na ulici a jeho děti znovu v dětském domově. Kruh se uzavírá, stát má další klienty. Osvojení je prakticky nemožné, pěstounská péče je na rozdíl od státem podporovaných dětských domovů katastrofálně placená, i když je daleko a daleko efektivnější. Navíc - to jen pro Vaši informaci - úplným sirotkem, které nemá vlastní rodinu - je asi každé 50. dítě z těch 20.000 dětí, které jsou u nás umístěny do dětských domovů. Např. v Anglii je to jen zlomek počtu dětí. Proč to může být v Anglii jinak a u nás to pořád nejde? Tenhle nehospodárný systém mám podporovat?
Mám pokračovat? Pořád si myslíte, že je charita tak "báječná a úžasná"?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (bousovak 22. 12. 2006 14:43)

22. 12. 2006 15:36 | janasv

Pokud se Vam neco zda predrazene a pripada vam, ze pomer cena/vykon nebo cena/uzitek neodpovida, tak si to nekupujte. Kdo vas nuti? Potom byste tu nemusela resit vase spotrebitelske mindraky s charitou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+32
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 22. 12. 2006 13:42)

22. 12. 2006 15:45 | janasv

Zkuste tedy porovnavat porovnatelne a do nakladu na dite ve vlastni rodine zapoctete hodnotu prace rodicu. Zamestnanci z detskych domovu totiz zadarmo nepracuji. Uvidime, kam se dostanete. Rekneme, ze jedna sestra ma v domove na starosti sest deti a ma mesicni plat 15 tisic. To je i s pojistnym zamestnavatele 20 250, krat tri (den ma trikrat osm hodin) je 60 750 Kc, rocne tedy 729 000 Kc na sest deti, coz je 121 tisic rocne na jedno dite, a to jen na osobni peci o ne. Takze chvili uvazujte a pak si stezujte. Nebo jste snad vy pracovala zdarma a pojistne si platila ze sveho?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 22. 12. 2006 15:23)

22. 12. 2006 16:59 | Jarmila

Počítáte krásně. Takže se Vás zeptám: stát pořád fňuká, jak má prázdou pokladnu. Co kdyby ty děti rozdělil do rodin a dal na ně jen polovinu částky, co cpe do dětských domovů? - řada rodin by se za těchto podmínek ráda starala, a lépe než celý slavný dětský domov - děti by po dosažení 18. let věku nemusely končit na ulici - nebylo by třeba stavět a opravovat dětské domovy - ubylo by ouřadů - nebyly by třeba vychovatelky, pradelny, kuchařky. Možná by poněkud stoupla nezaměstnanost, ale nepochybuji, že by se ti lidé někde uživili. ostatních se taky nikdo neptal, co budou dělat, když se jim zruší fabrika. - děti by se holt musely naučit vyprat a zašít si vlastní prádlo, naučily by se vařit. Dětský domov je to nenaučí, stejně jako jiné dovednosti, použitelné pro život. - stát by tu ušetřenou polovinu (a jestli počítám dobře, zbylo by mu v tom případě "pouhých" 1.970.000.000,- Kč )mohl dát třeba do školství. Za předpokladu, že by je podobně nehospodárně nerozfrcal. Vy byste si nevzala do stálé péče dítě za 100.000,- Kč ročně? Já okamžitě, a třeba pět. Za ty peníze bych to klidně dělala na plný úvazek. Aspoň bych při tom měla čas na vlastní koníčky a děti by měly rozhodně lepší zázemí než neosobní dětský domov.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (janasv 22. 12. 2006 15:45)

22. 12. 2006 22:09 | Jan Sladký řečený Kozačka

Plně s váma souhlasím a jelikož z mých daní živím navíc charitativně cikorky, myslím, že každého z nás tahle charita stojí víc než dost...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 22. 12. 2006 11:14)

23. 12. 2006 12:37 | jezevec

Jarmila na hrad!!! Paní Kateřino tohle jste opravdu trochu přehnala. Obrat občany, včetně tech nejchudších, o X desítek miliard na nemravných poplatcích - a pak usypnout pár drobtů (ve výši zlomků promile ze zisku) na charitu; často spojenou s neméně nemravnou reklamní sebepropagací nebo dokonce žrautem, potřebným - to se opravdu peněžovny moc nepředvedly. Opravdu kampeličky účtují charitativním účtům všechny transakce a poplatky jako běžnému podnikateli? Vydělají takto na charitách víc nebo míň, než jima pak usypnou zpátky? Jdu blejt.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 22. 12. 2006 16:59)

23. 12. 2006 19:12 | toni

V tomto "právním státě" obrovského nepořádku je charita akorát převlečené pokrytectví.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

24. 12. 2006 17:50 | Jarmila

Jezevče, díky, uznání od Vás potěší dvakrát!!! Přeju Vám pěkné Vánoce! Musím Vám odpovědět na dotaz: jo, účtujou. Účet pro neziskovou a charitativní organizaci má stejné poplatky jako podnikatelský účet, tedy dosti mastné. Potkala jsem se s účetnictvím jedné mini-neziskovky, obrat kolem 3.000,- Kč měsíčně, tedy to, co měli od sponzorů a co vybrali na příspěvcích. Když zjistili, že by je vedení účtu stálo asi tak 1/4 měsíčního obratu, vedli účetnictví radši jako keš pokladnu. Sponzoři přece neplatí příspěvky na vedení účtu, ale na činnost. Totéž máte u DMS, která se počítá i s DPH (možná, že to už zrušili, ale v době povodní tohle taky vyvolávalo velkou nevoli).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+44
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 23. 12. 2006 12:37)

28. 12. 2006 12:57 | janasv

Ja bych si do pece dite nevzala ani za sto tisic rocne, pokud k tomu nebudu mit nefinancni duvody. Opet zkuste pocitat: pro pet deti, pokud byste jim chtela poskytnout kvalitni materialni zabezpeceni, byste potrebovala jeden tak tripokojovy byt navic vcetne vybaveni. Nebylo by tedy treba stavet a opravovat detske domovy, ale ty deti snad nekde bydlet musi, ne? Navic, jina je situace u kojence, ktereho si rad kazdy vezme, a jina u patnactileteho problemoveho ditete z pochybne rodiny. Vsechny bezprizorni deti se nikdy v dohledne dobe umistit nepodari. Nejsem zastance detskych domu, jen se snazim rozumne uvazovat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 22. 12. 2006 16:59)

28. 12. 2006 20:13 | Jarmila

Ale jano, vítě, kdy se dítě dostává do dětského domova, kolik je tam dětí, které by tam být nemusely? Ne každé dítě jde do dětksého domova ve 13 letech. Proč proboha stát nepomůže potřebným rodinám, když halasně troubí o tom, že má odbory sociální péče? Máte malý byt a sociálce se to nelíbí? Šup s dětmi do dětského domova! Přečtěte si třeba tohle: http://zpravy.idnes.cz/vratte-mi-deti-zadala-matka-soud-dnb-/krimi.asp?c=A061218_191437_krimi_cen . To je od nás, proto mně to zaujalo. Děti byly rodině odebrány jen kvůli nevhodnému bytu a 6 let rodiče bojovaly, aby se vrátily domů. Dneska je děti téměř neznají. Já se nedivím, že nás Evropská komise kritizuje. Je to od státu nechutné. Na jednu stranu se tu mele, že se máme starat o všechno sami, tak co je komu do toho, že velká rodina má malý byt, když prostě na větší nemá, ale o své děti je schopna se postarat? To je dětí v dětských domovech málo, aby se musely takhle násilím plnit?
A co se týká té výchovy: pracovala jsem u dětí na hranicích vzdělavatelnosti. Zákony ekonomiky a hospodaření pochopily za dva měsíce. Když to pochopily moje nevzdělavatelné děti, myslíte, že by normální děti nepochopily? Jo, asi bych se občas s dětmi zlobila, to je fakt. Ale myslíte, že je lepší, když se s dětmi nikdo nezlobí, že je lepší, když si řekne "no co, to není moje věc, to nejsou moje děti, mně to nezajímá, ať se stará stát"? To mu nevadí děti, co skončí v 18 letech na ulici a jejich děti zase v dětském domově? Asi ne. Asi fakt patřím k těm, co k tomuhle hospodaření nedovedu mlčet. Co ale nemůžu, je to změnit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+50
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (janasv 28. 12. 2006 12:57)

29. 12. 2006 20:27 | Jarmila

Abychom byli spravedliví, v článku jsou zdrbány banky. Stejně nemravně se ale chovají i další firmy, mnohdy monopolní, jako ČEZ (ten je navíc polostátní, měl by plnit státní pokladnu, ne rozdávat peníze politikům, na sport, na charitu nebo na pochybné projekty v zahraničí), RWE, plynaři a další. Ne, nemám nic proti pravé charitě, ale nelíbí se mi, když se z charity dělá zadarmo reklama. Kdo dělá pravou charitu, ten o svých příspěvcích mlčí, protože jeho čin jde od srdce.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: 3.reklamace stejne vady
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, mám si jet pro mobil, který jsem reklamovala po 3. s zadosti odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu nesplneni podstaty a ucelu telefonu. Vada byla dvakrat uznana a opravena (novým dilem) nicmene... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Brychta

finanční analytik

Petr Kužel

prezident Hospodářské komory

Jaroslav Brychta
ÚSPĚŠNOST
45,61 %

z 57 duelů
×
Petr Kužel
ÚSPĚŠNOST
31,48 %

z 108 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

OPEC, Přijetí přidělení a zřeknutí se úvěru, Faktoring, daňové odpočty, příspěvek zaměstnavatele, aleš poklop, doplňkové penzijní spoření, penzijní fondy, kampelička, mastercard standard, marcela střelcová, výběrová řízení, zákonné pojištění odpovědnosti za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání, svatopluk němeček, letecké zájezdy, náhrada platu, mkreditka, personál

4E92435, 1SB4436, 3E92435, ZRI0479, 6B96967

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK