Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Specializované úvěry bez zástavy nemovitostí až do 1 miliónu korun "umí" nejen hypoteční banky, ale také dvě stavební spořitelny. Na rozdíl od předhypotečních úvěrů se u nich bez zástavy nemovitostí obejdete po celou dobu splácení, ovšem budete potřebovat několik ručitelů. Podívejme se, jak tyto produkty fungují a jaké jsou jejich parametry.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 12. 2006 15:20, Jarmila

Problémem jsou jednak ručitelé, je jich hodně málo, možná méně než zastavovaných nemovitostí. Když se řekne A, sluší se dodati také B. A sice, že pokud potřebujete 2 nebo 3 bonitní ručitele, oni sami už pak po dobu cca 20 let (tedy do doby, než Vy úvěr splatíte) na vlastní úvěr nedosáhnou, neboť jejich ručení se počítá jako úvěr. Takže jste za jejich dobrotu na 20 let zazdili a běda jim, kdyby se chtěli oženit a pořídit si vlastní bydlení, rozvést a vyplatit partnera/ku po rozvodu, natož aby si chtěli koupit třeba auto na leasing... Vážení, tak na to už opravdu zapomeňte!! Z ručení se bohužel nevyvážou. I proto je hypotéka častější, protože tam si své problémy řešíte sami a nezatahujete do nich ostatní známé a příbuzné. Navíc ručitelem nemůže být např. ženatý bratr a jeho manželka, ale jen jeden z nich..., prostě samotné požadavky na ručitele u různých bankovních ústavů by vydaly na celý článek.

Dalším problémem, který není v článku zmíněn vůbec, je potřebná bonita. U úvěru ze stavebního spoření s nulovou (nebo i 10%-ní) akontací je požadavek na bonitu o hodně VYŠŠÍ než u hypotéky, Je to proto, že u úvěru ze SS do doby přidělení řádného úvěru splácíte meziúvěr a k tomu dospořujete na stavební spoření. Což když sečtete, je jaksi docela darda. Je sice fakt, že u hypotéky na stejnou částku víc přeplatíte, ale většinou dosáhnete na vyšší úvěr. I proto většina žadatelů u částek nad 800.000,- Kč volí radši hypotéku.

Reagovat

 

+51
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 12. 2006 11:25, bousovak

Upozorňuji, že se jedná se o překlenovací úvěry bez zajištění nemovitostí. Samozřejmě, že pokud máte nemovitost, každá stavební spořitelna vám půjčí více. Přehled rychlosti poskytování PÚ nebyl smyslem tohoto článku, možná někdy příště:o)

Reagovat

 

-11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (icek 14. 12. 2006 10:27)

Další příspěvky v diskuzi (7 komentářů)

14. 12. 2006 10:27 | icek

Dobry den preji pi/sl Bousova. Mel bych otazecku. Uvadite, ze bezne PU je do castky 350.000. To je pro me novinka. Takto vam odpovedeli SS? Letmo nahlidnete-li na stranky HYPA (nijak tu firmu neprosazuju, mam s ni spatnou zkusenost, to je jen pro priklad) ... http://www.hypos.cz/podminky-pro-poskytovani-pu.php tak vidite, ze rozdeluji PU do trech urovni a nejvyssi je nad 450.000! A nikde neni uvedena horni hranice. Proc by mela byt, pro ne je dobre dat vysoky PU. Takze by me zajimal vas zdroj a zda-li jste kontaktovala vsechny SS na trhu.
Za druhe. V clanku postradam jakysi prehled rychlosti poskytovani PU. Mate s timto zkusenost? Vyjadrovali se k tomuto SS? Pokud musim byt vyridit do 14 dnu, vyberu bez ohledu na uroky preci rychlejsi SS, protoze dluh lze pristi rok "smaznout" tou urokove vyhodnejsi SS. Ale z minulosti vim, ze SS ryhclosti neplyvaly. Zmenilo se to?
Diky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

15. 12. 2006 11:25 | bousovak

Upozorňuji, že se jedná se o překlenovací úvěry bez zajištění nemovitostí. Samozřejmě, že pokud máte nemovitost, každá stavební spořitelna vám půjčí více. Přehled rychlosti poskytování PÚ nebyl smyslem tohoto článku, možná někdy příště:o)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (icek 14. 12. 2006 10:27)

15. 12. 2006 13:01 | icek

To je skoda, ta rychlost je naprosto zakladnim rozhodovacim kriteriem. Ptal jsem se na zdroje, protoze - ano HYPO uvadi na strankach, ze nad 400.000 chce zastavni pravo - ale z me zkusenosti je realita jina. Pokud jste v kategorii tzv. "znamych" klientu, ruceni se vyznamne meni. Vetsinou postaci 2 rucitele i na vyssi castky. Pokud jsou zdrojem obchodni podminky ci web, tak se to samozrejme nedozvite.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+30
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (bousovak 15. 12. 2006 11:25)

15. 12. 2006 15:11 | bousovak

Souhlasím, že rychlost poskytnutí peněz obecně patří mezi nejdůležitější parametry úvěrů na bydlení. Ovšem není to úplně jednoduché téma, realita může být jiná než informace, které nám banky poskytnou na oficiální dotaz (obvyklé zdroje jsou tisková oddělení, vámi zmiňované webové stránky, VOP a také infolinky). Spíš sháním a dávám dohromady zkušenosti známých, kteří úvěr skutečně čerpali. A co se týká různých podmínek pro různé klienty, samozřejmě máte také pravdu, ale v článku musím vycházet z nějakých obecně platných informací.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (icek 15. 12. 2006 13:01)

15. 12. 2006 15:20 | Jarmila

Problémem jsou jednak ručitelé, je jich hodně málo, možná méně než zastavovaných nemovitostí. Když se řekne A, sluší se dodati také B. A sice, že pokud potřebujete 2 nebo 3 bonitní ručitele, oni sami už pak po dobu cca 20 let (tedy do doby, než Vy úvěr splatíte) na vlastní úvěr nedosáhnou, neboť jejich ručení se počítá jako úvěr. Takže jste za jejich dobrotu na 20 let zazdili a běda jim, kdyby se chtěli oženit a pořídit si vlastní bydlení, rozvést a vyplatit partnera/ku po rozvodu, natož aby si chtěli koupit třeba auto na leasing... Vážení, tak na to už opravdu zapomeňte!! Z ručení se bohužel nevyvážou. I proto je hypotéka častější, protože tam si své problémy řešíte sami a nezatahujete do nich ostatní známé a příbuzné. Navíc ručitelem nemůže být např. ženatý bratr a jeho manželka, ale jen jeden z nich..., prostě samotné požadavky na ručitele u různých bankovních ústavů by vydaly na celý článek.
Dalším problémem, který není v článku zmíněn vůbec, je potřebná bonita. U úvěru ze stavebního spoření s nulovou (nebo i 10%-ní) akontací je požadavek na bonitu o hodně VYŠŠÍ než u hypotéky, Je to proto, že u úvěru ze SS do doby přidělení řádného úvěru splácíte meziúvěr a k tomu dospořujete na stavební spoření. Což když sečtete, je jaksi docela darda. Je sice fakt, že u hypotéky na stejnou částku víc přeplatíte, ale většinou dosáhnete na vyšší úvěr. I proto většina žadatelů u částek nad 800.000,- Kč volí radši hypotéku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+51
Líbí
Nelíbí

15. 12. 2006 15:44 | icek

Rozumim. On "znamy klient" neni uplne volnym terminem. HYPO ma pravidla, jak ho urcit. Ale ven je zrejme nepusti. Ten termin je navic zavadejici, spis by se melo hovorit o "pravidelne sporicim" klientovi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+41
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (bousovak 15. 12. 2006 15:11)

16. 12. 2006 7:58 | Honza

Souhlasím, je to nesmysl. Sehnat dnes ručitele, je nemožné, kolikrát těžší jak nemovitost v OV. Chápu stavební spořitelny, že se potřebují chránit, ale při těhle podmínkách to není pro nokoho.Nechápu proč to vůbec nabízí a penize.cz tomu ještě dělá reklamu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 15. 12. 2006 15:20)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Koblic

ředitel Burzy cenných papírů Praha

Ilona Švihlíková

ekonomka

Petr Koblic
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 12 duelů
×
Ilona Švihlíková
ÚSPĚŠNOST
0,94 %

z 106 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Strukturální nezaměstnanost, Měnové futures, Extrapolace, česká spořitelna, banky, bankovnictví, daňové úniky, fintech, nezávislí, zcizitel, podpora při rekvalifikaci, BankKlient, přehlednost formuláře, bavlna, URL adresa, účelové vázání, advokát, odborné stanoviko

3A30100, 1SP7998, 9A90000, 7U67866, 7U18766

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK