Jak "finanční poradci" lákají obětní beránky

Josef Janda | | 13. 12. 2006 | 51 komentářů
V České republice zuří lítý boj mezi jednotlivými poradenskými firmami, které využívají nejrozmanitější způsoby a techniky pro získání klienta. Jaké chování a postupy finančních poradců či zprostředkovatelů finančních produktů mohou být signálem, že "něco není v pořádku"?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 1. 2007 12:59, Tom

Kdo je neschopnej, že si o čemkoliv neumí udělat vlastní obrázek a spoléha na finačního poradce, tak je u mě dobrej blázen. Má zkušenost je taková, že fin. poradce dneska dělá kdokoliv kdo je schopnej nacpat komukoliv co nejvíc pojistek a dalších bejkovi. A pokud na to někdo skočí, tak už mu není pomoci.

+71
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

28. 12. 2006 21:07, Bc. Zdeněk Konfršt

Není pravdou (viz článek), že v penzijních fondech není víceméně rozdíl... - tj. je jedno, do kterého fondu vkládám své finance. Např. penzijní fond České spořitelny navazuje na penzijní připojištění produkt Pojišťovny České spořitelny - Komplexní pojištění pro účastníky penzijního připojištění, který je v oblasti krytí rizik úrazem absolutně bezkonkurenční. Při jeho sjednání získám za 225,- Kč / měs. komplexní úrazové pojištění v limitech plnění 600.000,- Kč smrt úrazem, 600.000,- trvalé následky, 300,- Kč denní odškodné v případě úrazu a 300,- Kč denní odškodné v případě hospitalizace. Takovýto produkt za tuto cenu "neumí" žádná jiná pojišťovna...

-12
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 51 komentářů)

16. 12. 2006 7:51 | Michal

A jaké pak produkty nabízíte v souladu s tímto článkem? Mám takový neblahý pocit, že jste jej ne správně pochopil.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 12. 2006 7:16 | Michal

Každé plýtvání je špatné. Tady s vámi nesouhlasím. Peníze do pomoci Afganistánu jsou, z dlouhodobějšího hlediska, efektivnější než nesmyslná podpora všenárodního spoření, na kterém vydělají hlavně provizní běhny a běhači a akcionáři SS.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 12. 2006 1:19

No, furt mi to bohužel není jasné :( Jak tam "musí ležet 6 let"? Jak to bude vypadat, když tam každý rok budu vkládat těch 20 tisíc? I když o SS toho vím spousty, tak tohle trošku nepobírám, furt tomu nemůžu přijít na kloub :(
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 12. 2006 0:31 | Tomáš

Jednoduše: státní podpora je stále 15% na Vaše vlož.prostředky, max. z 20tis.(dříve 25% z max. 18tis.), ale těch prvních 20tis., které tam vložíte první rok, tam musí ležet 6 let, tudíž jejich zhodnocení není 15%, ale 15%/6 lety, což je 2,5%( nepočítám zhodnocení zůstatků, které je u nových smluv vetšinou 2%p.a.). Dalších 20tis. tam leží 5 let, to zn.zhodnocení 15%/5 lety = 3%, atd. OK?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 12. 2006 16:31

Dobrý den, jak mám chápet to, že v prvním roce je SP 15% a druhý rok 7% a pomalu se snižuje? Je to tak u starých smluv, či nikoliv?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 12. 2006 12:55 | Jarmila

A v okamžiku, kdy přejdu, dostane zaměstnavatel/jeho manželka nebo jiný známý větší provizi, zvláště pokud jde o větší firmu :-))) Znám i pár vykuků zaměstnavatelů, co převod všech zaměstnanců provádějí každé dva roky. Taky pěkná lumpárna s podporou státu.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 12. 2006 8:08 | Jarmila

Plýtvání na stavební spoření je smysluplnější než výlety do Afghanistánu, válka v Iráku nebo nákup Grippenů, které se na plnou forsáž nad naší pidizemičkou ani neotočí a otáčejí se až někde na Baltu. A co pak takové bezpečnostní zajištění olympiády v Athénách, které jsme nakonec zatáhli my? Řekové slízli smetanu v podobě velké slávy, my zaplatili náklady. Tomu říkám skvělý kšeft! Tak v tom případě radši podporu stavebního spoření, protože ty peníze aspoň zůstanou u nás u budou využity smysluplně, i kdyby to bylo v konečné fázi použito třeba na studium dětí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 12. 2006 2:49

Dobry den, pokud mohu odpovedet. Libor maximalni delku 6 let myslel asi takto: U novych smluv dostanete po prvnim roce 15 % statni podpory z vlozene castky (ale max. stat. podp. je 3 000,-/rok a tu dostanete pri vkladu 20 000,-/rok ). To je super. Dalsi rok k nasporenym 23 000,- ( +nejake ty uroky, - nejaka ta sprava uctu...) pridate opet 20 000,-, tedy nyni za 43 000,- dostanete vase 3000,-, ktere ale necini 15 % ale jiz jen 7% p.a. vynosu ( doufam :) ) ...Tyto vynosy se kazdy dalsi rok rozreduji a rozreduji... MAXIMALNE 6 let proto, ze tak stanovi zakon, jinak nejvyhodnejsi by bylo to po 1. roce vybrat, ze..
Pokud je vase priorita dosahovany vynos, tak byste po 6 letech stavebko vybral a nasel v(y)hodnejsi zpusob investovani. Nicmene vetsina investic pro minimalizaci rizika potrebuje delsi casovy horizont ( coz by u vas vyhovovalo) ale na druhou stranu, jak jiz nekdo poznamenal, kdo vi, co bude za 10 let ( Kiyosaki v jedne ze svych knih, zapomnel jsem nazev, predpoklada krachy trhu kolem let 2017-2020, z duvodu odchodu 70 milionu americkych povalecnych deti do duchodu a jejich spatne nastavenych duchodovych programu) . Tedy, zavisi na kazdem, jaky kdo ma pristup k riziku. Klidne muzete platit 1000,- mesicne po dobu 18 let, s tim, ze se sidite na moznych vynosech ( pri moznych rizicich vyznamnych ztrat ) , ale muzete byt relativne klidny, ze pravdepodobne o penize neprijdete, a kdyz ano, tak lidi se SS je u nas hafo milionu a kdyz se sejdem pred Uradem vlady, udelame bububu jako kampelickari, tak oni nam to vyplati :))
Trochu jsem se rozkecal, doufam ze tam nejsou fakticke ani gramaticke chyby..
Zdravim
Tomson
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 12. 2006 23:08

Nic ve zlém ale chtělo by to zapracovat na gramatice.Takové chyby by mohly podpořit názor některých přispěvatelů na kvalifikaci poradců.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 12. 2006 23:03 | badycount

Žádný poradce není nezávislý,vždy tam je provize která neni od každé banky či spořitelny stejná, ale obchod je přeci oboustraná spokojenost a tak se kvalitni poradce spíše snaží zvolit menší zlo pro klienta,protože jak vime pojištovny jsou kombajny na poplatky a banky hrabou jen pro sebe..tak co je vlastne dobrý produkt??a hlavne předpovidat výnosy na delší čas je jako předpovídat dlouhodobě počasí kdo ví co bude za 10 let a více..a samozřejme žádný poradce to nechce dělat zadarmo i on přece živý svoji rodinu nebo sám sebe!Sám dělám " nezávislé " fin.poradenství již delší čas a je to vždy o lidech a o vztazích s nimi!!ale jsou tu určité zákony a věřte nebo nevěřte opravdu fungují! zákon kauzality v tomto oboru působí opravdu převedčivě,chci tím jen říct že poradce by se měl řídit heslem nečin jinému to co ...bllblblbla však to znáte..na každého jednou dojde a nebo mé oblíbené ..NA každou sviňi se vaří voda :)..na druhou stranu to mame nekdy opravdu s klienty těžké ani oni s nami často hrají nefér a zamlčují nám důležité skutečnosti a okolnosti, které potřebujem znát aby jsme mohli odvest kvalitní práci!! PS:nevěřte nikomu jen svému vnitřnímu hlasu!!!sbohem ...Petr
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 12. 2006 23:02 | jindra

Článek není tak špatný a nesnaží se manipulovat.Já bych se zastal stavebního spoření.Pro lidi,kteří nespoří velké částky je to nejvýnosnější možnost.Nerozumím té poznámce o"nebezpečí vysoké cílové částky".Já jsem ji nedávno navýšil,abych prodloužil spoření podle staré výhodnější smlouvy.Jiná věc je,že se plýtvá prostředky ze státního rozpočtu na obyčejné spoření.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 12. 2006 16:52 | Gohell

Takový trapný pokus o reklamu? Ale příteli Vaše firma by se spíše nežli Gofin měla jmenovat Gotohell :-). Asi nebudete mít příliš zákazníků, když zde nahazujete udičku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 12. 2006 16:31 | Ondra

Vyměnit penzijní fond se také někdy vyplatí. Pokud mi zaměstnavatel nabídne přispívání do penzijního připojištění, ale musí to být u jedné jediné instituce, není to sice (jak se všude píše) zrovna férové, ale stejně si můžu vybrat - buď zůstanu u stávající a nic od zaměstnavatele nedostanu nebo přejdu a bude to rázem výhodnější o tý zaměstnavatelovy příspěvky. (Samozřejmě ještě můžu změnit zaměstnavatele, ale to by tam musely být i další faktory.)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 12. 2006 9:58

Výborný článek, plně se ztotožňuji se vším, co je zde uvedeno !!! Produkty nabízím v souladu s tímto článkem. Gottstein
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 12. 2006 8:30 | Jarmila

Myslíte, že finanční gramotnost stoupá? To jste idealista. Jedni se o své peníze starají, druzí nikoli a ti druzí pak přemýšlejí, jak je těm prvním sebrat a blábolí cosi o spravedlnosti, stejných žaludcích a rovných příležitostech. Stále se setkávám s lidmi, kteří mají málo a přesto jsou snadnou obětí nejen finančních žraloků, ale i života na dluh. Místo aby se začali starat o své peníze, nechají je "za výhodných podmínek" právě finančním žralokům. Proto sice článek není špatný, ale komunita lidí, kteří sledují www.penize.cz, už je na podstatně vyšší úrovni.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 12. 2006 13:19

naprosty souhlas. Vykonnost SS se po 6 letech ztraci a pokud neco takoveho autor nezna, tak jde jen o osobni zavist vuci tomu, ze nekdo ma z neceho provizi, nebo naprosty neiformovanost. Na tomto webu si muze neznaly clovek on-line zakoupit financni produkty aniz by o nich neco vedel, aniz by mu nekdo pomohl analyzovat co skutecne potrebuje apod. .Co je pak tohle. Ten clovek nevii, co je dulezite, co ma sledovat a co je vhodne v jeho situaci. I kdyz si dobre vybere, muze dany produkt byt pro nej naprosto nevhodny. Bohuzel se casto setkavam v ruznych mediich s kopanim do financnich poradcu. Pak tu nekdo vychvaluje bouchace smluv za SS, kteri reknou klientum, ze ubehlo 5 let a konci jim smlouva (bez nasporeni CČ) a bouchnou jim novou smlouvu snovymi podminkami a stare zrusi. Na to jim pridaji PP bez nalosti o cem to je a jake jsou alternativy. Je neuveritelne, jak se pak takovy clovek dokaze ptat na ledacos, kdyz jde o jeho penize, ale svym klientum s klidnym srdcem rekne, ze pouze jejich SS a PP je nejlepsi. Je to jako vse o hlavne lidech. Ale pozvat si dva financni poradce, predem vedet co mi maji rict, tedy blabolit o diversifikaci rizik a pak si vybrat podle "xychtu" je opravdu rada nad zlato. Opravdu dobrym resenim je se zeptat lidi, kterym uz dany clovek "pomohl" a zda jim to vyhovuje.
Jo a ze cista rizikovka je levnejsi nez jina vhodne zvolena kombinace zajisteni rizik u hypoteky je tsale omylany stary prezitek, ktery uz davno diky vyvoji produktu na financnim trhu neplati. Ale to budto cele redakce nejen webovych portalu, ale i casopisu budto nevedi, nebo nechteji akceptovat. Jsme preci cesi a v prvni rade zavidime, teprve pak neco delame. A na webu lze preci tak lehce do nekoho kopnout.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 12. 2006 12:28 | mobil

Celý článek na mně působí jako cílený a zaměřený na praxi v té či oné společnosti,s cílem zdiskreditovat úplně všechny co se kdy snažili něco v oboru financí dělat.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 12. 2006 11:02 | Ivo

Já bych se zastavil u toho přirovnání z článku - jako rodinný lékař. Kolik procent obyvatelstva ČR má rodinného lékaře? Asi bude naprosto mizivé a ti, kdo ho mají vědí, že se na něj mohou spolehnout. Ti, co chodí k "obvodnímu", si často říkají že nestojí za nic, ale stejně k němu chodí dále. U financí je rozdíl v tom, že historicky nemáme vytvořenou potřebu se o ně starat se znalostí věci, stejně jako auta nebo pivo - těm také rozumí každý a přitom jezdíme ještě 105 a 120kama. Ti, co čtou penize.cz jsou o krok dále minimálně kvůli tomu, že "vím, že nic nevím". A poradci - po revoluci se rozjela vlna grogerie AMWAY a dietních přípravků. Také to dělal kde kdo kvůli provizi. A kde jsou dnes...Stejné to bude u finančních poradců - zůstanou ti, jejichž klientela je uživí proto, protože s nimi měla v minulosti dobré zkušenosti. Obecná obrana dnes neexistuje - to by klienti museli znát alespoň obecně vlastně všechny produkty. Aby si mohli udělat vlastní názor. Tady si myslím by pomohla povinná certifikace poradců, která už na některé produkty existuje. Aby alespoň tušili, co svým klientům činí. O chřipce si názor uděláme asi každý, ale pokud Vám doktor oznámí, že máte Parkinsona, tak se stejně musíte spolehnout jen na to, co Vám doporučí on...A když bude špatný doktor, dopadne to hůžře než při nevhodné investici.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 12. 2006 10:11 | Sikin

Nebojte Fredy, lidi na to časem stejně dojdou a pak ty se kterýma nejsou spokojeni a hlavně bouchače nakopou do prr... Já když něco udělám u klienta dobře tak je pochvala ale když se něco nepovede tak mě to mlátí o hlavu snad na každé schůzce :)))
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 12. 2006 10:10

Vzhledem k tomu, že v našem prostoru jsou dramatické politické a ekonomické změny příliš častým jevem (znehodnocení koruny na začátku okupace, v roce 1953 a 1989), nevidím nic moudrého na tom zavazovat se nějaké finanční instituci na desítky let dopředu. Snad jen víceméně symbolickou částkou pro ten pocit, že myslím "na zadní kolečka".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Starka

podnikatel, 1.FK Příbram

Vladimír Železný

podnikatel a politik

Jaroslav Starka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vladimír Železný
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services