Výpočet životního minima 2024
Rozšířená verze kalkulačky
Další kalkulačky
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Matěj Hollan
aktivista
Martin Kasa
podnikatel a investor, Ticketon.cz
50,00 %
z 2 duelů
100,00 %
z 1 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Zase jednou česká dovednost pomůže k vítězství borcům jiných národů...
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
1. 12. 2006 11:06, Jirka
Abych nekecal, podíval jsem se na pásku přímo z měřáku emisí (benzín, řízený katalyzátor). Vše mimo uhlovodíků je bráno poměrně k objemu výfukových plynů:
Obsah CO i CO2 je téměř stejný při klidových otáčkách (900) i zvýšených (2700). Uhlovodíky jsou při vyšších otáčkách asi poloviční. Kyslík je při vyšších otáčkách méně, než poloviční.
V absolutních hodnotách je obsah škodlivin přímo úměrný objemu spáleného paliva. Zvýšené otáčky při měření přibližně odpovídají otáčkám na pátý rychlostní stupeň na silnici 1. třídy (v 90km/h). Na dálnici při 130km/h by byly otáčky asi 3900 Tedy když to zkombinujeme a uvedeme v absolutních hodnotách (ne poměrově), emise CO a CO2 se na dálnici na 1km zvýší téměř na dvojnásobek (úměrně spotřebě), uhlovodíky (za předpokladu, že se závislost jejich objemu na nějakých otáčkách neláme) budou přibližně stejné (rostou s objemem paliva, klesají s otáčkami) a kyslíku bude méně. Jak je to u dieselů a u aut bez řízeného katalyzátoru v číslech nevím, ale prostou úvahou: S rostoucí potřebou výkonu roste i objem spáleného paliva, tedy celkových emisí. Může se měnit jejich složení (poměrné zastoupení škodlivin) podle kvality spalovacího procesu.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
1. 12. 2006 10:23, Jirka
Je fakt, že se objevují akce ekologických aktivistů hraničící až s fanatismem. Ten je živen účastí lidí, kteří o přírodě moc znalostí nemají, ale baví je proti něčemu protestovat. Máte pravdu, že o nakládání s veřejným majetkem včetně přírodního bohatství by měl rozhodovat soud. Ten se ovšem musí řídit legislativou. Přiznám se, že legislativu z oblasti ochrany přírody moc neznám, ale tuším, že nebude moc kvalitní. Našim politikům se totiž nebude hodit do krámu, protože slýchají určitě pro jejich kapsu zajímavější věci od skupin ekonomicky zainteresovaných na různých stavbách, než od ekologů. Stejně jako se staví k čolkům, ptákům, broukům a jiné havěti, staví se i k nám lidem. Když jim stojí v cestě rodinné sídlo, vyvlastní se v tzv. veřejném zájmu. A to často úplně nelogicky a dokonce neekonomicky. Kapesní ekonomika je přednější, než ta veřejná. Proč by jinak získávaly veřejné a státní zakázky ti nejdražší dodavatelé? Stát pak nejen zaplatí víc, než musí za zakázku, ale ještě se při tom nadělají různé zbytečné škody, které pak musí řešit za další dlouhé peníze. Proto se nelze divit, že se ekologové musí uchylovat k ochraně přírody formou rebélií, když to nejde cestou rozumu a odpovědnosti.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 19 komentářů)
5. 12. 2006 19:05 | eva
S tímto nelze než souhlasit - sice jsou takové přechody pro zvířata drahé, ale vzhledem k cenám, za které se v ČR dálnice staví, nezvednou nijak významně celkovou cenu dálnice. Viz např. článek v týdeníku Ekonom č.46/2006 - A.Olbrichová: Šelmy na dálnici:
"Romana Anděrová z pražské zoo medvědy přímo miluje, ale když slyší, že přes dálnici D47 má vést most pro huňáče za 470 milionů korun, nadzdvihne ji to ze židle." ... "Jiří Novák ze Státního fondu dopravní infrastruktury ale žádnou mýlku nepřipouští. Projekt dálnice D47 počítá s mostem pro medvědy za bezmála půl miliardy korun. Podrobnosti unikátního díla černé na bílém však Novák neukázal. V každém případě jsou náklady na přechod pro huňáče jen zlomkem částky, kterou ČR vyplatila na odškodném pro izraelskou firmu Housing & Construction, když vláda rozhodla, že místo zahraničních investorů postaví dálnici stát."
Osobně tedy preferuji, pokud se peníze daňových poplatníků utrácí někde jinde než na stavbě dálnic. :)
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
1. 12. 2006 13:30
Tohle mne vzdycky spolehlive rozesmeje. Cizi druhy jsou povazovany za vetrelce skodici puvodnimu spolecenstvu a jako takove dokonce i cilene hubeny. Kdezto imigrace cizich etnik je povazovana za neco, co domaci spolecnosti urcite prospeje. Sice to vetsinou dopadne jako se zavlecenymi pleveli, ale o tom se radsi nemluvi.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
1. 12. 2006 11:06 | Jirka
Obsah CO i CO2 je téměř stejný při klidových otáčkách (900) i zvýšených (2700). Uhlovodíky jsou při vyšších otáčkách asi poloviční. Kyslík je při vyšších otáčkách méně, než poloviční.
V absolutních hodnotách je obsah škodlivin přímo úměrný objemu spáleného paliva. Zvýšené otáčky při měření přibližně odpovídají otáčkám na pátý rychlostní stupeň na silnici 1. třídy (v 90km/h). Na dálnici při 130km/h by byly otáčky asi 3900 Tedy když to zkombinujeme a uvedeme v absolutních hodnotách (ne poměrově), emise CO a CO2 se na dálnici na 1km zvýší téměř na dvojnásobek (úměrně spotřebě), uhlovodíky (za předpokladu, že se závislost jejich objemu na nějakých otáčkách neláme) budou přibližně stejné (rostou s objemem paliva, klesají s otáčkami) a kyslíku bude méně. Jak je to u dieselů a u aut bez řízeného katalyzátoru v číslech nevím, ale prostou úvahou: S rostoucí potřebou výkonu roste i objem spáleného paliva, tedy celkových emisí. Může se měnit jejich složení (poměrné zastoupení škodlivin) podle kvality spalovacího procesu.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 11. 2006 17:20 | Jarmila
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
1. 12. 2006 10:23 | Jirka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
1. 12. 2006 8:57 | Jarmila
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 11. 2006 11:48 | Neo
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 11. 2006 11:39 | Jirka
V ekokologii nejde jen o ochranu krás. Ale hlavně o ochranu rovnováhy, která je hrozně křehká. Když vyhubíte jeden druh, jiný se přemnoží, protože nemá proti sobě přirozené predátory. Podobnou pohromu mohou způsobit zavlečené exotické druhy ze stejného důvodu. Místním živočichům nechutnají nebo na ně nejsou vyzbrojeni. Proto Vám jen tak nedovolí vzít si do letadla nějakou havěť nebo věci, které by ji mohly obsahovat. Musíme se zkrátka naučit nedělat někde bariéry a jinde zase nelikvidovat ty přirozené jen pro své pohodlí. Jinak nás i naši potravu sežerou nějaké přemnožené potvory.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 11. 2006 15:00 | Neo
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 11. 2006 14:54 | Jarmila
29. 11. 2006 14:26 | Neo
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 11. 2006 14:22 | Neo
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 11. 2006 14:17 | L:K:
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 11. 2006 13:54 | Jirka
Přinejmenším v jednom ovšem naši politici hloupí jsou. Neovládají množiny. Když totiž svojí politikou naštvou množinu vědců, jejíž průnik s množinou podnikatelů je prakticky nulový, mají proti sobě náhle o něco větší množinu občanů, než tuší. Obdobně proti sobě poštvou další skupiny lidí, ačkoli mnohé z nich z jiného důvodu uplácejí. Zdaleka ne každý je však vděčen za úplatky typu nesmyslné státní podpory na stavební a důchodové spoření nebo pojištění, které nejvíce využijí ti bohatší, ačkoli právě oni v největší míře tyto příspěvky nechápou jako podporu ze strany státu, ale jako způsob, jak dostat zpět část svých daní. Díky nepřehlednosti naší legislativy je prakticky nemožné uhlídat, aby většinu občanů alespoň v některých případech proti sobě politici nepoštvali. Ti nejobyčejnější lidé potřebují fungující právní prostředí a státní správu, která jim život usnadní. Nyní to mají naopak těžší, než ti vzdělanější a podnikavější. Sami se nezorientují a zastání nenajdou. Množina naštvaných je tak větší, než množina manipulovatelných, neboť část množiny manipulovatelných tvoří naštvaní jedinci. A ti pak nejdou volit vůbec, nebo volí mimovládní strany. Díky tomu levice nyní ztrácí na síle. Pravice (pokud to skutečně je pravice) ovšem má takovou ztrátu za sebou a možná znovu před sebou, pokud se nebude snažit o to, aby množina naštvaných splaskla.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 11. 2006 13:06 | Pu
29. 11. 2006 9:09 | Larus
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 11. 2006 8:43 | Petr
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 11. 2006 8:31 | pepa_u
29. 11. 2006 8:14 | MoB