Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Zápis do obchodního rejstříku rozhodně není procházka růžovou zahradou. Poradíme vám, jak správě a efektivně postupovat, a to jak při podávání návrhu na zápis, tak návrhu na zápis změny již zapsaných údajů. Vysvětlíme si i veškeré údaje na formuláři, který k zápisu musíte použít, a podíváme se na to, jak dále s návrhem pracuje soud.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 1. 2007 14:37

Změny a zápisy do obchodního rejstříku se mi zdají složité,. Můžete poradit, jak postupovat v případě zrušení společnosti s.r.o.? Děkuji

Reagovat

 

+66
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 3. 2012 20:29, ivana sirotková

Dobrý den.Poradte mi prosím jak postupovat.V roce 2004 jsme koupili dum od firmi ,prodej proběhl v pořádku ,na katastru byly nějaké dluhy a ty byly uhrazeny.Ale jednatel firmi nám zatajil,že na naší adrese sídlí ještě jedna jeho firma.Až když nám začaly docházet na naší adresu doporučené dopisy na f.FREE DENTAL,a navštívili nás z finančního uřadu z Českého Krumlova a sháněli se také po této firmě ,protože má neuhrazené dluhy,jsme zjistili tuto skutečnost.Obrátili jsme se na obchodní rejstřík u soudu v Českých Budějovicích a ti nám napsali,že pan Zyta Jiří,který je spolumajitelem a jednatelem firmi má adresu trvalého pobytu na Městském uřadě a tak není k zastižení.Tím pádem nám nemohou pomoct.Rádi by jsme nechalisídlofirmy z naší nechali vymazat a tak Vás žádáme o radu.Děkuji Ivana Sirotková

Reagovat

 

-6
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (19 komentářů)

11. 1. 2007 14:37

Změny a zápisy do obchodního rejstříku se mi zdají složité,. Můžete poradit, jak postupovat v případě zrušení společnosti s.r.o.? Děkuji
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+66
Líbí
Nelíbí

16. 1. 2007 19:19

Dobrý den, všechny návrhy na zápis do obchodního rejstříku (včetně zápisů změn či výmazů) se podávají na formulářích, které jsou ke stažení na stránkách www.justice.cz. Pro zrušení společnosti je třeba, aby nejprve valná hromada společnosti rozhodla o zrušení společnosti a jejím vstupu do likvidace, pokud to společenská smlouva výslovně připouští (v opačném případě je třeba souhlasné dohody všech společníků) - o tomto rozhodnutí musí být pořízen notářský zápis. Valná hromada rovněž jmenuje likvidátora. Následně se na obchodní rejstřík podá návrh na změnu zápisu společnosti - mění se obchodní firma z "XY s.r.o." na "XY s.r.o. v likvidaci", zapisuje se likvidátor a do "ostatních skutečností" se uvede zrušení a vstup společnosti do likvidace. Tento návrh se doloží notářským zápisem o rozhodnutí valné hromady o zrušení (2x), souhlasem likvidátora s jmenováním, a čestným prohlášením likvidátora, že splňuje podmínky podle § 38l obchodního zákoníku (podpis musí být úředně ověřen). K návrhu se dává kolek v hodnotě 1.000,- Kč. Poté probíhá likvidace společnosti, během níž likvidátor činí kroky uvedené v § 72 a následujících obchodního zákoníku. Zejména je povinen minimálně dvakrát alespoň s dvoutýdenní mezerou zveřejnit zrušení společnosti s likvidací v obchodním věstníku (doklad o zveřejnění je třeba uschovat a přiložit pak k návrhu na výmaz). Jakmile je s tím hotov, sepíše zprávu o průběhu likvidace s návrhem na rozdělení likvidačního zůstatku (tj. komu připadne majetek, který zbyde po vyplacení všech věřitelů rušené společnosti). Tuto zprávu a návrh předloží valné hromadě ke schválení. Poté, co likvidátor rozdělí likvidační zůstatek mezi společníky tak, jak bylo uvedeno v návrhu, sestaví seznam společníků mezi něž byl rozdělen likvidační zůstatek. Do 30 dnů pak likvidátor podá na obchodní rejstřík návrh na výmaz. K návrhu přiloží 1) zpávu likvidátora o průběhu likvidace (2x), 2) mimořádnou účetní závěrku ke dni vstupu do likvidace a ke dni ukončení likvidace, 3) souhlas příslušného finančního úřadu s výmazem společnosti z rejstříku, 4) doklad o zveřejnění zrušení společnosti v obchodním věstníku, jak je zmíněno výše, 5) potvrzení územně příslušného státního oblastního archivu o tom, že sním bylo projednáno zabezpečení dokumentů rušené společnosti, 6) rozhodnutí valné hromady o schválení zprávy likvidátora a návrhu na rozdělení likvidačního zůstatku, 7) seznam společníků jimž byl rozdělen likvidační zůstatek, 8) prohlášení likvidátora, že společnost není k danému dni účastnicí žádného soudního řízení. K návrhu na výmaz se dává kolek v hodnotě 3.000,- Kč.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 11. 01. 2007 14:37)

19. 7. 2007 7:58

Kdo je oprávněn podat návrh na výmaz odvolaného jednatele s.r.o. z obchodního rejstříku a jak je posuzováno období mezi tím, kdy je jednatel valnou hromadou odvolán a okamžikem, kdy je tato změna zapsána do obch. rejstříku? (výmaz patrně zapíše až nový jednatel spolu se svým jmenováním, což může trvat)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

12. 6. 2008 8:29 | Lenka Skřivánková

Ještě je nezbytné dodat, že k výmazu společnosti z obchodního rejstříku vyžaduje obchodní rejstřík rovněž doložení souhlasu příslušného celního úřadu s výmazem společnosti z obchodního rejstříku. Občas se na to zapomíná a pak jsou z toho zbytečné problémy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+28
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 16. 01. 2007 19:19)

18. 6. 2008 13:08 | Ondřej P.

Dobrý den, chtěl bych někoho poprosit, zda-li by mi nepomohl vyřešit můj problém. Potřebuji provést změnu jednatelů a společníků v s.r.o. a nevím, které další dokumenty (přilohy) k tomu budou dále potřeba (vedle formulaře č.9). Jedná se o přídání 2 nových jednatelů a společníků, zároveň 2 předchozí společníci mají být vymazáni. Děkuji za odpověď
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

21. 11. 2008 10:25 | Andrea Fricová

Dobrý den, mám jeden konkrétní a specifický dotaz: Před lety jsem zdědila 1/3 podílu na rodinném domu, posléze jsme spolu s ostatními dědičkami dům prodaly a nyní již dva roky patří právoplatně novým vlastníkům. Ti se ovšem nyní dozvěděli, že na adrese jeji RD jsou uvedena sídla společností - tedy konkrétně jedna společnost s.r.o. a dvě fyzické osoby vietnamského původu. Povolení k něčemu takovému musel ale dát ještě náš zesnulý strýc, po kterém jsme uvedenou nemovitost zdědily. Problémem jsou právě ony fyzické osoby vietnamského původu, kteří jsou už údajně mimo republiku (odcestovali zpět do Vietnamu). Podle podmínek Obchodního a živnostenského rejstříku musí jakoukoliv změnu zápis provést osoba, která si zřídila samotný zápis do rejstříků... Jenže, my takové osoby nedostihneme. jak tedy máme postupovat? Existuje nějaký zmocněnec z vitnamského vyslanectví nebo právník, který může tyto úkony (výmaz, změnu zápisu, atd.) provést, když podnikatelé už nepodnikají na území ČR? Dá se požadovat o automatické vymazání, když víme z historie v obchodním rejstříku, že oba podnikatelé nepodnikají již od roku 1998 (tedy 10 let)??? Děkuji za jakoukoliv radu...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

17. 3. 2009 10:37 | Zippus Limited

Vedeni financniho ucetnictvi, vypracovani danoveho priznani pro britske spolecnosti. Ostatni sluzby souvisejici s managementem britske firmy, annual report, annual account etc.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

30. 10. 2009 10:49 | Marce

Dobrý den,
mohu se zeptat,který návzh vyplnit? Otec mého přítele měl a.s. a přítel byl členem představenstva. Otec zemřel a přítel by se chtěl nechat z této a.s. vymazat. Přítel se už několik let v této firmě neangažuje, ale doposud se nenechal vymazat.
Děkuji
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

22. 11. 2009 20:26 | NOVAK JAROMÍR

Prosím o radu ve věci zápisu v obchodním rejstříku. V roce 2005 jsem koupil rodinný dům, poté jsem zjistil, že původní majitel zde má zapsané sídlo své firmy. Navzdory mé žádosti i jeho opakovaným příslibům nedošlo ke změně v zápisu v obchodním rejstříku, naopak v roce 2007 došlo k doplnění činnosti firmy zápisem v obchodním rejstříku s uvedením sídla opět na mé adrese. Prosím o informaci zda z této situace mohou pro mně nějaké potíže a jak se případným potížím bránit.? Jak docílit změny v zápise v obchodním rejstříku? Za odpověď předem děkuji.
Jaromír Novák
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

11. 3. 2010 12:00 | Hanka

prosím o radu ohledně změny fakturační adresy. Co mám ve formuláři vyplnit když chci změnit fakturační adresu a popřípadě co je potřeba za přílohy na rejstříkový soud přiložit?? Nějak mi to není dle pokynů jasné. Děkuji
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

3. 7. 2010 11:51 | Jaroslav

Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat, budeme ve spol. s r.o. měnit sídlo,jednatele a zároveň společníka. Můj dotaz spočívá v tom, zda-li nemáte někdo orientační přehled ohledně fin. nákladů ?(notářský zápis, kolky) Děkuji
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

31. 7. 2010 10:35 | kalina josef

Dobrý den,chtěl bych se zeptat na písemný zápis "návrh na zahájení řízení o změně v zápisu obchodního rejstříku. Jsme společenství vlastníků a vždy jsme podávali ke KS v Ústí n/L kompletní návrh včetně výmazu a zápisu do obchodního rejstříku,přestože se jednalo o stejné osoby,které byli znovuzvoleny a jediné co se měnilo bylo datum zániku členství ve výboru a den vzniku členství ve výboru ( v zákonné lhůtě), na základě voleb. Je nutné tento celý návrh podávat i v případě,že jde pouze o změnu datumu a vše ostatní i s funkcemi zůstává při starém?Děkuji
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

15. 11. 2010 7:27 | Andula

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, co vše je potřeba při změně jednatele s.r.o. Vím o zápisu z valné hromady o změně jednatele, návrhu na změny s.r.o, výpisu z TR, čestném prohlášení a podpisovém vzoru. je potřeba ještě něco dalšího? Děkuji za odpověď.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

8. 6. 2011 9:39 | Jiří

Dobrý den, ověřený podpis musí být vždy, nebo v případě, že podávám návrh na zápis do OR osobně jako jednatel společnosti, být ověření nemusí? Děkuji za odpověď.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

30. 6. 2011 21:25 | Adam

dobrý den, po 4 letech co jsem opustil firmu a předal ji jiným, vše proběhlo řádně na OR, i jsem si udělal výpis z OR které je bez mého jména, a v roce 2011 mě soud zapsal zpět jako majitele - společníka a jako jednatela - statutární orgán.
Bylo to tak, že napřed jeden exekutor sebral podíl jednomu nabyvateli, pak druhému nabyvateli, a společnost byla bez společníků a jednatelů a teď se koukám a je tam moje jméno.
Prosím poraďte, na soudě mě řekli, že spis má tajemník a že mi zavolá a už je to měsíc a nevolal mi nidko, jméno uvedené je smyšlené, ale mejl fungující
Děkuji za pochoepní
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

14. 3. 2012 20:29 | ivana sirotková

Dobrý den.Poradte mi prosím jak postupovat.V roce 2004 jsme koupili dum od firmi ,prodej proběhl v pořádku ,na katastru byly nějaké dluhy a ty byly uhrazeny.Ale jednatel firmi nám zatajil,že na naší adrese sídlí ještě jedna jeho firma.Až když nám začaly docházet na naší adresu doporučené dopisy na f.FREE DENTAL,a navštívili nás z finančního uřadu z Českého Krumlova a sháněli se také po této firmě ,protože má neuhrazené dluhy,jsme zjistili tuto skutečnost.Obrátili jsme se na obchodní rejstřík u soudu v Českých Budějovicích a ti nám napsali,že pan Zyta Jiří,který je spolumajitelem a jednatelem firmi má adresu trvalého pobytu na Městském uřadě a tak není k zastižení.Tím pádem nám nemohou pomoct.Rádi by jsme nechalisídlofirmy z naší nechali vymazat a tak Vás žádáme o radu.Děkuji Ivana Sirotková
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-6
Líbí
Nelíbí

24. 6. 2012 15:28 | Ivan Studničný

Rád bych věděl jak postupovat, když chci na internetu vyplnit formulář pro změnu 2 členů výboru společenství vlastníků. Mám k dispozici program 602XML Filler ze srpna ze srpna 2007, ale ten mi při otvírání hlásí, že je třeba nahrát vylepšenou verzi (udate?)programu. Když k tomu dám povel, zasekne se mi počítač. Pracuji v Windows XLS.
Děkuji, Ivan Studničný
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

15. 1. 2013 19:17 | kristyna strakova

Máme společnost s ručením omezeným od roku 2001. V roce 2005 jsem se vdala a nenahlásila jsem změnu příjmení jednatele. Hrozí mi nějaká sankce za nesplnění povinnosti hlásit změny? Děkuji
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

9. 11. 2013 13:21 | Balková lenka

Dobrý den chtěla bych se zeptat bydlím v domě ktery máme v osobním vlastníctví s více spoluvlastníky jeden spoluvlastnik si v domě spolu s cizí osobou udělal sídlo fyrmi potřebuje od nás ostatnich souhlas aby toto mohl provést i ta cizí osoba každy má své ičo děkuji za odpovět Balková
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Roman

manažer, ČEZ

Tomáš Hudeček

politik, primátor Prahy

Martin Roman
ÚSPĚŠNOST
38,89 %

z 18 duelů
×
Tomáš Hudeček
ÚSPĚŠNOST
35,63 %

z 87 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Pragmatismus, Limitní cena, Private banking, daň z příjmů, třetí pilíř, penzijní společnosti, účastnické fondy, transformované fondy, FPD Savills, nezařazená evidence, Keňa, IKS KB? ČSOB, ePlatby, spendee, Autopilot, škodní události, hospodářská unie, Daneš Zátorský

8B32103, 1SC1588, 3P64946, 3AI3206, 4AN8298

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK