Nejlepší pojištění pro daňové odpočty aneb čtyři triky jak vydělat

Aleš Náhlík | | 22. 11. 2006 | 20 komentářů
Blíží se konec roku a reklama nás upozorňuje, že máme poslední možnost zajistit si snížení daňového základu o zaplacené pojistné na soukromé životní pojištění. Základní podmínkou je uzavření smlouvy alespoň do věku 60 let a na dobu nejméně 5 let. Jak ale postupovat, abychom optimalizovali daně a zároveň zaplatili co nejméně na poplatcích? Životní pojištění může být výhodný produkt s výraznými daňovými úsporami, musíme ale vědět, jak na to.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 11. 2006 1:13, Honza

Když neumíš odepřít placení nemravných daní, tak využívej aspoň nemravných úlev z těchto daní. Stát není hloupý, nemusíš se stydět, že sis od něj něco vzal. Stát je chamtivý. Není taky úplně pravda, že přerozděluje od chudých k bohatým. Stát přece bere bohatým víc, a to i kdybychom měli rovnou daň. Část z toho pak spotřebuje na to, aby zbytek vracel ve stejné částce všem, co si o to řeknou. Kritizovat je třeba to, že tato služba je zcela zbytečná, že se z toho živí ještě mraky stavebních spořitelen. Aby ti stát přidal 3.000 ročně, připraví tě jen kvůli tomu na daních nejméně o 5.000.

Zobrazit celé vlákno

+50
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 11. 2006 8:08, VlK vladku@seznam.cz

Plně s Vámi souhlasím... Sám se starám o finance, ale IZP je příliš komplexní produkt pro stanovení optimální pojištivny... Proto bych byl rád za tip na email, které to řešení je popisováno a prakticky vyzkoušeno - poplatky se dají sehnat, ale nejsou úplné... A od pojištoven jdou jak z chlupaté deky...

Zobrazit celé vlákno

-37
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 20 komentářů)

9. 12. 2006 23:27 | Martin

Presne na tohle jsem se ptal (sveho) pojist. agenta z Generali. Priznal, ze dodanit nic nemusim a ze o teto "dire" v soucasnem zakonu vedi. Pokud "zajdete do krajnoti" prijdete o nejake ty procenta (nakup vs. odkupni cena); pak je potreba si spocitat, jestli se to vyplati...
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 11. 2006 21:09

Zdravím! Rekl bych ze clanek je zavadejici minimalne v tom šetření poplatku u přepážky. V kažé pojištovne vám totiz reknou ze jsou nejlepsi. Ale poradne nereknou proc :o) Spravny financni poradce vam doporuci pro vas to nejlepsi investicni pojisteni s tim ze vam rekne jake jsou tam poplatky. Pro kazdeho klienta je vahodna jina pojistovna. A u investicka jde o velke penize. . Doporucuji si vsem platit minimalni castku tj. 12 000 rocne a to mesicnima splatkama. Proc? Ma to nekolik duvodu. Ale to je na hodinu povidani. A pokud mate volne penize, hodit je jako mimoradny vklad ktery jde vetsinou kdykoliv vybrat. Ale s tim jednorazem opatrne.... Je potreba sledovat jak se investicko ( cena jednotek ) chova. Je potreba investovat kdyz je cena dole. Da se tim vydelat i 40% za pul roku. A toto vsechno vam na prepazce nikdo neudela. Verte ze to jedno procento ktere podle autora clanku date za financniho poradce se vam vyplati. Teda pokud je to dobry financni poradce :o) Jo a s tim placenim navic za financniho poradce bych nerekl ze je to az tak pravda. Asi to plati jak kde. Ale ja osobne ( ano, jsem financni poradce :o) ) mam stejne tabulky jako na prepazkach. A vim presne kolik klient za co zaplati a rad mu to sdelim včetne mého odmenovani. Coz je mimo jine dano zakonem.
Preji hodne uspechu
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 11. 2006 19:26

Dobrý den, taky patřím mezi lidi, co jim jejich finanční poradce poradil ušetřit na daních a doporučil uzavřít IŽP s měsíční splátkou 1146Kč,"určitě v dobré víře a pro blaho svého klienta". Tuto pojistku platím 5let, rád bych se zeptal, jestli se vyplatí tuto smlouvu ukončit a uzavřít novou, nebo zda mám pokračovat ve stávající smlouvě? Popřípadě udělat změny ve stávající smlouvě, podle vašich rad v článku, ikdyž budu mít stále stejné poplatky?.... Je mi 26let. Moc děkuji za radu!
Richard
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 11. 2006 15:10 | Stepan Kasal

Dobry den, dobre, budu venovat "trochu usili hledani". Presto bych Vas poprosil o napovedu: jsou Vami nalezene produkty uvedene v seznamu produktu v rubrice "Investicni zivotni pojisteni" na tomto serveru? Pokud ne, mohl byste je tam prosim pridat? Dekuji Vam za zajimavy clanek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 11. 2006 1:13 | Honza

Když neumíš odepřít placení nemravných daní, tak využívej aspoň nemravných úlev z těchto daní. Stát není hloupý, nemusíš se stydět, že sis od něj něco vzal. Stát je chamtivý. Není taky úplně pravda, že přerozděluje od chudých k bohatým. Stát přece bere bohatým víc, a to i kdybychom měli rovnou daň. Část z toho pak spotřebuje na to, aby zbytek vracel ve stejné částce všem, co si o to řeknou. Kritizovat je třeba to, že tato služba je zcela zbytečná, že se z toho živí ještě mraky stavebních spořitelen. Aby ti stát přidal 3.000 ročně, připraví tě jen kvůli tomu na daních nejméně o 5.000.
+50
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 11. 2006 22:40

Dobrý večer. I já jsem uzavřel IŽP Generali na doporučení poradce. V maximální míře využívám daňových odpočtů díky mimořádným vkladům (měsíční pojistné jen 300Kč). Zajímalo by mne, jak je to s případným dodaněním v případě částečného odkupu podílových jednotek před koncem pojištění. Jen zřídka na tuto problematiku v odborných pojednáních narazím a ne vždy bývá názor autorů jednotný. Původně jsem byl informován, že částečný odkup je možný bez vlivu na uplatněnou daňovou úlevu. Zajdu - li do krajnosti, je možné na počátku roku uplatnit daňové odpočty za vložene pojistné v minulém roce, bez sankce (dodanění) provést částečný odkup a tytéž peníze coby mimořádné pojistné opět vložit ? Děkuji za názor.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 11. 2006 20:38 | S

No vidíte -- a Komerční pojišťovna u svého IŽP nemá žádné vstupní jednotky, takže tam ten důvod odpadá.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 11. 2006 13:51 | DPH

Autor hodnotí situaci, kdy "klient ... nevyužije daru od státu v podobě daňových odpočtů", následujícími slovy: "hloupý kdo dává (stát), hloupější kdo nebere (daňový poplatník)". S tímto hodnocením nesouhlasím. Daňové úlevy na finanční produkty á la životní pojištění či stavební spoření jsou nesmyslné a evidentně nemravné - v důsledku jde o transfer peněz od chudých k bohatým, který - předpokládám - nepovažují za žádoucí ani zastánci vysokých daní (k nimž nepatřím). Využívat nemravnou úlevu je nemravné. Proto je pro mne využití těchto "darů" nepřípustné.
+35
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 11. 2006 23:48 | Martin

Zdravim, udelal jsem stejnou chybu :-/. Na doporuceni poradce uzavrene IZP Generali na 32let, 12000,- rocne (ukecal me na danove odpocty); ted mam "odkroucene" 4 roky a premyslim, co ted s tim.
Zrusit to uz asi nema cenu, ale nemohl bych jeste neco zachranit, kdyz pojisteni prevedu do splaceneho stavu? Tim bych prevedl pocatecni jednotky na alokacni a oni by uz nemeli mit z ceho strhavat pocatecni poplatek, nebo jsem jim uz vsechen stejne zaplatil behem prvnich dvou let?
Za druhe mi kazdopadne vychazi, ze snizem bezneho pojistneho na minimum a placenim mimoradneho (kvuli dan. odpoctu) nemuzu nic zkazit, je to tak?
Diky za kazdy rozumny nazor :).
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2006 8:08 | VlK vladku@seznam.cz

Plně s Vámi souhlasím... Sám se starám o finance, ale IZP je příliš komplexní produkt pro stanovení optimální pojištivny... Proto bych byl rád za tip na email, které to řešení je popisováno a prakticky vyzkoušeno - poplatky se dají sehnat, ale nejsou úplné... A od pojištoven jdou jak z chlupaté deky...
-37
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2006 7:45 | Aleš Náhlík

Second service:)
0) Nesjednávejte produkt, pokud nevíte jak se chová. 1) Minimalizujte výši běžného pojistného 2) Preferujte mimořádné pojistné 3) Při sjednání se rozhodujte také dle výše poplatků
AN
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2006 22:45

Ahoj Celkem jsem se snažil pochopit co jde, ale moc se mi nepodařilo. Ikdyž cítím velké úsilí autora to vysvětlit. :)))) Jirka
+39
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2006 17:46 | Aleš Náhlík

Počáteční náklady jste již zaplatil. Přestože Vám pojišťovna píše, že máte na účtu např. 16 000, ve skutečnostio při zrušení smlouvy Vám všechny poplatky z počátečních jednotek nastrhávají až do konce.
O většinu peněz investovaných do počátečních jednotek jste již ale přišel. Postupoval jste bohužel nejhorším postupem - na počátku vysoké pojistné, pak snižoval. Co dál - hodně záleží, zda v budoucnu budete chtít pojištění pro případ smrti nebo ne.
Jednoduché řešení (na zákaldě uvedených údajů) - plaťte 1 000 kč, využívejte maximální daňové odpočty. Až budete potřebovat pojištění pro případ smrti, nastavte PČ na maximum, co to 1 000 Kč měsíčně dovolí. Zbytek pojistěte rizikovým pojištěním
Nárok na daňový odpočet máte, není závislý na pojistné částce pro případ smrti.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2006 17:14 | Aleš Náhlík

Osobně neuvádím kde ještě z jiného důvodu (než neplacené reklama) - jsem raději, když lidé sami věnují trochu úsilí hledání. To je pro ně nejlepší, co mohou udělat. Naučí se, že věnovat měsíčně hodinu osobním financím má jednu velkou výhodu - více peněz.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2006 17:10 | Aleš Náhlík

Máte pravdu v tom, že SŽP se uzavírá minimálně na 5 let, alespoň do 60 let. Máte pravdu, že výnos se daní 15%. Souhlasím s tím, že standardně sejednané ŽP může ve výsledku znamenat, že daňová úleva je smazána vysokými poplatky.
Ale pokud si dobře přečtete článek, uvidíte, že je o řešení, jak neplatit vysoké poplatky. Např. poslední nalezené řešení má vstupní poplatek 1% (do všech druhů fondů). To je méně nebo srovnatelné s OPF. Měsíční poplatek je na minimální úrovni, u OPF samozřejmě není. Jsou zde daňové úlevy, záleží na Vaší daňové sazbě. V této variantě (oproti stnadardní) si produkt na sebe vydělá, státní podpora není smazána poplatky. Je pouze na Vás, zda:
- uzavřete ŽP standardně - uzavřete ŽP s nižšími poplatky - neuzavřete ŽP vůbec
Článek ukazuje, jaké možnosti jsou v druhém případě a zcela transparentně vyčísluje výši poplatků. Článek ukazuje nevýhody standardního sjednání - vysoké poplatky, určitě se nejedná o PR. kdo by se chtěl chlubit takovým nákladovým zatížením?
Hezký večer, Aleš Náhlík
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2006 14:50 | Jarmila

Článek je jako PR - zdůrazňuje výrody a nevidí nevýhody. Jak je tam řečeno, smlouva musí být minimálně na 5 let a minimálně do 60 let věku pojištěného. Uzavírat jakoukoli životní pojistku v 55 letech je naprostý nesmysl, protože buď jsou neúměrně vysoké platby pojistného nebo je neúměrně nízká pojistná částka. Takže to je třeba udělat dříve a nečekat na dobu těsně předdůchodovou. A za druhé: není tu ani zmínka o zdanění, které je u pojistného ve výši 15 %. Zjednodušeně řečeno: co mi stát dá na úlevách na dani, tak z toho si na konci spoření zase hooodně vezme zpátky. To má být pro mně nějaká výhoda? Pravda, jedinou útěchou mi může být skutečnost, že do doby, než mi bude 60 let, se zákony změní. je ale otázkou, zda to bude pro mně změna k lepšímu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2006 13:57 | DB

chtěl bych k tomu říci, že ŽP je 1) dlohodobý produkt (nakonci dostanete okolo 90% vložené částky, případně více dle konkr. produktu) 2) je primárně pojištění/zajištění se spořící částí a NE spoření/zhodnocování financí (to raději pravidelně spořit ve fondech,akciích)
Navíc rušit/měnit smlouvu v prvních 2 letech je dosti nevýhodné (vysoké sankce)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2006 12:42

Tohleto nabízím klientům v pohodě už několik let a vcelku úspěšně. Je třeba jim to trochu déle vysvětlovat, ale nakonec to pochopí každý, obzvláště když se přesvědčí že to funguje.Protože ale nemohu dělat reklamu, nemohu ani napsat které produkty k tomu používám a od koho. Ale jsem rád, že si toho konečně někdo všiml.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2006 9:19

Skvělý článek, i když ne všemu jako laik úplně rozumím. Ty poplatky jsou počítány za dobu života smlouvy ? Co byste doporučil v situaci kdy v 27 letech jsem uzavřel na doporučení poradce IŽP Generali, rok jsem měsíčně platil 1500 na pojistnou částku 600 000 (bral jsem si v té době úvěr na byt). Protože se mi ten produkt zdál po roce kdy přišel první výpis a z vložených 18000 bylo 16000 drahý, snížil jsem pojistnou částku na minimum 2000, dále platím 1500 s tím že po dvou letech bych chtěl snížit platbu na 1000. Na výpisu navíc bylo že poplatky se strhnou až po dvou letech takže doteď netuším co mě to vlastně bude stát. Mám za těchto okolností nárok na daňový odpočet i při pojistné částce 2000 ? Co s tím produktem dál ? Větší část provize a poplatků jsem již asi bohužel zaplatil. V současné době mě motivují ukládat na ten produkt peníze hlavně daňové odpočty. Za několik let bych opět chtěl navýšit pojistnou částku ale v současnosti mne spíše motivuje pouze daňový odpočet než pojistná ochrana. Díky za každý názor!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2006 8:11 | VlK vladku@seznam.cz

Může tu do fóra doporučit konkrétní pojištovna a uveřejnit její poplatky? Stále odolávám, ale už 4 roky přemýšlím... Ale ze záčatku byli poplatky příliš vysoké a teď po email nechtějí banky pojištovny říct...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal Horáček

hudebník a podnikatel

Jaroslav Havel

advokát

Michal Horáček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jaroslav Havel
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services