Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Analýza | 16. 11. 2006 | 15 komentářů
Vadí vám splácet několik půjček najednou různým věřitelům? Pak jste nejspíš zaznamenali nabídku GE Money Bank na tzv. konsolidaci úvěrů. Je tento produkt skutečně tak výhodný, jak říká reklama? Komu je určen a jaké jsou jeho parametry? Kdy je vhodné konsolidaci využít a kdy se jí obloukem vyhnout?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 11. 2006 10:27, Jirka

Jak píše Mak - na podnikání Váš slamník neobstojí. Ale ani v případě těch nepodnikajících dlužníků. To je totiž sorta lidí, kteří nedokážou uspořit ani korunu a vzali zavděk možností žít na dluh. A když někdo není schopen šetřit, nemá důvod vybírat mezi slamníkem, skulinou mezi trámy, domácím trezorem, tajnou skrýší pod jabloní nebo bankou. Jinak bychom si rozuměli. Já jsem odpůrcem spotřebitelských úvěrů. Jen velmi málo věcí bych si možná pořídil na splátky, ale to bych velice pečlivě zvažoval své možnosti a podmínky toho splátkového prodeje. Pokud by ten koupený předmět přinesl úspory na jiných nákladech a já mohl své peníze množit po dobu splátek ve větší míře, než RPSN úvěru, pak to má smysl. Může se stát, že se najednou odporoučí několik nezbytných věcí: díra ve střeše a plynový kotel v háji zrovna na začátku zimy - to je třeba řešit neodkladně. Rozmáčený a plesnivý barák by znamenal škody nejméně za statisíce. Pokud na obojí nemám dostatečnou rezervu, pak může půjčka pomoci a má smysl. Ale televizi, domácí kino, počítač na hry, dovolenou a jiné nepotřebnosti bych si nikdy na dluh nekupoval. Ani kdyby byl bezúročný.

Reagovat

 

+68
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 16. 11. 2006 11:38)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 11. 2006 13:11, Jarmila

Vzhledem k tomu, že takový Profireal půjčuje i na 78 % RPSN, ještě k tomu jde o revolvingový, tedy opakující se úvěr, a zákazníků má dost, hlavně mezi sociálně slabšími spoluobčany, bych řekla, že pro takového člověka je úvěr u obou bank, uvedených v článku, hotová mana nebeská. Tam je konsolidace zcela na místě, jen je třeba vzít v úvahu, že řada lidí, co si napůjčovali u podobných firem, nedosahuje příjmu 10.000,- Kč/měsíc.
Můj kolega pracoval nějaký čas pro Provident, tem půjčuje i za větší palby než nějakých 78 % p.a., a když viděl, za jakých podmínek jsou lidi schopni si půjčit, šly na něho mrákoty. Jenže pracovník Providentu pak vybírá splátky osobně u zákazníka a pokud zákazník nemá, tak je někdy vybírání peněz velice dobrodružné, občas na něho pustili psa, jindy dostal na budku, tak toho pak nechal.

Reagovat

 

-10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 16. 11. 2006 10:22)

Další příspěvky v diskuzi (15 komentářů)

16. 11. 2006 8:26 | MoB

Určitě je ten produkt výhodný pro banku - vždyť prodá svou službu (úvěr) někomu, u koho by si normálně ani neškrtla, protože už úvěr má jinde. Dokonce mu dá úvěr na totéž, na co si už jednou úvěr bral...
Ovšem zdá se, že to je výhodné i pro klienta - umožní mu to jinak sestavit svůj cash flow, takže např. bude mít menší měsíční splátky (i když celkově třeba zaplatí víc, lepší cash flow bývá zpravidla důležitější). A taky bude mít jen jednoho věřitele, což je administrativní úspora.
Takže podtrženo a sečteno - nejspíš je to výhodné pro obě strany.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

16. 11. 2006 10:22 | Jirka

O výhodnosti pro banky nemám pochybnosti. Jinak by se do toho asi nepouštěly. Pokud původní věřitelé dostanou to své a ještě se přiživí nový věřitel - banka konsolidující úvěry, finančně to pro klienta výhodné není.
Máte pravdu, že cash flow může být důležitější, než cena za půjčky. V situaci, kdy dojde k výpadku příjmů nebo k jejich útlumu je snížení objemu splátek někdy jediný způsob, jak se udržet nad vodou. Pokud ovšem je podmínkou pro konsolidaci půjček v podstatě bezrizikovost klienta a jeho pravidelný dostatečný měsíční příjem, pak v moha případech výhoda zlepšení cash flow padá. Nabízí se tedy otázka, kolika klientům bude taková služba opravdu stát za to a kolik bude těch, kteří jen přešlápnou z deště pod okap.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (MoB 16. 11. 2006 08:26)

16. 11. 2006 11:38 | Eric

To jsou starosti, to jsou starosti... Máte mít peníze ve slamníku a nepůjčovat si. Pak jsou takováto a podobná počítací cvičení zbytečná. Jo, jo, zlatý slamníček. Kupuju jen to, na co mám - ti, co si potřebují dluhy sjednotit si napůjčovali i na pitomosti a teď toho litují. Pokud nelitují, není jim pomoci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

16. 11. 2006 13:11 | Jarmila

Vzhledem k tomu, že takový Profireal půjčuje i na 78 % RPSN, ještě k tomu jde o revolvingový, tedy opakující se úvěr, a zákazníků má dost, hlavně mezi sociálně slabšími spoluobčany, bych řekla, že pro takového člověka je úvěr u obou bank, uvedených v článku, hotová mana nebeská. Tam je konsolidace zcela na místě, jen je třeba vzít v úvahu, že řada lidí, co si napůjčovali u podobných firem, nedosahuje příjmu 10.000,- Kč/měsíc. Můj kolega pracoval nějaký čas pro Provident, tem půjčuje i za větší palby než nějakých 78 % p.a., a když viděl, za jakých podmínek jsou lidi schopni si půjčit, šly na něho mrákoty. Jenže pracovník Providentu pak vybírá splátky osobně u zákazníka a pokud zákazník nemá, tak je někdy vybírání peněz velice dobrodružné, občas na něho pustili psa, jindy dostal na budku, tak toho pak nechal.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 16. 11. 2006 10:22)

16. 11. 2006 17:25 | Jarmila

Ericu váš přístup k internetu je pro tento server katastrofou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+63
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 16. 11. 2006 11:38)

18. 11. 2006 8:25 | Mak

To je dost zastaralý názor... Záleží na tom, na co si budu půjčovat. Bez úvěru bych nikdy nemohl vybudovat svou soukromou ordinaci (neměl bych kde pracovat, takže bych těžko mohl něco našetřit...). Jeho měsíční splátky ale tvoří asi jen 8% mého průměrného měsíčního obratu.
Ale nikdy bych si nepůjčil na dovolenou nebo na vánoční dárky...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+33
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 16. 11. 2006 11:38)

18. 11. 2006 10:27 | Jirka

Jak píše Mak - na podnikání Váš slamník neobstojí. Ale ani v případě těch nepodnikajících dlužníků. To je totiž sorta lidí, kteří nedokážou uspořit ani korunu a vzali zavděk možností žít na dluh. A když někdo není schopen šetřit, nemá důvod vybírat mezi slamníkem, skulinou mezi trámy, domácím trezorem, tajnou skrýší pod jabloní nebo bankou. Jinak bychom si rozuměli. Já jsem odpůrcem spotřebitelských úvěrů. Jen velmi málo věcí bych si možná pořídil na splátky, ale to bych velice pečlivě zvažoval své možnosti a podmínky toho splátkového prodeje. Pokud by ten koupený předmět přinesl úspory na jiných nákladech a já mohl své peníze množit po dobu splátek ve větší míře, než RPSN úvěru, pak to má smysl. Může se stát, že se najednou odporoučí několik nezbytných věcí: díra ve střeše a plynový kotel v háji zrovna na začátku zimy - to je třeba řešit neodkladně. Rozmáčený a plesnivý barák by znamenal škody nejméně za statisíce. Pokud na obojí nemám dostatečnou rezervu, pak může půjčka pomoci a má smysl. Ale televizi, domácí kino, počítač na hry, dovolenou a jiné nepotřebnosti bych si nikdy na dluh nekupoval. Ani kdyby byl bezúročný.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+68
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 16. 11. 2006 11:38)

18. 11. 2006 10:34 | Honza

Souhlasím, kromě úvěru an podnikání ještě uznávám úvěr na bydlení. Jinak se úvěrům vyhnout co největším obloukem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+44
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mak 18. 11. 2006 08:25)

18. 11. 2006 13:29 | Petra

Konsolidace či refinancování stávajících úvěrů bude pochopitelně dražší špás, půjde-li to po menších splátkách po delší dobu, na druhou stranu to může být dobrý instrument pro někoho, kdo si uvědomil, že se zadlužil špatně, prozřel, a chce své hospodaření od základů změnit. Bude mít jeden nový srozumitelný úvěr, jasný výhled na jeho konečné splacení, a pokud vydrží si žádný nový úvěr nevzít, může časem začít budovat svou finanční rezervu, neřkuli přímo finanční nezávislost-investováním přebytků. Ale pozor, úvěr jehož prostřednictvím získám aktivum, které mi peníze přináší, podnikání či pronajímaná nemovitost, do kategorie špatných úvěrů nepatří.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

18. 11. 2006 16:33 | Jarmil

Tak tomu se říká objev, gratuluji! Nezkoušela jste si včera na Nově své IQ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petra 18. 11. 2006 13:29)

19. 11. 2006 10:22 | roman.k

Krásně řečeno :-))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 16. 11. 2006 17:25)

19. 11. 2006 12:15 | Jirka

"Ale pozor, úvěr jehož prostřednictvím získám aktivum, které mi peníze přináší, podnikání či pronajímaná nemovitost, do kategorie špatných úvěrů nepatří."
Toto je třeba drobet upřesnit. Pokud dokážete zhodnocovat peníze pro odloženou splátku o více, než činí úroková sazba úvěru, pak ano. Troufám si říci, že pouhým investováním odložených peněz na to navýšení nevyděláte. Musela byste ovládat velmi slušně trading nebo použít rizikovější pákové instrumenty, aby to stálo za to. Jde-li Vám ovšem o trading za půjčené peníze, pak je tato cesta velmi nevýhodná. Broker Vám poskytne úvěr na margin za podstatně přijatelnější úrok.
GE poskytuje konsolidaci půjček s RPSN od 10,62% při splátkách rozložených do 120 měsíců. Předpokládám, že na tuto RPSN dosáhnou jen klienti s úhrnem dluhů ve výši 200 tisíc (maximum). Ti s menší sumou ke splacení budou mít horší úročení. Protože splátky jsou rozloženy do delšího období než u původních úvěrů, budete mít úsporu na měsíčních výdajích jen po část období. Konkrétní úsporu byste si musela spočítat na stránkách www.gemoney.cz. Z té úspory (postupně narůstající) budete muset dostat investováním nejméně tolik, o kolik si GE vezme v úhrnu více.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petra 18. 11. 2006 13:29)

20. 11. 2006 8:06 | Jarmila

Já nejsem odpůrce úvěrů, ale příznivec úvěrů rozumných. Proboha, na co si budu půjčovat za RPSN 26 %, když se stačí rozhlédnout a jiný mi dá totéž zboží na splátky s RPSN %, protože není nenažraný, stačí mu rabat od výrobce a prodává s tím, že je rád, že prodá on a ne jeho konkurence? Pokud se porozhlédnete po trhu, nabídek na solidní splátky je dost. Čím větší taneček a vymývání mozku, tím to stojí za větší .... (doplňte si sami).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+54
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 18. 11. 2006 10:27)

3. 7. 2007 1:09

Ahoj Jarmila, budem rad, ak mi das dobry typ na solidny uver - jozef222@szm.sk
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+56
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 20. 11. 2006 08:06)

11. 5. 2014 10:54 | Franta

Osobně jsem vyzkoušel konsolidaci z http://snadnakonsolidace.cz/ kde je zastupuje společnost Home Credit. A jsem rád že jsem narazil na tyto stránky, jelikož jsem mohl ušetřit 1800 kč na měsíčních splátkách. Pokud máte více půjček , které musíte platit tak konsolidace půjček je dobrá věc.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: 3.reklamace stejne vady
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, mám si jet pro mobil, který jsem reklamovala po 3. s zadosti odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu nesplneni podstaty a ucelu telefonu. Vada byla dvakrat uznana a opravena (novým dilem) nicmene... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Hodboď

podnikatel, Miton

Mojmír Čapka

podnikatel, Brisk

Tomáš Hodboď
ÚSPĚŠNOST
70,83 %

z 24 duelů
×
Mojmír Čapka
ÚSPĚŠNOST
60,71 %

z 56 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Způsoby obchodování, Ziskový výnos, Hypotéza, jan sedláček, o2, jaromír novák, dtest, penzijní připojištění, hepatitida, konvergenční program, nápověda, demagogie, Bonusový vklad, dárky z druhé ruky, pomaturitní studium, cvr energy, terminační poplatky, zvětšení

6B64222, 1A10000, 6S64222, 3AY0049, 1A10000

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK