Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Jaké jsou výhody a nevýhody stavebního spoření? Kolik vám stavební spoření může za 6 let vynést? Jaké poplatky jsou s uzavřením smlouvy a vedením spořícího účtu spojeny? Je spoření výhodné pro děti? Jaké "vánoční dárečky" letos ke smlouvě nabízejí stavební spořitelny?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 11. 2006 13:59

Státní podpora bude časem stejně ještě snížena jako v Německu ale vzhledem k výhodným úvěrům s pevnou úrokovou sazbou bude st.spoř v ČR prosperovat dále.
TIP!Pokud chcete zrušit stav.spoření před vázací dobou 5/6 let, tak si nejprve snižte cílovou částku do výše naspořené částky, aby sankce 0,5% z cíl.částky byla minimální.
Sinuhet

Reagovat

 

+61
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 11. 2006 20:48, Jarmila

OddTome, musím odporovat:
u stavebního spoření NEDOSTANETE více než jednu státní podporu, i kdybyste uzavřel na své jméno VŠECHNY smlouvy, co jich stavební spořitelny mají. Takže tam se o podvod nejedná a NIKDY jednat nebude. Tohle kontroluje ministerstvo financí na základě rodných čísel a státní podpora je přiznávána na rodné číslo (dříve na jednu smlouvu).

Píšete: "myslíte, že FÚ opravdu kontroluje, zda náhodou v rodině XY neodečítají čtyři dospělí lidé úroky na tutéž akci na stejné adrese?" I v tomto jste mimo mísu. To totiž lze a je to zcela legální. Samy stavební spořitelny to doporučují a dělá se to tam, kde jsou třeba dva stavebníci, z nichž se postupem času třeba stanou manželé, nebo jde o rodiče a děti, kdy se spoří třeba na 4 smlouvy (rodiče dítěte, ženaté/vdané dítě s partnerem). Dokonce lze pro účely úvěru více smluv sloučit a úvěr platit jako jeden. Ani v tomto případě se o podvod nejedná.

Připouštím, že u úvěru může mnou popsanou situaci někdo chápat třeba i jako jakýsi druh podvodu. Ale: stavební práce JSOU provedeny. MUSÍ být provedeny na doklad. Úvěr ze stavebního spoření dostanete i bez nutnosti předchozího spoření, někdy je dokonce úvěr bez předchozího spoření výhodnější než úvěr se spořením. Stavební spořitely půjčují dosti ochotně a u úvěrů do 300.000 Kč v půjčování na bydlení nemají konkurenci. U úvěrů nad 300.000 docela zdárně konkurují hypotékám. Jde jen a pouze o to, že můžete mít úvěrů více a peníze takto získané použít na cokoli. Musíte ale splňovat bonitu a za všechno obvykle ručíte vlastní nemovitostí. Problém je v tom, že pokud stavíte, tak např. potřebujete peníze, abyste zaplatil řemeslníka. Potřebujete práci na 3 dny. Pro firmu je to tak drobná zakázka, že se to nevyplatí a pro Vás jako pro stavebníka je to přes firmu drahé. Domluvíte se přímo s řemeslníkem a narazíte na problém: on Vám nemůže dát fakturu na provedeené práce, protože má pozastavený ŽL. Ten má pozastavený z důvodu, že je zaměstnanec a nemůže mít ŽL na hlavní činnost firmy, u které je zaměstnán. Na vlastní ŽL nepracuje, protože nesežene dostatek zakázek. Takže Vám s vědomím své mateřské firmy udělá práci, protože oni si navzájem nekonkurují. No, a mateřská firma se Vás ještě zeptá, jestli na materiál potřebujete papír. Pokud ne, je ochotna Vám materiál dodat za režijní cenu s 5% DPH protože sama vyinkasuje zbytek DPH, což jí uhradí případné náklady). Kdo tu teda podvádí? Vy, protože na stavbu potřebujete peníze, ale na platbu neseženete doklad (a mimochodem, na tohle potřebuju dva souběžné úvěry na stavební spoření, protože i řemeslníky musí někdo zaplatit)? Zedník, který u Vás dělá de facto načerno, protože nemůže mít ŽL, takže za svou činnost zinkasuje nezdaněné peníze? Firma, která je ochotna Vám dodat materiál za 5% DPH, pokud ovšem nebudete chtít doklad?

Reagovat

 

-4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (oddTom 12. 11. 2006 13:33)

Další příspěvky v diskuzi (75 komentářů)

12. 11. 2006 20:48 | Jarmila

OddTome, musím odporovat: u stavebního spoření NEDOSTANETE více než jednu státní podporu, i kdybyste uzavřel na své jméno VŠECHNY smlouvy, co jich stavební spořitelny mají. Takže tam se o podvod nejedná a NIKDY jednat nebude. Tohle kontroluje ministerstvo financí na základě rodných čísel a státní podpora je přiznávána na rodné číslo (dříve na jednu smlouvu).
Píšete: "myslíte, že FÚ opravdu kontroluje, zda náhodou v rodině XY neodečítají čtyři dospělí lidé úroky na tutéž akci na stejné adrese?" I v tomto jste mimo mísu. To totiž lze a je to zcela legální. Samy stavební spořitelny to doporučují a dělá se to tam, kde jsou třeba dva stavebníci, z nichž se postupem času třeba stanou manželé, nebo jde o rodiče a děti, kdy se spoří třeba na 4 smlouvy (rodiče dítěte, ženaté/vdané dítě s partnerem). Dokonce lze pro účely úvěru více smluv sloučit a úvěr platit jako jeden. Ani v tomto případě se o podvod nejedná.
Připouštím, že u úvěru může mnou popsanou situaci někdo chápat třeba i jako jakýsi druh podvodu. Ale: stavební práce JSOU provedeny. MUSÍ být provedeny na doklad. Úvěr ze stavebního spoření dostanete i bez nutnosti předchozího spoření, někdy je dokonce úvěr bez předchozího spoření výhodnější než úvěr se spořením. Stavební spořitely půjčují dosti ochotně a u úvěrů do 300.000 Kč v půjčování na bydlení nemají konkurenci. U úvěrů nad 300.000 docela zdárně konkurují hypotékám. Jde jen a pouze o to, že můžete mít úvěrů více a peníze takto získané použít na cokoli. Musíte ale splňovat bonitu a za všechno obvykle ručíte vlastní nemovitostí. Problém je v tom, že pokud stavíte, tak např. potřebujete peníze, abyste zaplatil řemeslníka. Potřebujete práci na 3 dny. Pro firmu je to tak drobná zakázka, že se to nevyplatí a pro Vás jako pro stavebníka je to přes firmu drahé. Domluvíte se přímo s řemeslníkem a narazíte na problém: on Vám nemůže dát fakturu na provedeené práce, protože má pozastavený ŽL. Ten má pozastavený z důvodu, že je zaměstnanec a nemůže mít ŽL na hlavní činnost firmy, u které je zaměstnán. Na vlastní ŽL nepracuje, protože nesežene dostatek zakázek. Takže Vám s vědomím své mateřské firmy udělá práci, protože oni si navzájem nekonkurují. No, a mateřská firma se Vás ještě zeptá, jestli na materiál potřebujete papír. Pokud ne, je ochotna Vám materiál dodat za režijní cenu s 5% DPH protože sama vyinkasuje zbytek DPH, což jí uhradí případné náklady). Kdo tu teda podvádí? Vy, protože na stavbu potřebujete peníze, ale na platbu neseženete doklad (a mimochodem, na tohle potřebuju dva souběžné úvěry na stavební spoření, protože i řemeslníky musí někdo zaplatit)? Zedník, který u Vás dělá de facto načerno, protože nemůže mít ŽL, takže za svou činnost zinkasuje nezdaněné peníze? Firma, která je ochotna Vám dodat materiál za 5% DPH, pokud ovšem nebudete chtít doklad?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (oddTom 12. 11. 2006 13:33)

12. 11. 2006 20:49 | Jarmila

Pokračování: Ano, chytráčkovství je možná u nás národním sportem, ale není on stát taky trochu na vině? Třeba již nesmyslných a nelogickým zdaňováním již mnohokrát zdaněného nebo třeba nesmyslnou výší daní a úrovní přerozdělování?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (oddTom 12. 11. 2006 13:33)

12. 11. 2006 20:58 | Jarmila

No jo, ale co když smlouvu uzavřu a peníze vložím v prosinci, pak dostanu podporu za celý rok. Smlouva poběží 6 let, já poslední peníze vložím v lednu a koncem ledna zruším, pak dostanu podporu taky za celý rok, ale smlouva přitom trvala 6 let a měsíc, ale já na ni mám 7 podpor. Tam pak vylezu na výš než na 5,9 %. K tomu připočtu úročení a klidně se pak dostanu na 7 %.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vykuk 10. 11. 2006 18:00)

12. 11. 2006 21:07 | isa

Počítáte špatně, vylezete ještě výš. Uzavřu-li smlouvu v prosinci 2006 a zruším (po 6 letech a 1 měsíci) v lednu 2013, dostanu dokonce 8 podpor, nikoliv 7. A to za roky 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13 :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+36
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 12. 11. 2006 20:58)

13. 11. 2006 8:55 | Tomáš Marný

Státních podpor dostanete kolik chcete, nebo vlastně kolik máte uzavřeno smluv, jenom jejich součet nepřekročí 3.000,- Kč za rok...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+30
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 12. 11. 2006 20:48)

13. 11. 2006 10:23 | Jarmila

Máte pravdu, omlouvám se za nepřesný výpočet. Pak to hned otočím, ale to už dostanu jen 6 podpor (protože na tento rok mám nárok vyčerpán).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+41
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (isa 12. 11. 2006 21:07)

13. 11. 2006 10:23 | oddTom

1) Ale Jarmilo, vy odbíháte někam úplně jinam... Samozřejmě že pokud se provadějí čtyři RŮZNÉ stavební úpravy, je to OK. Ale sama jste přeci přišla s tím, že (např.) lze předložit fakturu za JEDNU A TU SAMOU ÚPRAVU (např. výměnu okna v kuchyni 1. 10. 2006) čtyřem různým spořitelnám, i když ve skutečnosti toto okno bylo evidentně měněno jen jednou. A v tom je právě ten podvod.
2) Jak už napsal T. M., na čtyři rodná čísla běží čtyři státní podpory.
3) I u překlenovacích úvěrů nadále dospořujete.
4) Text o ŽL atd. je úplně mimo původní téma. a) Dva souběžné úvěry nepotřebujete. Proč byste nemohla mít z jednoho úvěru fakturováno 100.000 pro firmu (např. výměna oken) a 5.000 pro řemeslníka (např. montáž žaluzií)? b) To, že zrovna ten dotyčný chudák nemá ŽL, je snad úplně jiný problém. Nikdo Vám nebrání sehnat jiného řemeslníka. c) Samozřejmě že zedník pracující na černo podvádí. A firma Vám může dodat materiál s 5 % DPH, pokud sama provede montáž. Jinak to rovněž není košer. Ale nic z toho nesouvisí (a ani nijak neomlouvá) s původním tématem úvěrového podvodu, se kterým jste se vytasila.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 12. 11. 2006 20:48)

13. 11. 2006 10:27 | oddTom

No hlavně že se máte na koho vymluvit, než abyste začala s respektováním zákonů u sebe.
Jak jsem napsal už výše: "Pokud kdokoliv (ne třeba jen tunelář - princip podvodu je přeci pořád stejný) obhajuje obcházení práva tím, že sám stát hospodaří, jak hospodaří, nebo že někteří politici jsou vykukové, je to jen trpký alibismus. A pokud má takový podvodníček ještě odvahu říkat státu, co dělá blbě a co změnit (aby - doufejme - sám přestal podvádět - a tedy okrádat třeba i vás), je to trapné. Pokud nezačneme u sebe, jak může být "dokonalý" stát?"
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 12. 11. 2006 20:49)

13. 11. 2006 10:43 | Jarmila

7 podpor. Mám ruce rychlejší než mozek.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+52
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (isa 12. 11. 2006 21:07)

13. 11. 2006 11:43 | Tomas

Musite jeste zapocitat urokove zvyhodneni a nekde nabizeji i dodatecne urokove zvyhodneni, ale az po sedmi letech... Proto je nejidealnejsi smlouvu neukoncovat po zakonem stanovenou vazaci lhutu, ale sporit dal.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+56
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vykuk 10. 11. 2006 18:00)

13. 11. 2006 13:52

Zaobíráte se pouze drobty. Ale přece jenom jinak řečeno,S.S. se vyplatí především samotným stavebkám potažmo státu.Toť vše
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+24
Líbí
Nelíbí

14. 11. 2006 10:35 | Sikin

Je stavební spoření výhodné ?? Samozřejmě že pro někoho ano a pro někoho ne. Jednomu ten výnos nestačí a druhému ano. Kdo chce ať má a kdo nechce, tak ho nikdo nenutí. Prostě ať se každý rozhoduje podle sebe a za své rozhodnutí nese následky ať ty špatné nebo dobré.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+34
Líbí
Nelíbí

14. 11. 2006 12:06 | zinfo

Musím souhlasit. Tak jak jste to Jarmilo popsala, dopustila jste se úvěrového podvodu dle § 250b tr. zákona. A je otázkou konkrétního posouzení, zda jste zároveň nespáchala trestný čin podvodu dle § 250. Dokud to nepraskne, tak se nic "neděje", ale zkuste se dostat do problémů se splácením a uvidíte jak od vás dají ruce pryč. Takových chytráků pak končí na soudě a musí skončit s podnikáním.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (oddTom 13. 11. 2006 10:27)

15. 11. 2006 13:59

Státní podpora bude časem stejně ještě snížena jako v Německu ale vzhledem k výhodným úvěrům s pevnou úrokovou sazbou bude st.spoř v ČR prosperovat dále. TIP!Pokud chcete zrušit stav.spoření před vázací dobou 5/6 let, tak si nejprve snižte cílovou částku do výše naspořené částky, aby sankce 0,5% z cíl.částky byla minimální. Sinuhet
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+61
Líbí
Nelíbí

15. 7. 2012 10:22 | pavel

ohledně stavebního spoření, jestli se vyplatí nebo ne tak bych doporučil navštívit stránku http://www.pujckam.cz/ , dozvíte se více ..
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivan Langer

politik a podnikatel

Radovan Vítek

podnikatel, CPI Group

Ivan Langer
ÚSPĚŠNOST
80,00 %

z 75 duelů
×
Radovan Vítek
ÚSPĚŠNOST
25,93 %

z 27 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Neúročený dluhopis, Alikvotní úrokový výnos, Anuita, jan bureš, pavel kohout, andrej babiš, zbyněk stanjura, martin stára, Angela Merkelová, členský podíl, duševní práce, Burza cenných papírů, DDT, lubo smid, zákon o evidenci tržeb, koš, Rada hospodářské a sociální dohody, emise co2

6C31210, 5J67363, 3AT6251, 3A07436, 3AR5888

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK