Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Chcete si na stáří spořit pomocí životního pojištění a hledáte co nejpružnější produkt? Univerzální (variabilní, flexibilní) životní pojištění vám umožní zvyšovat či snižovat výši pojistného podle vaší současné finanční situace. V případě potřeby můžete využít i platebních prázdnin. Jak tento produkt funguje? Jak a z čeho vybírat? Přečtěte si naši komplexní analýzu produktů variabilního životního pojištění včetně unikátního příkladu znázorňujícího výši zhodnocení vašich úspor.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 10. 2006 7:31, V.I.Lenin

Ó jak Vás obdivuji veliký mysliteli!

Reagovat

 

+70
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ja 24. 10. 2006 06:51)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 10. 2006 7:42, PlischkeS

Peníze se určitě dají výhodněji zhodnotit pomocí jiných finančních produktů, to bez pochyby. Pokud ale člověk, který nemá "spořící vůli" (co naspoří, zase utratí), hledá produkt, se kterým by si našetřil peníze na důchod (a penzijní připojištění už má), životní pojištění pro něj jednu výhodu přináší. Chce-li totiž využít daňových výhod, musí s výběrem peněz počkat až do 60. narozenin. Produkt ho tak donutí si na důchod našetřit. Nestane se tak, že si peníze vybere, když mu bude třeba 50, protože se např. rozhodl koupit nové auto nebo se mu vdala dcera.

Reagovat

 

-32
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ja 24. 10. 2006 06:51)

Další příspěvky v diskuzi (12 komentářů)

24. 10. 2006 6:51 | ja

1) Investovat penize dokazi minimalne stejne dobre jako pojistovny. A jeste navic nemam penize vazane na tak silenou dobu jako bezne pojistky. O poplatcich radeji nemluve, zkuste se na ne v pojistovnach zeptat a uvidite jejich kysele xichty. 2) Pojisteni? Asi jsem hazardni povaha - pojisteni jen kdyz je povinne. Necitim se jako rizikovy clovek, v rodine nezijeme z ruky do huby. A pocit, ze tri ctvrtiny pojistneho jdou stejne jinam nez na nahrady pojistnych plneni, to neni pro me. 3) Vyhodou u kapitaloveho zivotniho pojisteni jsou odcitatelne polozky od zakladu dane, ale to je zase vhodne pro lidi starsi 50 let, jinak to nema cenu si penize na takovou dobu blokovat. Zase nic pro me.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+45
Líbí
Nelíbí

24. 10. 2006 7:31 | V.I.Lenin

Ó jak Vás obdivuji veliký mysliteli!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+70
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ja 24. 10. 2006 06:51)

24. 10. 2006 7:42 | PlischkeS

Peníze se určitě dají výhodněji zhodnotit pomocí jiných finančních produktů, to bez pochyby. Pokud ale člověk, který nemá "spořící vůli" (co naspoří, zase utratí), hledá produkt, se kterým by si našetřil peníze na důchod (a penzijní připojištění už má), životní pojištění pro něj jednu výhodu přináší. Chce-li totiž využít daňových výhod, musí s výběrem peněz počkat až do 60. narozenin. Produkt ho tak donutí si na důchod našetřit. Nestane se tak, že si peníze vybere, když mu bude třeba 50, protože se např. rozhodl koupit nové auto nebo se mu vdala dcera.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-32
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ja 24. 10. 2006 06:51)

24. 10. 2006 9:45 | Zachrdla - TriMan

Tuto argumentaci používají prodejci, nebo ji sama také věříte? Člověk který nemá „spořící vůli“ přestane platit toto pojištění hned v průběhu prvních let. Takže pouze zaplatí provizi zprostředkovateli, režijní náklady pojišťovně a sám inkasuje nulové (či jen minimální) odkupné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PlischkeS 24. 10. 2006 07:42)

24. 10. 2006 10:20 | comment

To mi prijde s odpustenim jako blbost. Pokud je to jen o tom, ze clovek nema vuli sporit (vidim to sam na sobe, co zbyde po zaplaceni trvalych prikazu na beznem ucte vzdycky utratim), tak mu naopak pomuze, kdyz penize pravidelne nekam odtekaji, odkud nema moznost je utratit. Proc bych prestaval platit, kdyz by to jednak vyzadovalo nejakou aktivni ucast z moji strany (placeni nic nevyzaduje, penize odchazeji samy) a jednak to ani nechci? Ja si CHCI sporit na duchod, jen na to nemam vuli.
To co jste popisoval vy nejsou lide, kteri nemaji "sporici vuli", ale lide, kteri si proste sporit nechteji nebo na to nemaji, ale o tech pani Simona nic nerikala. Cili bych rekl, ze jste tentokrat mimo vy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zachrdla - TriMan 24. 10. 2006 09:45)

24. 10. 2006 13:55

vzdy je treba u techto dlouhodobych "sporeni" (zivotni, duchodove) zohlednit inflaci.. 30 let * 3% (a to je nizka sazba, pri recesi se muzeme dockat i dvouciferne inflace) = 90%.. takze jednoduse musim za 30let dosahnou "zhodnoceni" min 100%, abych byl na svem a pripadne neco vydelal..dale ve vynosu nemate takove chutkovky jako prechod na Euro a nasledne zvednuti cenove hladiny o X%, jakykoliv prusvih ze strany statu atd atd. kratke penize lze v pripade jakekoliv krize uklidit jednim jedinym bankovnim prikazem.. u dlouhodobych sporeni budete jen bezmocne koukat, jak vase uspory mizi kdesi v cerne dire..:-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+36
Líbí
Nelíbí

24. 10. 2006 17:05 | comment

Myslim, ze byste mel lepe pocitat, pokud chcete argumentovat cisly. Pokud bude po 30 let trvat inflace 3%, nebude (pro Vas mozna prekvapive) celkova inflace za toto obdobi 90%, ale 143%, coz je celkem podstatny rozdil. Pokud tedy dosahnete zhodnoceni 100%, nebudete v plusu, ale celkem dost v minusu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+24
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 24. 10. 2006 13:55)

24. 10. 2006 17:18 | PlischkeS

Dobrý den pane Zachrdlo,
myslím, že jsem jasně napsala, že nejsem zastáncem "spoření s pojišťovnou". Ovšem v praxi jsem se setkala s mnohými, kdo si na stáří dokáží spořit opravdu jen díky možnosti státních příspěvků na penzijní připojištění a daňových odpočtů na zaplacené pojistné na ŽP. Peníze z podílových fondů je pro ně příliš lehké zase vybrat... Takže si myslím, že pro tyto lidi je lepší mít na stáří alespoň nevýhodně naspořenou rezervu než rezervu žádnou.
Jinak s Vámi samozřejmě souhlasím, že někteří asi od smlouvy s pojišťovnou zase odstoupí. Věřím ale, že pro mnohé je motivace získání peněz "zdarma" od státu dost silná.
Každopádně můj názor na životní pojištění je asi nejlépe patrný z tohoto článku: http://www.penize.cz/zpravy/3798/potrebuji-zivotni-pojisteni-je-to-produkt-pro-me/
Děkuji za příspěvek, Simona Ely
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+40
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zachrdla - TriMan 24. 10. 2006 09:45)

24. 10. 2006 17:34

Životní pojštění jako "spoření" pro mladé / řekněme do 35 / určitě ne ! Ty důvody jsou dva . Peněžní prostředky potřebují tito lidé mít k dispozici v dohledné době / maximálně několika let / a potřebují je na spoustu jiných věcí než na zajištění důchodu a vliv inflace jim toho taky poměrně dost ukrojí . Takže pro tuto věkovou kategorii spíš stavební spoření které jim zaručí určitě lepší výnos a v dohledné době . Pro nás starší životní pojištění ano ,ale za předpokladu ,že to nebude na dobu delší než 15 let a budeme moci využít daňového odpočtu a příspěvku zaměstnavatele . Jinak jsou to umrtvené peníze bez výrazného výnosu .
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

24. 10. 2006 18:42 | Zachrdla - TriMan

Tito lidé mají tyto pojistky ne proto, že chtějí spořit, ale proto, že je k jejich uzavření nějaký prodejce ukecal. Je jen otázkou času, kdy přijde jiný prodejce a opět je ukecá, aby starou pojistku zrušili a uzavřeli novou. Pak to již proběhne tak, jak jsem napsal. Problémem těchto pojistek je nemravně vysoká provize za jejich sjednání. Ta potlačuje morálku a vede část prodejců k páchání zvěrstev. Má výtka nesměřovala vůči Vám, ale vůči těmto prodejcům, jímž by Váš příspěvek, vytržen z kontextu, mohl poskytnout pocit z dobře vykonané práce.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+34
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PlischkeS 24. 10. 2006 17:18)

25. 10. 2006 6:36 | Fredy

Koukám, že si finanční žraloci opět brousí zuby. Když si porovnám údaje v tabulkách při UŽP s tím, že zvolím kombinaci rizikového životního pojištění a zbytek budu pravidelně investovat třeba do akciových fondů, tak jsem na tom podstatně lépe. Vždy se musím smát, když se píše o spoření s dobrým pojištěním. A pak se ukáže, že bud jedno, nebo druhé. Aby vyšlo lépe spoření, tak se musí potlačit pojištění. Viz tabulka a „minimální pojistné částka pro případ smrti“ kolem 30.000 Kč. To nejsou skoro ani dvě měsíční mzdy. Pokud bych si uzavřel v 35-ti letech RŽP na 30.000, tak budu platit něco mezi 80 až 100 Kč/měsíčně. Když budu zbytek do 1.000 Kč pravidelně investovat 25 let do akciového fondu, tak bych mohl mít na konci 500.000 až 1.200.000 Kč podle procenta zhodnocení (od 4 do 10%). Proč přitom živit pojištovnu, která tu je, už dle svého názvu, od pojištění? Když uvažuji o skutečném pojištění, které by mělo zabezpečit rodinu, tak by měla být poj. částka minimálně 500.000 Kč. Když si takovou RŽP uzavřu ve 35-ti letech, tak budu platit mezi 250 až 300 Kč/měsíčně. Když zbytek budu zase investovat pravidelně například do akciového fondu, tak mohu očekávat minimálně stejné zhodnocení 450.000 Kč při 4%, ale spíše vyšší kolem 1.000.000 Kč při 10%. A to se jedná o pravidelném investování 700 až 750 Kč. Což není žádná velká částka. A také uvádím jen tento dostupný, nenáročný způsob investování. Jsou i jiné s vyššími výnosy, ale větším rizikem. Proto stále apeluji na to, že pojištovny jsou tu od pojištění a spořit, či investovat je lepší někde jinde. Předpokládám, že si také nikdo nepořizuje například kreditní kartu proto, že je u ní nějaká „malá“ forma rizikového pojištění.
PS: Když se zde někteří oháníte tím, že UŽP, jako ostatně i KŽP je dobré proto, že je málo likvidní a že tudíž jste disciplinovanější a zodpovědnější, tak jakou průměrnou „životnost“ má jedna taková smlouva? Kdysi to bývalo 3 až 4 roky. Tedy žádných 20, 30 let. Tohle pak potvrzuje to, co napsal pan Zachrdla. Tyto nesmyslné pojistné smlouvy jsou tu od toho, aby je, v pořadí další bouchači, předělali na jiné, určitě lepší a dokonalejší. Ostatně v provizích se ročně vyplácí několik miliard Kč. Hádejte z kterých kapes to je?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+54
Líbí
Nelíbí

14. 1. 2007 20:19 | S.D.

O.k. Ale myslím že Váš "sofistikovaný" výpočet postrádá několik detailů - kdo Vás nechá investovat do těch Vašich akciových fondů BEZ POPLATKŮ? Protože s žádnými poplatky Váš propočet nepočítá. A možná ještě 1 věc - pokud uzavřete ve 35 letech rizikové pojištění na 500.000 Kč, je to 2x Váš roční příjem, ale ten nominálně poroste a po 10-15 letech nebude taková pojistka dostačující a pokud ji budete chtít upravit, pojišťovna Vám adekvátně k Vašemu věku dopočítá pojistné, které už nebude 250-300 Kč Takže sdílím z velké vetšiny Váš názor, ale obsahuje drobné nepřesnosti.
S pozdravem S.D.
PS: Ve finančnictví pracuji přes 3 roky, jsem majitelem firmy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+48
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 25. 10. 2006 06:36)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

František Janeček

producent a podnikatel

Dušan Kunovský

podnikatel, Central Group

František Janeček
ÚSPĚŠNOST
9,09 %

z 44 duelů
×
Dušan Kunovský
ÚSPĚŠNOST
78,95 %

z 38 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Leasingová splátka, Krytá opční pozice, Rubopis, transformované fondy, státní podpora, příspěvek zaměstnavatele, jan sedláček, účastnické fondy, platby na internetu, mluvený projev, marta nováková, anna marešová designers, Denisa Salátková, Krátkodobé závazky, investiční mince, CRM, hospodyně, Daniel Hamermesh

3SH9999, 1SF6955, 9B30117, 3S74757, 1AP2811

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK