Deregulace nájemného: Víte, za kolik budete bydlet?

František Mašek | rubrika: Co se děje | 21. 12. 2010 | 13 komentářů
Nájemné v řadě českých měst a obcí již nebude od ledna regulováno. Legislativa, která řeší, co dál, ale bude platit nejdříve koncem 1. čtvrtletí 2011, zhruba ve stejné době, kdy má vzniknout cenová mapa Ministerstva pro místní rozvoj, pomáhající určit místně obvyklé nájemné.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 12. 2010 17:32, Karel

No u těch kteří byli v produktivním věku je to třeba jejich problém že nemysleli dopředu, ale u důchodců je to horší, těžko si bude v 75ti zakládat spoření nebo brát hypo, když neví jestli tu ještě za dva roky bude, že.
A taky nemělo dojít v řadě měst a obcí k divoké privatizaci bytového fondu.

Zobrazit celé vlákno

+7
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 1. 2011 17:04, Jarka

Podle mě největší socky v našem státě jsou právě majitelé domů. Ve kterém podnikání je možné, aby si podnikatel stanovil cenu, která vůbec neodpovídá realitě a lidé, potažmo stát formou dávek, mu vše uhradili? Proč neplatí sankce za volné byty? Na jednu stranu si může dovolit mít neobsazené byty a na druhé bude nehorázně navyšovat nájem? Tak do jde jen v naší republice a konkrétně píšu o firmách RPG a CPI, které získali za hubičku spoustu obytných domů a teď ještě budou rýžovat peníze ze státu. Hanba našim politikům, že tuto situaci způsobili!

Zobrazit celé vlákno

-40
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 13 komentářů)

5. 6. 2011 18:54 | vladimír

S deregulací souhlasím,ale tak jako se účtuje topení,teplá voda,by mělo být nájemné vedeno na účtu toho kterého domu a ročně vyúčtováno.K tomu samozřejmě náklady na opravy,které by měly být projednány předem s nájemníky,náklady na odpisy,daně,ele.proud a dálší.K tomu by měl být samozřejmě i přiměřený zisk na př.10 %.Na konci roku by mělo být provedeno vyúčtování a rozdíl by se buď doplatil nebo případný přebytek by se použil na další opravy,výměnu zařízení a pod.Nyní se vybírá pouze nájemné a do bytú,po př.na opravu domu se žádné prostředky nedávají.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 5. 2011 12:10 | Martin

Deregulace nájemného - dobrá. A kdo nám řekne, jaký standard a kvalitu má za uvedené "obvyklé nájemné" pronajímaný byt mít. V jaké kvalitě musí být okna a jejich tepelně-izolační kvalita a totéž obvodové stěny, abychom netopili pánu bohu... Jak má být byt vybavený a v jaké kvalitě. V jakém stavu musí být ostatní prostory a domu abychom za tyto nemalé peníze dostali i odpovídající služby. A jak máme získat průhledné a jasné vyúčtování všech služeb, které do nájmu náleží, abychom zjistili, že nejsou předražené. Kde najdeme tyto informace, nebo na koho se můžeme při neshodě obrátit.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 5. 2011 15:27 | Bea

Jsem pro deregulaci, i když je proti mně - záleží ale na lidech. Za byt 85 m2 platíme nyní 11.000 Kč + 4.000 + 2500 el. a plyn. Každoročně jsou vysoké nedoplatky. Za topení 70m2 platíme 40.000 ročně. Možná, že tohle je normální, ale: ve zdech bytu mám díry o průměru 15 cm - následky stavebních úprav bytu nad a pod námi. Podlahy se začaly propadat, dveře nejdou zavírat, okna ani nedovřeme. Omítky jsou odfouklé od zdí - hrozí jejich spadnutí. Za takový byt platíme už teď 17.500 Kč a na příští rok, jak se majitel usmívá, si máme připravit peněženky - připlatíme 1.800 Kč. Jediná možnost je vystěhvoat se, ale do bytu 70-80m2 si majitelé přejí pokud možno maximálně 4 osoby a ne zvíře. Nás je šst a pes. Tak co máme dělat?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 3. 2011 9:23 | Petr

Pronajimam nove byty za dvojnasobek najemneho z cenove mapy. Presto mi lidi muzou utrhnout ruce aby dostali takovy pronajem. V porovnani s regulovanym najemnym je cena vysoka, ovsem najemne v cenove mape je pro byty v prumernem, nebo podprumernem stavu. Cena za m2 novostavby v centru mesta je 30.000-45.000 Kc. Pokud platim dane a opravy, tak je se stestim navratnost takove investice 25-30 let. Sorry, ale jako vykoristovatel si teda nepripadam. Musel jsem to toho dat nemale penize a dostavam z toho zpatky 3,5% rocne.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 1. 2011 7:07 | Marcela Kocmanová

Bydlím v domě ,který vlastní realitní kancelář.Již několik let se majitel o dům nestará. Omítka padá, dokonce i na ulici, všude zatéká. Zůstalo nás asi 5 původních partají. Jinak je dům obýván nájemníky z východního bloku, kteří se neumějí chovat - nevědí co je noční klid, myslí si, že jsou v domě sami a obtěžují slušné lidi přes den nadměrným hlukem. Od mých známých vím, že takto řeší majitelé situaci prázdných bytů ve svém domě - pronajímají ji těmto neukázněným lidem. Za to bych měla platit vyšší nájemné? Přála bych našim politikům "bydlet" v takovém domě.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 1. 2011 17:04 | Jarka

Podle mě největší socky v našem státě jsou právě majitelé domů. Ve kterém podnikání je možné, aby si podnikatel stanovil cenu, která vůbec neodpovídá realitě a lidé, potažmo stát formou dávek, mu vše uhradili? Proč neplatí sankce za volné byty? Na jednu stranu si může dovolit mít neobsazené byty a na druhé bude nehorázně navyšovat nájem? Tak do jde jen v naší republice a konkrétně píšu o firmách RPG a CPI, které získali za hubičku spoustu obytných domů a teď ještě budou rýžovat peníze ze státu. Hanba našim politikům, že tuto situaci způsobili!
-40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 1. 2011 9:18 | so

To je blbý názor, co má dělat sama ženská s dvěma dětmi, to by musela krást, aby uživila hypotéku.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 12. 2010 18:00 | bo

Hodně z lidí, kteří platí tržní nájem, si za 16 let mohlo pořídit nové bydlení na hypotéku, nebo stavebko. Nemuseli by teď tady brečet, že?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 12. 2010 17:32 | Karel

No u těch kteří byli v produktivním věku je to třeba jejich problém že nemysleli dopředu, ale u důchodců je to horší, těžko si bude v 75ti zakládat spoření nebo brát hypo, když neví jestli tu ještě za dva roky bude, že. A taky nemělo dojít v řadě měst a obcí k divoké privatizaci bytového fondu.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 12. 2010 12:03 | Pepa

Hodně lidí ví, že lidé s regulovaným nájemem mohli myslet do budoucna a kdyz bydleli defato 16 let za nehoraznych 30-50kc/m2, meli si setrit do kasicky na horsi casy. Ted tady budou brecet a tvrdit ze na to nemaji....
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 12. 2010 23:10 | fler

Hodně lidí neví, že nájemní byty jsou ve většině případů paneláky, postavené státem za minulého režimu. Není zde nerovnost mezi lidmi, ale dochází zde k umělému navyšování nájmů a vysoké ceně nových bytů, pak to vypadá, že regulované nájemné je nízké a je to nespravedlivé. Bytů je dost, ale majitelé je raději nechají prázdné, než by nájem snížili. Vybírají i neskutečně vysokou akontaci, která je daleko vyšší než doporučovaná, ve výši trojnásobku nájemného. Také realitky navýšili a uměle určily ceny jak bytů - i opovrhovaných králíkáren- tak i nájmů. Proto navýšení u regulovaných nájmů, pokud bude vysoké a bude se řídit procenty s ceny bytu, bude neúměrné a povede i ke zvyšování všech nájmů. Lidé by si to měli uvědomit a ne krátkozrace obviňovat nájemníky z regulovaným nájemným z nějakých obrovských výhod. Po revoluci lidé s domky také pocítili, jak hodnota jejich majetku vzrostla a lidé v družstevních bytech najednou měli miliónový majetek - nikdo ani nedutá a o nejakém zvýhodnění se nehovoří. Proč jsou pořád tolik na očích jen lidé, kterým zůstalo jen bydlení s regulovaným nájemným ve dříve státních bytech?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 12. 2010 12:10 | Rada

Zcela s Vámi souhlasím. Nenapsal bych to lépe. Argumenty pro plošnou regulaci jsou podle mě liché a někdy i lživé. Jen je škoda, že k rušení nerovností mezi lidmi dochází až po více než 20-ti letech po revoluci.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2010 14:08 | Vláďa

Už bylo na čase, Nyni regulovanu najem se sice zvyši, ale dojde konecne k narovnani trhu a nyni predrazeny neregulovany najem by se mel snizit. Nejsem proti tomu, aby existovaly určité sociální byty pro potřebné, samozřejmě v odpovídající nízké sociální kvalitě. Ale stav kdy mlade rodiny s dětmi bydli v trznich najmech a par privilegovanych obvykle nikoli piotřebných ale známých lidí z radnice bydlí za par stovek je zločin.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Telička

politik a lobbista

Zdeněk Pohlreich

restauratér a podnikatel

Pavel Telička
ÚSPĚŠNOST
33,33 %

z 3 duelů
×
Zdeněk Pohlreich
ÚSPĚŠNOST
80,00 %

z 5 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services