Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poštovní spořitelna zrušila poplatek za příchozí platbu s účinností od 1. června. V polovině července pak oznámila, že zrušení poplatku znatelně zvýšilo počet zakládaných účtů. Podle vyjádření banky se v průměru před zrušením otevíralo 7 tisíc účtů měsíčně, zatímco po oznámení to bylo bezmála 9 tisíc. Banka tak zaznamenala nárůst o více než 27 %.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 8. 2006 8:34, Honza

Přečti si něco o základech bankovnictví - z čeho se poskytují úvěry a nebudeš se divit.

Reagovat

 

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 28. 08. 2006 07:39)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 8. 2006 17:03, Eric

Banka, která tvoří velkou část zisku z poplatkového odírání klienta je špatná banka. A to jsou všechny banky u nás. Poplatky jsou důkazem pohodlnosti nebo neschopnosti (případně obojího) manažerů banky zamýšlet se nad tím, jak svěřené peníze investovat tak, aby byl zisk vytvořen.
Jen dodám - však ony si to banky vykompenzují jinak anebo potichu později - Vaše radost je dočasná.

Reagovat

 

-19
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (16 komentářů)

24. 8. 2006 9:44 | Michal, Brno

Mnohem více než příchozích plateb máme všichni na svých účtech účetních operací - které jsou bohužel také zpoplatňovány. Banky tomu říkají náklady na "účetní položky". Za to, že nám přijdou na účet peníze nebo z něj odejdou, zaplatíme jednak poplatek za transakci samotnou a jednak jakési náklady za přeúčtování, které také stojí několik korun. Každá operace je tak zpoplatněna dvakrát!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

24. 8. 2006 10:02 | vladku

Nemáš náhodou účet u CS? Pokud ne, I tak bych ti doporučil se podívat po jiném bankovním domě...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal, Brno 24. 08. 2006 09:44)

24. 8. 2006 10:26 | Petr

U našich bank je úspěch, že alespoň něco zrušily. Bude to asi trnitá cesta, ale snad se blýská na lepší časy. A nebo ne? Petr
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

24. 8. 2006 12:16

dle meho nazoru to budou min. desetileti, nez se velka trojka v CR dostane na uroven zahr. bank v r. 2006 ... spise se ale jedna o "logicky" krok zahr. spolecnosti, ktere si prisly na divoky Vychod vydelat penize.. netyka se to jen bank, jejichž dcery na zapad od nasich hranic si takove drze skubani klientu ani ve snu nedovoli...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

24. 8. 2006 15:03 | Míša z Prahy

No, vypadá to tak, bohužel
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 24. 08. 2006 12:16)

24. 8. 2006 16:31 | pol

V Austrálii jsem měl u banky běžný účet, veškeré poplatky co jsem platil byly akorát, když jsem vybíral z účtu ( na naše v přepočtu cca 9 Kč za výběr z bankomatu ), vše ostatní zdarma. Nebude to tím, že většinu akcií českých bank vlastní cizinci? V ČR máme Regulační úřad a nechápu, proč si bank nevšímá? - že by dohoda?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

24. 8. 2006 17:03 | Eric

Banka, která tvoří velkou část zisku z poplatkového odírání klienta je špatná banka. A to jsou všechny banky u nás. Poplatky jsou důkazem pohodlnosti nebo neschopnosti (případně obojího) manažerů banky zamýšlet se nad tím, jak svěřené peníze investovat tak, aby byl zisk vytvořen. Jen dodám - však ony si to banky vykompenzují jinak anebo potichu později - Vaše radost je dočasná.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-19
Líbí
Nelíbí

24. 8. 2006 17:24 | Honza

Banka by rozhodně neměla mít poplatek za vedení účtu natož pak poplatek za přáchozí platbu a já nevím za co ještě. Peníze ať si vydělává na tom, že někomu půjčí (samozřejmě v rozumném rozsahu) nebo ať se páni ekonomové snaží nějakým jiným zákoným způsobem. Ale "rejžovat" na tom, že jsem jim důvěřoval na tolik, že jsem jim v podstatě peníze bezplatně půjčil to se mi opravdu nelíbí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

24. 8. 2006 19:19 | Dan

Dělám v bance a podobný prohlášení mě nudí - je to prostě smluvní vztah a je jen hloupostí klienta, že si nenajde banku(balíček, službu) která je pro něj levnější. Spousta klientů jen brečí ale nic s tím nedělá. Banka prostě nesníží poplatek jen tak. Musí se to vyplatit, nebo to musí někdo zařídit. Osobně bych se bránil regulaci poplatků - konkurence prostě působí a postupem času se odbourají ve většině případů. Nikdo si neuvědomuje (nebo ano), že banky se pohybujou v hrozným právním marastu - půjčíte peníze, klient nesplácí, soudy fungují pomalu dlužník se směje atd. Asi by se všichni divili, kdyby banka žalovala stát, že přichází o peníze kvůli nefungujícímu právnímu systému atd. Nikdo vás (až na vyjimky) nenutí abyste účty měli, je to jen pohodlné. Pošta nabízí SIPO kde lze souhrně platit více poplatků naráz, můžete běhat na poštu, do kanceláří energetik, do plynáren do školní jídelny a nevím kam ještě platit :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza 24. 08. 2006 17:24)

25. 8. 2006 10:47 | Honza

Ano brečím, protože jako jedinec s tim nic neudělam to by nás muselo být trochu víc než jen jeden. Bohužel já jsem ta vyjímka, která ten účet mít musí. A jak píšete o dlužnících v tom s Vámi plně souhlasím. Také mě to štve. Půjčíte peníze, dlužník nesplácí ...... Tak dejte do smlouvy klauzuli, že v případě, že dotyčný přestane splácet tak k němu naběhne exekutor a zabaví jeho majetek, i když bude dělat lišáka a převede majetek na manželku. Po svatbě je to snad společný majetek ne? Ale to bysme spíš měli psát pánům poslancům ať to legislativně zajistí. Nejsem na tyhle věci nějaký expert , ale sou věci, který dojdou i uplnýmu volovi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Dan 24. 08. 2006 19:19)

26. 8. 2006 18:26 | Jiřík

Já vám rozumím, ale nesouhlasím. Chápu, že hájíte svého zaměstnavatele, to je jasné. Zároveň je jasné, že věc není tak jednoduchá a vím, že banky musejí zajisté podstupovat šílenou administrativu, účetnictví, kontroly, dodatečné náklady, provoz a podobně. Do toho ještě někdo nesplácí úvěr a je vymalováno. Na druhou stranu to klienta nemusí zajímat. On prostě dá k dispozici svoje peníze a alespoň chce, aby tam zůstalo stejně, když už ne více. Ale aby poplatky doslova žraly peníze na účtech mi přijde protismyslné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Dan 24. 08. 2006 19:19)

27. 8. 2006 7:29 | anonym

ekonomika jaksi neni tak jednoducha jako treba fotbal - ja mam vetsi penize nekde jinde nez na beznem uctu a banka je pro me servisni organizaci pro platebni styk, karty, vybery hotovosti z ATM atd., kazda z techto operaci na sve naklady, (IT systemy, zabezpeceni, hotovost...) a tudiz za ne musim zaplatit formou poplatku - co je na tom zvlastniho? i ta prichozi platba se nekde v bankovnim systemu zauctuje podobne jako odchozi, takze zrejme zase neco stoji provoz a udrzba toho systemu...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jiřík 26. 08. 2006 18:26)

27. 8. 2006 17:49 | Jiřík

To máte pravdu, ale myslím, že takové jednoznačné dělítko není - mít spoustu peněz na spořících účtech a jen ty nejnutnější na běžném pro různé přesuny. Zadruhé ta protismyslnost je v tom, že základní podstatou podnikání bank bylo a mělo by být rozdíl v úrokových sazbách vkladů a úvěrů (mimo samozřejmě operace na volném trhu, nákupy cenných papírů, akvizice apod.) a nikoliv, aby třetinu zisku bank tvořily právě poplatky. To má několik negativních aspektů. Zaprvé to zavání zneužíváním svého postavení a faktu, že se dnes v praxi nelze obejít bez účtu (z různých důvodů) a zadruhé to snižuje motivaci banky k poskytování půjček, které jsou samozřejmě rizikovější než napálit poplatky za všechno. Budíž příkladem vývoj bankovnictví ve vyspělích zemích a v poslední době snad i u nás...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (anonym 27. 08. 2006 07:29)

28. 8. 2006 7:39 | Pavel

Jen nějak nechápu, jak může banka poskytnout úvěr z peněz z mého běžného účtu, když já si ty peníze můžu vybrrat klidně hned druhý den. Nevím o bancem která by zpoplatňovala vklady na spořících účtech, protože to jsou penízte, které může použít k investování. Běžný účet je spíše deposit peněz, a za služby s ním spojené mi připadá celkem logické platit. A že běžné účty jsou (někde) za hranicemi zadarmo? Asi tam banky používají běžné účty jako produkt, který je sice ztrátovy, ale který jim přiláká klienty, kteří pak utratí další peníze za jiné produkty. A toto naše banky zatím nedělají (nebo neumí). A možná by se takovým chováním dostaly i do rozporu se zákonem - není náhodou křížové financování produktů u nás zakázané?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jiřík 27. 08. 2006 17:49)

28. 8. 2006 8:34 | Honza

Přečti si něco o základech bankovnictví - z čeho se poskytují úvěry a nebudeš se divit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 28. 08. 2006 07:39)

28. 8. 2006 11:45 | janasv

Souhlasím. S malou výhradou - banky skutečně poskytují úvěry i z části peněz deponovaných na běžném účtu. Jen část těchto peněz tvoří rezervu pro případné výběry, zbytek je použit k ůvěrům. Že běžný účet není vklad peněz, ale služba spočívající v administraci bezhotovostního platebního styku, si tu spousta lidí neuvědomuje a dělá skandál z pár desítek korun měsíčně (kdo platí víc, jeho problém - stačí se porozhlédnout po českém bankovním trhu a platit by tolik nemusel). Jestliže některé banky v západní Evropě (z vlastní zkušenosti vím, že zdaleka ne všechny) za vedení účtu ani za transakce nic neúčtují, nedělají to na svůj úkor a pro krásné oči klientů - vydělávají na jiných službách.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 28. 08. 2006 07:39)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Libich

ekonom

Jiří Krušina

podnikatel, Energo-Pro

Jan Libich
ÚSPĚŠNOST
97,73 %

z 88 duelů
×
Jiří Krušina
ÚSPĚŠNOST
98,18 %

z 55 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Výpočet ceny podílového listu, OTC trh, Racionální očekávání, psd2, bankovnictví, start-up, miroslav uďan, lukáš kovanda, Úsvit, zpravodajský server, swapy, porotce, střední délka života, hatchback, Bezriziková výnosová míra, přestupky, Kreditní karty, cílový fond

2SA1086, 1SR2404, KIJ6339, 2J19393, 6A50011

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK