Vyplatí se pravidelné investování po započtení poplatků?

Lukáš Marek | rubrika: Analýza | 25. 7. 2006 | 69 komentářů
V <a href="http://www.penize.cz/zpravy/4548/pravidelne-investovani-po-malych-castkach-jak-funguje-a-komu-se-vyplati/">úvodním článku</a> jsme vysvětlili, jak tzv. pravidelné investování do podílových fondů funguje a za jakých podmínek může mít smysl. Pokud vás tento produkt zajímá, jistě si chcete udělat představu, kolik může pravidelné investování vynést, kolik zaplatíte na poplatcích a jestli má tedy vůbec smysl tuto možnost zvažovat.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

1. 8. 2006 4:49, Sam to Michal

Žádný trh se nepohybuje jen jedním směrem. Alespoň v horizontu několika let. Při stoupajícím trhu je výnos sice o něco nižší, ale kdo může předpovědět, kterým směrem se trh vydá? Kromě toho mnozí dělají chybu v tom, že si nejprve naspoří a pak teprve jednorázově investují. Obvykle do něčeho, co je zrovna na vrcholu :-) V takovém případě je opravdu lepší z výplaty rovnou investovat po částech.

+75
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

31. 7. 2006 18:32, janasv

Jasně že nejsem nadšená. Ale už pomalu pracuji na přeskupení portfolia. Investuji asi rok a půl (od té doby, co jsem všechny peníze utratila) a posledních tak půl roku jsem obhlížela akciový fond. Začala jsem s ním nedávno a po troškách. Nicméně je vidět, že i s akciovými fondy nebo akciemi může člověk ztratit, a to nejen reálně, ale i nominálně, třeba i v ročním horizontu. Je to méně pravděpodobné, ale o to citelnější. Averzi k riziku se asi musí člověk odnaučit, což nějakou chvíli trvá. Navíc bych řekla, že citlivost k riziku je nepřímo úměrná celkovému bohatství, které člověk má. Svůj první milion jsem si našetřila teprve nedávno, teď mě potenciální ztráta v řádu desetitisíců už nebolí tolik jako třeba před čtyřmi lety, kdy jsem vydělávala čtvrtinu toho, co teď...

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 69 komentářů)

28. 7. 2006 11:28 | Jana

Co je to za fond? Podle informací z branže bych bývala čekala, že první ho vytvoří Spořka, ale na jejich stránkách na mě nic nevybaflo... Jinak mám třetinu v peněžním trhu, tak tři procenta ve Sporotrendu a zbytek dluhopisák (taktéž chcípá na úbytě :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 7. 2006 11:15 | Sam

Taky mám významnou část portfolia ve fondech. Ovšem nemyslím si, že bych byl zrovna konzervativní, protože peněžák žádný nevedu a dluhopisové mi chcípají na úbytě. Jeden nemovitostní fond jsem však už našel, bude prodávat PL od 1.8. Chci si tam nějaké drobné hodit, ať to vyzkouším.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 7. 2006 11:06 | Jana

Já to myslela v nadsázce. Prozatím jsem happy s fondy... Navíc jsem dost konzervativní, takže by se portfolio manažer asi moc nevyřádil :-)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 7. 2006 10:40 | Sam

Kdysi jsem investoval cizí peníze, byli jsme domluveni na podílu. Byly z toho mrzutosti, které se nakonec vyřešily k relativní spokojenosti obou. Od té doby jsem na podobné záležitosti opatrný a raději pouze radím, co kam uložit a co vybrat. Provizi pak dostanu čistou v závislosti na výnosu. Sice nemám garanci, že svou provizi dostanu, ale já tu garanci nepotřebuji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 7. 2006 19:39 | Honza

Jak jinak? Tohle je přece jediný férový systém.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 7. 2006 19:11 | Willy

No samozřejmě - budu vám platit procento z výnosů, které mi Vaše peníze přinesou!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 7. 2006 16:46 | Jana

Pokud by vaše provize byla odvozená jen z výnosů, tak to beru :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 7. 2006 16:30 | Willy

Tož já se na toho manažera hlásím. Vaše peníze a můj čuch na to, co s nimi, udělá zázraky - a to se budete divit!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 7. 2006 16:18 | Jana

No, to máte pravdu, sponzora fakt nepotřebuji, spíš by se časem hodil nějaký šikovný asset manager ;-) Ale nemyslím, že je k čemu gratulovat - přijde mi to normální.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 7. 2006 15:45 | SocPredator

Takovou ženu jsem si vždycky přál poznat. Neutratí ani to, co vydělá, natož aby potřebovala sponzora :-) Gratuluji
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 7. 2006 13:15 | analfabet

Tak par vyjimek se da najit i v CR, najdete mimo 5 BIG BANK. To pro investice v CZK. V euro a usd je nabidka nepreberna ...ale potichu, moc se o tom nesmi mluvit. Nechci tady zadnemu fondu delat reklamu, na to tady mame redaktory...a ty uz dokazou napsat porovnavajici clanek o techto typech fondu. Jinak investic do eura (fondu) bych se nebal, riziko je sice vsude, ale ta legislativa je samozrejme o kus dal. Dnes se nam kurz pohybuje mezi 28 -28,5 a je tu konseńsus na posileni nekam k 27 - 26 (prechod na euro) = cca 8,8% znehodnoceni v obdobi 4 let (neni to jiste, ale s necim se pocitat musi) = 2,2% znehodnoceni rocne + cca 3% inflace = 5,2% min. pozadavek na rocni zhodnoceni ...po zapocteni vsech poplatku ...fond vam musi rocne zhodnotit vasi investici na urovni cca 5,5% - 6% = jinak jste jen odevzdali svuj kapital pro ziskani poplatku a NIC JSTE NEVYDELALI. A cim se hlavne odlisuje tento typ fondu? Spravce alias manager musi vydelat. Pouzita strategie je na nem. Vetsinou nemaji benchmark alias alibi. Bud vydelaji a inkasuji poplatek nebo ne. Je to samozrejme omezene 0. Dluhopisove fondy mohou rok zakoncit v zaporu, ale poplatek je fixni, tak je to doma. Tak asi tak.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 7. 2006 12:51

Mohl bys mi prosim poradit nejake fondy s poplatky dle vykonnosti? nemam to uplne podrobne sestudovane, ale o zadnych takovych nevim. Diky
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 7. 2006 10:03 | analfabet

Vždycky mě tak nějak potěší, když si přečtu názor někoho, který jasně signalizuje jak ví co má dělat, a jak je úspěšný. Nechci vás nicméně podceňovat, a tak tady nadhodím jeden úhel pohledu a opravdu nečekám na poděkování. Někdy se má udělat dobrý skutek. Tak třeba dnes. K věci: nikdy vám nevadilo, že platíte poplatky za správu fondu bez vlivu na jeho výkonnost? Fond vydělá např. 1,5%, ale poplatek za správu ..roční je 0,50% = 33% (bez dalších poplatků). Co je asi nejhorší, polatek je fixní, zhodnocení je samozřejmě "ve vzduchu". Prostě někomu dáváte své money a rovnou souhlasíte s principem= vy své dostanete vždy a já možná někdy. Přitom jsou fondy, kde platíte poplatek např. 20% ze zisku ...z dosaženého výnosu (zhodnocení). Jinak řečeno, malé zhodnocení = malý poplatek a opačně. Je to férové?? Já bych řekl že zcela jasně ano. Ale jinak se radujte ze slev vstupních či výstupních poplatků, těšte se na nemovitostní fondy (vynikající věc - to bude slz), berte garantované a zajištěné = na poplatky snad nejlepší business (bohužel ne pro vás ale pro druhou stranu) a radujte se ze života. O nic nejde, jen o ty prachy.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 7. 2006 7:28

po X letech investovani do pod. fondu, akcii, po X letech ztrat, zisku, omylu muzu doporucit jenom jednu jedinou vec.. VERTE POUZE SAMI SOBE.. kdysi jsem take zacinal s tou naivni predstavou, ze ti panove v super oblecich, co sedi cely den u big LCD, toho vedi mnohem mnohem vic nez ja..mozna v dost pripadech (alespon si myslim v CR) do bude prave naopak.. v dobe razantniho rustu muze delat portfolio managera s prominutim i opicak s colou v ruce..:-) a nyni je doba velice nejista, vynosy uz nerostou na stromech..ted se teprve ukaze, kdo je kdo..
jinak jen tak naokraj, ted minule jsem si dobre pokecal se svym asset managerem z nejm. spolecnosti.. a musel jsem se smat...celym rozhovorem, ktery letel od zlata, pres reality po akcie se tahla jedna nit... VSICHNI JSOU TED OPATRNI, NIKDO NIC NEVI, VSICHNI CEKAJI ...
to podporuje i posledni pruzkum duvery prave port. manageru X fondu.. po X letech prevazuje negativita, fondy drzi nejvice za X letech aktiv cash...takze budte opatrni ..:-)))
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 7. 2006 7:18

nemovitostni bublina zacina uz pomalu uchazet.. viz panika v nem. fondech na konci min. roku v Nemecku :-) v nemovitostech se dava sance pouze Japonsku... ve zbytku sveta to bude uz jen horsi...clovek to muze poznat i na vlastni kuzi, me osobne nabizi ted porad dokola nekdo nemovitostni fondy jako super hot latest offer :-) s usmevem se vzdy ptam, zda maji special REIT na Japonsko.. a je klid..:-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 7. 2006 21:22 | Bob

Když se trochu porozhlédnete kolem, přijdete na to, JAK s vaším přístupem počítají a zkusíte vystihnout jejich strategii. Chce to hlavně trpělivost a pevné nervy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 7. 2006 21:06 | Honza

Aby nedošlo k mýlce. Pravidelné investovánbí do fondů sám využívám - jde o fond Templeton Emerging Markets, kde spořím pro dceru.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 7. 2006 21:05 | Honza

Ačkolic se Ericem často nesouhlasím, v této debatě mu musím dát za pravdu.
Velký růst nemovitodstí je za námi, ne před námi.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 7. 2006 15:28 | Jana

Kdo počítá, také se občas přepočítá. A kdo nic nedělá, nic nezkazí. Po roce se tu můžeme sejít a uvidíme, zda Vám vynesl Váš slamník více než nám ostatním fondy. Úspěch já Vám samozřejmě přeji také.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 7. 2006 15:15 | Eric

Jistě Jano. Investujte jak uznáte za vhodné. Jsou to vaše peníze. Nadsázka Vám pomáhá překonat pochybnosti. Trochu ztratíte - získáte jinde. Snad. Přeji vám úspěch. Nepřeji ho však těm, kteří s vaším přístupem počítají. POČÍTAJÍ!!!! Na rozdíl od vás.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Němec

právník a mediátor

Miloš Čermák

žurnalista

Petr Němec
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Miloš Čermák
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services