Diskuze - Pronájem bytu nese rizika

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Další příspěvky v diskuzi (celkem 46 komentářů)

16. 5. 2015 1:18 | marci

A vite,ze jako pronajimatel nemate pravo nekomu branit udelat si trvale bydliste u pronajateho bytu?
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 8. 2014 21:26 | Eva

Prosím vás, jak je to v případě zápisu trvalého bydliště v družstevního bytu? Někde jsem se dočetla (http://www.opronajmu.cz/trval y-pobyt-prvni-cast/),že je potřeba souhlas družstva, je to pravda?
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 2. 2013 21:36 | michaela

ano ono je nezajímá co je v té smlouvě napsáno, ale pouze to že nějaká smlouva byla sepsaná.. úřadům stačí ukázat nájemní smlouvu a o trvalý pobyt Vás mladá paní na MD nemusela ani žádat.. na přihlášení trvalého pobytu má totiž ze zákona nárok i bez Vašeho souhlasu..ale toto byste měla vědět
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 11. 2012 11:47 | Chris

Dobrý den, bydlím s přítelkyní v domě jejich rodičů v prvním podlaží a potřeboval bych nájemní smlouvu. Je možné aby jeji rodiče jako fyzické osoby mi pronajali část domu? Jedná se spíše o formální záležitost z důvodů placení odpadu apod.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 6. 2012 14:07 | Jana

V našem státě je možné vše. Pronajala jsem byt mladé paní na MD,která měla v době nastěhování do podnájmu v občanském průkaze trvalý pobyt u své matky.Během čtvrt roku jsem se dozvěděla a to od ní, že si dala trvalé bydliště ke mně. A to i přes to, že ve smlouvě bylo uvedeno, že se tímto nesouhlasím.Šla jsm se optat na úřad,jak je tento postup možný a oni mi řekli, že je nezajímá obsah smlouvy, nýbrž ,že je smlouva námi oběma podepsaná a zbytek at si vyřídíme zbývajicí mezi sebou. Smlouva je na dobu určitou, tak se modlim, aby se tato mladoučká pani po uplynutí této doby opravdu vystěhovala.Potřebovala to kvůli dávkám od sociálky.. Takže nic nenaděláš..
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 1. 2012 11:06 | Julian

Sklamu Vás ale bohužel to možné je. Kamarád nyní dostal trvalé bydliště jen na základě nájemní smlouvy, kde o trvalém bydlišti nebyla ani řeč. Majitelku k tomu nechtěli a podepsat od ni také nic nechtěli, takže to možné je.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 1. 2012 20:24

žádná úskalí z toho neplynou, protože to není možné
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2011 0:29 | Sova

Je možno aby se nájemník přihlásil v pronajatém bytě k trvalému pobytu bez souhlasu pronajimatele a jeké z toho plynou úskalí? Děkuji za odpověd.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 8. 2011 19:34 | Old

Chtel bych varovat pred nesolidnim postupem nekterych realitek... vuci pronajimatelum ( majitelum nemovitosti) v ramci zvyseni sve vlastni uspesnosti sprostredkovavaji pronajmy a snazi se majitele presvedcit ze staci kauce ve vysi jednoho najmu nekdy i uplne bez kauce. Cimz se lehce pronajimatel v pripade problemoveho najemce dostane do potizi... TEDY POZOR PRONAJIMATELE co vam realitka nabizyi za smlouvu !!!! Pronajem bez kauce nebo s nizkymy zalohamy na sluzby se lehce obrati proti vam !!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 3. 2009 18:07 | Viktorie

Doslechla jsem se ,že když pronajímáte byt,musíte ,kromě placení daní,nahlásit tuto skutečnost na FÚ.Je tomu tak?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 1. 2009 19:08 | Ferdinand

Bohužel ano. Mám špatné zkušenosti. Ceny rostou všude. Naděje ale svitla v podobě finanční krize. Svět poznal, že tudy cesta nevede. A peníze teď mají větší cenu. Nikdo nekupuje a zboží je hodně.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2008 15:22 | Irena

Máme sepsanou smlouvu o nájmu bytu podle §663 a násl. a §685 a násl. OZ. Byla podepsána ke dni 22.2.2007. Nyní jsme zjistili,že ke dni 1. dubna 2006 byla novelizována ustanovení OZ o jednostranném zvyšování nájmu z bytu. Chtěli bychom vědět, zda je nájemní smlouva platná.
-12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 11. 2007 14:20

..zajímalo by mne, zda je nájemní smlouva ve které není nikde uvedeno, že je uzavřena podle § 685 zákona č, 40/1964 Sb., občanský zákoník, v plném znění - platná a jestli musím v tomto případě reagovat na zvyšování nájemného?
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 2. 2007 15:45

Pokud koupí nemovitost přímo s.r.o., pak je i jejím přímým majitelem, bez ohledu na to, kdo tuto s.r.o. vlastní. S.r.o. v tomto případě nemovitost, např. byty, nepodnajímá, ale pronajímá. O podnájem by se jednalo tehdy, pokud by si někdo, např. zmíněný cizinec, od s.r.o. byt pronajal a pak ho dále podnajímal. Takový postup by ale nebyl moc smysluplný.
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 6. 2006 19:12

Děkuju za info, pro mě je nejdůležitější jak oficiálně přiznat příjmy z pornájmu aniž bych se musel registrovat jako plátce daně. Neznám přesně daňovou soustavu, ale nevím, jestli když jsem státní zaměstnanec, který nesmí podnikat, můžu do běžného daňového přiznání o příjmech ze závislé činnosti a funkčních požitků, jen doplnit, že mám příjem dle citovaného par. 9 tento přiznat a uplatnit odpočet úroků z úvěru.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 6. 2006 18:47 | Jana

Na pronájem bytu pokud vím není žádné oprávnění potřeba. Jedná se o příjem podléhající dani z příjmů; pokud pronajímá fyzická osoba, která nemá pronajímanou nemovitost v obchodním majetku, jde o příjmy podle § 9 zákona o daních z příjmů. Výdaje lze uplatnit ve skutečné výši nebo procentem z příjmů - paušál 30%. V případě pronájmu bytu nelze uplatňovat odpočet úroků z úvěru na bydlení - viz § 15 odst. 3 poslední věta ZDP. Pokud jsou výdaje uplatňovány ve skutečné výši, do těchto výdajů lze vedle daňových odpisů zahrnout i úroky z úvěru na pořízení nemovitosti.
+64
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 6. 2006 18:29

Mě by spíše zajímalo na základě jakého opraávnění je možné byt pronajímat a to v tom smyslu, zda je na pronájem potřeba živnostenský list nebo koncese nebo je jen potřeba, v daňovém přiznání osoby mající příjmy ze závislé činnosti, uvést příjmy z pronájmu a odvést daň? Rovněž by mě zajímalo zda je možné byt pronajímat a zároveň uplatňovat snížení základu daně o úroky z úvěru na bydlení? Za odpověď děkuji
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 6. 2006 11:01 | Daňková

Být Vámi neplatila bych. Neměli jste placení domluveno písemně ve smlouvě. Je jasné, že pronajimatel Vám pronajal byt načerno.Příjmy nenahlásil na FÚ.V tomto případě, majitele upozorněte, že soudní vymáhání této částky mu nepomuže. Vy nic neplaťte. V případě, že bude nadále naléhat o zaplacení, máte možnost upozornit na jeho podnikání FÚ.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 6. 2006 1:38

Zajimalo by me, jak by prikladna vec probihala opacne. Byl jsem pred nejakou dobou podnajemnikem. Spravne a vcas jsem platil ( ustne ) domluvenou castku ( zahrnujici tzv. zalohy na sluzby ) a vcas jsem se pozdeji ( po cca. 2letech ) vystehoval na prani majitele bytu - pronajimatele. Tento se po asi trech mesicich meho odstehovani, ozval ohledne nedoplatku za sluzby - a to pomerne vysokemu nedoplatku ve vysi temer 15.000,- Tvrdi ze jsem mel nezvykle vysokou spotrebu spotrebu za sluzby ( energie, TUV, vodne apod. ) Zjevne jde tedy o castku vypoctenou z prekroceni zaloh na sluzby - za rok. Momentalne ovsem nejsem schopen, tak velkou castku vydat a proto me zajima zda mi v tomto pripade pravo vychazi vstric, ci jsem naopak ve vine ... Je tu nekdo tak moudry aby poradil ?
+52
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 5. 2006 20:55

Mnoho najemniku nezaplati posledni najem, to je pravda, ale se souhlasem majitele domu, nebo bytu, je to tzv. odbydleni kauce, co je tu bezne.
+44
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Fryc

podnikatel a investor, zakladatel Mall.cz

Pavel Juříček

podnikatel, Brano Group

Ondřej Fryc
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Pavel Juříček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services