Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Proč je generální ředitel Hypoteční banky přesvědčen, že jsou hypotéky dostupné a proč není příznivcem nájemního bydlení? Jaké problémy způsobují dlouhé lhůty vyřízení vkladů do katastru nemovitosti hypotečním bankám? Budou hypoteční banky nabízet zpětnou či flexibilní hypotéku? Porostou úrokové sazby hypotečních úvěrů? Přinese nám kodex hypotečních bank něco užitečného?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 4. 2006 19:39, pavel novak

toto je velmi dobre reseni napriklad pro podnikatele, ktery muze mit i nekolik domu ktere vlastni a rad by je sveril odbornikum a mel velmi seriozni bankovni zaruku ze bude dostavat dozivotni rentu, pros starsiho bezdetneho podnikatele nebo podnikatele ktery uz zaridil svym detem bydelni a auto je to silidni a seriozni a bezpecne reseni, protoze zaruka bankovniho servisu je pro klienta nejlepsi

Reagovat

 

+23
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 4. 2006 11:47, ddo

Záleží na konkrétním místě i době, v některých velkých městech je nájemné nižší než splátky hypotéky a když ten rozdíl po dobu 20 let investujete do akcií, může z toho být nakonec částka přesahující cenu dvacetiletého bytu.

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (mrzout 20. 04. 2006 10:35)

Další příspěvky v diskuzi (15 komentářů)

20. 4. 2006 8:35 | Drew

Proč není ředitel Hypoteční banky příznivcem nájemního bydlení? To je přeci jasné. Z něj Hypotéční banka nijak neprofituje, naopak u vlastnického bydlení pořízeného na hypotéku z toho profit má.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

20. 4. 2006 8:46 | Jirka

Na nové hypotéky nejsou Češi zralí, říká Jan Sadil - a na to přišel jak? Nemá odvahu nabídnout lidem nové hypotéky, tak pro jistotu plácá tyhle nesmysly.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

20. 4. 2006 9:08

Ta zpětná hypotéka není špatný nápad, ale pro banky to asi opravdu není. Možná spíše pro realitní fondy či jiné investory. Problémem je, že nároky na správu portfolia rozptýlených bytů jsou mnohem větší, než když 1 investor vlastní celý činžovní dům. Takže asi nezbude než svoji nemovitost prodat, výtěžek investovat jinak, nechat si vyplácet rentu a sehnat si nájemní byt pokud možno s dlouhou náj. smlouvou. Tak to může fungovat jen u lidí bezdětných. Ostatní budou chtít, aby "po nich něco zůstalo", popřípadě je jejich děti včas přesvědcí, aby byt (nemovitost) převedli na ně. No a důchodci bez prostředků si půjdou zažádat na sociálku a stát jim bude přispívat z našich daní. Proto si myslím, že v případě soc. dávek by stát měl testovat nejen aktuální majetkové poměry žadatel, ale i poměry v průběhu např. posledních 10 let.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

20. 4. 2006 10:25 | Chains

Presne tak, pan reditel je ponekud naivni, kdyz si mysli, ze mu zrovna tohle sezereme. Ale proc by prece rikal, ze v najmu jsem flexibilnejsi (co se stehovani za praci tyce), neustale muzu bydlet v novem, nestaram se o opravy, s trochou nadsazky se da rict, ze se nemusim bat povodni, pozaru, zemetreseni apod., muzu jit dle potreby do vetsiho nebo naopak mensiho. U hypoteky bydlim sice po 20 letech ve svem, ale taky v minimalne 20 let starem byte (dome) a muzu si rovnou brat pujcku na rekonstrukci. Na druhou stranu u najmu zas nemam v duchodu kde bydlet..:o)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Drew 20. 04. 2006 08:35)

20. 4. 2006 10:32 | mrzout

Bylo to podáno tak, že Češi jsou klienti, ale v rozhovoru to spíše vypadá na banku, alespoň podle věty: "Neumím si představit, že by banky ...."
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 20. 04. 2006 08:46)

20. 4. 2006 10:35 | mrzout

Trochu máš pravdu, ale pokud srovnáš nájemné se splátkou hypotéky, je to velmi podobné. Takže za 20 let budeš bydlet v ne cela novém bytě, ale můžeš ho střelit a za příplatek se stěhovat jinam. Celkově tedy bohatneš.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Chains 20. 04. 2006 10:25)

20. 4. 2006 11:47 | ddo

Záleží na konkrétním místě i době, v některých velkých městech je nájemné nižší než splátky hypotéky a když ten rozdíl po dobu 20 let investujete do akcií, může z toho být nakonec částka přesahující cenu dvacetiletého bytu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (mrzout 20. 04. 2006 10:35)

20. 4. 2006 12:53 | Jarmila

A to jako v novém bytě? Já nevím, ale pořád mi vychází, že pokud mám byt za nějaký peníz postavit, pak ho udržovat, opravovat a modernizovat, že náklady nájemního bydlení prostě MUSÍ převýšit cenu vlastnického bydlení. Pokud tomu tak není, pak jen v případě, že zdědím nebo jinak získám levný byt a ten pronajímám bez jakékoli opravy dál. Jenže pak mi to zase spadne a následně mám kulový. Je hezké, že můžu částku, vloženou do hypotéky nebo do oprav vlatního bydlení vložit do akcií, ale to můžu jen v případě, že mám kde bydlet. Co mi jsou za 20 let platné milióny, když těch 20 let bydlím někde v pastoušce, kam si nemůžu přivést ani návštěvu, pokud se nechci stydět sám před sebou? Pokud jsem sám, můžu být i flexibilní a případně se stěhovat za prací. Pokud mám rodinu, flexibilita prudce klesá a pastouška taky není to pravé ořechové.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ddo 20. 04. 2006 11:47)

20. 4. 2006 16:59 | Norbert

a co tak nabidnout "Interest Only Mortgage"?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

20. 4. 2006 19:36 | pavel novak

velmi rozumny nazor, ovsem je tu jedna bariera, je dobre ze je tento nazor zverejnen, bariera je v tom ze si toto sdeleni musi obcan precist, zamyslet se nad nim a v okamziku kdy pochopi ze je to naprosto vynikajici nabidka potom tuto zalezitost realizovat
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

20. 4. 2006 19:39 | pavel novak

toto je velmi dobre reseni napriklad pro podnikatele, ktery muze mit i nekolik domu ktere vlastni a rad by je sveril odbornikum a mel velmi seriozni bankovni zaruku ze bude dostavat dozivotni rentu, pros starsiho bezdetneho podnikatele nebo podnikatele ktery uz zaridil svym detem bydelni a auto je to silidni a seriozni a bezpecne reseni, protoze zaruka bankovniho servisu je pro klienta nejlepsi
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+23
Líbí
Nelíbí

20. 4. 2006 23:55 | ddo

Cena nájmu se neřídí náklady pronajímatele, nýbrž nabídkou a poptávkou. Asi před rokem tu o tom vyšel zajímavý článek: http://www.penize.cz/zpravy/3528/jeste-chcete-bydlet-ve-vlastnim/
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 20. 04. 2006 12:53)

3. 5. 2006 14:57 | karel

Bydlení na dluh je to poslední vhodné a nejméně ekonomické řešení. Bohužel na to většina dlužníků přichází tehdy, když je pozdě. Do té doby se hypotéčníkům tleská.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

3. 5. 2006 15:06 | Honza

Co je lepší, když nemám dekret?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (karel 03. 05. 2006 14:57)

3. 5. 2006 16:35 | bousovak

Zaujal mě ten Kodex. Ale podle mě by měl mít dvě části, obecnou a konkrétní (tzn.modelovou na míru požadavkům). To ředitel hypoteční banky vůbec nezmiňuje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 777 351 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jana Bobošíková

politička

Pavel Dvořáček

podnikatel, Rudolf Jelínek

Jana Bobošíková
ÚSPĚŠNOST
6,45 %

z 93 duelů
×
Pavel Dvořáček
ÚSPĚŠNOST
47,50 %

z 40 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Neplánované investice do zásob, Cenné papíry kapitálového trhu, Kvitance, brno, mobilní operátoři, operátoři, architektura, tarify, bezcenné akcie, mezinárodní den piva, fragmentace, Petr Kellner, ctp, nejlevnější účet, svobodná volba, sociální právo. sociální funkce, datový tarif, Occupy Wall Street Media

7T79873, 7T79891, 1SX1767, 7T79891, 1AZ4077

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK