Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Koupili jste si něco třeba k Ježíšku na splátky? Počítejte s tím, že se vám již brzy ve schránce objeví takzvaná nákupní úvěrová karta. Ta bývá často zaměňována s kartou kreditní, na rozdíl od ní má však více nevýhod. Jaké konkrétně se dočtete dál.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 4. 2006 13:39, Kit

V tabulce je uvedeno, že všechny nákupní karty lze splácet vyššími, resp. jednorázovými splátkami. Některé však vyžadují předem oznámení o mimořádné platbě, jiným je to jedno. Bylo by vhodné, kdyby to v tabulce bylo rozlišeno.

V tomto směru mi více vyhovují karty kreditní - splácím celou částku na konci bezúročného období.

Reagovat

 

+31
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (16 komentářů)

19. 4. 2006 9:12

Úvěrové karty mi nesmí do domu, mě např. nedavno přišla výhodná nabídka od poštovky, ale když jsem kouknul na jejich úroky (cca1,95%/měs!) tj 24%ročně, tak to letělo rovnou do koše. Pokud už nějakej úvěr tak účelovej popř. neúčelovej, popř. nákup na splátky. Ale já stejně nepůjdu ani do jednoho, nejlepší úvěr je nemít žádnej úvěr...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

19. 4. 2006 9:22

Tak vám neví, co to autorka za sebe vyplodila. V článku o kreditkách se nad nimi dif nerozplyne, na úvěrové karty plive. Asi podlehla kvalitní masáži marketingových pracovníků bank. Bo úvěrovek je stále ještě více a překvapivě nejsou vydány bankami. A to se bankám nelíbí, chtěli by si také urvat něco z klienta, ale ty splátkové bestie obsadili trjh dávno před nimi a nechtějí ho pustiti.
Ať tak nebo tak, je vcelku jedno, zda platíte úrok 25% nebo 19%, stále je to brutální. A za druhé, ten rozdíl není zas tka velký, protože u splátkových neplatíte co? No přeci vedení karty, když jste ji nevyužili. A to se počítá, 240 Kč za vedení vám při úvěrovém rámci 20 k Kč zvedene náklady na kartu o 2,1% (Při předpokladu, že půjčku chcete splatiti během 1 roku a lineárním splácení.)
Takže v čem je kreditka lepší než úvěrová? První možnost - Pokud máte kartu jako finanční rezervu, pro strejce Příhodu, ve většině případů je lepší úvěrová. Druhá možnost - Jediné co dává smysl, kreditka, měsíc v bezúročném období žít na dluh a v termínu to jednorázově splatit. A to ještě bank, které při objemu nevyžadují platbu u bank. (Ale nemyslete si, že banka na vás nevydělá, platí to obchodníci skrze interchange fee.) Třetí - Pokud používáte úvěrovou nebo kreditní kartu na pravidelné splátkové nakupování, tak jste magor.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

19. 4. 2006 10:17 | MoB

Pro strejce Příhodu - máte asi pravdu, ale pozor na to: u kreditky si můžu vybrat jak dluh splatím, taky jej můžu stihnout splatit v bezúročném období (nebo aspoň jeho část) a tak se mi poplatek za kartu může brzy vrátit v úrocích. Čili strejc Příhoda by musel dorazit fakt hodně zřídkakdy... Splácení v bezúročném období - bezva, prima. Při určitém objemu bývá často vedení karty zdarma a to se vyplatí (říká Horst). Banka vydělá na obchodníkovi, ale mně to je fuk, protože mi to obchodník většinou při platbě hotově levněji nedá... pardon, ale fakt je mi jedno, kde ta banka peníze vezme. Pro mě to totiž nezakládá žádnou možnost volby. (A samozřejmě pokud se stane, že mi obchodník nabídne slevu za cash, budu to posuzovat případ od případu.) Pravidelné nákupy - ano, to už smrdí, ale více u úvěrových karet, kde díky pevné splátce nemůžete splatit dřív, i kdybyste chtěl. Jediná možnost je v použití volných prostředků na nákupy přednostně před kartou, ale úroků se tím nezbavíte, jenom přestanete udržovat dluh na "vražedné hladině" a třeba jej i splatíte na nulu :-)
Je to jako u všeho - dobrý sluha, špatný pán, a na každou věc je nutno zvolit správný nástroj. Kdo přemýšlí, nemá problém. Kdo jde za reklamou... inu... nedopadne dobře.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 19. 04. 2006 09:22)

19. 4. 2006 10:55 | kartovník

Autorka nemá k dispozici veškeré podklady, jinak by nemohla napsat tento tendenční článek. Bezúročné období je sice hezká věc ale většina klientů jej nevyužívá (je to pouze marketingový trik, který Vám potvrdí každá banka či karetní asociace). A poté u bankovních kreditek spadne klient do dluhové pasti (jak píšete "perpetum mobile"), kdy napočítané úroky vysoce převyšují úroky úvěrových karet.
Není také pravdou, že jsou tyto karty vždy dražší. U bank. kreditek jsou zpravidla účtovány vyšší poplatky. Nelze říci, že úvěrové karty jsou vždy horší než bankovní. Každá má své pro a proti a je na lidech, zda-li je bude či nebude využívat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

19. 4. 2006 11:50 | JaM

Mně už přišlo karet, dokonce se tvářily, že jsou pro VIP. Všechny šly do koše. Je lepší spořit, než kupovat blbosti na dluh. Úplně nejlepší je za vydělané peníze žít jako člověk, protože ani když si naspoříte, nemáte jistotu, že vám to někdo nepřerozdělí mezi potřebné a potřebnější.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

19. 4. 2006 13:39 | Kit

V tabulce je uvedeno, že všechny nákupní karty lze splácet vyššími, resp. jednorázovými splátkami. Některé však vyžadují předem oznámení o mimořádné platbě, jiným je to jedno. Bylo by vhodné, kdyby to v tabulce bylo rozlišeno.
V tomto směru mi více vyhovují karty kreditní - splácím celou částku na konci bezúročného období.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+31
Líbí
Nelíbí

19. 4. 2006 15:06 | Honza

S kreditkou souhlas, praktikuji to úplně stejně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kit 19. 04. 2006 13:39)

19. 4. 2006 17:40 | Chrocht

Zajimave, asi mate pravdu, ze vetsina (k vlastni skode) bezurocne obdobi nevyuziva, ale ja neznam nikoho ve svem okoli, kdo by pouzival kreditky jinak nez pouze na vylepseni cash-flow = bezurocne obdobi. Dale opravdu je jiz dnes na trhu dost kreditek, ktere i pri relativne male rocni utrate vedou ke zruseni rocniho poplatku (malou utratou myslim do 3000 tisic mesicne, coz pri nakupu potravin a benzinu asi splni kazda prumerna rodina). Suma sumarum, pri trose discipliny a sebekazne je dle meho nazoru lepsi kreditka.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kartovník 19. 04. 2006 10:55)

19. 4. 2006 18:07 | roman.tvrz

No abych řekl pravdu tak jsem měl oba druhy karet a řeknu vám,že jsem byl rát když jsem je splatil. V současné době nechci o takových pujčkách ani slyšet , proto jsem tyto karty znehodnotil a vyhodil. Pokut přijde někdy ještě nějaká tak skončí v koši rostřihaná taky. Protože je rozumější si na to co chci našetřit a neplatit zbytečné úroky a poplatky bankám nebo různým finančním společnostem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+26
Líbí
Nelíbí

20. 4. 2006 0:10 | hink

Nejsem dost bohatý, abych mohl podporovat finanční žraloky. Co se týče bezúročného období u kreditní karty, prostudoval jsem kdysi jednu nabídku, myslím od ČS. Ostatní budou asi podobné. Podmínkou je nějaká pravidelná platba za její vydávání, ale co je hlavní, existence nějakého jiného (termínovaného) vkladu, kterým to kryjete a ze kterého vám nejde po tu dobu úrok. Banka vám laskavě půjčí vaše vlastní peníze, které u ní máte složené. Myslím, že ostatní žraloci jsou asi stejní. Odpovězte, jestli si někdo myslíte něco jiného.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

20. 4. 2006 8:02 | Kit

Pravidelnou platbu za používání hradím z Bonus programu - při běžném používání vyjde kreditní karta zdarma. Termínovaný vklad jsem nikdy neměl, přesto mi Spořitelna vydala kreditku ochotně. Podmínkou je pravidelný příjem. O rušení úroku nemůže být řeč, na ten je nárok i při vinkulaci vkladu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (hink 20. 04. 2006 00:10)

20. 4. 2006 8:52

Také využívám Bonus program Spořitelny. Za 20 Kč útraty je 1 bod a za 4600 bodů mi vrátí roční poplatek 400 Kč. Jestli správně počítám, musím utratit 92000 Kč, abych měl provoz karty zdarma. To je mnohem více než u HVB, Citibank a GE, kde stačí okolo 36000 Kč. Je moje kalkulace správná?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kit 20. 04. 2006 08:02)

20. 4. 2006 10:09 | Kit

Určitě. Mám kartu Visa Electron od Spořitelny za 150 Kč - cca 2500 bodů - cca 50000 Kč za nákupy ročně. Záleží tedy na typu karty.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 20. 04. 2006 08:52)

20. 4. 2006 13:44 | ja

Takove nabidky mi chodi napriklad i od Ceske pojistovny, Raiffeisen SS a nejen od banky. Ja je sice hazu do kose, ale asi obcas nekdo naleti. Ted jsem byl ve sporce a jak tam tak sedim (az za diskretni jednometrovou zonou), tak jsem se zaposlouchal do klienta prede mnou. Asi petadvacetilety frajirek, ktery potreboval pujcit. Tak jsem se dozvedel kde a za kolik dela, co bydleni, manzelka, deti, kde uz si na co pujcil, co ma za ty penizky doma... Pani ho pochvalila, ze ma uz ty skvele produkty (stavebni, penzijni, zivotni, pojisteni...) u stejneho ustavu a ze mu tyto splatky radeji nebude odcitat od prijmu, aby tu pujcku dostal. A ze mu ochotne samozrejme pujci - o uroceni a podminkach samozrejme ani slovo. Toho typka mi ani nebylo lito, vzdyt to znate - za blbost se plati.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (hink 20. 04. 2006 00:10)

20. 4. 2006 14:03 | xlator

Těch utracených 92000 hodí při 2% poplatku od obchodníků (pokud to v ČR není i víc) nějakých 4600,-. Takže by měli nejen odpustit ty 400,-, ale i nosit na rukách.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 20. 04. 2006 08:52)

20. 4. 2006 17:08 | Tomáš Marný

Pokud vím, tak tuhle vymoženost (můžete si půjčit, pokud u nás máte termínovaný vklad na vyšší částku, než chcete půjčku) kdysi praktikovala vychvalovaná jeBanka. O ČS mně nic takového není známo, a u kreditky už vůbec ne.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (hink 20. 04. 2006 00:10)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaromír Drábek

politik

Václav Hrbek

podnikatel, Alpine Pro

Jaromír Drábek
ÚSPĚŠNOST
5,26 %

z 19 duelů
×
Václav Hrbek
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 10 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Zástava, Optimální portfolio, Bludný kruh chudoby, bydlení, petra pospíšilová, marta nováková, andrej babiš, restaurace, daňová novela, protikrizová opatření, stagnace, rada ekonomických poradců, kojení, cukrovinky, garantovaný dluhopis, majetek státu, Stochastický oscilátor, ekonomicky aktivní obyvatelé

3U81647, 5AA3692, 1AA0368, BUBUBUS1, 4AV1462

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK