Diskuze - Katastr nemovitostí: chybí peníze, nebo motivace?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Další příspěvky v diskuzi (celkem 43 komentářů)

24. 10. 2019 12:37 | Martin

Moje nejhorší zkušenosti s mauzoleem úřednického šimlu z dob C.K. a ČSSR jsou s Katastrálním úřadem.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 11. 2018 13:57 | Luboš

Bohužel Katastr nemovitostí v Kladně libovůlí porušuje dlouhodobě judikaturu vyšších soudů a závazné judikáty Ústavního soudu. Především porušuje ustanovení správního řádu, je s podivem, že dosud na tak důležitém místě a dlouho ještě udržela JUDr. Dana Skleničková a JUDr. Lenka Kuželová ještě nedostaly padáka. Nadřízený orgán v Praze má zřejmě "rukavice" na očích. Luboš
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 3. 2011 0:25 | alice1

Účinnější by bylo strhnout peníze z platu za každou nedodělanou věc.Přece to mají v popisu práce.Takhle by mohl dostávat prémie například prodavač za to,že zákazníkovi prodal kompletní pár bot a ne třeba obě boty pravé.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2007 15:50 | Alois

Taky se dmnívam že 30 bytů v jednom paneláku je jako 30 rodinných domů a mají se tak i platit. Úředníky bych motivoval tim že bych jim vyplatil nějakou premii za každou dodělanou věc, on si potom rozmyslí jestli chce brát 10 000 nebo 20 000 a třeba se pak ukáže že je jich tam až moc budou běhat po úřade a hledat práci.
-43
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 10. 2006 15:36

Taky mam "skvelou" zkusenost s prazskym katastrem. Jedna se o vklad zastavniho prava ve prospech banky. Podavala jsem ho trikrat - nejdriv se v dobe, kdy to katastr sezvejkaval, zmenil stav nemovitosti z rozestavene na zkolaudovanou, takze to zamitli (tohle prvni rizeni jim trvalo 9 mesicu). V druhem podani udelali nejakou chybku pravnici banky (tusim nejaky preklep v hlavicce?), vyrizeni tentokrate trvalo 10 mesicu. Ted mam podany treti, snad uz spravny, navrh na vklad, zatim je to ctyri mesice a zadne vyrozumeni jeste nemam. Legracni je, ze se cca za rok chystam zbytek hypoteky doplatit, takze doufam, ze katastr stihne to zastavni pravo zapsat, abych pak mohla tesne po zapisu pozadat zase o jeho vymaz. Achjo.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 9. 2006 13:45 | jenda

Já mám s katastrem jen ty nejstrašnější zkušenosti. respektive s výmazem. Což o to, vklad udělají dost rychle, konkrétně šlo o plombu kvůli nezaplacené pokutě ve výši Kč 6000 kč - od exekutora. Ale výmaz a tudíž možnost s vlastním majetkem volně disponovat - to trvalo 9 měsíců. A nechtějte vědět na jak velký majetek ta plomba přišla - vzhledem k tomu vlastním víc nemovitostí, šlo řádově o majetek v milionech.Exe se ani nenamáhal to vzít třeba z účtu, kde kačky byly. No a co si na něm vezmu?
-20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 4. 2006 8:18

Je třeba si uvědomit že katastrální úřad pro hlavní město Prahu je zároveň krajský K.U, kdežto Katastrální úřad pro středočeský kraj zahrnuje všechna katastrální pracoviště tohoto kraje. O proti např. 5000 vkladovým řízení v jednotlivých KP za rok přijme praha 60 000 žádostí s návrhm na vklad a cca 65 0000 záznamových řízení s listinou.
+45
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 4. 2006 0:18 | jezevec

Fakt ? :-)))))))))))))))? Opakovaně bylo prokázáno, že urychlovač zápisu je v řádu 20-50 táců. Pokud by katastr stanovil legální poplatky ve výši 50% těchto obvyklých úplatků, a vyčlenil na to tým právníků, kteří budou dělat zápis průměrnou rychlostí jeden denně, ale na počkání - vydělá katastr jen na poplatcích 400.tisíc až dva milony měsíčně na jednoho právníka. Kdyby právník zvládl jednu (jednoduchou) smlouvu za hodinu, zisk systému bude téměř desetinásobný. Pokud za tyhle peníze nedovede ředitel zařídit dobrého právníka a vybavit ho vercajkem - ať to outsourcuje. Za 50% (z těch 50%) tam budou stát fronty zájemců, 50% zbyde katastru na budování ostatní infrastruktury. Bavíme se řádově o desítkách milionů korun ročně.
+42
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 4. 2006 18:35 | Kateřina

Jasně. Ekonomické balíčky z devadesátých let brání tomu, aby se něco udělalo s katastrem ještě dnes. Jak jinak.
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 4. 2006 13:59 | klm

A vy si myslíte, že např. schválen hypotéky za 100 melounů vyžadje "jinou strukturu technologie" než hypotéka za 1 meloun? Vaše logika je legrační. Na druhé straně je velký rozdíl v pracnosti zápisu anpř. 100 spoluvlastníků v paneláku než jednoho rodinného domku s jedním vlastíkem. Na druhé straně, z právního hlediska (každý vklad musí, na rozdíl od hypotéky, posoudit právník), to může být naopak. Jinými slovy, normovat a zpoplatňovat vklady není tak jednoduché, neboť se od sebe často dost liší, jak svoji povahou, tak pracností zápisu. A proč nebyl již dávno katatr budován jak veřejná databáze? Vážený pane, vy zřejme envíte co to jeInternet a webové služby, kdy začal u nás katastr vznikat a z jakého "bor***" se musel vyhrabat? Ano,již v roce 97 se o tom uvažoalo, ale přišli znímeé ekonomické balíčky a la ODS a to byl konec, takže se z realizací začalo až nedávno, ale zadarmo nic není ....
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 4. 2006 21:18 | jezevec

A to má být jako argument? Ano dřív platilo, že komu patří pozemek, tomu patří i budovy na něm (pokud není řečeno jinak). I dnes tato forma soubehu vlastnictví drtivě převažuje. A že jsou rozjednotkované domy? No a co jako???? Kolik jich je? Víc než na novostaveb RD, například? Až jednou uvidíte jak vypadá to LVčko, jeden vobklad asi nebude stačit.
+40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 4. 2006 23:00

Ano, před pár desetiletími se vše zvládalo na papíře - ale nebyly rozjednotkované domy, tj. pracovalo se - zjednodušeně řečeno - jen s parcelními čísly pozemků a s popisnými čísly budov. Po rozjednotkování se počty předmětů transakcí - i počty transakcí - výrazně zvýšily.
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 4. 2006 22:07 | Gergi

O tom co se deje na katastrech jsem slysel ruzne zvesti, zejmena v Praze. Kdyz jsem kupoval nemovitost, mel jsem z toho docela hruzu, navic transakce nebyla uplne jednoducha. Nakonec probehlo vse hladnce, v zakonne lhute a ve vsi pocestnosti (bez uplatku). Jeste bych mel asi poznamenat misto: Kladno Ale jak uvadim vyse - jedna se pouze o jednotlivou zkusenost, nejsem obchodnik s nemovitostmi.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 4. 2006 11:14 | jezevec

No pokud myslíte že zápis vlastníka do LV vyžaduje různou strukturu technologie podle tržní ceny nemovitosti - taxe jděte někdy podívat jak to LVčko vypadá. Pro vaši představu - celá staletí se to zvládalo s papírovými knihy vlastnictví, a ještě před doslova pár desetiletími byl dokonce pouze jen deník změn (proto se taky starší "výpisy" nejmenují LV ale ČD jako číslo deníku). Počítače by měly agendu zjednodušit, nikoliv ztížit.
Za 15 let je už třetí verze softwaru (vždy outsourcovaného) a pořád jsou s tim problémy. Nechápu proč celý katastr nebyl už od první digitalizace v devadesátých letech budován jako veřejná databáze, volně přístupná přes internet, jako náš wwwýpis. Nechápu proč dodnes vůbec není ani plánován dálkový přístup na DKMku, když v digitálu existuje. A nechápu proč už dávno někdy nejpozději před deseti lety nebyla dána možnost (přinejmenším) všem obecním úřadům a notářstvím a třeba i poštám pravomoc poskytovat ověřené výpisy z těchto databází - když mají pravomoc ověřovat podpisy (třeba i na smlouvách na vklad) a dálkový přístup existuje. Jenom tím by katastru ubylo 90% práce s vydáváním informací - protože líní a neschopní úředníci poskytují na obstarožní technice informace, které by si většina žadatelů dokázala dohledat a sehnat sama, lépe a rychleji - museli by k nim ale mít přístup.
+40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2006 15:26 | Martin

Pro rozvoj je treba outsourcing? I Vy sibale:-).
+91
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2006 15:10 | klm

Myslíte ceny za úkon dle např. podobného ceníku jako pro notáře, :)) Např. v rakousku se platí 1% z odhadní (což se tam prakticky rovná tržní) ceny nemovitosti. Ono totiž nejde ani tak o to, aby si úředníci dobře žili, ale katastr se také musí udržovat a rozvíjet, k tomu jsou potřeba moderní technologie a také outsourcing, který není zadarmo. A kdo jiný by to měl platit, když ne ten, kdo katastr potřebuje a využívá jeho služeb? Daňový poplatník?
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2006 14:59 | jezevec

úředník vyřizující vklady bude mít tech 16.000 denně ne-li 2x denně. kdyby za příplatek 2000/denně (42.000-16.000 / 20 dní) bylo umožněno získat vklad v rozumné době - při předpokládané sytnosti 10 klientů denně by tam za dvousetkorunový příplatek stála fronta delší než tu půlhodinu
jinak některé úkony se platí poplatkem, jiné procentem - tomu tak prostě je a příkladů bez zjevné logiky budou desítky. značky a TK na 105-ku stojí stejných pár stokorun jako na mercedesa. naopak projednat dědictví baráku se bůhvíproč platí procentem z hodnoty majetku.
osobně jsem spíš zastáncem ceny za úkon než ceny jako provize - takže zápis jedné kůlny za stejnou cenu jako jednoho barokního zámku - zápis jednoho činžáku s třiceti majiteli jako třicet baráků.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2006 12:00 | klm

Máte pravdu, vyřízení hypotéky je DALEKO jednodušší záležitost, než průměrný vklad do katastru...zaplaťte toho úředníka na katastru tak, jako jsou placeni úředníci v bance a budete to mít stejně rychle jako tu hypotéku (průměr na katastru cca 16000,- kč v bance 42000,-kč)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 4. 2006 10:20 | Eives

Vážení, katastrální úřady jsou ty nejhorší instituce, ve kterých je zažraný systém z dob před 89. Arogance moci úředníka, průtahy atdatd.A to píši názor z Moravy konkr. Přerov.Lhůta 30 dnů je u nás dodržena, ale na chlup ani o den dřív ,ale ten přístup těch úředníků to je jeden velkej hnus, včetně ředitele tohoto úřadu.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 4. 2006 10:19 | Jarmila

Kupovala jsem od švagrové část nemovitosti na úvěr od Lišky. S právníky Lišky jsme zkonzultovali obsah kupní smlouvy, aby v ní bylo všechno, co v ní potřebují mít. Odsouhlasili to, my to podepsali a Liška vyplatila peníze. Tutéž smlouvu jsem s návrhem zanesla na katastr, aby změna vlastníka byla i v katastru. Katastru se ale smlouva nelíbila, takže jsem po dohodě s nimi řízení vzala zpět. Pravda je, že jsem s nimi následně zkonzultovala znění smlouvy, protože v ní potřebovali mít svoje údaje (které ale nevydily Liškařům) a napsala jsem jinou smlouvu podle toho, jak ji potřeboval mít katastr. Stálo mně to dalších 500,- Kč, sepsání nové smlouvy a nové podání u katastru. Tu druhou už katastr zapsal v zákonné lhůtě 30 dnů. Takže teď jsem koupila část nemovitosti a mám na to dvě různá znění smlouvy. Které z nich bude jednou ta pravá?
PS: nicméně mně ta legrace stála trochu lítání a vyptávání, ale pořád méně, než za kolik by to udělal právník. Přičemž jsem se vyhnula situaci, kdy by to právník vyřešil tady napodruhé, ale za moje peníze. Bohužel žijeme v době, kdy si člověk musí řadu i odborných věcí dělat sám, protože ještě nemáme takovou konkurenci, abychom za své peníze dostali opravdu kvalitní služby. Jinak musím katastr pochválit, byli vstřícní a ochotní, vysvětlili mi, co a proč je špatně a zápis byl udělán ve lhůtě. V Praze jsou možná problémy, ale mimo Prahu je vidět, že práce úředníků se podstatně zlepšila. Myslí, že i anketa MfD ohledně spokojenosti občanů s prací FÚ, která proběhla tuším před dvěma nebo třemi měsíci, vypovídá o tomtéž.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Dana Bérová

exministryně a podnikatelka

Jakub Vágner

rybář a podnikatel

Dana Bérová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Jakub Vágner
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services