Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Chcete-li vylepšit svou investiční strategii, několik týdnů koukejte v televizi na basket. Možná vám to připadá slušně řečeno jako "úlet", faktem ale je, že mezi chybami v průběhu basketbalového utkání a chybami v chování investorů existují překvapující paralely. Pokud radu deníku The Wall Street Journal pojmete za vlastní a začnete sledovat basket, zjistíte, na co a proč byste se měli zaměřit a jak podle toho změnit přístup k investování.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 3. 2006 10:21, človíček

to jsou přeci jasné poučky známé každému kdo se alespoň trochu rozhodl starat se o své finance. A to nemusí být jenm investování ale obecně každý, kdo se čas od času zamyslí nad tím co dělá a co bude dělat se svými penězi.

Jenomže problémem je, že mnoho lidí to stejně nikdy nebude dělat. Chybí jim vlastní odpovědnost, která je tady dost důležitá.
Pak holt vždy budou ti chytřejší, kteří pak budou bohatší než ti druzí . A nebude to díky žádným lumpárnám, ale prostě proto, že se jednom více starají o své peníze a víc přemýšlejí.

Reagovat

 

+35
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

31. 3. 2006 16:39, PlischkeS

Asi proto, ze ve fotbale ani hokeji nejsou 3bodove strely. Basket mam mnohem radsi nez fotbal a hokej dohromady. Nad clankem jsem se prijemne pobavil.

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TaF 31. 03. 2006 11:14)

Další příspěvky v diskuzi (9 komentářů)

31. 3. 2006 9:55

Zajímavý a vtipný článek!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

31. 3. 2006 10:21 | človíček

to jsou přeci jasné poučky známé každému kdo se alespoň trochu rozhodl starat se o své finance. A to nemusí být jenm investování ale obecně každý, kdo se čas od času zamyslí nad tím co dělá a co bude dělat se svými penězi.
Jenomže problémem je, že mnoho lidí to stejně nikdy nebude dělat. Chybí jim vlastní odpovědnost, která je tady dost důležitá. Pak holt vždy budou ti chytřejší, kteří pak budou bohatší než ti druzí . A nebude to díky žádným lumpárnám, ale prostě proto, že se jednom více starají o své peníze a víc přemýšlejí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+35
Líbí
Nelíbí

31. 3. 2006 11:14 | TaF

Jen nevím, proč se tu podle amíků papouškuje basket, který u nás skoro nikoho nezajímá. Co tak vyždímat zbytky vyschlé kreativity a zkusit to ukázat na fotbale nebo na hokeji?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

31. 3. 2006 12:42 | Jirka

Je samozřejmě nezodpovědné vložit své peníze do instrumentu, o kterém jsem se nenamáhal zjistit dostatek informací. Je nezodpovědné investovat nebo obchodovat na vlastní pěst, pokud se neseznámím s potřebnou dávkou teorie a jdu do toho s pouhou vidinou, že je to snadné.
Ovšem nejde jen o odpovědný přístup ke vzdělání a průzkumu trhu. Na vlastní kůži jsem si vyzkoušel jak obrovskou roli hraje při obchodování psychika. Řekl bych že je tak z 90% odpovědná za úspěch či neúspěch. Vzdělání, zájem o dění na trhu, dobrá analýza, to jsou nutné základy, ale zdaleka ne celý dům.
Psychika je tím mocnější, čím více času obchodování člověk věnuje. Pokud ji nedokáže udržet na uzdě, má výsledky tím horší, čím více se svým obhodům věnuje. Je proto třeba najít individuálně správnou míru péče o peníze. Kdo se těžko ovládá, vydělá více investingem, na tradingu by prodělal i v růstovém trendu. Tento způsob zhodnocování peněz je výnosnější, ale jen s železnými nervy a chladnou hlavou. Podcenění tohoto faktu je strašně drahé.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+29
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (človíček 31. 03. 2006 10:21)

31. 3. 2006 15:59

No jo, pekne to ti kluci ve WSJ napsali:-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+30
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 31. 03. 2006 09:55)

31. 3. 2006 16:25 | PlischkeS

Dobre, ze se tady takove clanky prekladaji, normalni clovek se k tomu nedostane a kdyz uz tak se s originalem dost trapi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 31. 03. 2006 15:59)

31. 3. 2006 16:39 | PlischkeS

Asi proto, ze ve fotbale ani hokeji nejsou 3bodove strely. Basket mam mnohem radsi nez fotbal a hokej dohromady. Nad clankem jsem se prijemne pobavil.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TaF 31. 03. 2006 11:14)

2. 4. 2006 17:32 | LokoN

Prijde mi ze bod 2) popira bod 1) kdyz rika ze sazet na tym ktery v prvni pulce prohrava se nevyplaci. Vyplacet se tedy ma sazet na tym ktery po prvni pulce vyhrava, tedy byl v minulosti uspesny coz ovsem bod 1) nedoporucuje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

2. 4. 2006 19:59 | Selskej Rozum

Tohle je bádání a srovnávání k ničemu. Faktory ovlivňující sport a trhy fungují sice analogicky, ale to vůbec neznamená, že je lze srovnávat a používat stejnou strategii. Stačí zmínit jeden - časový faktor - který ve sportu (kde je pevně dán) hraje naprosto odlišnou roli než na kapitálovém trhu (kde dán není). Nebo pravidla - s těmi lze v případě sportu počítat, jako s konstantou, zatímco na trhu nic podobného nefiguruje. I role dodatečných informací je odlišná.
Obecně by se spíš dalo říct, že je vždy lepší pátrat po dalších čerstvých faktech a informacích než se pokoušet ve vlastní hlavě syntetizovat jakoukoli umělou šablonu, podle které by mechanismus mohl fungovat. Taková šablona (jak bylo zmíněno) neexistuje: ve sportu nezáleží na tom kdo je "papírově nejlepší", a na trhu vás ani technická analýza, ani fundamentální analýza samy nezachrání před prodělkem, pokud se omezíte na teoretizování a nevnímáte reál. Ono se vždycky může stát něco nečekaného, třeba úplně nepatrného, co všechny pokusy o schematizování rozhodí. Například se v poslední vteřině na pivota zřítí koš i s deskou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Kasa

podnikatel a investor, Clareo

Petr Pithart

politik

Petr Kasa
ÚSPĚŠNOST
28,57 %

z 35 duelů
×
Petr Pithart
ÚSPĚŠNOST
22,64 %

z 53 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Domicil, Fondy zaměřené na daňovou optimalizaci, Hotové peníze, petr mach, andrej babiš, architektura, monte dei paschi di siena, referendum, světová ekonomika, bezpečnostní zámek, silová elektřina, thu nga haškovcová, jednorázová investice, měnová politika, Spotřebitelské úvěry, era účet k podnikání, spotřeba elektřiny, UNIVYC, A.S.

1AM4964, 2AP2236, 2AD7650, 2AP2236, 2SJ5002

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK